Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 24

Discussie: lont aantsteken

  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 januari 2011
    Berichten
    123
    Thanks
    2
    22 waarderingen in 15 posts

    lont aantsteken

    Waarschijnlijk een domme vraag, maar kun je lont ook niet op het uiteinde maar bv in het midden aansteken?
    Als je bv je elektronische ontsteker helemaal op het einde van de lont gaat plaatsen werkt dit of ontsteekt een lont alleen goed op het uiteinde?
    Anders kun je wat spelen met het ontstekingstijdstip van je vuurwerk door het al dan niet verder op de lont plaatsen van je ontsteker..dacht ik zo...of zoek ik het nu te ver

  2. #2
    VWC-Lid Rowy Vuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2010
    Berichten
    786
    Thanks
    320
    1.011 waarderingen in 397 posts
    wat ben je van plan ?
    www.rowyvuurwerk.nl

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 januari 2011
    Berichten
    123
    Thanks
    2
    22 waarderingen in 15 posts
    Ik dacht gewoon als je een ontsteker op het uiteinde van je lont zet, en op een ander stuk vuurwerk een ontsteker helemaal op het einde van je lont en je steekt die af dan zou degene die op het einde van de lont zit vroeger afgaan dan die andere..snap je of ben ik nu echt aan het dwalen....

  4. #4
    VWC-Lid Rowy Vuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2010
    Berichten
    786
    Thanks
    320
    1.011 waarderingen in 397 posts
    www.rowyvuurwerk.nl

  5. #5
    VWC-Lid lethalcreed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2014
    Berichten
    51
    Thanks
    2
    12 waarderingen in 7 posts
    Ligt een beeje aan je ontsteker denk. Maar stel je hebt gewoon zon klemmetje en die zet je zo laag mogenlijk op de lont (waar het lontje de cake ingaat) dan gaat de cake vrijwel meteen af.

    Dus je kan hem ontsteken waar je wilt.
    Pyroteamkenb www.youtube.com/pyroteamkenb

  6. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2008
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    1.632
    Thanks
    1.475
    2.047 waarderingen in 624 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xl champion Bekijk bericht
    Ik dacht gewoon als je een ontsteker op het uiteinde van je lont zet, en op een ander stuk vuurwerk een ontsteker helemaal op het einde van je lont en je steekt die af dan zou degene die op het einde van de lont zit vroeger afgaan dan die andere..snap je of ben ik nu echt aan het dwalen....
    Een ontsteker word gebruikt om vuurwerk af te laten gaan op het moment dat de vuurwerker dat wil. Dus gelijk. Je kan jou theorie wel uittesten maar dit is niet het doel van ontstekers. Zelf priem ik altijd. Trek de lont eruit en steek de ontsteker rechtstreeks in de tube. Zo gaat alles af wanneer ik dat wil en is er geen geklooi met lonttijden etc.
    ..

  7. #7
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.482
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xl champion Bekijk bericht
    Ik dacht gewoon als je een ontsteker op het uiteinde van je lont zet, en op een ander stuk vuurwerk een ontsteker helemaal op het einde van je lont en je steekt die af dan zou degene die op het einde van de lont zit vroeger afgaan dan die andere..snap je of ben ik nu echt aan het dwalen....
    Theoretisch gezien heb je gelijk, maar puur praktisch gezien valt het niet mee. Je praat over een verschil in timing van misschien 2 seconden. Dat valt al snel in het niet, gezien de onregelmatigheid van cakes. Het meest betrouwbaar is om een prof. ontsteker IN de tube de steken, en het normale visco dus niet te gebruiken.
    Laten we lekker link gaan doen!

  8. Deze 2 gebruikers waarderen DarkSoul voor het bericht:


  9. #8
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
    Theoretisch gezien heb je gelijk, maar puur praktisch gezien valt het niet mee. Je praat over een verschil in timing van misschien 2 seconden. Dat valt al snel in het niet, gezien de onregelmatigheid van cakes. Het meest betrouwbaar is om een prof. ontsteker IN de tube de steken, en het normale visco dus niet te gebruiken.
    En dat mag dus niet niet volgens de wet...iig niet door de normale consument. Bij demo's en shows zie wel dat men de cakes op deze manier afsteekt btw. Hierdoor kan men goed timen wanneer het eerste schot van de cake de lucht in zal gaan.

  10. Deze gebruiker waardeert bassie1978 voor het bericht:


  11. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 januari 2013
    Berichten
    120
    Thanks
    47
    77 waarderingen in 32 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie1978 Bekijk bericht
    En dat mag dus niet niet volgens de wet...iig niet door de normale consument. Bij demo's en shows zie wel dat men de cakes op deze manier afsteekt btw. Hierdoor kan men goed timen wanneer het eerste schot van de cake de lucht in zal gaan.
    Wat is dan de beste manier om met prof ontstekers te werken? Quickmatch over de normale visco heen heb ik ook wel gehoord. Maar dat mag officieel ook niet? Of als er geen andere manieren zijn, wat is de veiligste manier om toch met prof ontstekers te werken?

  12. #10
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.482
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Als particulier/consument zijnde mag je überhaupt niet op afstand ontsteken met elektronische ontstekers...
    Laten we lekker link gaan doen!

  13. Deze gebruiker waardeert DarkSoul voor het bericht:


  14. #11
    VWC-Lid pyrofreak96's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 december 2011
    Locatie
    Groningen (provincie)
    Berichten
    427
    Thanks
    431
    263 waarderingen in 101 posts
    Of met lont klooien... verlengen doorverbinden etc.
    Fireworks is a lifestyle

  15. #12
    Banned
    Geregistreerd
    10 maart 2015
    Berichten
    880
    Thanks
    840
    1.387 waarderingen in 519 posts
    Doorverbinden (dus ook de cakeboxen) is verboden. Prof ontstekers, zowel Talon (klemmetje) als degene die je IN de tubes stopt zijn ook verboden voor partikulieren.

  16. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 januari 2013
    Berichten
    120
    Thanks
    47
    77 waarderingen in 32 posts
    Natuurlijk, ik weet ook wel dat die dingen verboden zijn. We weten echter allemaal dat het gedaan wordt op grote schaal. Die cakeboxen zijn met vaak zo ontworpen (denk aan plekken reservelonten) dat doorlonten wordt aangemoedigd (zeker ook omdat bij de productpresentaties mooi achter elkaar wordt doorgeschoten en bepaalde cakes elkaar opvolgen).

    Nu we daarover helder zijn, dacht ik dat een forum er onder andere is om elkaar van adviezen te voorzien om toch op een veilige manier te werken met dit vuurwerk. Dus, hoe kun je het veiligst werken met prof onstekers is mijn vraag.

  17. #14
    VWC-Lid Fric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 juli 2009
    Berichten
    990
    Thanks
    75
    883 waarderingen in 387 posts
    Ondeskundig priemen kan ook het uit elkaar klappen van cakeboxen veroorzaken.

  18. #15
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Beste Vipers,

    Nu kun je wel telkens blijven doorvragen over hoe je profontstekers dient te gebruiken....maar daar beginnen we niet aan. Dit mag alleen door bezigers worden gebruikt. En op dit forum bespreken we dit gebruik daarom ook niet aangezien je daarom de cake open moet maken en moet priemen. Dit kan zorgen voor een gevaarlijke situatie zoals fric ook al aangeeft.

    Het veiligst steek je de cakes in een cakebox dus gewoon 1 voor 1 af.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •