Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meerdere cakes per kanaal ontsteken

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Meerdere cakes per kanaal ontsteken

    Hallo mede-vuurwerkliefhebbers,

    Stel dat iemand meerdere cakes tegelijkertijd wil ontsteken met een schietkist, Kan hij dan gewoon meerdere profonstekers in 1 kanaal proppen en die allemaal aan een andere cake verbinden zodat ze allemaal de lucht ingaan wanneer dat kanaal aangedrukt wordt?

    Of moeten de cakes op een andere manier verbonden worden?

    Ik dacht dat hier een topic van was maar ik kan het zo gauw even nergens vinden.

    #2
    Hallo emiel dat kan zeker.
    Maar de methode die ik zelf vaak gebruil is om bijvoorbeel 5 ontsteker in serie te zetten en dan 1 kabel naar je kist toe zo bespaar je wel draad als je een langere afstand tussen je kist en het product hebt.
    Enjoy dont destroy i love fireworks

    Comment


      #3
      Kan inderdaad maar je moet wel even naar de capaciteit van je schiekist kijken.Die chinese kistjes kunnen er maximaal 3 tegelijk ontsteken dacht ik.
      Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door emieloss Bekijk bericht
        Hallo mede-vuurwerkliefhebbers,

        Stel dat iemand meerdere cakes tegelijkertijd wil ontsteken met een schietkist, Kan hij dan gewoon meerdere profonstekers in 1 kanaal proppen en die allemaal aan een andere cake verbinden zodat ze allemaal de lucht ingaan wanneer dat kanaal aangedrukt wordt?

        Of moeten de cakes op een andere manier verbonden worden?

        Ik dacht dat hier een topic van was maar ik kan het zo gauw even nergens vinden.
        Dat hangt volledig van je schietsysteem af. Bij professionele systemen kun je gemakkelijk een aantal ontstekers per kanaal aansluiten. Zet je ontstekers altijd in serie; mocht er een kapot zijn dan zie je dat bij het testen.

        Comment


          #5
          inderdaad even naar het maximale ampere per kanaal kijken wat je systeem kan uitsturen.
          een beetje fabrikant van prof ontstekers al ook altijd de benodige mili ampere per ontsteker geven.
          mijn chinese system bijvoorbeele kan makelijk 6 prof ontstekers per kanaal aansturen.
          wat ook nog meeteld trouwens hoeveel eventueel extra kabel je naar je kist hebt
          Enjoy dont destroy i love fireworks

          Comment


            #6
            Het gaat om dit schietkistje, daar staat bij dat hij 5 a 6 onstekers per kanaal aankan. Ik zal voor de zekerheid maximaal 5 ontstekers doen dan. http://www.dutch-pyro.nl/schietkist/...-schietsysteem

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door maxxpower Bekijk bericht
              Hallo emiel dat kan zeker.
              Maar de methode die ik zelf vaak gebruil is om bijvoorbeel 5 ontsteker in serie te zetten en dan 1 kabel naar je kist toe zo bespaar je wel draad als je een langere afstand tussen je kist en het product hebt.
              Bedankt voor de tip, met 5m lange ontstekers moet dat echter geen probleem zijn.

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door emieloss Bekijk bericht
                Bedankt voor de tip, met 5m lange ontstekers moet dat echter geen probleem zijn.
                Wel een duur grapje om 5- 5 meter ontstekers te gebruiken. Heeft diegene geen beschikking over quickmatch?
                Ik betwijfel ook of je schietkisteje wel 5 ontstekers oor kanaal aankan aangezien deze gevoed word door slechts AA batterijen.
                https://www.youtube.com/user/AKHFireworksTeam

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door emieloss Bekijk bericht
                  Het gaat om dit schietkistje, daar staat bij dat hij 5 a 6 onstekers per kanaal aankan. Ik zal voor de zekerheid maximaal 5 ontstekers doen dan. http://www.dutch-pyro.nl/schietkist/...-schietsysteem
                  die kan er 5 -6 per uitgang.

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Samenvuurwerkkopen Bekijk bericht
                    Wel een duur grapje om 5- 5 meter ontstekers te gebruiken. Heeft diegene geen beschikking over quickmatch?
                    Ik betwijfel ook of je schietkisteje wel 5 ontstekers oor kanaal aankan aangezien deze gevoed word door slechts AA batterijen.
                    daar heb je gelijk in ik heb dit kistje ook en er gaan geen 5 ontstekers op 1 kanaal hoog uit 3 van de rest niet

                    Comment


                      #11
                      Als je ze in serie set kan je 3 a 4 erop zetten. Zet je ze parallel dan wordt het minder. Dus als je alle ontstekers in 1 kanaal zet dan kan je er minder dan wanneer je ze in serie zet. Ik heb op een rfremotec kistje zo 5 ontstekers per kanaal geschoten. Andere optie is idd quickmatch. Zet 5 cakes naast elkaar verbind ze met QM of met snelle visco en dan heb je maar 1 ontsteker nodig.
                      greetzz
                      Eer was was was, was was is!

                      Comment


                        #12
                        Met een 8-kanaals, in serie schieten met prof ontstekers max 3 stuks per que.
                        Gebruik zowiezo kwaliteitsbatterijen en zorg dat deze vol zijn. Erg belangrijk. Anders heb je te weinig power.
                        Parallel zou ik zowiezo al niet doen, prop je teveel onstekers in 1 que dan blaas je je kanaal op.

                        Hoe ga je het "in serie zetten" eigenlijk doen?

                        Comment


                          #13
                          Ik zit met hetzelfde ,, geen QM en wil toch veel tegelijk aansteken .
                          Snel visco heb ik al vaak gebruikt maar dan houd je toch vertraging .
                          Wat ik graag zou willen weten of ik aan bv 20 meter kabel +/- 30 ontstekers parallel kan verbinden en dit via 12v of 24v (auto accu's)kan ontsteken ??

                          Iemand hier ervaring mee ??
                          Natural Born Pyro

                          Comment


                            #14
                            het kan wel mits capaciteit van de accu voldoende is dan zou ik wel gaan voor 12 volt accu.s
                            en een niet te dunne kabel naar de accu toe.
                            een prof ontsteker heeft omgeveer 0.5 ampere voor een fractie van een seconde nodig om te ontsteken.
                            Enjoy dont destroy i love fireworks

                            Comment


                              #15
                              trouwens een tip voor het in serie zetten van de ontstekers zijn de volgende dingen ik zelf gebruik ze al 3 jaar zonder problemem.
                              http://www.dx.com/p/uy2-scotchlok-bu...4#.VnARqsvvLqA
                              Enjoy dont destroy i love fireworks

                              Comment

                              Working...
                              X