Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe regels vuurwerk Belgie 2017

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #46
    Oorspronkelijk geplaatst door tjopper Bekijk bericht
    alleen bij fonteinen met die toch 200 gram zijn? Ik geloof dat er wel fonteinen met 200 gram te koop zijn in Nederland dus dat zou dan toch niet kloppen?
    greetzz
    Dat is helaas alleen voor combinaties, dus meerdere fonteinen van maximaal 100 gram per fontein (EU cat. 2 = 250 gram per fontein en totaal 600 gram, NL cat. 2 = 100 gram per fontein en totaal 200 gram).

    Comment


      #47
      Heb dat een keer gedaan, vanaf gorredijk naar denemarken gereden.
      Koste mij ongeveer 5 uurtjes maar vooral de reis is prachtig veel te zien, en de vriendelijkheid van het volk daar is subliem.


      Oorspronkelijk geplaatst door Levensgenieter Bekijk bericht
      Denemarken ben je wel in 4 uurtjes.. is voor mij net zo ver rijden als naar maastricht

      Comment


        #48
        Jij rijd toch ook altijd naar essen duitsland etc hoe lang doe je er nou over vanaf rijswijk/denhaag?

        Comment


          #49
          mmmm als ik beetje doorkachel dan 2 uurtjes.

          Comment


            #50
            De Belgische vuurwerkverkopers zijn dan ook helemaal niet blij met de beperking op F3 vuurwerk:


            Er wordt in de video zelfs gesproken over een beperking naar 40 grams vuurpijlen. Is er iemand die dit kan bevestigen? Ik meende ergens gelezen te hebben dat die beperking is geschrapt.

            Comment


              #51
              Hier nog de huidige Belgische regelgeving omtrent de eisen voor Belgisch consumentenvuurwerk.
              Deze regelgeving ging vanaf 3 februari 2000 in en is dus pas bijna 16 jaar oud, in plaats van de 50 jaar die werd beweerd. Toendertijd was Minister DeMotte verantwoordelijk voor die regelgeving.

              http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi...ech=1&numero=1

              Ter herinnering:
              Art 56. Het ministerieel besluit van 3 februari 2000 tot vaststelling van de bijzondere veiligheidsvoorschriften inzake feestvuurwerk bestemd voor particulieren, gewijzigd door de ministeriële besluiten van 13 november 2002 en 24 mei 2004, wordt opgeheven op 4 juli 2017.
              *

              Comment


                #52
                Wat als iedereen het nou zou vertikken om hier in NL nog vuurwerk te kopen. Dan heeft NL een groot probleem.. Vuurwerk is o zo stom.., maar die miljoenen belastingen innen ze graag. Wat denk je van de werkgelegenheid (alleen al om vuurwerk op te mogen slaan..'de bouw van die bunkers)
                * Belasting op invoer
                * Belasting op opslag
                * Belasting op diesel van de vrachtauto's vol vuurwerk / schepen
                * Belasting op reclame campagnes
                * Verplichte kosten bij vuurwerkshows
                * Enorme accijnzen
                * Inkomsten uit reclame / volders etc
                * Al die mensen die er mee te maken hebben/ inkoper- verkopers in de winkels- controleurs- bunker makers- brandweer- artsen- chauffeurs- kapiteins- Alles alles...

                Zonder oud en nieuw zouden nieuwe bezuinigen misschien wel noodzakelijk zijn.

                Om even op de artsen de focussen;
                Ze zeggen wel vuurwerk is slecht en alles.. Maar hoe stom het ook klinkt, het creëert wel werkgelegenheid. Waarom spreken ze dit tegen?
                Een slager zegt toch ook niet als jij vraagt:
                ''Mag ik een stukje bewerkt vlees?'' - ''zou ik niet doen, is zwaar ******verwekkend..
                Of een tandarts.. Als nou niemand gaatjes heeft en iedereen zijn gebit als de beste zou verzorgen? Ze raden je wel van alles aan, maar is dat wel waar?

                Een brandweerman wil toch ook een dikke fik? Die zegt toch ook niet van ''laat het alsjeblieft nergens meer branden''?
                Vriendelijke groet, FireDisplay-4K Vuurwerk films!

                Comment


                  #53
                  Ik wil je niet uit je dromen helpen, maar als er vervolgens voor miljoenen en miljoenen wordt gesloopt (niet dat met legaal vuurwerk gebeurd, maar toch) blijft er van die ''winst'' weinig meer over.

                  Ook als je ziet hoeveel extra politie, brandweer en ambulancepersoneel er moet worden ingezet. Allemaal kosten/lasten, die Oud en Nieuw nou niet bepaald gunstig maken voor de overheid. (Ik ben niet anti-vuurwerk, maar even kritisch.)

                  Ontopic:

                  Is 4/8 gram perchloraat/slow flash in cakes wel of niet toegestaan in België vanaf 2017?

                  Comment


                    #54
                    Oorspronkelijk geplaatst door Firecrack-R Bekijk bericht
                    Ik wil je niet uit je dromen helpen, maar als er vervolgens voor miljoenen en miljoenen wordt gesloopt (niet dat met legaal vuurwerk gebeurd, maar toch) blijft er van die ''winst'' weinig meer over.
                    Maar als je dan kijkt met welk vuurwerk gesloopt wordt zoals je al aangeeft, is dat heel vaak met illegaal spul. Als het legale gedeelte ook nog eens verboden wordt krijg je dus juist meer illegaal en kun je erop rekenen dat er nog meer gesloopt wordt dan nu het geval is.
                    Dan heb je dus nog meer kosten + je inkomsten van het legale vuurwerk heb je niet meer..

                    Comment


                      #55
                      Oorspronkelijk geplaatst door Firecrack-R Bekijk bericht
                      Ik wil je niet uit je dromen helpen, maar als er vervolgens voor miljoenen en miljoenen wordt gesloopt (niet dat met legaal vuurwerk gebeurd, maar toch) blijft er van die ''winst'' weinig meer over.

                      Ook als je ziet hoeveel extra politie, brandweer en ambulancepersoneel er moet worden ingezet. Allemaal kosten/lasten, die Oud en Nieuw nou niet bepaald gunstig maken voor de overheid. (Ik ben niet anti-vuurwerk, maar even kritisch.)

                      Ontopic:

                      Is 4/8 gram perchloraat/slow flash in cakes wel of niet toegestaan in België vanaf 2017?
                      Hier wil ik nog wel wat opzeggen. Vergeet niet dat veel winkels er de helft van hun vermogen mee omzetten. Bovendien komt men enorm in de problemen als het verboden zou worden want die tienduizenden euro's moeten toch terug verdient worden. Ja zoveel kost een beetje knappe bunker wel. Bovendien ga jij hun uitkering betalen als ze over de kop gaan. Dat betekent waarschijnlijk weer bezuinigen. En ik heb het niet eens over de vuurwerkimporteurs zelf. Kort samengevat dat geintje gaat alleen maar geld kosten als het zou verbieden.

                      Ik weet het is off-topic maar wilden dit toch even zeggen.
                      ook bekend op avp met de zelfde naam

                      Comment


                        #56
                        Gelukkig zijn er mensen die het plaatje wel zien zoals het is.
                        Maar inderdaad maar weer on topic. 'Moest het even aankaarten..
                        Vriendelijke groet, FireDisplay-4K Vuurwerk films!

                        Comment


                          #57
                          Voor degenen die benieuwd zijn naar alle eisen voor kruitinhoud voor categorie 1 t/m 3 (F1, F2 en F3 dus), zie: http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthr...273#post741273 Post #55

                          Comment


                            #58
                            als ik het heel snel bekijk dus cakes tot 500 gram, knallers met buskruit tot 6 gram en bepaalde flashknallers afhankelijk van de samenstelling van het flash tot 1 gram.

                            qua cakes ga je er dan op achteruit, maar doorlonten kunnen we zelf nog wel... qua knal is er weer wat hoop!

                            Comment


                              #59
                              Oorspronkelijk geplaatst door cakeboxfreak Bekijk bericht
                              Inderdaad, 0,5 gr flash of 6gr zwart kruit dus de grote gaan eruit. Ook rollen zullen verdwijnen, max 25gr toegelaten. Pijlen blijven max 75gr. Cakeboxen worden verboden want bevatten dikwijls meer dan 1 kg kruit. Max 1 kg kruit is ook van toepassing als je met de wagen vervoert, zelfs al zit je met 4 in de wagen. Laat ons hopen dat het nog versoepeld wordt.
                              In verband met een discussie in een ander topic geef ik deze een schopje;
                              Het knalvuurwerk gaat dus vanaf volgend jaar veranderen.

                              Comment


                                #60
                                Cakeboxen worden niet verboden alleen de cakes worden per stuk aangeboden.Lekker omslachtig weer maar goed.
                                Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

                                Comment

                                Working...
                                X