Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 8 van 10 EersteEerste ... 678910 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 106 t/m 120 van 136
  1. #106
    VWC-Lid elburgersc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2010
    Berichten
    2.634
    Thanks
    2
    1.430 waarderingen in 833 posts
    Na afgelopen jaar toch veel losse cakes gekocht te hebben ga ik dit jaar voor meer boxen om te genieten, had heel veel cakes doorgelont voor een showtje wat behoorlijk wat werk was niet erg hoor maar zelf zie ik er weinig van wat ik heb gemaakt vanwege t aansteken. Eigenlijk zonde dus dit jaar meer boxen en veel meer genieten...

  2. #107
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 september 2007
    Locatie
    Berkum
    Berichten
    666
    Thanks
    299
    205 waarderingen in 145 posts
    Jammer om te lezen dat mensen hier minder kunnen genieten van hun eigen vuurwerk en meer mee-genieter worden. Ik hoop niet dat dit een trend zal worden. Toch kan ik het gevoel wel begrijpen.. ik ken het wel een beetje, eigenlijk doe je TE gek en haal je daarmee teveel risico's op je nek of ben je te gestresst om alles aan elkaar te knopen. En daarbij ook de hele tijd gebukt staat om te stoken, want ja:"de buurt en ik moeten natuurlijk vol gas".... Dit had ik oud en nieuw 2014-2015 ook... Echter heb ik bewuster gekozen voor vuurwerk.. door minder klein spul te halen, gespreider af te steken en de tijd te nemen voor mijn eigen aangestoken vuurwerk... dan valt er maar een gat van 30sec tussen.. jammer dan. Ook heb ik wat meer boxen gekocht dan losse cakes...

    On topic: ik heb zelf niet heel veel te veranderen... alleen minder pijlen, maar dat was sws al de bedoeling... had alleen geen 0 achter de 1 moeten zetten toen ik pijlen ging bestellen.. man heb nu nog 4 pakken over.

    Verder meer fluitcakes met een diepere fluit halen.. iets als een screw of pinkie winkie miste ik dit jaar.

  3. #108
    VWC-Lid Vlinderbommetje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 december 2010
    Berichten
    906
    Thanks
    6.287
    749 waarderingen in 281 posts
    Ik moet weer beter gaan sparen, dan maar een paar keer minder op stap dit jaar. Het budget moet weer omhoog, want ik moest het met een stuk minder vuurwerk doen dan voorgaande jaren. Opzich nog steeds een heel mooi oud en nieuw gehad en zeker genoten van mijn vuurwerk. Maar toch had ik graag nog wat meer willen stoken.

    Gelukkig is het een luxeprobleem, lijk wel een verwend nest hahaha. En ergens is dat ook wel zo, heb mijzelf te veel verwend met dikke vuurwerkcollecties afgelopen jaren, maar het smaakt altijd naar meer.

  4. #109
    VWC-Lid skyrider's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Olst
    Berichten
    2.064
    Thanks
    11.736
    1.182 waarderingen in 628 posts
    Mijn budget iets omhoog. Afgelopen jaar voor een bescheiden 350 gehaald. Was iets te weinig om een bepaalde cakebox te halen. Al was ik wel dik tevreden verder. Heb ook altijd de houding gehad van: Ik stook voor mezelf. Niet voor het publiek. Als ze mee genieten mooi,zo niet ook goed. Had dit jaar maar een paar man publiek,heerlijk was dat. Geen enorme projecten,cake voor cake. My style! Was dit jaar in mijn eigen woonplaats,en niet bij mijn ouders zoals voorgaande jaren. Kon mooi voor het huis stoken. Niet teveel gesleep met cakes. Ook wel eens fijn,want kortere afstand betekend alles mee maken. Alleen is de stook locatie bij mijn ouders,wel iets mooier. Ik wil dit jaar,nog meer voor kwaliteit gaan. Geen enorme hoeveelheden meer. En ga me focussen op aparte cakes.
    Light some fireworks, and see who answers.

  5. #110
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 oktober 2008
    Berichten
    2.072
    Thanks
    4.627
    1.854 waarderingen in 807 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkfreakk Bekijk bericht
    Respect! Knap dat je dan hier nog op een vuurwerkforum zit! Ik zou hier dan juist spontaan helemaal gek worden haha!
    klopt idd. maar loop nu al mee vanaf 2008. dus gezellig meelezen en films kijken heb ik er voor over.

  6. Deze 3 gebruikers waarderen densta voor het bericht:


  7. #111
    VWC-Lid San71's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2016
    Berichten
    1.034
    Thanks
    3.768
    1.122 waarderingen in 477 posts
    Meer Evolution en Pangu en minder Wolff. En in tegen stelling tot de meesten hier wat minder 500 grammers en meer toppers van iets minder kruitgewicht, zoals de Red Ghosts maar ook de Sparkles van Evolution. Deze hadden minstens zo'n wow-effect als de meeste 500 grammers die hoger schieten. Van dit soort cakes zijn zelf mooie "boxjes" te maken. Als je deze 5x2 (+ evt. nog wat groters/heftigers erachter) schiet heb je volgens mij minstens zo'n mooi spektakel als met een cakebox van ca. 100 euro. Zo denk er nu over, er kan nog veel veranderen in een jaar, ook afhankelijk van welke nieuwe producten er verschijnen.

  8. Deze gebruiker waardeert San71 voor het bericht:


  9. #112
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.689
    1.907 waarderingen in 812 posts
    Meer in de vooravond afschieten als er weer een mistbank dreigt, nu zat ik echt te balen van die enorme rook/mist om 12 uur waardoor ik niet alles goed heb kunnen zien.
    Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

  10. #113
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Niet meer werken in een vuurwerkwinkel. Afgelopen jaar ook niet gedaan en dat is me uitstekend bevallen. Het werken in de vuurwerkbranche was een hele mooie en leuke ervaring maar ik merkte wel dat ik daardoor tijdens de jaarwisseling zo moe was daardoor het echte genieten er nooit van kwam. Afgelopen jaarwisseling dus anders aangepakt en dat was al een stap in de goede richting.

    Andere punt wat ik ga veranderen is dat ik gewoon veel minder vuurwerk ga aanschaffen. Afgelopen jaarwisseling stond er weer veel te veel vuurwerk in de straat waardoor ik er niet van kon genieten. Afsteken om uiteindelijk niets over te houden was een beetje de rode draad van de avond. En dat was jammer, zonde!

    Ook het weer speelde een rol net zoals hier vaker word aangegeven. Hier klaarde het niet op waardoor de mist steeds meer naar beneden trok. Om 8 uur was dat al het geval maar toen was het net iets beter dan tijdens de jaarwisseling zelf.

    Dus meer rust nemen, minder vuurwerk, meer genieten!

  11. Deze 3 gebruikers waarderen Ruben voor het bericht:


  12. #114
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 december 2010
    Berichten
    513
    Thanks
    22
    89 waarderingen in 47 posts
    1) Gezien alle dagen weer 1 dag opschuiven en de 29e op een vrijdag valt, de 29 vrij nemen van werk zodat
    ik alle verkoopdagen vrij ben van werk
    2) Hoe leuk de vroeg Freak Acties zijn, toch iets gematigder kopen en e.e.a. aankomen in de laatste 2
    weken wanneer er wat meer beeld is hoe het weer zich aanpast.
    3) Meer vuurwerk kopen, gooi nu elke week al mijn losse muntjes uit mijn portemonnee en stop dit geld
    bij het vuurwerk budget.

  13. #115
    VWC-Lid heho's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2008
    Locatie
    Ommen
    Berichten
    3.217
    Thanks
    3.824
    3.224 waarderingen in 1.246 posts
    Ik ben zeer tevreden over mijn oud en nieuw. Voor het eerst een "showtje" gemaakt. Dat betekend minder dezelfde producten en meer cakeboxen en meerder producten van 1 soort. Dit wel "gewoon" aangestoken, dus met pauzes, om zelf ook te kunnen genieten van mijn vuurwerk.
    Door het inkopen gedurende het jaar is het budget hoger geworden, maar doet het minder pijn (ook bij mijn ega )
    Ga wel wat meer "klein" spul kopen omdat mijn zoontje het virus al helemaal te pakken heeft. Daar moet dus wat aandacht naar toe volgend jaar. Dat betekend ook genoeg cakes en fonteinen in de vooravond.
    Laatst gewijzigd door heho; 17 januari 2017 om 19:21

  14. #116
    VWC-Lid Vlinderbommetje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 december 2010
    Berichten
    906
    Thanks
    6.287
    749 waarderingen in 281 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roobaaro Bekijk bericht
    1) Gezien alle dagen weer 1 dag opschuiven en de 29e op een vrijdag valt, de 29 vrij nemen van werk zodat
    ik alle verkoopdagen vrij ben van werk
    Dan zul je toch de 28e ook vrij moeten nemen, aangezien de 31e op zondag valt.

  15. #117
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 december 2010
    Berichten
    513
    Thanks
    22
    89 waarderingen in 47 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vlinderbommetje Bekijk bericht
    Dan zul je toch de 28e ook vrij moeten nemen, aangezien de 31e op zondag valt.
    Dat is waar ook, dan neem ik die ook vrij in 2016 moeten werken op de verkoopdag en dit jaar dat niet vanplan haha

  16. #118
    VWC-Lid fompert's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2016
    Locatie
    Westland
    Berichten
    1.973
    Thanks
    2.153
    2.985 waarderingen in 986 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door San71 Bekijk bericht
    Meer Evolution en Pangu en minder Wolff. En in tegen stelling tot de meesten hier wat minder 500 grammers en meer toppers van iets minder kruitgewicht, zoals de Red Ghosts maar ook de Sparkles van Evolution. Deze hadden minstens zo'n wow-effect als de meeste 500 grammers die hoger schieten. Van dit soort cakes zijn zelf mooie "boxjes" te maken. Als je deze 5x2 (+ evt. nog wat groters/heftigers erachter) schiet heb je volgens mij minstens zo'n mooi spektakel als met een cakebox van ca. 100 euro. Zo denk er nu over, er kan nog veel veranderen in een jaar, ook afhankelijk van welke nieuwe producten er verschijnen.
    Deze route zat ik ook aan te denken. Afgelopen jaar is erg goed bevallen met veel producten die zich al lang hebben bewezen, maar het bij elkaar zoeken van cakes met specifieke effecten en zelf een leuke combi samenstellen was ook leuk om te doen. Het geeft ook net iets meer voldoening.
    Well, that depends...

  17. Deze gebruiker waardeert fompert voor het bericht:


  18. #119
    VWC-Lid Huit's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 november 2014
    Berichten
    92
    Thanks
    60
    184 waarderingen in 46 posts
    Ik ga mijn schietkist dit jaar niet meer programmeren maar handmatig naar de volgende cue door laten gaan. Scheelt me een hoop uitzoekwerk naar hoe lang een cake/box duurt en je zit er toch altijd weer naast. En ik ga meer boxen kopen, minder afzonderlijke cakes.

  19. #120
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2005
    Berichten
    295
    Thanks
    41
    260 waarderingen in 123 posts
    Eindelijk valt oudjaarsdag weer op een zondag! Ik weet onderhand niet beter meer dan de laatste weken van het jaar bezig te zijn met het voorbereiden van de vuurwerkwerkoop etc. Dit jaar vallen de drie verkoopdagen een dagje eerder, dus zijn we de 31e vrij. Dit betekent dat mijn jeugdjaren herleefd gaan worden, oftewel er wordt de hele dag vuurwerk afgestoken. Overdag categorie 1 en in de avonduren het siervuurwerk. Een dag vol gezelligheid en vuurwerk, waar ik uiteraard nu al naar uit kan kijken.

Pagina 8 van 10 EersteEerste ... 678910 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •