Banner Vuurwerkmania - Vuurwerkmania.nl
Pagina 7 van 13 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 105 van 189
  1. #91
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2009
    Berichten
    985
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 1 post
    Ik ga een paar boxen testen dit jaar en ben zeer benieuwd. Met name of ze lekker doorlopen dus niet te veel vertraging.

  2. #92
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Vraag: compounds van compounds. Je mag maar 25kg per auto en huis. Dan moet je, behalve het met meerdere ophalen, het dus ook officiëel met meerdere auto's vervoeren en in meerdere huizen opslaan. Toch?
    Wat voor signaal geeft het dan af aan de overheden/instanties dat importeurs dit aanbieden, wetende hoe het in de praktijk gaat? Verruiming of juist verdere beperking/handhaving?

  3. #93
    VWC-Lid postvoordennis's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 oktober 2005
    Berichten
    419
    Thanks
    60
    248 waarderingen in 141 posts
    Ik vind het mooie stap in de goede richting. Wel merk ik dat de importeurs kiezen voor zoveel mogelijk shots per compound in plaats van zoveel mogelijk gram per shot. Dat vind ik als liefhebber een minder leuke ontwikkeling.

  4. Deze 2 gebruikers waarderen postvoordennis voor het bericht:


  5. #94
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 december 2005
    Berichten
    1.272
    Thanks
    354
    646 waarderingen in 338 posts
    we hebben nu al wat demo's achter de rug , wat mij erg op valt is dat veel compound boxen erg veel last hebben van vertragingen soms zelfs zo dat je bijna denk dat de box al klaar .
    nu is het te hopen dat bij de productie boxen dit niet het geval is want anders vind ik compound toch niet z,n succes misschien zelfs wel gevaarlijker , zeker voor een doorsnee consumentie

  6. Deze 3 gebruikers waarderen smurf voor het bericht:


  7. #95
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    HEt is zo'n typische polderoplossing; niet helemaal toestaan maar wel een stapje die weer apart voro ons geproduceerd moet worden waardoor de stuksprijs hoger wordt. Nu zien we dat pauzes soms gevaarlijk lang zijn en een soepele overgang veel beter is. Zal men nu de volwassen stap naar toestaan van grotere doosjes uit één geheel eindelijk toestaan. Is het allerveiligst én ondervangt de zwarte markt, zeker als het tot 50mm en 40gr/sh sier+5gr flash zou mogen. Qua vervoer en gebruik nog altijd veiliger dan zelf doorlonten of deze onveilige pauzes. Moeten we alsnog knutselen om het zelf veiliger te maken

  8. Deze gebruiker waardeert Richardus voor het bericht:


  9. #96
    VWC-Lid broodjekaas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 oktober 2014
    Berichten
    703
    Thanks
    381
    248 waarderingen in 147 posts
    Edit: waren 3 kleine tubes in 1 grote....

    In de showroom van de kanonslag stond een 16 schots 2" compound. Vond dat wel vet om te zien!

    Eigenlijk betekenen compounds dat we dus nu 2 kg blokken van max 40g per schot en 50mm tubes hebben, legaal!
    Als ze die vertragingen goed in orde krijgen lijkt dit mij een goede stap voor het Nederlands vuurwerk.

    That being said, gewoon blokken tot 2kg kruit en 40g/50mm tubes toestaan lijkt me veiliger, gemakkelijker, goedkoper en dus: beter. Maar ik kijk een gegeven paard niet in de bek!
    Laatst gewijzigd door broodjekaas; 17 december 2017 om 11:43
    Keep it legal!

  10. #97
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Kanonslag is NL? VAn welke importeur was dat blok dan? Die 2" zal in NL enkel nog mines zijn van 50gr/p shot, met burstlading mag niet hgroter dan 30mm

  11. #98
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 september 2008
    Locatie
    kop van overijssel
    Berichten
    95
    Thanks
    98
    38 waarderingen in 15 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smurf Bekijk bericht
    we hebben nu al wat demo's achter de rug , wat mij erg op valt is dat veel compound boxen erg veel last hebben van vertragingen soms zelfs zo dat je bijna denk dat de box al klaar .
    nu is het te hopen dat bij de productie boxen dit niet het geval is want anders vind ik compound toch niet z,n succes misschien zelfs wel gevaarlijker , zeker voor een doorsnee consumentie
    Dit viel mij gisteren ook weer op bij een demo inderdaad. Het blijft even afwachten dit jaar.

  12. #99
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 december 2017
    Locatie
    vlakbij een paar bruggen
    Berichten
    206
    Thanks
    32
    65 waarderingen in 31 posts
    Buiten pauze's om in de blokken die ik op demo's heb gezien om,is het gewoon krom.
    Een compound blok is soms groter dan wat mag(qua gewicht),maar word verkocht in 1 geheel,is dus niet op te delen in legale delen voor ophalen en vervoer en bezit. En die ouderwetse blokken moeten net aan de grens komen qua gewicht en bestaan vaak uit delen,omdat het anders de regels overtreed. I dont get it anymore. Genoemde pauze's IN een compound blok/cake vind ik slecht en gevaarlijk vanwege al eerder genoemde redenen maar bovendien vind ik het ook raar dat een compund blok NOG meer mag/kan kosten dan een normaal blok. Vraag ik me af,en ik heb filmpjes gezien over hoe men een compound blok maakt,wat maakt het rechtvaardig dat compound meer kost dan een normaal blok ? Compound word geperst uit een mengsel en dat kunnen 1 of 2 man doen,nog een mannetje voor lont en 1 vor labels en klaar.
    Een normale versie bestaat uit veel karton en lijm en word door meer mensen gemaakt,de tubes,het aan elkaar maken ervan,lonten invoeren,het geheel een jasje geven,labels erop enz enz,veel meer mensen zijn daar voor/mee/aan bezig,en toch is dat goedkoper
    Voorlopig kan ik niet blij zijn met compound,ik zou zelfs wel is willen weten als je 1 bepaalde cake maakt zowel in compound als oldskool,hoelang de productie ervan duurt,hoeveel man+uren er aan beide word gespendeert,en wat materiaal kosten zijn.

  13. #100
    VWC-Lid Vuurwerk Huizen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 oktober 2013
    Locatie
    Huizen
    Berichten
    1.207
    Thanks
    633
    2.773 waarderingen in 795 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tijgernootje Bekijk bericht
    maar bovendien vind ik het ook raar dat een compund blok NOG meer mag/kan kosten dan een normaal blok. Vraag ik me af,en ik heb filmpjes gezien over hoe men een compound blok maakt,wat maakt het rechtvaardig dat compound meer kost dan een normaal blok ? Compound word geperst uit een mengsel en dat kunnen 1 of 2 man doen,nog een mannetje voor lont en 1 vor labels en klaar.
    Een normale versie bestaat uit veel karton en lijm en word door meer mensen gemaakt,de tubes,het aan elkaar maken ervan,lonten invoeren,het geheel een jasje geven,labels erop enz enz,veel meer mensen zijn daar voor/mee/aan bezig,en toch is dat goedkoper
    Ik kan alleen over de compounds van Wolff praten, maar die worden niet geperst. Zijn dezelfde cakes alleen deze moeten verbonden worden en zitten op een safe base ( houten plank ) verlijmd.
    Dus er zit wel degelijk extra materiaal in, maar ook extra werk. Daarnaast kan een compound mogelijk net wat groter zijn waardoor er minder in een container passen bijvoorbeeld en dat kan ook invloed hebben op de prijs.
    www.vuurwerkhuizen.nl

  14. #101
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Berichten
    435
    Thanks
    21
    148 waarderingen in 93 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tijgernootje Bekijk bericht
    Compound word geperst uit een mengsel en dat kunnen 1 of 2 man doen
    Je bent in de war met pyromould denk ik

    Ik vind de pauzes erg storend in een aantal gevallen. De demo's waar de compound blokken goed doorlopen zijn volgens mij elektrisch geschoten.
    Toch vind ik het niet perse gevaarlijker dan een standaard doorlontbak, want vele mensen lonten toch al op een zodanige manier door dat dezelfde pauzes aanwezig zijn.

  15. #102
    VWC-Lid broodjekaas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 oktober 2014
    Berichten
    703
    Thanks
    381
    248 waarderingen in 147 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    Kanonslag is NL? VAn welke importeur was dat blok dan? Die 2" zal in NL enkel nog mines zijn van 50gr/p shot, met burstlading mag niet hgroter dan 30mm
    De Kanonslag is een Nederlandse dealer.
    Ik ben onder de veronderstelling dat singleshots met burst tot een binnendiameter van 50mm (2") in Nederland legaal zijn, heb ik dit fout?
    Keep it legal!

  16. #103
    VWC-Lid k0enn's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 oktober 2008
    Locatie
    Noord Holland.
    Berichten
    1.933
    Thanks
    1.204
    1.832 waarderingen in 707 posts
    Ik ben toch wel benieuwd of alle compounds het lekker gaan doen, net bij de rowy demo stopte de Jackhammer er weer mee naar de 2e cake, ook was de vertraging vrij lang.
    Als dit bij meerdere blokken zo is zal dit problemen opleveren voor de gewone consument.
    075 zaantjee

  17. #104
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 december 2005
    Berichten
    1.272
    Thanks
    354
    646 waarderingen in 338 posts
    net de compounds van vulcan gezien bij de demo van vuurwerk tilburg deze waren productie en liepen erg strak door niks op aan te merken , dan is compound erg goed . hopen dat dit ook bij de andere importeur blijkt te zijn met productie

  18. #105
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts
    Compound is het beste het scheelt een hoop gepruts en is een
    stuk veiliger voor de gewone man in de straat .
    Want als je niet weet hoe je goed moet doorlonten kan dat leiden tot teleurstelling en gevaarlijke situaties

    Wat nog beter zou zijn is dat je gewoon 1 geheel maakt van zo n box .
    Want uit eindelijk komt het op het zelfde neer .
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

Pagina 7 van 13 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •