Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 17
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 november 2015
    Berichten
    2
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts

    Vuurwerk kopen in België

    Goede middag beste allemaal,

    Ik zit er aan te denken om een deze dagen vuurwerk te halen in belgie, het gaat om een aantal legale nieuwe cakes, zoals de hexagon bij zena. Omdat die dingen superCheap zijn.
    ik wil dan met de trein naar Olen omdat ik geen eigen auto heb. Ben wel meerderjarig. Kan iemand me hier advies in geven over wat er fout in kan gaan of juist niet. Alle advies is welkom!ik ben hier nieuw vandaar

    Bij voorbaat dank,

    Guido 22 jr.

  2. #2
    VWC-Lid Nitraat12's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 mei 2007
    Locatie
    Groningen!
    Berichten
    6.211
    Thanks
    2.183
    7.285 waarderingen in 2.562 posts
    Vuurwerk is niet toegestaan in het OV.... Dus dat is tip 1
    www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

  3. #3
    VWC-Lid basje1987's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 december 2009
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    252
    Thanks
    156
    373 waarderingen in 128 posts
    Maar serieus in het ov is het denk riskanter vooral hier in Nederland aangezien je het spul niet bij je mag dragen ik weet niet hoe je het wou verbergen in het ov? Ik zou toch kijken of iemand mee kan met de auto dan weet je bijna zeker dat het goed gaat, al heb je nooit 100% zekerheid

  4. #4
    VWC-Lid baassie123's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 juli 2010
    Locatie
    -
    Berichten
    1.693
    Thanks
    1.408
    1.837 waarderingen in 699 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitraat12 Bekijk bericht
    Vuurwerk is niet toegestaan in het OV.... Dus dat is tip 1
    Maar sowieso de gens over brengen is niet toegestaan, dus waarom niet in OV ;).

    Maarja, misschien geen goed idee om in België te gaan halen als je in een forum moet aangeven dat je niet echt weet hoe het moet, dat denk ik dan.

    Succes!

  5. #5
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guidoc93 Bekijk bericht
    Goede middag beste allemaal,

    Ik zit er aan te denken om een deze dagen vuurwerk te halen in belgie, het gaat om een aantal legale nieuwe cakes, zoals de hexagon bij zena. Omdat die dingen superCheap zijn.
    ik wil dan met de trein naar Olen omdat ik geen eigen auto heb. Ben wel meerderjarig. Kan iemand me hier advies in geven over wat er fout in kan gaan of juist niet. Alle advies is welkom!ik ben hier nieuw vandaar

    Bij voorbaat dank,

    Guido 22 jr.
    Gewoon lekker in januari met korting halen. De grensen stellen geen ruk voor, alleen super veel cameras in Belgie. Met de recente aanslagen en controles daardoor zou ik lekker wachten met kopen tot volgend jaar. De pakkans is iets groter geworden. Maar als je twijfelt gewoon niet doen en gewoon goed NL spul halen, dat vind ik trouwens toch beter dan het Belgisch spul. Om de prijzen hoef je het in elk geval niet te doen. Gewoon lekker met korting in de voorverkoop kopen in NL.
    http://www.youtube.com/c/ReVerser

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    13 november 2015
    Berichten
    275
    Thanks
    105
    99 waarderingen in 67 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guidoc93 Bekijk bericht
    Goede middag beste allemaal,

    Ik zit er aan te denken om een deze dagen vuurwerk te halen in belgie, het gaat om een aantal legale nieuwe cakes, zoals de hexagon bij zena. Omdat die dingen superCheap zijn.
    ik wil dan met de trein naar Olen omdat ik geen eigen auto heb. Ben wel meerderjarig. Kan iemand me hier advies in geven over wat er fout in kan gaan of juist niet. Alle advies is welkom!ik ben hier nieuw vandaar

    Bij voorbaat dank,

    Guido 22 jr.
    Of je word gepakt of niet,lijkt een simpel antwoord maar zo is het nou eenmaal.Met de auto heb je nog kans om de controle te omzeilen.Als ze in de trein komen controleren kun je geen kant meer op.

  7. #7
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Als ik jou was ga met de auto. Loop je minder risico. Zeker nu in België.Kans dat je aangehouden wordt is iets kleiner dan met de trein.
    December Will Be Magic Again!!

  8. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 november 2015
    Berichten
    2
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Eten eerste, bedankt voor het advies allemaal. En iemand vroeg hoe ik het wou verbergen, simpel: weekendtas/ boodschappentas inpakken met spul en daar onder het vuurwerk, bovendien, normaal gaat een conducteur toch ook niet vragen of ik even m'n weekendtas wil uitpakken aub, als hij het kaartje controleert haha? Maar toch nogmaals bedankt allemaal. Als ik dan toch wil gaan. Is dan Maaseik of Baarle beter?bij nader inzien toch maar iets dichterbij
    Laatst gewijzigd door Guidoc93; 29 november 2015 om 17:15 Reden: Interpunctie

  9. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Locatie
    Sint -Jansteen
    Berichten
    453
    Thanks
    472
    148 waarderingen in 90 posts
    en wilde je de overige reis wandelend met een zware tas vuurwerk doen?
    Weet niet precies maar kan me niet herinneren in olen ooit al eens een station gezien te hebben.

  10. #10
    VWC-Lid Rdam's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2014
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    795
    Thanks
    44
    456 waarderingen in 132 posts
    Met bus is gewoon mogelijk alleen toeval dat je toevallig uit baarle komt met zn tas.
    En met ee auto kans 1 op 500?
    1 persoon was gepakt gister hoorde ik

  11. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 januari 2011
    Berichten
    123
    Thanks
    2
    22 waarderingen in 15 posts
    Als je kan kom dan gewoon naar brugge geen gezeik met de grenzen, plekken zat om de grens over te steken, en wat die strenge controles omwille van terrorisme aangaat buiten een agentje meer in het station is hier zeer weinig van te merken hoor...en zena brugge heeft een mooi aanbod en er zit nog een winkel vlakbij zena brugge... Ik koop al jaaaarrren mijn vuurwerk gedeeltelijk in Brugge en kom het dan met oud en nieuw bij jullie afschieten (veel minder gezeik dan in België, jullie weten vuurwerk tenminste nog te waarderen)en aan de grens nog nooit een controle of whatever gezien....

  12. #12
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.969
    Thanks
    2.327
    3.388 waarderingen in 1.553 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xl champion Bekijk bericht
    Ik koop al jaaaarrren mijn vuurwerk gedeeltelijk in Brugge en kom het dan met oud en nieuw bij jullie afschieten (veel minder gezeik dan in België, jullie weten vuurwerk tenminste nog te waarderen).
    Toevallig wel eens de nieuwstopic doorgelezen?
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  13. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Berichten
    285
    Thanks
    13
    212 waarderingen in 110 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door baassie123 Bekijk bericht
    Maar sowieso de gens over brengen is niet toegestaan, dus waarom niet in OV ;).

    Maarja, misschien geen goed idee om in België te gaan halen als je in een forum moet aangeven dat je niet echt weet hoe het moet, dat denk ik dan.

    Succes!
    Waar staat dat je vuurwerk de grens niet over mag brengen? Als het conform vuurwerkbesluit en Ract is zie ik geen problemen.

    Je mag het alleen niet voorhanden hebben op een voor het publiek toegankelijke plaats. Dat is het probleem.

  14. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 januari 2011
    Berichten
    123
    Thanks
    2
    22 waarderingen in 15 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the cigarman Bekijk bericht
    Toevallig wel eens de nieuwstopic doorgelezen?
    Tja mijn ervaringen met vuurwerk stoken in Nederland zijn toch veel beter dan in België hoor,hier is het echt niet leuk meer, bij jullie kun je nog ouderwets los gaan...

  15. #15
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.483
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door !!!UPO-Maikie.^ Bekijk bericht
    Waar staat dat je vuurwerk de grens niet over mag brengen? Als het conform vuurwerkbesluit en Ract is zie ik geen problemen.

    Je mag het alleen niet voorhanden hebben op een voor het publiek toegankelijke plaats. Dat is het probleem.
    Op basis van Wet Economische Delicten is vuurwerk uitgesloten van vrije handel van goederen in de EU.
    Laten we lekker link gaan doen!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •