Winkelbanner - Vuurwerkkanjer
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 16

Discussie: 19 shots cake

  1. #1
    Banned
    Geregistreerd
    21 februari 2016
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.269
    Thanks
    82
    841 waarderingen in 352 posts

    19 shots cake

    Puur interesse van mijn kant.
    Ik hoor en zie hier en daar dat mensen 6 hoekige 19 shots cakes deze zijn als klassiekers en gouwe ouwes.

    Is daar een reden voor?

  2. #2
    VWC-Lid TryMike's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 juni 2013
    Berichten
    995
    Thanks
    2.152
    817 waarderingen in 405 posts
    Als ik je vraag goed begrijp, heb ik zelf altijd het volgende in gedachte:

    Een cake mag maximaal 500 gram kruit bevatten en 25 gram per tube (uitgezonderd mines). 25gr*20sh= 500 gram kruit. Vanwege de standaarddeviatie van de kruitvulling, een tube bevat nooit exact 25 gram maar meestal iets eronder of erboven, ontstaat het gevaar om boven de maximale 500 gram uit te komen en dus afgekeurd te worden. Daarom pakken zij 19 shots van +- 25 gram.
    De cake is zo dus maximaal gevuld als zowel tube en totale kruit. Het grootste spektakel.

    Maar nu begin ik te twijfelen, omdat sommige klassiekers niet de maximale kruitinhoud bevatten en wel 19 shots bevatten.. zoals China By Night en Big 19.

    Misschien is zeshoekig gewoon de meest economische manier van verpakking/indelen van de tubes?

    Iemand die hier antwoord op heeft?

  3. Deze gebruiker waardeert TryMike voor het bericht:


  4. #3
    Banned
    Geregistreerd
    21 februari 2016
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.269
    Thanks
    82
    841 waarderingen in 352 posts
    Nou ik snap nu wel dat een 19 shots cake die "500" gram is, wel de volste lading heeft

  5. #4
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.753
    Thanks
    3.294
    11.366 waarderingen in 5.121 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TryMike Bekijk bericht
    Als ik je vraag goed begrijp, heb ik zelf altijd het volgende in gedachte:

    Een cake mag maximaal 500 gram kruit bevatten en 25 gram per tube (uitgezonderd mines). 25gr*20sh= 500 gram kruit. Vanwege de standaarddeviatie van de kruitvulling, een tube bevat nooit exact 25 gram maar meestal iets eronder of erboven, ontstaat het gevaar om boven de maximale 500 gram uit te komen en dus afgekeurd te worden. Daarom pakken zij 19 shots van +- 25 gram.
    De cake is zo dus maximaal gevuld als zowel tube en totale kruit. Het grootste spektakel.
    Gaat niet op aangezien zoals je zelf al aangaf de 19 schots cake al ruim voordat de 500 gram regel werd ingevoerd, bestond.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  6. Deze gebruiker waardeert Torrr voor het bericht:


  7. #5
    Banned
    Geregistreerd
    21 februari 2016
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.269
    Thanks
    82
    841 waarderingen in 352 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Gaat niet op aangezien zoals je zelf al aangaf de 19 schots cake al ruim voordat de 500 gram regel werd ingevoerd, bestond.
    Vertel, wat is dan de reden dat men deze cake als gouwe ouwe/beste ziet?

  8. Deze gebruiker waardeert TCDD voor het bericht:


  9. #6
    VWC-Lid paulus01's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2010
    Berichten
    1.335
    Thanks
    601
    980 waarderingen in 535 posts
    Ongetwijfeld prijs/prestatie combi.
    Deze setjes zijn al lang te verkrijgen en hebben de tand des tijds goed doorstaan.
    Een karton hiervan neemt ook geen enorme hap uit je bankrekening, dus je kunt voor nette bedragen, mooie dingen stoken.

  10. #7
    Banned
    Geregistreerd
    21 februari 2016
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.269
    Thanks
    82
    841 waarderingen in 352 posts
    Hoe kan het dan dat de prijs goed is? omdat het maar 19 shots is? De prijs van een cake zal afhangen hoelang men ermee bezig is deze in elkaar te zetten lijkt me en niet zozeer de hoeveelheid kruit.

    Met een 19 shots cake zijn ze minder lang bezig dan 52 shots waaier met ook 500gr.

  11. #8
    VWC-Lid paulus01's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2010
    Berichten
    1.335
    Thanks
    601
    980 waarderingen in 535 posts
    De effecten in de bekendere 19sh assortimenten (buurtassortiment, China by Night, Big19 etc) zijn prima, maar niet bijzonder. Qua productiekosten kan ik me goed voorstellen dat dit relatief goedkoop te doen is voor deze assortimenten en marktwerking zal ook het e.e.a. doen denk ik zo.

  12. #9
    VWC-Lid Boosje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2015
    Berichten
    159
    Thanks
    1
    47 waarderingen in 38 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulus01 Bekijk bericht
    De effecten in de bekendere 19sh assortimenten (buurtassortiment, China by Night, Big19 etc) zijn prima, maar niet bijzonder. Qua productiekosten kan ik me goed voorstellen dat dit relatief goedkoop te doen is voor deze assortimenten en marktwerking zal ook het e.e.a. doen denk ik zo.
    Paulus is dit misschien iets voor jou Hydra of jawbreaker assortiment van zena vuurwerk in de aanbiendingen goed betlaal baar en maximaal gevuld.

  13. #10
    VWC-Lid paulus01's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2010
    Berichten
    1.335
    Thanks
    601
    980 waarderingen in 535 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boosje Bekijk bericht
    Paulus is dit misschien iets voor jou Hydra of jawbreaker assortiment van zena vuurwerk in de aanbiendingen goed betlaal baar en maximaal gevuld.
    Nee joh, is geen vraag of verzoek van mij he ;)
    Ik heb al genoeg 19sh ingeslagen (en nog veel meer boxen :P)

  14. #11
    VWC-Lid elgielo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 februari 2006
    Berichten
    715
    Thanks
    694
    977 waarderingen in 322 posts
    denk omdat 19shots cakes er al erg lang zijn.
    Ze zijn meestal een leuk prijsje en je hebt er dus een hoop voor je centen.
    de eerste echte goeie cakes die ik zelf vroeger kocht toen ik nog jong was waren ook 19 shots cakes en ik denk velen met mij.
    het zal meer een soort nostalgisch gevoel geven voor de meesten.

  15. #12
    VWC-Lid Spring_thunder's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 augustus 2008
    Berichten
    621
    Thanks
    33
    670 waarderingen in 227 posts
    Mijn ervaring:

    Vroegah jaren eind 80 begin 90....toen er alleen nog fonteinen en (goeie) shishing crackers gestookt mocht worden,kwamen er uit het illegale circuit wel eens "echte" potten langs.

    Dit waren meestal dus 19 schots potten.
    Als voorbeeld neem ik de 19 schots Spring Thunder met Red Lantern logootje erop....je was niks gewend en daar was ineens zo'n pot die 19 vuurballen de lucht in schiet gevolgd met een keiharde dreun....

    Ik denk dat de wat ouderen de 19 schots cakes daarom als oldschool bestempelen.
    Ik houd van oude vuurwerkjes

  16. Deze 2 gebruikers waarderen Spring_thunder voor het bericht:


  17. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2008
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    1.632
    Thanks
    1.475
    2.047 waarderingen in 624 posts
    Zoals Spring_thunder al aangeeft. Er zijn in het verleden goede 19 shots potten op de (zwarte) markt geweest. Die goede ervaringen blijven hangen en de hexagoon maakt die herinnering heel herkenbaar.
    Daarnaast hebben importeurs er in het verleden voor gekozen 19 shots assorti's te gebruiken als 'budget' item. kijk naar de Barely legal serie bv. 25,- euro voor een cake met grote, goed uitgewerkte effecten en een prima tempo.
    Andere importeurs zijn mee gegaan in die hype. Qua verpakking minder voordelig dan 'vierkante' items omdat je ook meer lucht importeert. De afzet door vraag compenseert dat dan.
    ..

  18. Deze 2 gebruikers waarderen genius voor het bericht:


  19. #14
    Banned
    Geregistreerd
    21 februari 2016
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.269
    Thanks
    82
    841 waarderingen in 352 posts
    Ah ok dank je wel heb er gister effe 3 meegenomen bij Harry Loots.

  20. #15
    VWC-Lid Bram95's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 juni 2008
    Locatie
    In de boot van de Baron
    Berichten
    1.435
    Thanks
    1.309
    688 waarderingen in 355 posts
    Nu is het meer een 'trend' dan een 'hype'. Eigenlijk sinds de introductie van de Extreme Salute door B&W na de 500grams regeling heb ik het aantal 19schots cakes zien toenemen. Helemaal toen het Buurtassortiment en de Big19s per karton verkocht werden. Het blijven goede cakes voor de prijs. Helaas is de Extreme Salute niet meer hetzelfde als de eerste versies: deze waren keihard, grote effecten en nog eens vaak vrij aparte effecten. Voor mij was het altijd de 'topcake' in mijn collectie toen ik maximaal €200m,- a €300,- kon uitgeven.
    "I came in like a crackling ball."

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •