Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[AFGELAST] Zena Trophy 2016 - 24 september 2016!

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #61
    Heel erg jammer inderdaad, wij keken er al naar uit! Hopelijk is het in de toekomst wel weer mogelijk!
    YouTube.com/limburgsvuurwerkteam

    Comment


      #62
      Neeeeeee :( Had dit gevoel al eigenlijk vanaf januari. Balen.

      Comment


        #63
        Ai, hier had ik al veel voor geregeld en dergelijken..
        Wat jammer..
        Komt het door het voor de hand liggende, of is er geen reden naar buiten gebracht?

        Comment


          #64
          zal wel net als in nederland strenger en strenger worden de regels dus ik reken niet meer op een trophy....ook in de komende jaren niet meer...
          ze hadden nooit uit bullingen weg moeten gaan was een prachtige locatie en geen gezeik....

          Comment


            #65
            Neee!!!! Daar kijken we hier al sinds vorig jaar naar uit. Hotels geboekt en alles

            Comment


              #66
              Damn, 1 april is al geweest heren. Wou net een hotel gaan regelen. Echt balen.

              Dan moet ik nu echt naar Malta dit najaar.
              http://www.youtube.com/c/ReVerser

              Comment


                #67
                Echt jammer! Heel jaar naar uit gekeken!

                Comment


                  #68
                  Pffff ontzettend balen dit, wat zuur.
                  Hopelijk volgend jaar een enorm dikke editie dan.
                  Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                  Comment


                    #69
                    Is er iets duidelijk waarom het niet door gaat?

                    Comment


                      #70
                      Hieronder wat meer info omtrent de Zena Trophy

                      [Wat heeft de nationale\federale politiek te maken met een lokaal\regionaal evenement? Want meer is het niet..Vergunningen voor dit soort evenementen worden lokaal dan wel regionaal (provincie) afgegeven. Zeker in België waar vaak de toestemming van een burgemeester al voldoende is.

                      Dan zou het vuurwerk festival van Knokke ook niet door kunnen gaan ofzo. Ik vind het maar een hele rare reden. Wellicht dat dienst springstoffen dwars ligt.. Maar die gaat niet over het verstrekken van een evenementen vergunning of een vergunning om een show te mogen schieten zo ver ik weet.]


                      Je zou ervan kunnen verschieten hoe groot een invloed van bovenaf kan hebben. Het klopt inderdaad dat de burgemeester uiteindelijk de vergunning verleent, na de inbreng en goedkeuring van de vergunningsaanvraag. Echter is de Dienst Springstoffen steeds betrokken geweest bij alle vergaderingen/beslissingen, wat bijlange na niet bij elke show in Belgie gebeurt. Om hiervan een voorbeeld te geven, de Geelse kanaalfeesten. Dit was voor jaren 1 van de leukste shows voor onszelf en voor velen onder de liefhebbers, echter mag er tot op heden niet meer dan enkel consumentenvuurwerk geschoten worden. Een burgemeester zal eerder het advies van Dienst Springstoffen opvolgen dan dat van een organisatie die een vuurwerkshow wil organiseren, ook al bestaat er geen wetgeving in Belgie omtrent het schieten van shows. Een hele hoop mensen in Belgie, waaronder schepenen en burgemeesters kennen weinig tot niets van vuurwerk en zijn juist daardoor makkelijk te beinvloeden door een overheidsinstantie. Wij hadden vorig jaar graag tot 8" geschoten op de Zena Trophy en dit ook zo aangevraagd, maar hebben uiteindelijk moeten toegeven om maar tot 5" te gaan, zoniet zou er geen Trophy plaatsvinden. Ook de Backstage Tour is daardoor niet door kunnen gaan. En zo komt er elke keer wat anders boven water, wat in hun ogen vorig jaar totaal onacceptabel was en bovenal 'levensgevaarlijk'. Je verzint het niet, maar dat zijn ook letterlijk de woorden die op zo'n vergaderingen naar boven komen. Dit is een strijd die enorm veel energie en moeite kost, en al helemaal wetende dat er een hoop shows in Belgie geschoten worden waarbij je voor consumentenvuurwerk niet op minimaal 50m afstand staat, laat staan voor 3 of soms wel 4 inch. Er zijn honderden shows in Belgie die niet eens iemand van de Dienst Springstoffen over de vloer krijgen, ook niet bij het gebruik van professioneel vuurwerk. En het gekke van al is dat wij altijd prijs hebben, bij zowat alle shows die we schieten. Het wordt tijd dat er in Belgie een wetgeving komt, zodat elke schieter/organisatie weet waaraan die zich moet houden en dat je daarop in kan spelen. Zoniet heeft het geen zin om festival X te vergelijken met festival Z, want 1 lijn trekken in de hele vuurwerksector bestaat in een land als dit gewoonweg (nog) niet.
                      HARDER BETTER FASTER | www.zenavuurwerk.com |

                      Comment


                        #71
                        is toch bizar dat dit zomaar kan....en ik dacht dat ze in nederland al helemaal van het padje af waren

                        Comment


                          #72
                          Weet niet precies hoe het in Duitsland zit met de regels?Anders lekker daar naar toe zou ik zeggen.
                          Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

                          Comment


                            #73
                            Heel erg jammer dit, maar voor mijn gevoel niet geheel onverwacht.
                            Toch iets waar je een heel jaar naar uitkijkt.. doodzonde, laten we hopen dat het in een van de volgende jaren wel weer mogelijk zal zijn om een Trophy te organiseren.

                            Comment


                              #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Bizzy1 Bekijk bericht
                              is toch bizar dat dit zomaar kan....en ik dacht dat ze in nederland al helemaal van het padje af waren
                              Tja de dienst springstoffen is een hele aparte instantie

                              Comment


                                #75
                                Heel erg jammer dat het niet doorgaat, het was voor een boel mensen niet alleen een vuurwerkshow kijken maar een gezellig weekend weg met vuurwerk. De overheid in Belgie is al net zo blind als hier helaas.

                                Evt. verplaatsen naar duitsland? Ik hoop in ieder geval dat er volgend jaar weer een trophy komt
                                Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                                Comment

                                Working...
                                X