Banner GBV-WECO - EvolutionVuurwerk.nl
Pagina 12 van 13 EersteEerste ... 210111213 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 166 t/m 180 van 189
  1. #166
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    324
    Thanks
    263
    226 waarderingen in 112 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door davinstyle Bekijk bericht
    Ook vind ik het een nadeel dat alles al doorgelont is en je de cakes niet lost kunt afsteken mocht je dat willen.
    Mwah elke compound is weer uit elkaar te trekken volgens mij. Al was het maar om zelf beter door te lonten, of als je wilt los af te steken

  2. #167
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Ik zag net een filmpje van de mythology/scientology van rubro, en dat is echt een goede innovatie. Shape afwisseling, salvos en goede effecten. Meeste compound is meuk, maar er zit zeker moois bij
    Jeder Schuss ein Genuss

  3. Deze gebruiker waardeert Matii voor het bericht:


  4. #168
    Super Moderator pyrofan#1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    4.232
    Thanks
    12.599
    13.059 waarderingen in 3.425 posts
    Ik heb zelf geen compound vuurwerk gehad. Wel heb ik een aantal compound cakeboxen in actie gezien tijdens verschillende demo's. Het viel me op dat er soms echt een groot verschil is qua pauze tussen de verschillende cakes. Een aantal boxen liepen keurig door tijdens de demo's, maar ik heb er ook een aantal gezien met erg lange pauzes en zo gaat de magie of actie een beetje uit de show. Met oud en nieuw hadden een aantal mensen in de betreffende straat wel compound boxen. Zo heb ik de Hannover van Vulcan in actie gezien. Kwalitatief dik in orde en het tempo loopt mooi op, maar tussen alle cakes een pauze van 4 tot 5 seconde. Als de pauzes aanzienlijk korter waren geweest dan komt dit de wow factor ten goede. Diezelfde mensen hadden ook de Jackhammer en hierbij waren de pauzes aanzienlijk korter (maximaal 2 seconde). Echter stopte de box na cake 2 en is later opnieuw aangestoken. Nogmaals, ik heb zelf geen compound gehad, maar wel gezien in de straat en tijdens demo's en het compound vuurwerk heeft me nog niet kunnen overtuigen. Ik denk wel dat dit voor de gemiddelde consument echt een uitkomst is. Ik heb echter wel gemerkt tijdens de afhaaldagen dat er wel een stukje informatievoorziening moet zijn vanuit de winkelier, want veel mensen weten nog niet wat compound vuurwerk inhoud. Onder andere China Red heeft hier goed op ingespeeld, want ik ben zelfs informatieformulieren tegen gekomen over compound vuurwerk. Ik hoop dat compound zich verder kan ontwikkelen en dat er uiteindelijk wordt overgegaan op cakeboxen uit 1 geheel met max 2kg kruit.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  5. #169
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2005
    Locatie
    noord holland
    Berichten
    1.881
    Thanks
    2.145
    666 waarderingen in 393 posts
    Had 2 100s compound blokjes van rubro en die gingen echt perfect. Het is pas het 1e jaar dat het is toegestaan dus ik denk dat importeurs ook nog zoekende zijn naar de beste oplossing. Zoals de blokjes die ik had zeg ik TOP en ga zo door maar heb ook wat compound blokjes op demo's gezien waarbij iedereen dacht dat de box was afgelopen en de omroeper aan het volgende item begon en hoppa daar ging pas het volgende blokje....op die manier vind ik het maar link.
    [B]Stop de hetze tegen het consumenten vuurwerk![/B]

  6. #170
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 december 2017
    Locatie
    Noorden van het land
    Berichten
    304
    Thanks
    45
    120 waarderingen in 86 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brian the freak Bekijk bericht
    maar heb ook wat compound blokjes op demo's gezien waarbij iedereen dacht dat de box was afgelopen en de omroeper aan het volgende item begon en hoppa daar ging pas het volgende blokje....op die manier vind ik het maar link.
    Kan je compound ook zelf nog doorlonten, zodat ie sneller doorgaat?

  7. #171
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Ja hoorstukje snelle visco bijplempen of lont inpakken met alufolie wil ook wel versnellen

  8. #172
    VWC-Lid the mighty two's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 november 2009
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.153
    Thanks
    5.952
    789 waarderingen in 319 posts
    Meerdere compounds gehad dit jaar. Beviel me prima. Alleen bij de jackhammer mocht de pauze wel wat korter.

  9. #173
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 oktober 2006
    Berichten
    1.148
    Thanks
    1.607
    596 waarderingen in 305 posts
    Ik vroeg me nog wat af ivm de verplichte pauzes tussen de verschillende cakes. Is het niet mogelijk om het lont niet aan te laten sluiten op de laatste tube, maar een paar tubes eerder, zodat de cake er na direct af gaat wanneer de vorige klaar is? Dan zit er wel vertraging tussen (er brand een lontje een paar seconden voordat de volgende cake af gaat) maar voor de kijker lijkt het alsof ze vloeiend in elkaar overlopen omdat tijdens deze overgang de nog schietende cake nog een paar schoten door schiet.

  10. #174
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Uit het Wolff verslag: "Afzonderlijk moeten de lonten een vertraging tussen de 3 en 8 seconden hebben"

    Een polderoplossing dus: te star om wetgeving te willen veranderen. Men moet het idee blijven hebben dat het losse cakes zijn ipv 1 grote bak en verpesten daarmee de hele beleving van een grte soepellopende show in een doos. Mensen zonder hart voor vuurwerk dus. Voor de gemiddelde consument is dit overkomelijk en het niet hoeven doorlonten zeker veiliger.
    Voor ons liefhebbers maakt het dus niet uit of je compound of niet hebt; knutselen moet je toch en voor het visco moeten we naar België blijven gaan...neem je net zo lief toch ook nog ff wat knallers of een rol mee. NL wetgever en ILT; denk eens wat intelligenter na en wees weer eens open voor wat grondiger verandering om het vw probleem náást het onschuldige sier aan te pakken!

  11. Deze gebruiker waardeert Richardus voor het bericht:


  12. #175
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.689
    1.907 waarderingen in 812 posts
    Amen, Richardus. Helemaal mee eens. Het is te zot voor woorden die pauze. Het is gewoon een stuk onveiliger imho met die pauzes, dat willen we toch niet. Kwaliteit van doorlonten was ook niet altijd helemaal goed, als hij ff stilvalt zullen er toch mensen zijn die met hun koppie erboven gaan staan.

    De importeurs hebben nu lang de tijd gehad om de boxen te finetunen, ben benieuwd of het beter zal zijn.
    En anders ga ik toch weer voor de normale boxen. Tenzij er echt pareltjes zijn dan maaknik een uitzondering.
    Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

  13. Deze gebruiker waardeert Thresher voor het bericht:


  14. #176
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.968
    Thanks
    2.326
    3.387 waarderingen in 1.553 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    "Afzonderlijk moeten de lonten een vertraging tussen de 3 en 8 seconden hebben"
    Dit is toch gewoon levensgevaarlijk!
    Je kan er vanuit gaan dat mensen naar de compound blok lopen om te kijken wat er mis is.
    Gevolg ze gaan boven de tubes kijken, cake gaat af....
    Horror, Faber, enz.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  15. #177
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the cigarman Bekijk bericht
    Dit is toch gewoon levensgevaarlijk!
    Je kan er vanuit gaan dat mensen naar de compound blok lopen om te kijken wat er mis is.
    Gevolg ze gaan boven de tubes kijken, cake gaat af....
    Horror, Faber, enz.
    Mee eens, kan voor ernstige ongelukken zorgen bij onwetenden.
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  16. #178
    VWC-Lid Samenvuurwerkkopen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 september 2012
    Berichten
    1.491
    Thanks
    1.111
    1.590 waarderingen in 682 posts
    Nu we heel veel compound blokjes zijn afgestoken ben ik wel benieuwd wat jullie ervan vinden.

    Ik vind het vooralsnog niet geweldig en dit komt vooral door de pauzes. De pauzes tussen de cakes zijn simpelweg te lang. Zeker een lekker ramblokje moet gewoon netjes doorlopen. Doordat het ook nog per merk/artikel verschillend is kan je alsnog alles controleren en aanpassen.
    Wat mij betreft zorgen ze er zsm voor dat 2kg blokjes legaal worden. Ik zie geen verschil met de huidige compound dozen behalve dat het een stuk veiliger is.
    https://www.youtube.com/user/AKHFireworksTeam

  17. #179
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 november 2018
    Berichten
    288
    Thanks
    113
    310 waarderingen in 93 posts
    Doorlonten is mijn voorkeur maar toch zijn sommige compounds ook niet verkeerd.

  18. #180
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Berichten
    1.037
    Thanks
    712
    685 waarderingen in 346 posts
    Ik vind het zelf wel fijn dat het er nu zo is, doorlonten was nooit mn hobby al moet ik wel zeggen dat er aardig wat verschil zit tussen compounds van diverse importeurs, de ene loopt sneller en mooier dan de ander. Rubro was geloof ik 1 van de eerste met een soort van compound idee (extra stukjes lont bij de reservelont), en dat systeem werkte altijd wel heel fijn en snel!

    Weet niet of dit al is besproken (geen zin om alle pagina's door te lezen ) maar ik snap niet waarom ze er niet gewoon 100s blokken van maken, het idee van compounds is nagenoeg hetzelfde...

Pagina 12 van 13 EersteEerste ... 210111213 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •