Banner GBV-WECO - Wecovuurwerk.nl
Pagina 10 van 13 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 136 t/m 150 van 189
  1. #136
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 augustus 2011
    Berichten
    977
    Thanks
    468
    722 waarderingen in 305 posts
    Compound is gewoon een grap.

    Zelden zo een amateuristische verbindingen gezien, de gemiddelde amateur hier doet dat beter.
    De chinezen zullen er ook niet veel van begrijpen dat ze deze cakes moeten verbinden.
    Sta gewoon grote 100 shots cakes toe zoals in prof vuurwerk.

  2. Deze 3 gebruikers waarderen VWBE voor het bericht:


  3. #137
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.932
    Thanks
    4.689
    6.471 waarderingen in 2.628 posts
    Hier heb ik de Primal Instinct en dat is ook doorgelont met een stukje schilderstape. Ik had er echt wel wat meer van verwacht, veel betere kwaliteit. Ik weet niet hoe de vertraging nu ook gaat lopen, maar dat zie ik dan wel. Ik ga er verder niet aan zitten kloten en neem het maar gewoon voor lief. Die Jackhammer is natuurlijk helemaal een geval apart, als ik dat topic zo lees. Gelukkig die dit jaar laten liggen.

  4. #138
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.160
    Thanks
    5.472
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    Zit er gewoon 1 tiewrapje om die lontjes te verbinden... doe er zelf minstens 2 omheen, vaker 3. Die tape stelt niks voor, hangt er los bij. En dan die plaat eronder...hebben andere doorlontboxen toch ook niet?! Telt op bij de 25kg en slecht voor winkelier en klant, om over de kooien nog maar te zwijgen (gevaarlijker dan 't vuurwerk zelf).

    Bij bv Jackhammer is afstand tussen waaier en finalecake zo groot dat je pauze krijgt van meer dan 5sec, dat is gevaarlijk voor de consument; die gaat kijken wat er aan de hand is.

    Heeeeeel slecht idee, dit compound, aangezien Chinezen niet produceren zoals Duitsers en het de kosten verhoogt, veiligheid juist vermíndert en werk-en prestatiedruk op alle fronten verslechtert met juist meer mogelijke gevaren en problemen tot gevolg.

    Oplossing: gewoon EU cat.3 grote cakes tot 2kg toestaan. Met reservelont, of beter; connectors zodat je de stuntdrift van importeurs om nóg grotere bakken te verkopen veiliger maakt voor de consument. Geen onnodige platen d'r onder, zit al klei in de tubes, tenzij voor stabiliteit van bv lange zware boxen.

    En kappen met die kooien/stalen banden, 't spul ontploft écht niet. Ramp voor winkelier en burger, vlijmscherp en vaak niet makkelijk hanteerbaar.

    Allemaal idiote polderoplossingen die de plank juist misslaan.

  5. Deze 2 gebruikers waarderen Richardus voor het bericht:


  6. #139
    VWC-Lid broodjekaas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 oktober 2014
    Berichten
    703
    Thanks
    381
    248 waarderingen in 147 posts
    Ik weet t niet helemaal, toen ik bij de exit van pronk ff spiekte zag ik dat compound in dat geval gewoon betekent dat het al voor me is doorgelont, op zeer professionele wijze, dus ik was blij!
    Tot ik ook bij de massive blinkerz ff spiekte, die is vrij slecht gedaan, lontjes zitten gewoon een beetje bij elkaar gepropt met een tapeje er over...

    Dus t hangt er een beetje vanaf of het wel of niet goed is doorgelont.
    Keep it legal!

  7. #140
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2010
    Berichten
    1.827
    Thanks
    1.055
    1.212 waarderingen in 619 posts
    Lees net dat sommige mensen na controle van hun compound box erachter komen dat sommige niet goed doorgelont zijn, dus cakes die totaal niet met elkaar in verbinding staan.

    Schrik hier eigenlijk wel van, want je zou toch mogen verwachten dat ze het gelijk goed doen in de fabriek. Zit nu twijfelen om al mijn compounds te controleren, gaat weer een lekkere rotklus worden.

    Lijkt me ook niet echt veilig dit eerlijk gezegd

  8. #141
    VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    5.940
    Thanks
    1.145
    2.879 waarderingen in 1.215 posts
    Dit jaar 1 compound box in bezit, de Partyraiser Box.
    Heb toch voor de zekerheid de lonten nagekeken, en zag er netjes uit.
    Vanavond moet blijken of die zonder al te lange pauzes door schiet
    Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

  9. #142
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2010
    Berichten
    1.827
    Thanks
    1.055
    1.212 waarderingen in 619 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Palm Tree Bekijk bericht
    Dit jaar 1 compound box in bezit, de Partyraiser Box.
    Heb toch voor de zekerheid de lonten nagekeken, en zag er netjes uit.
    Vanavond moet blijken of die zonder al te lange pauzes door schiet
    Nu weet ik het wel hoor
    Haha, nee have fun met je box man. Leuk ding

  10. #143
    VWC-Lid Arahon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 december 2014
    Berichten
    1.005
    Thanks
    107
    728 waarderingen in 346 posts
    Een innovatie mogen we het toch eigenlijk niet noemen. Ik had verwacht dat deze naast de gewone lonten een extra verbinding zouden hebben, maar in principe is het niets meer dan een in China doorgelonte box. Dat scheelt natuurlijk gepruts in de schuur, maar op deze manier gaan nog veel consumenten het los trekken om de pauzes eruit te halen.

    Mijn Jackhammer was perfect met amper pauzes, helaas is dat niet bij iedere compound het geval. Dan vind ik het Rubro systeem eerlijk gezegd beter en ook GBV Weco heeft naar mijn idee een betere optie (de rietjes met snellonten en hoofdlont die je in elkaar steekt, tapeje erom en spektakel zonder pauzes).

  11. Deze gebruiker waardeert Arahon voor het bericht:


  12. #144
    VWC-Lid Brainiac's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 september 2008
    Berichten
    883
    Thanks
    220
    1.206 waarderingen in 396 posts
    Ik heb afgelopen jaarwisseling 5 compounds gehad, maar ben absoluut niet overtuigd. Naast het feit dat de pauzes ontzettend vervelend zijn, kan ik mij niet voorstellen dat dit omslachtige gedoe nu zoveel veiliger zou zijn. Zie de eerste gewonde al vallen omdat ie denkt dat de compound is stilgevallen en de reservelont aan wil steken...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    Oplossing: gewoon EU cat.3 grote cakes tot 2kg toestaan. Met reservelont, of beter; connectors zodat je de stuntdrift van importeurs om nóg grotere bakken te verkopen veiliger maakt voor de consument. Geen onnodige platen d'r onder, zit al klei in de tubes, tenzij voor stabiliteit van bv lange zware boxen.

    En kappen met die kooien/stalen banden, 't spul ontploft écht niet. Ramp voor winkelier en burger, vlijmscherp en vaak niet makkelijk hanteerbaar.

    Allemaal idiote polderoplossingen die de plank juist misslaan.
    Dit dus.

  13. #145
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Leuk idee wat in de prakktijk wisselend uitvalt.

    En de plank zorgt voor nog meer extra gewicht waar we nadeel van hebben met de 25kg regel.


    Gewoon zelf doorlonten of in iedegeval de compound controleren en zelf verbetren.

  14. #146
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Ik ben zeker een voorstander, al moeten ze wat met de pauzes doen. Merk wel dat de pauzes per box erg kunnen wisselen.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  15. #147
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Die mening deel ik ook. Ik had een aantal compound producten zoals de Revolution, Mayhem, Triumph van Zena en de Siqnature Box van Vuurwerktotaal. Deze producten gingen allemaal goed af door het al gekoppelde systeem. Die van Vuurwerktotaal en Zena waren eigenlijk allemaal goed doorgelont. Bijna geen (grote) pauzes.

    Toch heb ik op andere films gezien dat er veel grote vertragingen tussen zitten. Dan is het meer afbreuk dan een toegevoegde waarde.

  16. #148
    VWC-Lid Beastmode's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 augustus 2016
    Locatie
    Beastyville
    Berichten
    2.811
    Thanks
    11.326
    4.388 waarderingen in 1.720 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    Ik ben zeker een voorstander, al moeten ze wat met de pauzes doen. Merk wel dat de pauzes per box erg kunnen wisselen.
    Zo denk ik er ook over. Was van tevoren niet helemaal zeker van mn compound boxen (Red Maroon & Primal Instinct), maar liepen aardig goed door.
    Alleen jammer dat bij de Primal Instinct de eerste 3 cakes nagenoeg goed doorliepen, en dan net die finale-cake pas na 4 a 5 tellen. Bij de Red Maroon was het ook wisselend per overgang naar cake, ene ging heel soepel en vlot, de ander juist weer niet. (Ik had trouwens bij beiden geen plankje eronder zitten?)

    Dus is het een goede innovatie? Ja, maar er moet echt wat meer consistentie in de overgang van cake naar cake komen.
    ┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

  17. #149
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 januari 2017
    Berichten
    247
    Thanks
    51
    72 waarderingen in 48 posts
    Wat een ongein die compound. Crash box van rubro zelf doorgelont van Rubro omdat ik het niet vertrouwde. Goede keuze geweest! De transbomber die "compound" was VIER KEER moeten aansteken. Wil je waar voor je geld maak dan 10 minuten van je tijd vrij om zelf de lontjes vanaf onderaan de buis te verbinden!

  18. #150
    VWC-Lid kloesje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Berichten
    1.652
    Thanks
    722
    747 waarderingen in 411 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Almere-Pyro Bekijk bericht
    Wat een ongein die compound. Crash box van rubro zelf doorgelont van Rubro omdat ik het niet vertrouwde. Goede keuze geweest! De transbomber die "compound" was VIER KEER moeten aansteken. Wil je waar voor je geld maak dan 10 minuten van je tijd vrij om zelf de lontjes vanaf onderaan de buis te verbinden!
    Volgens mij zijn beide boxen sowieso geen compound, bevatten wss alleen het doorlontsysteem van rubro.

    Ik vind zelf persoonlijk compound een leuke toevoeging.

Pagina 10 van 13 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •