Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 46 t/m 50 van 50
  1. #46
    VWC-Lid erik36's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2011
    Locatie
    Wierden
    Berichten
    241
    Thanks
    119
    122 waarderingen in 62 posts
    Ik hoop het niet, ze pakken al genoeg van ons af.

    wat sommige al eerder zeiden heb ik ook al meegemaakt onder het carbid schieten, terwijl ik met mijn stook maatje bezig waren kwamen jonge volk die s'morgens al half dronken kwam kijken en van alles aan het afsteken waren.

    Media en de vuurwerk haters vinden het gemakkelijk om het vuurwerk de schuld geven van plaats diegene die dronken of onveilig mee omgaat.

  2. Deze 3 gebruikers waarderen erik36 voor het bericht:


  3. #47
    Banned
    Geregistreerd
    13 november 2015
    Berichten
    275
    Thanks
    105
    99 waarderingen in 67 posts
    Vuurwerk is gewoon veilig als je het op de juiste manier afsteekt.Een auto of scooter is veel onveiliger.

  4. Deze gebruiker waardeert oldskool1908 voor het bericht:


  5. #48
    VWC-Lid Levensgenieter's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2015
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    1.049
    Thanks
    428
    749 waarderingen in 365 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oldskool1908 Bekijk bericht
    Vuurwerk is gewoon veilig als je het op de juiste manier afsteekt.Een auto of scooter is veel onveiliger.
    En al helemaal als een vrouw hem bestuurd
    Vriendelijke groet, FireDisplay-4K Vuurwerk films!

  6. #49
    VWC-Lid Vlinderbommetje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 december 2010
    Berichten
    906
    Thanks
    6.287
    749 waarderingen in 281 posts
    Bij verkeerd gebruik is alles gevaarlijk.

    De vuurpijl hoort er simpelweg gewoon bij. Het is een traditioneel stukje vuurwerk en ik vind niet dat je deze opeens af moet schaffen. De babypijltjes heb ik wel begrip voor dat die afgekeurd zijn, maar de normale vuurpijl is gewoon onmisbaar. Kom maar snel door met de 75 grams pijlen in Nederland!

  7. Deze gebruiker waardeert Vlinderbommetje voor het bericht:


  8. #50
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 december 2010
    Berichten
    45
    Thanks
    5
    11 waarderingen in 5 posts
    Topic poster zegt een paar opvallende dingen. Zo spreekt hij over "slachtoffers" van de linkse hetze tegen vuurwerk, trekt in twijfel of er veel slachtoffers zijn gevallen door romeinse kaarsen en babypeiltjes en noemt hij als betere oplossing dan een verbod veiligheidsmaatregelen zoals verplichte bril en aanpakken van misbruik. Wow, dat is een boel om op te reageren.

    Voordat ik echt íedereen tegen me in het harnas jaag. Ik ben gek op vuurwerk, steek het zelf af en ben geen groot voorstander van een verbod (alhoewel ik meer begrip voor mensen heb die daar wel voor zijn dan de meeste hier).

    Maar ik ben blij dat de babypeil en romeinse kaars weg zijn. De schadelijkheid ervan met cijfers onderbouwen kan ik niet, maar hebben jullie ooit iemand die dingen zien afsteken zoals het eigenlijk moet? Die dingen worden massaal vanuit de hand of ergers afgeschoten, en omdat het bij veel van het kleine spul aan kracht en fatsoenlijke productie ontbreekt is dat soort vuurwerk onberekenbaar en ronduit gevaarlijk. Ik heb het te vaak zien misgaan, en nog vaker bijna zien misgaan. Het is nogmaals lastig om met cijfers iets te bewijzen maar ik constateer wel dat in 2015 dit spul verboden werd en er minder oogletsel voorkwam dan in de zeven jaren ervoor. 160 patiënten, waarvan ongeveer de helft met blijvend letsel. Dat is een stuk minder dan de jaren ervoor.

    Verplichte bril heeft weinig effect denkt ik: een groot deel van de slachtoffers valt onder omstanders, en die kun je toch echt niet verplichten een bril te dragen. Wel vind ik het een goed idee om een bril te gebruiken, en ik juich toe dat de branche zijn verantwoordelijkheid neemt door het gebruikt ervan te promoten. Bestraffen van misbruik: tsja, dat was al strafbaar. Net als illegaal vuurwerk. Natuurlijk moet je dit aanpakken, maar wat kun je nog extra doen ten opzichte van wat er nu gebeurd?

    Nee, als we vuurwerk willen behouden denk ik dat we juist verder moeten gaan op deze weg (sorry). Niet stoere maatregelen verzinnen (vuurwerkvrije zones) die willekeurig zijn, maar gericht onveilige producten verbieden. Bijvoorbeeld door strengere regels in te stellen die voorkomen dat potjes van 10-20 euro omvallen tijdens het afschieten. Singleshot van kartonntjes voorzien etc. De branche kan hier zelf veel in betekenen, en de wet kan waar nodig afdwingen. Niks mis mee, vergeet niet dat naast een boel plezier er jaarlijks heel veel slachtoffers vallen door vuurwerk. Gedeeltelijke door stom en dronken gedrag, gedeeltelijk door ondeugdelijk vuurwerk dat in the first place niet op de markt had moeten worden gebracht. Ik voorspel dat als we niet verder gaan op die weg en kunnen laten zien dat het aantal slachtoffers jaarlijks daalt, consumentenvuurwerk over tien jaar verboden is. Een coalitie van dierenvrienden, mensen die bezorgd zijn over de luchtkwaliteit en mensen die genoeg hebben van de onveiligheid zal het er dan niet bij laten zitten. En er is niks mis met die mensen, ze stelen heus onze vrijheid niet en dat soort dramatisch gedoe. In plaats van ons boos te maken op die mensen kunnen we beter meedenken over hoe we een en ander beter kunnen regelen.

    And shoot ;)

Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •