Banner GBV-WECO - St8ment
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 50
  1. #16
    VWC-Lid Fric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 juli 2009
    Berichten
    990
    Thanks
    75
    883 waarderingen in 387 posts
    Recent is er in Breda een peuter doodgereden op een woonerf, bestuurder reed 50 km te hard en was zwakbegaafd.
    Hoe kun je als overheid nou een rijbewijs toekennen aan een zwakbegaafd persoon met drugsproblemen?
    Hoeveel van deze personen rijden er wel niet rond?!

    Nee, weet je wat? We verbieden wat vuurwerk want daar gebeuren zoveel ongelukken mee.

  2. #17
    VWC-Lid the mighty two's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 november 2009
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.153
    Thanks
    5.956
    789 waarderingen in 319 posts
    Ook hier zie je weer gelijk het vergelijk met oa autorijden. Het klopt dat er zoveel zaken zijn die misbruikt worden die niet verboden zijn. Dit als argument gebruiken kan ook een risico zijn in de discussie.

    Wij (de vuurwerkliefhebbers) moeten hier mee uitkijken in mijn optiek. Deze zaken staan los van de vuurwerk discussie en hiermee plaatsen we "ons" alleen maar in de slachtofferrol zonder dat we constructieve oplossingen aandragen.

    Ik zie hierboven ergens ook iets staan over het terechtwijzen van vrienden die met (te) veel drank op vuurwerk willen afsteken. Dat is ontzettend goed! Op deze manier, en er zijn er nog honderden kunnen wij met zijn allen een positieve rol spelen. Jammer genoeg is dit niet goed meetbaar waardoor er nu door de antilobby makkelijk geroepen kan worden dat het verbod op romeinse kaarsen en babypijltjes de oorzaak is van minder ongelukken. Als wij kunnen aantonen (en wist ik maar hoe) dat groeiende bewustwording, verantwoord gedrag en goede toelichting een veel grotere rol in de veiligheid spelen dan het verbieden van een paar types vuurwerk is er een veel kleiner risico op een verbod.

    Vuurwerk en verwante activiteiten is een geweldige melkkoe voor de overheid en als ze een verbod kunnen vermijden zullen ze hier zeker voor openstaan.

    Vuurwerk scoort makkelijk omdat er bijna geen grijs gebied is maar alleen voor en tegenstanders. Aangezien we weer naar nieuwe verkiezingen gaan vraag ik me af of iemand dit jaar zijn vingers er aan wil branden. Zal hooguit wat geroepen worden in campagnes.

    Even weer on topic..Ik denk persoonlijk dat op termijn alleen nog cakes en fonteinen verkrijgbaar zullen zijn. Vuurwerk wat je neerzet zal het enige zijn wat overblijft in mijn enigszins pessimistische visie.

  3. #18
    VWC-Lid Levensgenieter's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2015
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    1.049
    Thanks
    428
    749 waarderingen in 365 posts
    Een woonerf is 15 Km/h
    binnen de bebouwde kom 30 dus beetje dubbel :P
    Vriendelijke groet, FireDisplay-4K Vuurwerk films!

  4. #19
    VWC-Lid Fric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 juli 2009
    Berichten
    990
    Thanks
    75
    883 waarderingen in 387 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the mighty two Bekijk bericht
    Ook hier zie je weer gelijk het vergelijk met oa autorijden. Het klopt dat er zoveel zaken zijn die misbruikt worden die niet verboden zijn. Dit als argument gebruiken kan ook een risico zijn in de discussie.

    Wij (de vuurwerkliefhebbers) moeten hier mee uitkijken in mijn optiek. Deze zaken staan los van de vuurwerk discussie en hiermee plaatsen we "ons" alleen maar in de slachtofferrol zonder dat we constructieve oplossingen aandragen.

    Ik zie hierboven ergens ook iets staan over het terechtwijzen van vrienden die met (te) veel drank op vuurwerk willen afsteken. Dat is ontzettend goed! Op deze manier, en er zijn er nog honderden kunnen wij met zijn allen een positieve rol spelen. Jammer genoeg is dit niet goed meetbaar waardoor er nu door de antilobby makkelijk geroepen kan worden dat het verbod op romeinse kaarsen en babypijltjes de oorzaak is van minder ongelukken. Als wij kunnen aantonen (en wist ik maar hoe) dat groeiende bewustwording, verantwoord gedrag en goede toelichting een veel grotere rol in de veiligheid spelen dan het verbieden van een paar types vuurwerk is er een veel kleiner risico op een verbod.

    Vuurwerk en verwante activiteiten is een geweldige melkkoe voor de overheid en als ze een verbod kunnen vermijden zullen ze hier zeker voor openstaan.

    Vuurwerk scoort makkelijk omdat er bijna geen grijs gebied is maar alleen voor en tegenstanders. Aangezien we weer naar nieuwe verkiezingen gaan vraag ik me af of iemand dit jaar zijn vingers er aan wil branden. Zal hooguit wat geroepen worden in campagnes.

    Even weer on topic..Ik denk persoonlijk dat op termijn alleen nog cakes en fonteinen verkrijgbaar zullen zijn. Vuurwerk wat je neerzet zal het enige zijn wat overblijft in mijn enigszins pessimistische visie.
    Ik wind me gewoon een beetje op over de discussie rondom vuurwerk.
    De overheid wil alles reguleren en meet daarbij met twee maten.

    Vuurwerk zit in het verdomhoekje en we moeten heel erg ons best gaan doen.
    De tegen-lobby werkt wel samen in het anti-vuurwerkmanifest.
    De branche is versnipperd.

  5. Deze gebruiker waardeert Fric voor het bericht:


  6. #20
    VWC-Lid Fric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 juli 2009
    Berichten
    990
    Thanks
    75
    883 waarderingen in 387 posts

  7. #21
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.773
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Wat mij betreft halen ze die singleshots per direct uit de handel, ik zie er een hoop gasten mee stunten, vuurpijlen mogen er liever niet uit, wat is er nou mooier dan het opstijgen van een een vuurpijl, dat geluid... krijg ik nog steeds kippenvel van als ik het hoor
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  8. Deze gebruiker waardeert Torrr voor het bericht:


  9. #22
    Banned
    Geregistreerd
    13 november 2015
    Berichten
    275
    Thanks
    105
    99 waarderingen in 67 posts
    Het geluid van een goede vuurpijl is soms nog mooier dan het effect

  10. Deze gebruiker waardeert oldskool1908 voor het bericht:


  11. #23
    VWC-Lid Fric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 juli 2009
    Berichten
    990
    Thanks
    75
    883 waarderingen in 387 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Wat mij betreft halen ze die singleshots per direct uit de handel, ik zie er een hoop gasten mee stunten, vuurpijlen mogen er liever niet uit, wat is er nou mooier dan het opstijgen van een een vuurpijl, dat geluid... krijg ik nog steeds kippenvel van als ik het hoor
    Vuurpijlen zijn vet!

  12. #24
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.773
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oldskool1908 Bekijk bericht
    Het geluid van een goede vuurpijl is soms nog mooier dan het effect
    Ech wel, het blijft een machtig geluid. Daarom moet ik elk jaar wel een zooi pijlen hebben
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  13. #25
    VWC-Lid vuurwerkpro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Berichten
    902
    Thanks
    35
    603 waarderingen in 302 posts
    dat vuurpijlen verboden worden is in mijn ogen een kwestie van tijd in de huidige situatie. Jammer tuurlijk! begrijpelijk? ja. Buiten het gebruik zijn er ook dingen waar je geen invloed op kan uitoefenen wat toch tot een ongeluk kan leiden met dit product.

    Verder wil ik er wel aan toevoegen dat een verbod totaal overbodig zou zijn als die debieltjes die zich eind november pyro noemen zich eens zoude gedragen! Ze zorgen voor overlast en maken er een zooi van met het vuurwerk. Scholen zeggen dat vuurwerk slecht is dus daar leren ze niks, ouders zeggen dat hun kind zoiets niet doet. Deze jongens kan je eigenlijk niks aanrekenen want ze weten niet beter. Logisch nadenken is ze niet geleerd en wat goed en fout is daar is geen tijd meer voor bij school en ouders.

    Als men zich weer normaal gedraagt dan zijn de ongelukken waar je niks aan kan doen op één hand te tellen en is de straat oversteken gewoon weer gevaarlijker.
    365 days a year pyromaniac

  14. Deze gebruiker waardeert vuurwerkpro voor het bericht:


  15. #26
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.690
    1.907 waarderingen in 812 posts
    Ik ben tegen alle verboden, het heeft namelijk vrij weinig zin. En ja babypijlen en romeinse kaarsen zijn verboden en het aantal slachtoffers daalt, dat is toch ook volkomen logisch?? Verbied alles en er zijn 0 slachtoffers meer.

    De tegenstanders hoor je alweer roepen, zie je wel dat het werkt.

    Ik wil geen enkel stukje vuurwerk meer verboden zien worden, elke keer maar wee inleveren en ze blijven maar doorgaan tot er niks meer over is.

    Vuurpijlen verbieden , hou toch op.

    Als iedereen nou zn domme boerenverstand eens aan zou zetten en gewoon normaal doet is er niks aan de hand.

  16. Deze 3 gebruikers waarderen Thresher voor het bericht:


  17. #27
    VWC-Lid emieloss's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2009
    Berichten
    1.986
    Thanks
    5.492
    1.722 waarderingen in 787 posts
    Heel eerlijk gezegd heb ik een hekel aan dit soort topic. Ieder jaar begint het doemdenken weer en ieder jaar verpest het de oud en nieuw sfeer deels. Waarom kunnen we niet gewoon genieten van het vuurwerk en de tijd van het naar oud en nieuw toe leven?

    Laten we zelf een goed voorbeeld stellen en ons best doen om vuurwerk in een positief daglicht te stellen. Dat anderen onze hobby kapot willen maken is toch nog geen reden om er van te balen alsof het a zo is, terwijl we er nu (nog) van kunnen genieten.

  18. Deze 2 gebruikers waarderen emieloss voor het bericht:


  19. #28
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.969
    Thanks
    2.327
    3.388 waarderingen in 1.553 posts
    Vuurpijlen mogen wat mij betreft verboden worden.
    Maar dan moet ze sier single shots tot en met 3 inch toe gaan staan.
    Ja dat zal nooit gebeuren.

    En ik kan erg genieten van een mooie sier single shot, dus ik hoop dat single shots niet verboden gaan worden.
    Maar het weer de goede die onder de kwade leiden.
    Pak die lijpos aan die lomp om gaan met vuurwerk.
    Maar ja, de politie duurt dat soort gaan niet aan te pakken.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  20. #29
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 augustus 2013
    Berichten
    10
    Thanks
    37
    31 waarderingen in 10 posts
    mentaliteit is het probleem , er vallen al jaren gewonden voor, en tijdens de jaarwisseling , ook erna. (zoeken naar weigeraars).
    nu is het aantal gewonden al jaarlijks afgenomen , en toch blijft het een probleem , feit is dat men vuurwerk wil verbieden , omdat er teveel gewonden vallen !!!, ik begrijp ten eerste niet , dat een persoon die geen vuurwerk koopt of afsteekt , voor een ander beslist dat vuurwerk gevaarlijk is en verboden moet worden . ik wil geen motoren of honden verbieden omdat het gevaarlijk is en overlast veroorzaakt , simpel , ik neem geen hond of motor .duh.

    feit is het gedonder ruim voor oud en nieuw al begint , voor sommige is het niet genoeg , het moet harder en harder , liefst al maanden van te voren ,cobra,s , shells .

    daar zit het probleem . als de overlast afneemt maanden van te voren en die harde knallen wegblijven , klagen mensen minder , en als ze geen overlast ervaren , boeit het ze niks of er gewonden vallen.
    zodra na 1 januari de knallen afnemen, neemt het gezeik ook af.

    en de pech is dat men een idioot eng mannetje als arno bonte serieus nemen . alleen maar om een verbod af te dwingen . die dag komt gegarandeert nog wel , helaas.

  21. Deze gebruiker waardeert johanimre voor het bericht:


  22. #30
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thresher Bekijk bericht
    Ik ben tegen alle verboden, het heeft namelijk vrij weinig zin. En ja babypijlen en romeinse kaarsen zijn verboden en het aantal slachtoffers daalt, dat is toch ook volkomen logisch?? Verbied alles en er zijn 0 slachtoffers meer.

    De tegenstanders hoor je alweer roepen, zie je wel dat het werkt.

    Ik wil geen enkel stukje vuurwerk meer verboden zien worden, elke keer maar wee inleveren en ze blijven maar doorgaan tot er niks meer over is.

    Vuurpijlen verbieden , hou toch op.

    Als iedereen nou zn domme boerenverstand eens aan zou zetten en gewoon normaal doet is er niks aan de hand.
    Helemaal mee eens Tresher. Ze moeten ophouden met dat gezeik om alles maar in de ban te doen.
    December Will Be Magic Again!!

  23. Deze 3 gebruikers waarderen Happiness voor het bericht:


Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •