Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts

    Hoe kom jij aan je hobby ?

    Hoe kom jij aan je hobby/passie voor vuurwerk? Vertel er hier hoe het bij jou begon, het eerste lontje. Bij een show? Vertel het op jou manier, we zijn benieuwd!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts
    Voor mij begon de passie van het vuurwerk afsteken met die avonden samen met mijn vader, die altijd sindsdien mijn stookmaatje is geweest, maar helaas op 20 februari 2015 is overleden, waarbij ik en me vader (en soms me zusje), rond 12 uur na buiten gingen om wat vuurwerk af te steken, in de eerste jaren meestal alleen sterretjes en wat ander klein spul, vaak stak mijn vader dan een duizendklapper af (die koop ik nu ook elk jaar om hem te eren) omdat die er echt helemaal gek van was, en daarna was het voorbij. Maar konden we nog wel napraten, nagenieten. En t waren gewoon, simpele tijden die je nooit meer vergeet.

    2007 was t volgende moment dat mijn passie voor vuurwerk liet opleven, omdat dat jaar het eerste jaar was dat ik echt ZELF het vuurwerk mocht kopen en afsteken zonder begeleiding. 2009 was voor mij de echte ultieme moment van mijn passie omdat ik dankzij de forums en diverse winkels, meer dan 1250 euro aan vuurwerk had, waarvan 75% was gewonnen of gratis was verkregen (goed, alleen de gedachte al doet mijn passie weer opleven). Vervolgens was 2013, maar vooral 2015 echt het punt wat mijn passie deed veranderen. Van vuurwerk afsteken elk jaar met veel gezeik van familie en vaak, alleen, of althans, t begon te vervelen. Naar ineens de hele straat naar jou kijkende, mede dankzij me vader, naar jouw vuurwerk. 3 kwartier lang, 1500 euro, tich winkels afgaan, sjouwen, uitpakken en gewoon kei veel gedoe...Waren die staande ovatie echt MEER dan waard. Man, dat gevoel, ik snap wel waarom er mensen zijn die shows "organiseren" en stoken...Wat is dat toch een fucking heerlijk gevoel.

    En ja, het fotograferen en filmen, begon in feite ook zo rond 2007, eigenlijk is alles wat ik nu ben, begonnen in 2007. Toen kreeg ik namelijk mijn eerste camera, wat voor goed veranderd heeft wat ik ben...Je zult mij nu nergens meer zien zonder camera namelijk.
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

  3. Deze 4 gebruikers waarderen herdervriend voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 mei 2015
    Locatie
    NLD
    Berichten
    250
    Thanks
    112
    178 waarderingen in 82 posts
    Toen we nog klein waren moest ik samen met moeders vroeg op, want we gingen dan naar de Aldi de vuurwerk pakketten kopen.
    Ook lagen er vuurpijlen in de schappen maar die wou ze niet mee nemen.. Want die vlogen boven de huizen waardoor je ze niet meer kon zien en dat was zonde van het geld.. vertelde zei mij toen..

    Eenmaal thuis aangekomen vertelde ik tegen me vader dat we geen vuurpijlen mochten, Waarop we met zijn auto toen terug zijn gegaan om toch vuurpijlen te kopen.

    Een leuke herinnering naar vroeger, Voor mij was dit het eerste moment wat ik me kan herinneren van deze mooie hobby.

  5. Deze gebruiker waardeert Vluggejaapie voor het bericht:


  6. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 november 2015
    Berichten
    49
    Thanks
    453
    31 waarderingen in 20 posts
    Bij mij begon het al op een erg jonge leeftijd toen ik iets van 8 was, ik zat toen altijd de dagen voor oud en nieuw hele avonden uit het raam van mijn slaapkamer te kijken of er al wat afgestoken werd en het verveelde mij nooit.
    Ook ging ik de avonden voor oud en nieuw met mijn vader en broertje in de tuin wat heel klein cat 1 vuurwerk afsteken en dat vond ik toen al geweldig.
    Toen had ik natuurlijk altijd een hele kleine collectie van vuurwerk maar ik wilde natuurlijk steeds meer.
    Ik moest het zelf betalen maar ik mocht ook maar een bepaald bedrag van mijn eigen geld besteden omdat ik anders letterlijk al mijn geld zou uitgeven aan vuurwerk en elk jaar mocht ik meer besteden.
    In mijn vrije tijd voor oud en nieuw zat ik altijd op internet vuurwerkwinkels op te zoeken en dan bij elke vuurwerkwinkel een lijst maken van wat ik zou kopen als ik het daar zou halen.
    En sinds dien ben ik altijd al helemaal vuurwerkgek geweest ook op vakantie.
    We gingen het vaakst naar Frankrijk op vakantie dus ik wilde altijd naar de shows van 14 en 15 juli.
    De jaren daarna ben ik alleen maar meer van vuurwerk gaan houden en denk ik er het hele jaar wel aan.
    Vorig jaar ben ik ook voor het eerst naar de Zena Trophy geweest wat ook geweldig was, wel jammer van dit jaar ;(
    Heb nu ook meer te besteden aan vuurwerk sinds ik nu ook werk en daardoor veel meer kan uitgeven.
    Dat is kort gezegd hoe ik aan mijn vuurwerkpassie ben gekomen.

  7. #5
    VWC-Lid Lime's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 november 2016
    Berichten
    24
    Thanks
    0
    5 waarderingen in 3 posts
    Ik zou het eerlijk gezegd ook niet precies weten. De vrienden van de jaren waarin ik zelf vuurwerk mocht kopen waren meer besmet met het virus dan ikzelf. Ik had altijd wel wat, maar niet heel veel. Toen ik ging werken was mijn budget wat groter en kocht ik ook meer. Dan waren het meestal een twee/drietal losse cakes, een meterpakket en pijlenpakket. Tot een paar jaar geleden, toen werden het een stuk of 10 cakes, later wat grotere boxen. Vorig jaar had ik 50 losse cakes, geen pijlen meer die waren me te gevaarlijk.

  8. #6
    VWC-Lid elburgersc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2010
    Berichten
    2.634
    Thanks
    2
    1.430 waarderingen in 833 posts
    Eigenlijk vroeger altijd al met vuurwerk bezig met de wel bekende rotjes en matjes en donderslagen kon altijd niet wachten tot ik t kon bestellen ook altijd een vuurwerkpakket, t aloude meterpakket met van alles en nog wat als ik maar kon stoken. Totdat zo n beetje 2007 toen de cakes verkocht werden 200 grams geloof ik en toen waren de heavy cakes en de three stars mijn grote favoriet met ook een mooi Wolff pakket. Daarna werd de liefde steeds groter de freakacties kwamen en het vw werd echt een passie voor mij en heb wat winkels afgestruind voor mooi vuurwerk voor weinig. En elk jaar weer opnieuw voor familie en vrienden mooi showtje in elkaar zetten en afschieten ben geen prof met allerlei onstekingsmechanismes maar gewoon lekker fakkelen en zoveel mogelijk knallen. Altijd applaus en complimenten en dat maakt ook t vele werk wat je ermee hebt echt de moeite waard en vind t zelf ook prachtig!!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •