Banner GBV-WECO - Wecovuurwerk.nl
Pagina 6 van 13 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 76 t/m 90 van 189
  1. #76
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 oktober 2015
    Berichten
    188
    Thanks
    156
    49 waarderingen in 34 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emieloss Bekijk bericht
    Zoals al gezegd kunnen ze beter 100sh boxen van 2kg kruit toestaan. zelfde idee, maar dan met minder geklooi en gevaar.

    Toch ben ik wel benieuwd naar wat de mogelijkheden en restricties zijn wat betreft compound. Misschien koop ik dit jaar ook wel een compound box om te zien hoe het bevalt.
    Het wordt wel interessant als je 1 keer aansteekt en 2,3 of 4 cakes gaan gelijktijdig starten. In dat geval kan je mooie effectencombinaties maken als fabricant waar je toch al enige ervaring en producten(effect)kennis moet voor hebben als freak om hetzelfde te bekomen. Als het inderdaad cake na cake is dan kan enkel het doorlonten voorkomen, hoewel ik twijfel dat een echte freak daar meerwaarde in ziet en vind ik het persoonlijk geen meerwaarde

  2. #77
    VWC-Lid k0enn's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 oktober 2008
    Locatie
    Noord Holland.
    Berichten
    1.933
    Thanks
    1.204
    1.832 waarderingen in 707 posts
    Vorig jaar zijn de eerste compound boxen hier al geweest, ik had er 4 van witte,, en ik zeg juist: wat een plus punt, ze liepen keurig door en je merkte niks van vertraging, voor mij dus een groot aanwinst op de markt.
    Dit komt mede omdat ik zo zwaar ben gestraft voor het doorlonten van vuurwerk, hier wil ik gewoon niet meer aan beginnen, dus is dit de perfecte oplossing.
    Vele hier vergeten de straffen die er staan voor het knutselen met vuurwerk, niemand vind het een probleem, totdat je dit overkomt.
    dus voor mij veel meer compound dit jaar! Ben erg blij dat meerdere leveranciers hier mee doorgaan!
    075 zaantjee

  3. Deze 2 gebruikers waarderen k0enn voor het bericht:


  4. #78
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2009
    Berichten
    2.445
    Thanks
    868
    1.647 waarderingen in 768 posts
    Tja, alles is strafbaar. Ik zie nou geen toegevoegde waarde aan compoundboxen kleven.
    Zie er verder ook geen probleem in.
    Als t een mooi product is prima.
    Mijn eerste reactie is toch dat het me chiller lijkt om zelf door te lonten, maar misschien is het ook wel weer handig als dit niet hoeft.

  5. #79
    VWC-Lid Jantjebeton1981's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 december 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.088
    Thanks
    814
    856 waarderingen in 385 posts
    Het is gewoon weer zwart wit. De boxen doorlonten mag niet, maar je mag dus wel een compound box (die doorgelont is) wel hebben. De meeste grote prof cakes bestaan ook uit 2 of meerdere delen en die steek je ook 1 keer aan. Uiteindelijk is elke cake doorgelont gaat natuurlijk om de pauze, maar waarom een pauze van 3 sec. Wat maakt die 3 sec uit. Ik snap er soms echt niks van in dit land. Ze kunnen beter gewoon een maximum aantal gram per shot vaststellen en dan is het aan de importeur hoe die het levert. Geef mij maar gewoon een 100 schots of meer die uit 1 deel bestaat. Maar volgens mij valt die 3 sec ook wel mee.

  6. #80
    VWC-Lid KaKoFirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2017
    Berichten
    69
    Thanks
    12
    213 waarderingen in 51 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door k0enn Bekijk bericht
    Vorig jaar zijn de eerste compound boxen hier al geweest, ik had er 4 van witte,, en ik zeg juist: wat een plus punt, ze liepen keurig door en je merkte niks van vertraging, voor mij dus een groot aanwinst op de markt.
    Dit komt mede omdat ik zo zwaar ben gestraft voor het doorlonten van vuurwerk, hier wil ik gewoon niet meer aan beginnen, dus is dit de perfecte oplossing.
    Vele hier vergeten de straffen die er staan voor het knutselen met vuurwerk, niemand vind het een probleem, totdat je dit overkomt.
    dus voor mij veel meer compound dit jaar! Ben erg blij dat meerdere leveranciers hier mee doorgaan!
    Ben je dan op heterdaad betrapt?

    De straffen genoemd op http://wetten.overheid.nl/BWBR0038533/2016-10-01 zijn inderdaad bizar zwaar. Men voert een hetze tegen alles wat met vuurwerk te maken heeft. Weet iemand de exacte wet/regelgeving m.b.t. 'visco'?

  7. #81
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Berichten
    436
    Thanks
    215
    521 waarderingen in 210 posts
    Visco is een categorie P1 artikel (technische pyrotechnische artikelen vanaf 18 jaar). Dat betekent dat het geen vuurwerk is en niet nationaal kan worden verboden op grond van de EU / CE pyrorichtlijn. Wel heeft de NL wetgever in 2015 de Regeling Overige Pyrotechnische artikelen (P1) aangepast met de zin dat P1 niet openlijk aan het "grote publiek" ter beschikking mag worden gesteld. Er staat alleen niks in dat het verboden is te bezitten. Dus kopen in het buitenland en bezitten in Nederland van P1 artikelen mag wel.

  8. Deze gebruiker waardeert DeejayTim voor het bericht:


  9. #82
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeejayTim Bekijk bericht
    Visco is een categorie P1 artikel (technische pyrotechnische artikelen vanaf 18 jaar). Dat betekent dat het geen vuurwerk is en niet nationaal kan worden verboden op grond van de EU / CE pyrorichtlijn. Wel heeft de NL wetgever in 2015 de Regeling Overige Pyrotechnische artikelen (P1) aangepast met de zin dat P1 niet openlijk aan het "grote publiek" ter beschikking mag worden gesteld. Er staat alleen niks in dat het verboden is te bezitten. Dus kopen in het buitenland en bezitten in Nederland van P1 artikelen mag wel.
    Maar importeren mag dan weer niet geloof ik. Daarnaast is het gebruik (lees: modificeren van vuurwerk) hoe dan ook verboden. Ik denk echter dat je, als je geen aankondiging doet van een show, en je geen overlast veroorzaakt, zelden gepakt zal worden.

  10. #83
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Ik moet even terugkomen op mijn mening aangaande compound. Al mijn argumenten staan nog steeds, maar nu ik zie welke compound artikelen er naar boven komen drijven begin ik toch enthousiaster te worden. Het lijkt erop dat een aantal importeurs vol inzet op deze mogelijkheid, en daar vloeien (op papier) een paar hele goede ideeën uit voort.

  11. Deze 6 gebruikers waarderen Avalanche voor het bericht:


  12. #84
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Helemaal mee eens Avalanche. Ik begin er ook steeds enthousiaster over worden. Wat mij in het begin tegen hield was het verhaal dat er pauze's tussen de cake's zou moeten zitten, maar dit lijkt niet meer nodig te zijn. Ik zie er verder alleen maar voordelen bij, ideaal dit.
    Laatst gewijzigd door omepje; 4 augustus 2017 om 16:25
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  13. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  14. #85
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 juli 2005
    Berichten
    696
    Thanks
    194
    708 waarderingen in 180 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    Helemaal mee eens Avalanche. Ik begin er ook steeds enthousiaster over worden. Wat mij in het begin tegen hield was het verhaal dat er pauze's tussen de cake's zou moeten zitten, maar dit lijkt niet meer nodig te zien. Ik zie er verder alleen maar voordelen bij, ideaal dit.
    Het gaat er niet om dat er pauze tussen de cakes moeten zitten. Het gaat erom dat het lont nog steeds tussen de 3 en 8 seconden brand. Elke cake word namelijk per stuk gekeurd voordat ze in aanmerking komen om als compound gebruik te kunnen worden.

  15. Deze 8 gebruikers waarderen Tony voor het bericht:


  16. #86
    VWC-Lid EHVuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2016
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    638
    Thanks
    128
    1.271 waarderingen in 323 posts
    Ik vind het super dat er in de vuurwerkbranche vernieuwing zit maar na gisteravond heb ik een beetje een hard hoofd in de compound boxen.

    Op de demo die ik gister bezocht vlogen van de 4 compound boxen er 3 in brand wat natuurlijk niet de bedoeling kan zijn.

    waarschijnlijk is het nog veel te vroeg om te oordelen aangezien dit er maar 4 waren en er over 4 maanden honderden meer geschoten zullen wordne, maar zeker wel opvallend.

  17. #87
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 december 2005
    Berichten
    1.272
    Thanks
    354
    646 waarderingen in 338 posts
    ik heb wel even een vraag om trend de compound boxen ik zie veel al kleiner mm tubes een gezien het aantal schots lagere gewichten .
    kunnen ze tegenwoordig grotere effecten uit kleinere tube,s en met minder gewicht krijgen ? of hou ik me teveel vast aan de gedachte dat als je een breed effect wilt meer kruid inhoud en tube diameter nodig hebt
    voor de rest vind ik compound boxen wel een dikke voor uitgang gezien dat het voor een normale consument echt op illegalen blok leek kwa afmeting en aantal shots ( en er zijn importeurs bij die echt dicht in de buurt komen kwa uitwerking van een profblok )alleen de prijzen nog wat lager

  18. #88
    VWC-Lid skyrider's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Olst
    Berichten
    2.064
    Thanks
    11.736
    1.182 waarderingen in 628 posts
    Voor mij is het denk ik 40/60. Al ben ik,een voorstander van losse cakes. Heb van een aantal producten,wel erg genoten. Maar ook belachelijk slechte producten gezien. Ben nog niet helemaal enthousiast,als ik eerlijk ben. Het bied een mooie uitkomst,dat zeker. Natuurlijk is de markt,niet helemaal op ons gericht. Maar het zou mooi zijn,als men voor kwaliteit gaat,met een eerlijke prijs. Ik zeg niet dat importeurs dat niet doen. Maar ook de "normale consument" verdient wat beters,dan wat ik soms zie.
    Light some fireworks, and see who answers.

  19. #89
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 mei 2007
    Berichten
    2.283
    Thanks
    1.617
    945 waarderingen in 366 posts
    Ik ben een absolute voorstander van compoundboxen mits er geen vertraging tussen de cakes zit en er geen cakes in de hens gaan (door bijvoorbeeld veel lontjes aan de zijkant zoals het rubro-doorlontsysteem)

  20. #90
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 september 2013
    Berichten
    808
    Thanks
    537
    728 waarderingen in 269 posts
    Ik ben er wel blij mee dat deze toevoeging er is.
    De finale compounds van red wire geven al aan wat er anders gedaan kan worden , we eerder al boxen gehad waarin waaiers in delen waren opgesplitst die je zelf weer aan elkaar moest vogelen wat niet echt werkte.

    En de dingen aan elkaar knopen is inderdaad zwaar strafbaar.
    De wet ziet dit als het modificeren van je vuurwerk waardoor de keuring vervalt en het voor de wet automatisch vervalt in de klasse F4. (als ik het goed heb begrepen)

Pagina 6 van 13 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •