Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    VWC-Lid Babiloot's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2008
    Locatie
    Ooijpolder, Gelderland
    Berichten
    1.305
    Thanks
    60
    328 waarderingen in 145 posts

    Rotterdam klaar voor grote vuurwerkshow

    De organisatie van het Nationaal Vuurwerk op de Erasmusbrug maakt zich 'geen zorgen' over de stevige wind. ,,De wind valt reuze mee en valt nu al binnen de normen,'' zegt Mark Rouwenhorst van organisator Sky Team. ,,Volgens de eerste berichten van weerman Ed Aldus neemt de wind ook nog verder af.''


    Het is drukker dan ooit

    Mark Rouwenhorst
    © anp.

    Bij de jaarwisseling van 2012-2013 dreigde de wind roet in het eten te gooien. Een half uur voor middernacht kwam pas groen licht. Rouwenhorst verwacht dat het donderdagnacht minder spannend zal worden voor 'het grootste vuurwerk van Nederland', waarbij de enige vraag is of droog blijft of niet. ,,Maar voor de show maakt dat niets uit.''

    Op de kades rond de brug worden tienduizenden toeschouwers verwacht. Voor de eerste keer toont RTL het Rotterdamse vuurwerk op alle vijf zenders. De vuurwerkshow wordt gemaakt op een speciaal hiervoor samengestelde muziekmix van Eric van Tijn.

    Ik hou van Holland
    Vanuit het televisieprogramma 'Ik Hou Van Holland: Oud&Nieuw' heet Linda de Mol de tienduizenden toeschouwers in Rotterdam en de kijkers thuis van harte welkom, waarna het aftellen kan beginnen. Ook de promotiefilmpjes waren op álle zenders te zien. Dat leidt tot drukte op de website. ,,Het is drukker dan ooit. Of dat betekent dat het er meer mensen naar Rotterdam komen, is natuurlijk afwachten.''

    Vele websitebezoekers laten op de website www.hetnationalevuurwerk.nl een wens achter voor het nieuwe jaar. Deze wensen worden aan het vuurwerk bevestigd en gaan om 0.00 uur 'als een big bang' de lucht in.

    Het vuurwerk staat klaar op het Leuvehoofd. Om 18.00 uur gaat de Erasmusbrug op slot, waarna de pijlen en knallers daarheen worden gebracht en op scherp worden gezet. Om 23 uur gaat de Boompjes dicht, zodat het publiek alle ruimte heeft om naar de waterkant te lopen. Om 22 uur mogen alleen bewoners en gasten van bewoners het Noordereiland nog op.

    Op het gebouw De Rotterdam wordt afgeteld naar twaalf uur met behulp van videomapping. Daarmee is al proefgedraaid op de ruim 13.000m2 van het gebouw.

    Oproep
    De oproep is om op tijd, op de fiets of lopend naar de Erasmusbrug te komen om een verkeerschaos te voorkomen. Verleden jaar zetten feestvierders hun auto's neer op de meest onmogelijke plekken. Nieuw dit jaar is een fietsenstalling op de Terwenakker. Ook staan er honderd fietsen bij de Museumparkgarage, waar alle ruimte is om te parkeren. Hiervandaan is het een kwartiertje lopen.

    Tijdens oud en nieuw gelden de speciale actietarieven voor het parkeren. Het advies is aan wie op Zuid woont, om daar te kijken. De RET rijdt tot 20.00 uur.

    Bron

  2. #2
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Ik niet.
    December Will Be Magic Again!!

  3. #3
    VWC-Lid dinoroel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 november 2005
    Locatie
    Voorhout
    Berichten
    955
    Thanks
    297
    576 waarderingen in 265 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Happiness Bekijk bericht
    Ik niet.
    Moet je alles nog doorlonten ? ;)
    Alles is mogelijk, zeer weinig is zeker.

  4. #4
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.163
    Thanks
    5.472
    6.270 waarderingen in 3.002 posts
    Ik weet wel waar ik me het onveiligst zou voelen momenteel...

  5. #5
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dinoroel Bekijk bericht
    Moet je alles nog doorlonten ? ;)
    Nee hoor Dino vanochtend al gedaan.
    Ben lekker zelf bezig met vuurwerk. Krijg er ook een beetje de kriebels van om met z'n allen als kudde dieren naar zo'n evenement te gaan en dan te gaan zitten kijken en oh en ah roepen. Niks voor mij.
    Ben liever zelf lekker bezig.
    December Will Be Magic Again!!

  6. #6
    VWC-Lid fireworkfreak24's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 september 2011
    Berichten
    414
    Thanks
    114
    693 waarderingen in 168 posts
    En na toch zeker 8 min was het klaar

  7. #7
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Denk dat ik toch zeker 6 van de 8 uur met vuurwerk bezig ben geweest.
    December Will Be Magic Again!!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •