Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 63
  1. #31
    VWC-Lid vincmeister's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 september 2006
    Berichten
    744
    Thanks
    460
    846 waarderingen in 321 posts
    het enige jammere is dat Frankrijk duur is. het is alleen interessant voor de dingen die je hier echt niet legaal kan krijgen, zoals de shellkitjes. maar zelfs daarvoor is het bijna de moeite niet waard, aangezien Frankrijk een stukje verder rijden is, en je er dan nog eens de hoofdprijs voor kan betalen.

    heb je veel leuke cakes voor in nederland...
    Youtube: Fuse & Cues

  2. #32
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeejayTim Bekijk bericht
    België zal voor de vuurpijlen, fonteinen en knallers ook vanaf 2017 aantrekkelijker blijven.
    De Nitratecrackers van Pyrostar bevatten nu al bijvoorbeeld 0,5 gram flashkruit. Verder kunnen ze daar ook kleine flashmatjes (ladycrackers, 90 klappers, 120 klappers) verkopen en andere kleinere vlinders en nitraten; alle flashknallers die onder F2 vallen. Of deze nu uit Polen, Tsjechië, Oostenrijk of Spanje komen. Ook mogen ze in België dus de tot 6 gram buskruitknallers (en buskruitstrijkers) verkopen (dus ook de Kubische Kanonenschlagen uit Duitsland).
    Verder kun je er nog steeds terecht voor je 75-grams vuurpijlen of 250-grams Weco/Bugano fonteinen.

    In België zijn sommige importeurs nog aan het onderhandelen om F3 (flash)knallers en matten toe te laten vanaf 2017.

    Het wordt tijd dat Nederland de regels verruimt of dat we accepteren dat Duitsland en België mee blijven doen aan de CE-regelgeving en Nederland niet.
    Ik moet nog zien of Duitsland hier in mee gaat in 2017. Zou wel leuk zijn als er 75 grams pijlen in Duitsland komen en Flashknallers. Ik denk het persoonlijk niet.
    http://www.youtube.com/c/ReVerser

  3. #33
    VWC-Lid RickGAE's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 januari 2013
    Berichten
    3.498
    Thanks
    2.548
    1.540 waarderingen in 802 posts
    Word categorie 3 in Nederland ook verboden? :(

  4. #34
    VWC-Lid Levensgenieter's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2015
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    1.049
    Thanks
    428
    749 waarderingen in 365 posts
    In Nederland schaffen ze alles af.. is een sport hier
    Vriendelijke groet, FireDisplay-4K Vuurwerk films!

  5. Deze 3 gebruikers waarderen Levensgenieter voor het bericht:


  6. #35
    VWC-Lid paulus01's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2010
    Berichten
    1.335
    Thanks
    601
    980 waarderingen in 535 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rickagovv Bekijk bericht
    Word categorie 3 in Nederland ook verboden? :(
    Denk dat je ff de hele post moet lezen..........

  7. Deze 2 gebruikers waarderen paulus01 voor het bericht:


  8. #36
    VWC-Lid lethalcreed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2014
    Berichten
    51
    Thanks
    2
    12 waarderingen in 7 posts
    Als frankrijk illegaal vuurwerk tot f3 toestaat heb je kans dat er een soort baarle gaat onstaan aan de franse grens. Het is wat verder rijden maar dan heb je ook wat.

  9. #37
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Locatie
    Sint -Jansteen
    Berichten
    453
    Thanks
    472
    148 waarderingen in 90 posts
    Nederland heeft volgens mij nog niets besloten.
    Het is dus gewoon mogelijk dat er hier wel cat 3 te koop zal zijn na 2017.
    Voor zover ik elders een keer gelezen heb zou Denemarken en luxemburg dus wel de europese regelgeving aanhouden.
    Heb overigens geen idee hoever Denemarken rijden is vanuit Groningen bijv.
    Luxemburg zou natuurlijk wel heerlijk zijn om daar te shoppen.

  10. #38
    VWC-Lid lethalcreed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2014
    Berichten
    51
    Thanks
    2
    12 waarderingen in 7 posts
    Ik zie het niet gebeuren dat Nederland Cat 3 gaat toestaan. Dan moet de mening van vuurwerk heel snel veranderen in dit land. Maar shoppen in Luxemburg zou wel chill zijn. Zena megastore Luxemburg xD

  11. #39
    VWC-Lid --sjon beton--'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    2.041
    Thanks
    3.273
    904 waarderingen in 519 posts
    ik ga mij echt nog niet nu al druk maken over iets wat dik nog 2 jaar duurt.
    ik zie het allemaal wel.
    we hebben toch geen vinger in de pap hier mee.

  12. #40
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 september 2013
    Berichten
    808
    Thanks
    537
    728 waarderingen in 269 posts
    Houd er maar rekening mee dat ze in den haag nog zitten te pitten en straks ineens wakker schrikken en in een verschrikkelijk krampaanval met een halfbakken regelgeving aan komen zetten.

  13. Deze gebruiker waardeert sprinkhaan voor het bericht:


  14. #41
    VWC-Lid BurstDuo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 juli 2012
    Berichten
    1.099
    Thanks
    1.797
    1.269 waarderingen in 442 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Levensgenieter Bekijk bericht
    In Nederland schaffen ze alles af.. is een sport hier
    Ben efe meelezen hier maar deze opmerking...
    HAHAHAHA GENIAAL! Deze onthoud ik! Lach me stuk!!!

  15. Deze gebruiker waardeert BurstDuo voor het bericht:


  16. #42
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.968
    Thanks
    2.326
    3.387 waarderingen in 1.553 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rickagovv Bekijk bericht
    Word categorie 3 in Nederland ook verboden? :(
    Ja volgens mij wel.
    Aangezien Wolff de Fuego het 1ste jaar in Cat 3 had.
    En het jaar daarna in Cat 2.
    En zo was dat ook voor een paar andere producten van andere importeurs.

    En is door de regering besloten om Cat 3 te verbieden voor de consument.

    Corrigeer mij, als ik het verkeerd heb.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  17. #43
    VWC-Lid Levensgenieter's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2015
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    1.049
    Thanks
    428
    749 waarderingen in 365 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vuursteen Bekijk bericht
    Nederland heeft volgens mij nog niets besloten.
    Het is dus gewoon mogelijk dat er hier wel cat 3 te koop zal zijn na 2017.
    Voor zover ik elders een keer gelezen heb zou Denemarken en luxemburg dus wel de europese regelgeving aanhouden.
    Heb overigens geen idee hoever Denemarken rijden is vanuit Groningen bijv.
    Luxemburg zou natuurlijk wel heerlijk zijn om daar te shoppen.
    Denemarken ben je wel in 4 uurtjes.. is voor mij net zo ver rijden als naar maastricht
    Vriendelijke groet, FireDisplay-4K Vuurwerk films!

  18. #44
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Berichten
    436
    Thanks
    215
    521 waarderingen in 210 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sprinkhaan Bekijk bericht
    Houd er maar rekening mee dat ze in den haag nog zitten te pitten en straks ineens wakker schrikken en in een verschrikkelijk krampaanval met een halfbakken regelgeving aan komen zetten.
    Die halfbakken, krampachtige regelgeving is er helaas al. Die is gemaakt door Minister Jacqueline Cramer toenertijd en is vanaf 2010 van kracht; het heet de 'Regeling Aanwijzing Consumenten en Theatervuurwerk' (RACT). Het ziet er naar uit dat deze ook vanaf 2017 verder van kracht blijft.

    De RACT stelt vaak nog strengere eisen (lees: beperekende, vergaande eisen) aan vuurwerk uit categorie 2 (F2) en maar liefst 2 artikelen uit categorie 3 (F3) die in Nederland zijn toegelaten.
    Een "paar" voorbeelden:

    - Vuurpijlen: EU F2 is maximaal 75 gram NEM, Nederland maximaal 40 gram NEM.

    - Rotjes met buskruit ('Bangers'): EU F2 is maximaal 6 gram NEM en wrijvingsontsteker (strijkers) is toegestaan, Nederland maximaal 2,5 gram NEM en wrijvingsontsteker verboden.

    - Grondtollen: EU F2 is maximaal 25 gram NEM, Nederland maximaal 5(!) gram NEM.

    - Fonteinen: EU F2 is maximaal 250 gram NEM (denk aan de Zink/Bugano fonteinen van Loots of uit Duitsland), Nederland maximaal 100 gram (minder dan de helft!) NEM.

    - Cakes: EU F2 500 gram voor buizen met max 25 gram NEM. In Nederland aanvankelijk 500 gram met 15 gram per shot, maar dit wordt halfslachtig tegengesproken door het type vuurwerk 'Combinatie van enkelschotsbuizen', die wél 500 gram en 25 gram per shot voorschrijft. Hierdoor kunnen importeurs gewoon cakes met 25 gram per shot importeren.
    Verder schrijft de EU voor: 'combinatie van fonteinen en romeinse kaarsen F2 = 600 gram', maar voor Nederland is dat 200 gram (1/3e !).

    - Babyvuurpijlen 'Minirockets F2' zijn vanaf dit jaar verboden in Nederland maar in Duitsland, België en in zowat alle andere Europese landen zijn deze gewoon toegestaan...

    - Romeinse kaarsen uit F2 zijn los verboden maar alleen in pakketten toegestaan vanaf dit jaar (dit staat recentelijk ook in de RACT).


    Uit F3 (cat. 3) zijn in Nederland de volgende artikelen (uiteraard met beperkingen - hoe kan het ook anders...) toegelaten: singleshots 'Shot tubes Cat. 3' en (buskruit)matten 'Banger Batteries Cat. 3'.
    - EU buskruitmatten Categorie 3 (F3): 1000 gram totaal met maximaal 10 gram per knaller, in Nederland is dat 1000 gram met maximaal 0,5 gram per knaller (dat is 1/20e!!)

    De EU Normen spreken over de volgende kruithoeveelheden voor burst- of knalladingen singleshots ('shot tubes'), dus ook wat in cakes 'combinatie van enkelshotsbuizen' / 'shot tube batteries' mag zitten:

    Singleshots / 'shot tubes' Cat 2.: 'burst or report charge': 2 gram perchloraat / metal sas of 4 gram nitraat / metaal sas (flash) of 10 gram buskruit;

    Singleshots / 'shot tubes' Cat 3.: 'burst or report charge': 4 gram perchloraat / metal sas of 8 gram nitraat / metaal sas (flash) of 20 gram buskruit;

    - NL singleshots cat. 2: 2 gram perch./ metaal sas of 4 gram nitraat / metaal sas (flash) of 10 gram buskruit. Geen knallading / 'report charge'(!)

    - NL singleshots cat. 3: 2 gram perch./ metaal sas of 4 gram nitraat / metaal sas (flash) of 10 gram buskruit. Geen knallading / 'report charge'(!). I.p.v. de 8 /4 / 20 gram en wél knallading (report charge) vanuit de EU toegestaan.
    Dit verklaart dus waarom er voor Nederland kleine sterren in singleshots of knalcakes moeten zitten...


    Verder geldt voor vuurpijlen:
    Categorie 2 'rockets':
    'burst or report charge': 2 gram perchloraat / metal sas of 4 gram nitraat / metaal sas (flash) of 10 gram buskruit;

    Categorie 3 'rockets':
    'burst or report charge': 10 gram perchloraat / metal sas of 20 gram nitraat / metaal sas (flash) of 50 gram buskruit.

    Kortom, in Nederland wordt er sterk afgeweken van de CE regelgeving (harmonisering, EU-gedachte voor consumentenvuurwerk) en zal dat waarschijnlijk vanaf 2017 blijven doen...

    Noot:
    Categorie 1 = F1
    Categorie 2 = F2
    Categorie 3 = F3

  19. Deze gebruiker waardeert DeejayTim voor het bericht:

    3xh

  20. #45
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    2.996
    Thanks
    1.005
    1.614 waarderingen in 885 posts
    alleen bij fonteinen met die toch 200 gram zijn? Ik geloof dat er wel fonteinen met 200 gram te koop zijn in Nederland dus dat zou dan toch niet kloppen?
    greetzz
    Eer was was was, was was is!

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •