Banner GBV-WECO - St8ment
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 50
  1. #31
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Berichten
    2.347
    Thanks
    1.165
    1.193 waarderingen in 545 posts
    Het is goed dat de romeinse kaarsen / babypijltjes verboden zijn. Dit vuurwerk is zo goedkoop en bereikbaar voor de jeugd, dat het is gebleken dat dit niet werkt. En ga niet zeggen dat je altijd je verstand moet gebruiken, iedereen is jong geweest he (of heb je een hele verantwoordelijke en strikte jeugd gehad?).

    Met grote degelijke pijlen heb ik nooit problemen gehad, goedkopre pijlen (met die slappe stokkies) die werken helaas een stuk minder. Dit zijn met name met een zuchtje wind ongeleide projectielen.

  2. #32
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 november 2015
    Locatie
    Veenendaal
    Berichten
    191
    Thanks
    33
    69 waarderingen in 40 posts
    Hoop het niet maar ben er op de duur wel bang voor. Zie het regelmatig gebeuren dat de singleshots op zn kop worden afgestoken of onder schuin onder de voet worden afgeschoten. Ook zelf al meerdere malen meegemaakt dat een vuurpijl niet goed functioneerde. Al blijft natuurlijk wel dat je het verantwoord moet gebruiken. Misschien dat de eindgebruiker moet worden aangepakt ipv de continue ban op vuurwerk omdat het potentieel gevaar kan opleveren. Slijpen of lassen bijvoorbeeld kan ook permanente schade opleveren maar hoevaak gebeurd dat als je gewoon de juiste veiligheidsvoorzieningen gebruikt?

  3. #33
    VWC-Lid 5pyroman5's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 december 2005
    Berichten
    1.658
    Thanks
    879
    983 waarderingen in 551 posts
    Persoonlijk hoop ik het niet, natuurlijk zijn pijlen duurder als een cake, maar het blijft iets nostalgisch hebben wat er gewoon bij hoort bij oud en nieuw.
    Zelf denk ik eerder dat de kleine single shots ( thunder kings ) verboden gaan worden.

  4. Deze gebruiker waardeert 5pyroman5 voor het bericht:

    3xh

  5. #34
    VWC-Lid the mighty two's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 november 2009
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.153
    Thanks
    5.956
    789 waarderingen in 319 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DsNL Bekijk bericht
    Het is goed dat de romeinse kaarsen / babypijltjes verboden zijn. Dit vuurwerk is zo goedkoop en bereikbaar voor de jeugd, dat het is gebleken dat dit niet werkt. En ga niet zeggen dat je altijd je verstand moet gebruiken, iedereen is jong geweest he (of heb je een hele verantwoordelijke en strikte jeugd gehad?).
    Helemaal mee eens we zijn allemaal jong geweest. Echter of het goed is dit te verbieden vraag ik me af. Hoe zit het dan met rotjes en ander klein spul?

  6. #35
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.969
    Thanks
    2.327
    3.388 waarderingen in 1.553 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DsNL Bekijk bericht
    En ga niet zeggen dat je altijd je verstand moet gebruiken, iedereen is jong geweest he (of heb je een hele verantwoordelijke en strikte jeugd gehad?).\
    Sorry hoor, maar dit vind ik compleet kul.
    Ik hield wel uit mijn hoofd, om dat vuurwerk verkeerd af te steken, dan was het jaar er na geen vuurwerk voor mij.

    Ik denk dat het vroeger ook anders was dan nu.
    Als je een grote bek hebt, dan krijg tegenwoordig je gelijk, of dat nu terecht of onterecht is.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  7. Deze 2 gebruikers waarderen the cigarman voor het bericht:


  8. #36
    Super Moderator titanium's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 december 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    1.792
    Thanks
    2.924
    3.004 waarderingen in 953 posts
    Ik denk dat we deze artikelen over enkele jaren niet meer zullen zien.
    Gezien de kwaliteit van 90% van de pijlen die we in Nederland hebben ben ik over die pijlen nog niet zo rouwig. Natuurlijk zal ik ze wel een beetje missen maar dat is vooral om dat heerlijke lift geluid. Ik denk overigens niet dat het verbieden van vuurpijlen iets zal veranderen aan het aantal incidenten.

    Single shots vind ik lastiger want een 30 of 50mm mine/tail is ook een single shot en die wil ik voor geen goud missen. De kleinere puur knal gerichte single shots mogen van mij wel weg. Hier word veel te veel mee geouwehoerd en dit gaat niet veranderen met een veiligheidsbril of een veilgheidsles al denk ik wel dat de enorm lage prijzen van dit product een 'boeie, kost toch niks' mentaliteit creëert.
    Ik hoop alleen dat er wel onderscheid gemaakt gaat worden zodat de mines, tails en 50mm boeketten wel blijven bestaan deze worden immers volgens mij ook nooit verkeerd gebruikt.

    Ikzelf ben er overigens van overtuigd dat we over een aantal jaar alleen nog Cakes en Cakeboxen hebben en dat hier langzaam naartoe gewerkt zal worden. evt in combinatie met verdere aanpassing van afsteektijden
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  9. #37
    VWC-Lid vuurwerkpro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Berichten
    902
    Thanks
    35
    603 waarderingen in 302 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DsNL Bekijk bericht
    Het is goed dat de romeinse kaarsen / babypijltjes verboden zijn. Dit vuurwerk is zo goedkoop en bereikbaar voor de jeugd, dat het is gebleken dat dit niet werkt. En ga niet zeggen dat je altijd je verstand moet gebruiken, iedereen is jong geweest he (of heb je een hele verantwoordelijke en strikte jeugd gehad?).
    We zijn allemaal jeugd geweest en we hebben allemaal fikkie gestookt en belletje trekken en misschien bij die vervelende buurman de kliko omgeflikkerd in ze tuin. Maar nu steken ze je auto in de hens, trekken ze niet meer voor de lol aan je bel maar beroven je als je open doet en die vervelende buurman krijgt een mes tussen ze ribben.

    Nu doet niet iedereen die jong is dit maar dit gebeurd wel! Iedereen is jong geweest vind ik daarom niet het juist antwoord. Je eigen gedragen heb niks met leeftijd te maken en om een beetje katte kwaad hoor je niemand huilen hooguit de buurman die ze tuin moet opruimen!
    365 days a year pyromaniac

  10. #38
    VWC-Lid Black Dragon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 december 2009
    Berichten
    3.270
    Thanks
    3.636
    5.086 waarderingen in 1.558 posts
    Ik ga verder niet in op de discussie wel of niet, voor- of tegenstand! Zelf ben ik niet echt een vuurpijlen man, maar ik kan erg genieten een goede 3-traps fluiter, tolle lola oid of freestyle rockets! Ik zou het heel jammer vinden als ze op den duur zouden verdwijnen!
    Eind goed, Knal goed!

  11. #39
    Banned
    Geregistreerd
    13 november 2015
    Berichten
    275
    Thanks
    105
    99 waarderingen in 67 posts
    Ik ben het eens met het verbod op babypijltjes en andere goedkope troep.Alleen een goede vuurpijl moet er toch wel blijven.

  12. Deze gebruiker waardeert oldskool1908 voor het bericht:


  13. #40
    VWC-Lid Levensgenieter's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2015
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    1.049
    Thanks
    428
    749 waarderingen in 365 posts
    Hoe dan ook.. 'ze' kunnen verbieden tot ze een ons wegen..
    De illegale handel krijgt een impuls maar ook het zelf fabriceren zal toenemen. En dan worden het geen 20 grams pijltjes (of 40 ook goed..) 'Overal' los kruit in de woonwijken is niet gunstig.. Beperkt zich niet tot alleen de laatste 3 dagen.

    Wat mij opvalt .. iedereen zeurt en klaagt en ziet óveral misstanden qua vuurwerk.. maar nooit/zelden eens op de man afstappen en er op aanspreken. Dit doet veel meer dan dat het via de politie gaat (ben jongeren werker geweest). Daar wordt men alleen maar kribbiger denk ik. (niet dat dit probleem zich alleen tot jongeren went maar als voorbeeld)
    Óf de politie doet er niks aan en de klager zit nog meer te klagen..
    of de politie doet er wel wat aan en spreekt ze aan, wat men kan zetten tot grotere acties.. actie/reactie. Want aanpakken kunnen ze vaak niet omdat het 'leed' al geschied is. Dus namen opschrijven en weer weg.. hooguit.
    (Misschien een stom argument maar het zou zo maar kunnen.)

    Gewoon van man tot man erop aanspreken mocht iemand een ander in gevaar brengen met (door onvoorzichtig handelen) vuurwerk. En voor de rest.. take it or leave it. Die mensen die klagen zullen ook wel direct of indirect overlast verzorgen in hun dagelijks leven. (In het verkeer, muziek hard, vuurkorf, op zondag klussen noem het maar op) En dat mag allemaal geen naam hebben..

    Het is geven en nemen. Dit moet een multiculturele samenleving zijn zegt men. Maar als wij Nederlanders onszelf al niet kunnen verdragen die ene dag in het jaar.. waar moet het dan naartoe? We staan bekent om een volk wat graag zeurt en zeikt oké.. maar kom op mensen. Die kerk die hier in de buurt elke dag herrie maakt vind ik ook niet fijn maar ieder het zijne. Maar als een kerkganger dan gaat lopen klagen op oudjaar vanwege een paar knallen dan breekt mij de spreekwoordelijke klomp. Ik het hele jaar in de ellende en een ander die 364 dagen niks heeft en dan eens wat hoort, moet zich stil houden vind ik. Geen aandacht aan schenken. Dat is de samenleving en daar zul je het mee moeten doen.
    Het kan nooit een ieder naar zijn zin zijn. Er zijn altijd voor en tegenstanders. So be it!

    2015 in dit jaar vonden 621 mensen de dood in het verkeer.. bijna 2 per dag dus!
    Dit word voor lief genomen..
    Vanavond zag ik nog op het nieuws dat ouderen mazzel hebben als ze 1 keer in de week mogen douchen.. en dat ze blij mogen zijn als ze de helft van de tijd de juiste medicatie ontvangen..

    Er zijn ergere problemen in de wereld als klagen over een paar knalletjes. Beter focussen op de dingen die er echt toe doen. En geef elkaar wat ruimte. Meer is het niet. Opgelost toch?
    Vriendelijke groet, FireDisplay-4K Vuurwerk films!

  14. #41
    VWC-Lid Levensgenieter's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2015
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    1.049
    Thanks
    428
    749 waarderingen in 365 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scav Bekijk bericht
    In tegenstelling tot de meeste hier zie ik het somber in voor de vuurpijl. Als ik kijk naar het niveau van de pijlen in een gemiddeld vuurwerkpakket dan is het snel duidelijk waarom; Niet stijgen, 1 a 2 meter stijgen of stijgen en horizontaal afbuigen komen in mijn ogen veel te veel voor.

    Uiteraard heb ik het dan niet over pure pijlenpaketten maar over de pakketten van 50-100 euro die als warme broodjes over de toonbank gaan.
    Ik vind niet dat je de consument hiervan de schuld mag geven. Dit is aan andere instanties om te bepalen of vuurwerk degelijk is de ja of de nee. Het zou hier moeten gaan om goedgekeurd vuurwerk. Ooit een lawine pijl gehad die niet wou stijgen? Ik niet.. Ook dat kan eens gebeuren natuurlijk. Vandaar de afstand die je moet bewaren. Doe je dit niet en denk je.. dit is gekeurd, dus goed spul.. tja.. eigen verantwoording.
    Daarnaast, wat doen we met een product wat niet naar behoren presteert? Juist naar de fabrikant.. deze heeft de verantwoordelijkheid voor het vuurwerk.
    Als bij de basis al verzuimd wordt om na te leven wat is afgesproken, dan kun je de feiten wel raden toch?
    Vriendelijke groet, FireDisplay-4K Vuurwerk films!

  15. #42
    Banned
    Geregistreerd
    19 oktober 2012
    Berichten
    517
    Thanks
    230
    356 waarderingen in 166 posts
    Dat is hier ook zo over 35 jaar illegaal vuurwerk wat ik erbij nam heb ik eerlijk gezegd nog nooit 1 probleem gehad. geen vuurpijlen tja ik zie het als een aangeklede pop iedere keer trekt hij iets uit.

  16. #43
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door titanium Bekijk bericht
    Ik denk dat we deze artikelen over enkele jaren niet meer zullen zien.
    Gezien de kwaliteit van 90% van de pijlen die we in Nederland hebben ben ik over die pijlen nog niet zo rouwig. Natuurlijk zal ik ze wel een beetje missen maar dat is vooral om dat heerlijke lift geluid. Ik denk overigens niet dat het verbieden van vuurpijlen iets zal veranderen aan het aantal incidenten.

    Single shots vind ik lastiger want een 30 of 50mm mine/tail is ook een single shot en die wil ik voor geen goud missen. De kleinere puur knal gerichte single shots mogen van mij wel weg. Hier word veel te veel mee geouwehoerd en dit gaat niet veranderen met een veiligheidsbril of een veilgheidsles al denk ik wel dat de enorm lage prijzen van dit product een 'boeie, kost toch niks' mentaliteit creëert.
    Ik hoop alleen dat er wel onderscheid gemaakt gaat worden zodat de mines, tails en 50mm boeketten wel blijven bestaan deze worden immers volgens mij ook nooit verkeerd gebruikt.

    Ikzelf ben er overigens van overtuigd dat we over een aantal jaar alleen nog Cakes en Cakeboxen hebben en dat hier langzaam naartoe gewerkt zal worden. evt in combinatie met verdere aanpassing van afsteektijden
    De laatste drie zinnen vatten samen wat jij verwacht (misschien ook wel voorstaat) qua beleid in Nederland voor de komende jaren. Toch snap ik totaal niet dat je hier als liefhebber vrede mee kan hebben dat het ene na het andere stuk vuurwerk verboden wordt. Gewoon normaal mee omgaan en klaar. Zo simpel is het. Helaas gebeurt dit inderdaad niet. We gaan veel te makkelijk mee met de zeikers naar mijn idee. Eigenlijk zouden we flink in actie meten komen maar hoe in vredesnaam inderdaad? Ik zie het door diverse factoren wel zodanig in, dat we over een jaar of vijf een totaalverbod aan onze broek hebben.

  17. Deze gebruiker waardeert vuurwerkfreakk voor het bericht:


  18. #44
    VWC-Lid Levensgenieter's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2015
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    1.049
    Thanks
    428
    749 waarderingen in 365 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkfreakk Bekijk bericht
    Gewoon normaal mee omgaan en klaar. Zo simpel is het. Helaas gebeurt dit inderdaad niet. We gaan veel te makkelijk mee met de zeikers naar mijn idee. Eigenlijk zouden we flink in actie meten komen maar hoe in vredesnaam inderdaad? Ik zie het door diverse factoren wel zodanig in, dat we over een jaar of vijf een totaalverbod aan onze broek hebben.
    Vorig jaar ook in 'actie' geweest. Een tactische plek uitgekozen aan de rand van het dorp (park) waar men in principe geen last heeft vanwege de afstand.
    Omdat wij al rond 12:00 beginnen of het nou is toegestaan of niet..
    Nu hadden we onderling afgesproken dat zodra iemand voorbij een bepaald punt was, ff niks afsteken en even de ruimte bieden. Ondanks dat er ook illegale knallers waren en thunderkings overdwars richting het water werden afgestoken, niks geen narigheid. Alleen maar positieve reacties van iedereen die voorbij kwam. (sommigen bleven zelfs staan praten en lachen terwijl ze met hun hondje liepen.. of.."Steek maar af hoor..geen probleem") Ook zagen ze een bultje al afgegaan vuurwerk liggen (bij elkaar geveegd elk uur)
    In mijn ogen kun je op zo'n manier in actie komen. Dus ondanks dat je 'schijt' hebt aan het 18:00 beleid en ondanks dat er veel te harde klappers waren etc.. niks anders dan positieve reacties door de manier waarop dit gebeurde.
    Het is dat ik die filmpjes niet online ga gooien maar anders had ik het je kunnen laten zien ook nog
    Vriendelijke groet, FireDisplay-4K Vuurwerk films!

  19. #45
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Levensgenieter Bekijk bericht
    Vorig jaar ook in 'actie' geweest. Een tactische plek uitgekozen aan de rand van het dorp (park) waar men in principe geen last heeft vanwege de afstand.
    Omdat wij al rond 12:00 beginnen of het nou is toegestaan of niet..
    Nu hadden we onderling afgesproken dat zodra iemand voorbij een bepaald punt was, ff niks afsteken en even de ruimte bieden. Ondanks dat er ook illegale knallers waren en thunderkings overdwars richting het water werden afgestoken, niks geen narigheid. Alleen maar positieve reacties van iedereen die voorbij kwam. (sommigen bleven zelfs staan praten en lachen terwijl ze met hun hondje liepen.. of.."Steek maar af hoor..geen probleem") Ook zagen ze een bultje al afgegaan vuurwerk liggen (bij elkaar geveegd elk uur)
    In mijn ogen kun je op zo'n manier in actie komen. Dus ondanks dat je 'schijt' hebt aan het 18:00 beleid en ondanks dat er veel te harde klappers waren etc.. niks anders dan positieve reacties door de manier waarop dit gebeurde.
    Het is dat ik die filmpjes niet online ga gooien maar anders had ik het je kunnen laten zien ook nog
    Dat is inderdaad top! Ik heb zulke mensen gelukkig ook wel in de buurt. Helaas heeft de klagende partij (hoe klein dan ook) vaak in Nederland de overhand. Heb vorig jaar helaas de wijkagent op de stoep gehad en dat gaat me niet nog een keer gebeuren. Het jaar daarvoor (dat is ook voor meer mensen een prima tip hier) heb ik in een afgelegen gebied (in het bos) in België gestookt overdag. Er kwam nog een boswachter naar me toe en ik dacht direct: shit... Boete en weggestuurd worden waarschijnlijk... Maar nee hoor, meneer zei vriendelijk dat als ik de boel netjes zou opruimen ik lekker even mocht stoken. Die reactie daar hoef je bij Nederlandse Staatsbosbeheer boswachters niet eens op te hopen. Nee, mijn ervaring is dat Vlaamse mensen veel coulanter en relaxter zijn dan Nederlanders. Waarschijnlijk ga ik dus ook dit jaar lekker overdag afgelegen ergens in België stoken! Ben er in Nederland ook wel klaar mee om overdag tig keer aangesproken etc. te worden! Ze zoeken het maar uit en ik geniet nog van mijn hobby zolang als het nog kan.....

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •