Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 december 2013
    Berichten
    66
    Thanks
    2
    27 waarderingen in 17 posts

    Tripreport Duitsland Aachen

    Ik ga nu een jaar of 5 in Duitsland vuurwerk halen. Eigenlijk alleen Aldi-Sud en Lidl, maar ik ga denk ik de komende jaren wel verder kijken.
    Voorheen ging ik altijd ter hoogte van Goch. Ik heb al verschillende plaatsjes gehad in de loop der jaren. Na het eerste jaar meteen geleerd om dag 1 te vermijden, dus ik ga altijd de 30e. De beste ervaringen heb ik gehad in Sonsbeck, bij openingstijd. Erg rustig, schappen vol en weer vlug weg. Lidl en Aldi-Sud dichtbij elkaar. Ik twijfelde nog om dit plaatsje hier te melden ;)


    Dan nu over het afgelopen jaar. Deze keer vanuit Maastricht, en niet bij openingstijd maar rond half 11 was ik in Aachen. Het kortste over de grens kwam ik bij de Lidl en daar recht tegenover een Kaufland inclusief vuurwerkcontainers bij de parkeerplaatsen Het was meteen te zien dat het druk was, parkeerplaatsen bijna vol.

    Bij de Lidl waren de schappen van de interessante artikelen redelijk leeg. Er stonden constant 5 tot 10 mannen omheen. Er werd wel steeds bijgevuld maar in het begin nog niet interessant voor mij. Een vriendelijke medewerkster zag me kijken op mijn lijstje en vroeg aan me waar ik naar zocht. Ik noem het op en ze zou gaan kijken. De volgende lading dozen kreeg ik Black Ice en Musketeer, beide 2x. Ik wilde eigenlijk nog een Beastmaster en 2x Tiger&Dragon. Dus ze ging die nog zoeken, maar helaas was die er niet meer. En de volgende vrachtwagen zou in ongeveer een uur komen... daar had ik geen zin in.

    Dus maar naar de Kaufland, totaal niet voorbereid liep ik bedenkelijk naar de schappen. Het was er wel drukker maar toch lag er nog voldoende. Ik ging zoeken naar wat potten met een mooie prijs, goed formaat en lettend op wat op het etiket staat aan informatie. Heb daar de Gorilla Attack, Voodoo Star en een klein 100 shots crackling/coloured balls potje (6 euro) waar ik de naam van kwijt ben.

    Daarna nog naar de Aldi-Sud die daar ook dichtbij was. Het was daar wel redelijk druk, maar niet voor het vuurwerk. Het viel mij op dat het vuurwerk in een redelijk klein schap was gezet, maar wel alles ruim voldoende aanwezig. Ook was het schap vlakbij de kassa's een beetje weggeduwd. Ik denk dat ze daar uit ervaring weten dat het toch niet druk wordt... Aldi-Sud is natuurlijk de laatste jaren ook niet vernieuwend en een beetje saai assortiment naar mijn mening. Toch blijven de Reno's leuk, Toronto een mooie pot en het pijlenpakket Sydney is ook wel een goede. Ook de Chicago koop ik al jaren als leuke verbundfeuerwerk.


    Komend jaar zorg ik dat ik weer bij openingstijd er ben. Of dit nu in Aachen of in Sonsbeck is, het is altijd beter voor wat er op voorraad ligt. Ook ga ik eens meer op zoek bij andere winkels.


    Samen met wat vrienden hadden we toch behoorlijk wat vuurwerk en was het weer erg mooi het nieuwe jaar in gaan:
    - 7x Reno
    - 2x Toronto
    - 2x pijlen Sydney
    - 2x Black Ice
    - 2x Musketeer
    - Gorilla Attack
    - Voodoo Star
    - 100shots balls potje (naam kwijt)
    - 3 potten normaal formaat uit België en één grote genaamd "Storm Zone"


    edit: typos
    Laatst gewijzigd door plenkske; 3 januari 2016 om 19:37

  2. Deze 2 gebruikers waarderen plenkske voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.533
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Tip voor de volgende keer: zoek een norma, die hebben ook een heel goed assortiment qua vuurwerk.

  4. #3
    VWC-Lid paulus01's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2010
    Berichten
    1.335
    Thanks
    601
    980 waarderingen in 535 posts
    Beter nog, rij wat verder de grens over. Als ik in Duitsland haal (wat ik niet meer doe de laatste 2 jaar overigens) dan rij ik een kleine 20-30 minuten de grens over. Amper NL-ers en de Duitsers zelf kopen maar bescheiden over het algemeen.
    Zoek inderdaad via google naar een iets grotere plek waar wat supermarkten bij elkaar zitten, die zijn er zat ;)
    Je hebt alles wat je wil, kunt rustig uitzoeken en kunt van elke winkel de mooie spullen meenemen.

  5. #4
    Super Moderator Djaimy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2009
    Berichten
    6.205
    Thanks
    19.564
    6.901 waarderingen in 2.701 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulus01 Bekijk bericht
    Beter nog, rij wat verder de grens over. Als ik in Duitsland haal (wat ik niet meer doe de laatste 2 jaar overigens) dan rij ik een kleine 20-30 minuten de grens over. Amper NL-ers en de Duitsers zelf kopen maar bescheiden over het algemeen.
    Zoek inderdaad via google naar een iets grotere plek waar wat supermarkten bij elkaar zitten, die zijn er zat ;)
    Je hebt alles wat je wil, kunt rustig uitzoeken en kunt van elke winkel de mooie spullen meenemen.
    Kan ik volledig beamen!! Ging eerst altijd naar Emmerich, Kleve etc. Sinds vorig jaar 20 minuutjes verder gereden (Goch) en was heerlijk winkelen!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  6. Deze gebruiker waardeert Djaimy voor het bericht:


  7. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 juli 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.795
    Thanks
    528
    1.578 waarderingen in 583 posts
    Dinslaken is ook een goeie.. Zitten enorm veel verschillende winkels.

  8. Deze gebruiker waardeert Afcajax voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •