Banner Vuurwerkvisie - VuurwerkTotaal.nl
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 98
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.003
    19.057 waarderingen in 8.437 posts

    [Stelling]Freak-winkels - Maakt de afstand uit?

    Ik lees het vaker dat mensen balen dat er geen freak winkel bij hun in de buurt zitten.
    Hoe kijken jullie hier tegen aan? Ik vind het juist mooi om die stukken te rijden en dan meerdere winkels mee te pakken. Persoonlijk moet ik er niet aan denken dat ik binnen 5 min bij een winkel ben, inladen en binnen een half uur weer thuis ben.

    Ben zeer benieuwd naar jullie meningen, en wat het voor jullie maakt dat jullie er juist wel voor kiezen om een stuk te reizen.
    Laatst gewijzigd door Viva la Bang; 14 juni 2016 om 12:20
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze 5 gebruikers waarderen omepje voor het bericht:


  3. #2
    Super Moderator Djaimy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2009
    Berichten
    6.205
    Thanks
    19.564
    6.901 waarderingen in 2.701 posts
    Eerlijk gezegd ben ik pas 3/4 jaar echt bezig met de freak acties op te zoeken. Eerder haalde ik inderdaad bij de plaatselijke winkel en bij een andere winkel een half uurtje verder op. Ik ben begonnen bij Haokan en kom nu al 2 jaar bij Kuiper. Dit jaar ga ik daar ook weer heen. Niet alleen vanwege de prijzen, maar ook de service vind ik daar erg goed. De redenen waarom ik dus een stukje verder ga (toch 1,5 uur enkele reis) zijn prijs en personeel.

    Ik vind het ook heerlijk om er een ''dagje uit'' van te maken. Lekker een stukje rijden met een maat erbij, gezellig in de oud en nieuw sferen. Ik houd er wel van!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  4. Deze 2 gebruikers waarderen Djaimy voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid Boosje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2015
    Berichten
    159
    Thanks
    1
    47 waarderingen in 38 posts
    Eerlijk gezegd vind ik het geen probleem om een stukje te rijden naar de diverse freak winkels.

    momenteel heb ik bij diverse winkels al bestellingen lopen.

    Haokan
    Vuurwerk Breda
    vuurwerk almeren haven

    ik zie het ook als een bezigheid die dag leuk toch.

  6. Deze gebruiker waardeert Boosje voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 september 2007
    Locatie
    Berkum
    Berichten
    666
    Thanks
    299
    205 waarderingen in 145 posts
    Leuk topic.

    Ik lees het inderdaad ook wel vaker dat er mensen zijn die het jammer vinden dat er geen freakwinkel in de buurt is. VOor die mensen heb ik een tip: maak van je plaatselijke winkel een freakwinkel. Een vuurwerkfreak zit niet vastgepind aan een bedrag, maar over het algemeen zijn freaks grotere afnemers dan een gemiddelde klant. Stap deze winkel eens binnen, maak een praatje met de winkelier of diegene die over het vuurwerk heeft en deel je passie. Er is dan vaak meer mogelijk dan je denkt. Niet alleen op prijstechnische gebied, maar ook op het gebied van producten, kartonnetje enz.

    En als je altijd vooraan wil zitten voor een dubbeltje...tja.. gun die winkeliers ook hun boterham.

    Ik heb en had al tijden een paar winkels waar ik kwam, gehoord werd, passie kon delen en voor leuke prijzen of acties mijn vuurwerk haalde. Buiten de freak acties van VWC om. Zo kan ik altijd even kruit snuiven als de bunker gevuld is. En sinds ik 100 km verder op ben gaan wonen. sturen ze folder op per post en mailen ze nog altijd hun acties. Etentjes en de nodige drankjes hebben wij al gedronken. En die warme contacten koester ik. Ik rij dus nog steeds elke keer naar die winkels toe. En wanneer ik ergens een product voor een paar centen goedkoper kan krijgen denk ik..tja ach ik gun het hun ook wel gewoon... fack die paar euro's op het totaal. Kortom... korting is vaak de hoofdmodus bij freakacties... maar voor mij persoonlijk echt niet altijd het belangrijkste!

    Daarnaast rij ik naar de freakwinkels Herman de Haan, Kuiper en Valk... dat doe ik wel sinds ik vwc en hun freakacties ken. Ik vind het dan ook geen probleem om een paar km's te maken voor mij vuurwerk. Altijd gezellig.

    En heb je geen rijbewijs, ben je te jong om nog zelf te rijden. Spreek een mede liefhebber aan en wie weet kan je meerijden of haalt hij wat voor je. Dat werkte voor mij vroeger ook prima. Nee heb je, ja kan je krijgen.

    Oke, dit werd een veel langer verhaal dan dat ik vooraf gedacht had. Groetjes!

  8. Deze 4 gebruikers waarderen jrvuurwerk voor het bericht:


  9. #5
    VWC-Lid dinoroel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 november 2005
    Locatie
    Voorhout
    Berichten
    955
    Thanks
    297
    576 waarderingen in 265 posts
    Zelf hou ik het altijd bij 1 winkel om het "grote spul" te halen, de laatste jaren is dit Haokan.

    In de buurt zal er hier en daar nog wel wat kleins meegenomen worden, maar naar alle kanten van het land rijden doe ik niet.
    Alles is mogelijk, zeer weinig is zeker.

  10. Deze gebruiker waardeert dinoroel voor het bericht:


  11. #6
    VWC-Lid PyroBrian's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2014
    Berichten
    595
    Thanks
    602
    202 waarderingen in 99 posts
    Het liefst had ik er een paar om de hoek. Met een beperkt budget hakken de kosten voor brandstof er helaas best in. Ik zie vaak leuke dingen op verschillende freaksites staan maar het halve land doorrijden gaat hem niet worden. Dit jaar een mooi tripje vanuit Utrecht richting Almere met een tussenstop in Huizen in de planning.

  12. Deze gebruiker waardeert PyroBrian voor het bericht:


  13. #7
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Ik denk dat de mensen die in Gelderland-Overijssel (Groningen outlet/Leeuwarden) of in Limburg (Vuurwerk Orthen/Breda) wonen het verste moeten rijden. Verder is er eigenlijk overal wel wat in de buurt. Ik zou persoonlijk toch geen 100en kilometers voor gaan rijden. Ik koop ook alles het liefst maar gelijk in 1/2 winkels. Het echte strooptochtgevoel had ik eigenlijk alleen toen ik nog naar Belgie ging en gewoon maar zien wat er op voorraad was in Olen tijden de Januari Sales. Dat is sinds ik afgelopen jaar gepakt ben ook weer klaar helaas. Nu gewoon lekker legaal bij de freakwinkels!

  14. Deze gebruiker waardeert vuurwerkfreakk voor het bericht:


  15. #8
    VWC-Lid Lucas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2010
    Berichten
    446
    Thanks
    150
    391 waarderingen in 149 posts
    Nederland is klein, dus eigenlijk is elke winkel goed te bereiken. Ik woon in Zutphen (gelderland) en ben vorig jaar naar 3 steden gegaan. Huizen, Almere en Tilburg. Vroeg vertrokken, waardoor ik alsnog rond 12 uur 'smiddags thuis was!

    Eigenlijk maakt zo'n road trip de hele ervaring alleen maar leuker, dus ik hoop dat mensen zich niet laten weerhouden door een paar uurtjes rijden!

  16. Deze gebruiker waardeert Lucas voor het bericht:


  17. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2005
    Locatie
    noord holland
    Berichten
    1.881
    Thanks
    2.145
    666 waarderingen in 393 posts
    Ik rijd van brabant tot leeuwarden en ik vind het ook wel wat hebben hoor maar mag wel wat dichter bij.
    [B]Stop de hetze tegen het consumenten vuurwerk![/B]

  18. Deze gebruiker waardeert brian the freak voor het bericht:


  19. #10
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.003
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Mooi om die verschillende verhalen en redenen te lezen.
    Ben benieuwd wat de andere leden doen.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  20. #11
    VWC-Lid Maskulin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 september 2014
    Berichten
    144
    Thanks
    27
    42 waarderingen in 34 posts
    Ik probeer altijd bij één winkel te profiteren van de freakacties. Dat is voor mij Haokan. Deze is het dichtstbij in mijn omgeving en heeft naar mijn idee fantastische acties. Verder ga ik van hier naar daar om wat leuke en speciale dingen te krijgen die je bij de buurman niet ziet. Niet alleen het grote sierwerk maar ook de kleine knal/sier dingen die vaak geen fluit kosten maar mij ontzettend vermaken.

  21. Deze 2 gebruikers waarderen Maskulin voor het bericht:


  22. #12
    Super Moderator Scav's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    3.918
    Thanks
    3.965
    4.102 waarderingen in 1.693 posts
    Net boven Amsterdam is de spoeling van freakwinkels tot op heden wat dun geweest, met de komst van Haokan naar Zaandam lijkt hier echter verandering in te komen. Zelf ga ik meestal naar Vuurwerk Huizen i.v.m. het prettige contact met Patrick en de fijne prijzen en bezoek ik daarnaast 2 a 3 andere zaken om de collectie compleet te krijgen. Afstand is hierbij van minder belang, zo ben ik de afgelopen jaren bij Pronk in de kop van Noord-Holland, Pyro Outlet Joure en Vuurwerkoutlet Groningen geweest, maar ook een paar lokale dealers.

  23. Deze gebruiker waardeert Scav voor het bericht:


  24. #13
    Banned
    Geregistreerd
    10 januari 2006
    Berichten
    2.444
    Thanks
    2.118
    3.155 waarderingen in 1.183 posts
    Al jaren koop ik mijn vuurwerk bij 2 winkels in het zuiden des lands, 1 met een freak aktie de ander zoals JRvuurwerk mooi omschrijft de winkel met het warme gevoel en het uitstekend contact...
    Zoals altijd is dat voormij bevredigend en toereikend omdat ik in 2 winkels bijna de gehele top aan producten in nederland binnen handbereik heb.

    Daarnaast heb ik natuurlijk gewoon geluk dat zena maaseik en salon roger op 15 autominuten zitten..

  25. Deze 2 gebruikers waarderen jakhal voor het bericht:


  26. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 november 2011
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    401
    Thanks
    243
    253 waarderingen in 116 posts
    In Utrecht zit één zaak met freakacties betreft Gebroscooters in Maarssen o.a. vuurwerktotaal producten, althans zij verkopen hun oude voorraad tegen lagere prijzen (tot 70% korting).

    Ik heb er al wel mooie dingen besteld en op is dan ook echt op.

    Helaas houdt het hiermee op in Utrecht en omgeving, wat mij bekend is tenminste.

    Rubro producten zijn helaas alleen maar te verkrijgen tegen de (belachelijke) adviesprijzen bij vechtweelde in Maarssen.. Daarom laat ik deze producten/winkel al jaren deels links liggen, terwijl ze wel mooie producten hebben.

    Ik ben helaas niet in de gelegenheid om even naar Friesland of Groningen te rijden. Ik heb de hoop dat er ooit nog eens een vuurwerk bedrijf zoals Vuurwerk Outlet Groningen richting het midden van het land komt, ik denk dat er voor zo'n bedrijf heel veel te halen valt.

    Het liefst zou ik natuurlijk zelf zo'n winkel willen beginnen en mensen laten genieten van eerlijke vuurwerk prijzen. :-)

  27. Deze gebruiker waardeert Jorn89 voor het bericht:


  28. #15
    VWC-Lid emieloss's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2009
    Berichten
    1.986
    Thanks
    5.491
    1.722 waarderingen in 787 posts
    2 jaar geleden was de eerste keer dat ik meedeet met freakacties. Dit wordt mijn 3e jaar.

    Tot nu toe bestellingen gedaan bij vuurwerk huizen en vuurwerk outlet groningen.

    Mezelf kennende zal ik ook wel weer bij huisman gaan halen aangezien die winkel ieder jaar weer goed bevalt.

    Ik vind een stuk rijden geen probleem voor mooie collecties tegen een mooie prijs.

    Ik mis echter door het internet wel dat naar een winkel gaan en zo'n blaadje invullen en dummies kijken en met de winkelier over vuurwerk praten. Tegenwoordig blijf je met die goede prijzen maar bestellen en heb je uiteindelijk veel te veel om op te maken en slechts de halve voorpret..

  29. Deze 3 gebruikers waarderen emieloss voor het bericht:


Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •