Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Natte jaarwisseling verwacht

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Natte jaarwisseling verwacht

    ZEIST/DE BILT -
    De jaarwisseling verloopt in delen van Nederland waarschijnlijk nat. Het KNMI, Weeronline en Weerplaza voorspellen allemaal regen voor donderdag. Of het hele land op oudejaarsavond te maken heeft met neerslag is nog niet helemaal duidelijk.

    Volgens Weeronline trekt donderdag een regengebied zeer langzaam van west naar oost, de temperatuur ligt in de middag tussen 6 en 9 graden. "De jaarwisseling verloopt dan qua wind vrij rustig, de temperatuur varieert van 3 tot 7 en het regent waarschijnlijk vooral in het noorden en noordoosten. De kans op een droge jaarwisseling is op dit moment het grootst in Zeeland en Zuid-Holland."

    Waar het exact om middernacht zal regenen is volgens Weerplaza nu nog niet aan te geven. Alle weermodellen wijzen op een regengebied dat in de loop van donderdag vanuit het westen Nederland binnentrekt. "Deze regenzone komt volgens enkele berekeningen tot stilstand boven ons land. In de avond en nacht naar 2016 zal het volgens dit scenario dan langdurig regenen of miezeren. Andere weermodellen laten het regengebied traag oostwaarts trekken, waardoor het in de nieuwjaarsnacht vanuit het westen weer droog wordt."

    Het KNMI heeft het over een neerslagkans van 40 procent op donderdag en minimumtemperaturen van 2 tot 5 graden. Voor nieuwjaarsdag is de neerslagkans 50 procent.

    Bron:http://www.telegraaf.nl/feed/2491906...sseling__.html
    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

    #2
    Vind het bericht nog niet eens zo erg maar moet je is naar de reacties onder het bericht kijken wordt je toch verdrietig van.
    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door kwintos Bekijk bericht
      Vind het bericht nog niet eens zo erg maar moet je is naar de reacties onder het bericht kijken wordt je toch verdrietig van.
      ''Sinds wanneer is men instaat 5 dagen van tevoren het weer te voorspellen, dat ze met zoveel zekerheid kunnen zeggen dat het rond middennacht zal regenen lijkt mij erg voorbarig. Eergisteren hadden ze het nog over een koufront met vorst sneeuw vanuit scandinavie.....!?''

      Anyway, wat bedoelen ze met regen? is dit echt met bakken uit de hemel of gewoon af en toe een paar druppeltjes?

      Comment


        #4
        Zolang het maar niet met bakken uit de lucht komt is het prima. Buitje gaan we niet dood aan.

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door kwintos Bekijk bericht
          Vind het bericht nog niet eens zo erg maar moet je is naar de reacties onder het bericht kijken wordt je toch verdrietig van.
          Ik zag ze voorbij komen maar ik negeer het maar, beter voor mijn gemoedstoestand
          [I][/I][B]De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.[/B]

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door kwintos Bekijk bericht
            Vind het bericht nog niet eens zo erg maar moet je is naar de reacties onder het bericht kijken wordt je toch verdrietig van.
            Je zou elkaar maar niet eens één dagje plezier gunnen... Wat een sneu figuur ben je dan
            -FireworksHolland-

            Comment


              #7
              hopelijk gaat het droog blijven alleen al om die zuurpruimen te klieren.

              Comment


                #8
                40% kans,waar praten we over?!?

                Ik heb elk jaar het idee dat er juist slecht weer voorspeld word om de vuurwerk verkoop te remmen.
                En elk jaar weer valt het reuze mee op de dag der dagen.
                Ik houd van oude vuurwerkjes

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Spring_thunder Bekijk bericht
                  40% kans,waar praten we over?!?

                  Ik heb elk jaar het idee dat er juist slecht weer voorspeld word om de vuurwerk verkoop te remmen.
                  En elk jaar weer valt het reuze mee op de dag der dagen.
                  Ik weet niet waar jouw huis woont lol maar hier hebben we de laatste drie jaar toch echt k u t weer gehad :(
                  [I][/I][B]De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.[/B]

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Kratos1791 Bekijk bericht
                    Ik weet niet waar jouw huis woont lol maar hier hebben we de laatste drie jaar toch echt k u t weer gehad :(
                    In zuid Holland laatste 2 jaar prima weer gehad en dit jaar heeft het westen weer de meeste kans op goed weer blijkbaar. Het oosten is ongelukkig.

                    Comment


                      #11
                      Ach in sommige gevallen kan ik me best indenken dat je niet blij bent met vuurwerk. Punt is alleen dat dat vuurwerk 9 van de 10 keer illegaal betreft. Voor het overige is het kinderachtig om een ander iets wat volledig legaal en toegestaan is te misgunnen. Vorig jaar een notoire roker die het zonde van het geld vond.........duuuusssss. Rookte zelf pakje per dag dus zo'n 2,5 k per jaar aan longziekte verwekkende staafjes. Wat mij betreft moet een ieder dat voor zichzelf beslissen, maar ga niet meten met twee maten.

                      Maar goed, ging over het weer. Van de week was de voorspelling nog dat het kon gaan vriezen. Ik denk dat één tot twee dagen vantevoren pas een redelijke voorspelling gemaakt kan worden. We zien het wel, hebben er weinig invloed op.

                      Comment


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Kratos1791 Bekijk bericht
                        Ik weet niet waar jouw huis woont lol maar hier hebben we de laatste drie jaar toch echt k u t weer gehad :(
                        Afgelopen jaar was het toch echt top. Weinig wind. Klein beetje vorst en droog. Ideaal dus.

                        Comment


                          #13
                          Nieuws om het nieuws, jongens, nog weinig van te zeggen. Tijd en plaatsing van eventueel passage kan nog per dag wisselen. Amerikaans model geeft zelfs nauwelijks een regensignaal, EU model geeft het net ná 00u voor NO

                          Woendag zien we wel weer...

                          Comment


                            #14
                            Gelukkig doet vuurwerk het ook goed met regen! ;-)

                            Regen of geen regen wij staan toch met zijn allen buiten te kijken!

                            Comment


                              #15
                              Denk inderdaad dat dit ook bij het ontmoedigings beleid van vuurwerk hoort, nu al paniek zaaien.

                              Comment

                              Working...
                              X