Banner GBV-WECO - Categorie1.nl
Pagina 5 van 13 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 189
  1. #61
    VWC-Lid vuurwerkduiven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2016
    Locatie
    duiven
    Berichten
    2.866
    Thanks
    1.248
    1.397 waarderingen in 780 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
    Ik verwacht dat compound in verhouding erg duur is. Ik vind het doorlonten leuk on zelf te doen, dus geen compound voor mij
    is ook duur , althans de prijzen die er op dit moment en eind vorig jaar voor werden gevraagt in belgie, duitsland is het redelijk prijzig allemaal ik bedoel 150 euro voor 4 500 grams cakes is nou niet echt een koopje . En de prijzen die ik in belgie ben tegen gekomen zijn ook erg hoog

  2. #62
    VWC-Lid Burning Salvo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2012
    Berichten
    1.370
    Thanks
    765
    1.646 waarderingen in 652 posts
    Ik weet toevallig van een aantal reeds bestaande combinatieboxen die dit jaar ook compound zullen worden dat die niet in prijs zullen stijgen.

  3. Deze gebruiker waardeert Burning Salvo voor het bericht:


  4. #63
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Ik begrijp eerlijk gezegd helemaal niets van de compound-regelgeving. Althans; het nut ervan. Het staat werkelijk haaks op de huidige regelgeving. Er zal vast een markt voor zijn (lees: midlife-papa's met genoeg geld maar geen kennis van vuurwerk), maar het kan zoveel simpeler. Dit zijn mijn bezwaren:

    - 4x 25 shots box als compound is gewoon een 100-shots blok, maar met een (zichtbare?) lont ertussen. Dit geeft hoe dan een grotere kans op weigering t.o.v. een interne lont. Met alle gevolgen van dien.
    - Er zal geknipt gaan worden, net zoals er nu gekoppeld wordt. Maar met schietlont (want dat moet het wel zijn) gaat dit 100% zeker een keer mis.
    - Je keuzevrijheid blijft beperkt, en wordt voor de freaks beperkter doordat je geen volgorde kunt aanpassen.
    - Hoe meer boxen gekoppeld, hoe erger het is als hij er na de eerste of tweede cake mee ophoudt. Dit zal bij verstandige mensen leiden tot teleurstelling, en bij onverstandige mensen tot opnieuw aansteken 'down the line'. De bekende "freaks" lopen hier nu ook tegenaan, maar weten zelf waar en of er een plek is (in zelf doorgelonte projecten) waar je eventueel de show kunt hervatten.

    Ik zie dus weinig heil in compound, maar denk ook niet dat ik tot de doelgroep behoor. Ik kies liever zelf mijn elementen, en beleef plezier aan het timen en doorlonten van cakeboxen.

  5. Deze gebruiker waardeert Avalanche voor het bericht:


  6. #64
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 juli 2005
    Locatie
    Melkweg - Zonnestelsel - Aarde
    Berichten
    327
    Thanks
    536
    326 waarderingen in 111 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Ik begrijp eerlijk gezegd helemaal niets van de compound-regelgeving. Althans; het nut ervan. Het staat werkelijk haaks op de huidige regelgeving. Er zal vast een markt voor zijn (lees: midlife-papa's met genoeg geld maar geen kennis van vuurwerk), maar het kan zoveel simpeler. Dit zijn mijn bezwaren:

    - 4x 25 shots box als compound is gewoon een 100-shots blok, maar met een (zichtbare?) lont ertussen. Dit geeft hoe dan een grotere kans op weigering t.o.v. een interne lont. Met alle gevolgen van dien.
    - Er zal geknipt gaan worden, net zoals er nu gekoppeld wordt. Maar met schietlont (want dat moet het wel zijn) gaat dit 100% zeker een keer mis.
    - Je keuzevrijheid blijft beperkt, en wordt voor de freaks beperkter doordat je geen volgorde kunt aanpassen.
    - Hoe meer boxen gekoppeld, hoe erger het is als hij er na de eerste of tweede cake mee ophoudt. Dit zal bij verstandige mensen leiden tot teleurstelling, en bij onverstandige mensen tot opnieuw aansteken 'down the line'. De bekende "freaks" lopen hier nu ook tegenaan, maar weten zelf waar en of er een plek is (in zelf doorgelonte projecten) waar je eventueel de show kunt hervatten.

    Ik zie dus weinig heil in compound, maar denk ook niet dat ik tot de doelgroep behoor. Ik kies liever zelf mijn elementen, en beleef plezier aan het timen en doorlonten van cakeboxen.
    Deze begrijp ik niet? Wat zou er fout kunnen gaan? Met de combiboxen die we nu hebben gaat er weinig fout?

    Ik zie ook liever 100sh bakken met 2kg kruit maar voorlopig zit dat er niet in ben ik bang. Dit is in ieder geval een stap in de goede richting
    Wie zoekt zal vinden

  7. #65
    VWC-Lid elburgersc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2010
    Berichten
    2.634
    Thanks
    2
    1.430 waarderingen in 833 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Ik begrijp eerlijk gezegd helemaal niets van de compound-regelgeving. Althans; het nut ervan. Het staat werkelijk haaks op de huidige regelgeving. Er zal vast een markt voor zijn (lees: midlife-papa's met genoeg geld maar geen kennis van vuurwerk), maar het kan zoveel simpeler. Dit zijn mijn bezwaren:

    - 4x 25 shots box als compound is gewoon een 100-shots blok, maar met een (zichtbare?) lont ertussen. Dit geeft hoe dan een grotere kans op weigering t.o.v. een interne lont. Met alle gevolgen van dien.
    - Er zal geknipt gaan worden, net zoals er nu gekoppeld wordt. Maar met schietlont (want dat moet het wel zijn) gaat dit 100% zeker een keer mis.
    - Je keuzevrijheid blijft beperkt, en wordt voor de freaks beperkter doordat je geen volgorde kunt aanpassen.
    - Hoe meer boxen gekoppeld, hoe erger het is als hij er na de eerste of tweede cake mee ophoudt. Dit zal bij verstandige mensen leiden tot teleurstelling, en bij onverstandige mensen tot opnieuw aansteken 'down the line'. De bekende "freaks" lopen hier nu ook tegenaan, maar weten zelf waar en of er een plek is (in zelf doorgelonte projecten) waar je eventueel de show kunt hervatten.

    Ik zie dus weinig heil in compound, maar denk ook niet dat ik tot de doelgroep behoor. Ik kies liever zelf mijn elementen, en beleef plezier aan het timen en doorlonten van cakeboxen.
    Eigenlijk ben ik het hier helemaal mee eens niets toe te voegen...

  8. #66
    VWC-Lid gerkie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2017
    Berichten
    445
    Thanks
    179
    230 waarderingen in 116 posts
    Je moet wel in overweging nemen dat qua omzetaandeel de freaks het echt wel afleggen tegen mensen, al dan wel met een grote portemonnee, die niet zo heel erg met vuurwerk bezig zijn. Wat dat betreft speelt compound in op de gemakstrend die je overal terug ziet.

  9. #67
    VWC-Lid Mavcovic's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 december 2013
    Berichten
    1.109
    Thanks
    940
    885 waarderingen in 470 posts
    Als compound goed is doorgelont zonder te veel vertraging vind ik het een enorm plus punt.

    Zelf kloten met cakes mag niet en voelt voor mij persoonlijk niet meer fijn om te doen. Ik heb dat nu een paar keer gedaan. De hele dag zit ik dan in de stress of oom agent misschien iets te goed zijn werk komt doen bij mij thuis. Dat wil ik niet meer.

    Mijn overgebleven snellont heb ik vorig jaar opgemaakt. En het is niet meer legaal te bestellen dus stop ik ook maar met doorlonten. Daarom komt dit compound gebeuren mij wel goed uit. Lekker een paar compound boxen na elkaar fakkelen en ik heb al een mooie show waarvan ik zelf, tussen het fakkelen door, ook nog tijd heb om van te genieten.

    Dus kom maar op met dat compound vuurwerk!

  10. Deze gebruiker waardeert Mavcovic voor het bericht:


  11. #68
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.947 waarderingen in 1.827 posts
    Ook dat is een rede om als Evo er niet mee te komen.
    Als het nou gewoon door zou mogen lopen ja.

    Gr
    Evolution Fireworks
    Extreme Pyromaniac for life.

  12. Deze 3 gebruikers waarderen PYROMANIAC 1975 voor het bericht:


  13. #69
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Het is tochwel heerlijk werk dat doorlonten, ik snap niet dat mensen ereen hekel aan hebben
    Compound is idd wel gemakkelijk voor de gewone consument, ik waardeer het dat sommige importeurs hier niet voor kiezen

  14. Deze gebruiker waardeert Matii voor het bericht:


  15. #70
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duitje Bekijk bericht
    Deze begrijp ik niet? Wat zou er fout kunnen gaan? Met de combiboxen die we nu hebben gaat er weinig fout?

    Ik zie ook liever 100sh bakken met 2kg kruit maar voorlopig zit dat er niet in ben ik bang. Dit is in ieder geval een stap in de goede richting
    Ik ben persoonlijk bang dat er mensen zullen zijn die de cakes los willen gaan afsteken, om welke reden dan ook. Maar de belangrijkste zal zijn omdat niet alles afgaat. En dan hangt buurman met zijn koppie boven de tubes...

  16. Deze gebruiker waardeert Avalanche voor het bericht:


  17. #71
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mavcovic Bekijk bericht
    Als compound goed is doorgelont zonder te veel vertraging vind ik het een enorm plus punt.

    Zelf kloten met cakes mag niet en voelt voor mij persoonlijk niet meer fijn om te doen. Ik heb dat nu een paar keer gedaan. De hele dag zit ik dan in de stress of oom agent misschien iets te goed zijn werk komt doen bij mij thuis. Dat wil ik niet meer.

    Mijn overgebleven snellont heb ik vorig jaar opgemaakt. En het is niet meer legaal te bestellen dus stop ik ook maar met doorlonten. Daarom komt dit compound gebeuren mij wel goed uit. Lekker een paar compound boxen na elkaar fakkelen en ik heb al een mooie show waarvan ik zelf, tussen het fakkelen door, ook nog tijd heb om van te genieten.

    Dus kom maar op met dat compound vuurwerk!
    Die overwegingen begrijp ik helemaal, maar in principe heb je alleen ti-wraps en tape nodig om een cakebox door te lonten. Zeker als je de boxen van rubro pakt. Nogmaals, ik begrijp het concept wel, maar ik zie meer nadelen dan voordelen.

  18. Deze gebruiker waardeert Avalanche voor het bericht:


  19. #72
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gerkie Bekijk bericht
    Je moet wel in overweging nemen dat qua omzetaandeel de freaks het echt wel afleggen tegen mensen, al dan wel met een grote portemonnee, die niet zo heel erg met vuurwerk bezig zijn. Wat dat betreft speelt compound in op de gemakstrend die je overal terug ziet.
    Commercieel zal het ook zeker aantrekkelijk zijn, dat ben ik met je eens.

  20. #73
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 juli 2005
    Locatie
    Melkweg - Zonnestelsel - Aarde
    Berichten
    327
    Thanks
    536
    326 waarderingen in 111 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Ik ben persoonlijk bang dat er mensen zullen zijn die de cakes los willen gaan afsteken, om welke reden dan ook. Maar de belangrijkste zal zijn omdat niet alles afgaat. En dan hangt buurman met zijn koppie boven de tubes...
    Ooh zo! Ik snap hem. Ja, daar zit wel een groot gevaar in inderdaad.
    Hangt er ook vanaf hoe de boxen verkocht gaan worden. Als de lont binnenin een doos gekoppeld is aan de volgende cake (zoals wij freaks doen met combiboxen), dan zal het gevaar minder groot zijn want dan heb je alleen een hoofdlont en reservelont. Al kan je dan beter 100sh boxen met 2kg kruit produceren.... Maarja
    Wie zoekt zal vinden

  21. Deze gebruiker waardeert duitje voor het bericht:


  22. #74
    VWC-Lid emieloss's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2009
    Berichten
    1.986
    Thanks
    5.491
    1.722 waarderingen in 787 posts
    Zoals al gezegd kunnen ze beter 100sh boxen van 2kg kruit toestaan. zelfde idee, maar dan met minder geklooi en gevaar.

    Toch ben ik wel benieuwd naar wat de mogelijkheden en restricties zijn wat betreft compound. Misschien koop ik dit jaar ook wel een compound box om te zien hoe het bevalt.

  23. #75
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 juli 2005
    Locatie
    Melkweg - Zonnestelsel - Aarde
    Berichten
    327
    Thanks
    536
    326 waarderingen in 111 posts
    Als ik kijk naar de compoundboxen die vorig jaar op de markt zijn gekomen, dat zijn gewoon verpakte 100sh boxen.... Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
    Wie zoekt zal vinden

Pagina 5 van 13 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •