Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12
  1. #1
    VWC Meteoroloog davidh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 juli 2010
    Berichten
    1.266
    Thanks
    1.182
    3.196 waarderingen in 705 posts

    AVP tijd....post hier ouder AVP onderwerpen...

    Ik trap af met een lading oude uitspraken over vroegah, zoals we dat op AVP deden in de ouwe ***len hoek...


    Vroegâh; toen je Oud en Nieuw beleefde met min tien graden Celsius.
    Vroegâh; toen je dagen lang voor de vitrine dummy’s bleef kijken.
    Vroegâh; toen je met een rekenmachine uitrekende wat je kon krijgen voor 30 gulden.
    Vroegâh; toen de petroleum kachel gewoon lekker brandde in de vuurwerkwinkel.
    Vroegâh; toen je tot 5:00 uur vroeg je rugtas leeg stond te stoken.
    Vroegâh; toen je met de hele buurt auto banden en kerstbomen ging rauzen.
    Vroegâh; toen was er nog het kat en muis spelletje met de politie.
    Vroegâh; toen je niet kon slapen een dag voor de verkoop.
    Vroegâh; toen je als eerste voor de vuurwerkwinkel stond.
    Vroegâh; toen je respect had voor de grotere jongens uit je buurt die met Vikingslagen en atoombommen gooide.
    Vroegâh; toen er veel meer op los geknald werd.
    Vroegâh; toen het nog echt leuk was met al die snippers.
    Vroegâh; toen je op de fiets ging vuurwerk halen in Leiden bij van Brussel.
    Vroegâh; toen de folders nog getypt werden.
    Vroegâh; toen een 700 schots ladycracker 700 losse mini rotjes betekende.
    Vroegâh; toen een astronaut respect afdwong door de t*fus knal.
    Vroegâh; toen je als kereltje het afsteken van een 4" x 1" gewoon 'eng' vond.
    Vroegâh; toen knalvuurwerk gevuld was met zwart kruit i.p.v. klei.
    Vroegâh; toen de losse rotjes van een 90 schots matje een dag lang plezier gaven.
    Vroegâh; toen dezelfde rotjes beter waren afgewerkt dan de klappers van nu.
    Vroegâh; toen de labels een drukwerk kwaliteit hadden die anno 2007 niet haalbaar is.
    Vroegâh; toen 7 gram flashpowder gewoon normaal was voor een 480 klapper.
    Vroegâh; toen 150dB al door een piraatje (438) werd gehaald.
    Vroegâh; toen luchthuilers oorverdovend waren, zonder stokje om 'm vast te zetten.
    Vroegâh; toen een parachute mortier/pijl een lichtkogel had die de buurt fel verlichte voor 15 seconden.
    Vroegâh; toen er nog grijslont was en je matten maakten van kanonslagen van 500 en 1000 shots.
    Vroegâh; toen je voor de winkel gelijk je knalwerk ging testen.
    Vroegâh; toen de straten al blauw stonden van de rook tijdens de eerste verkoopdag.
    Vroegâh; toen er door gegeven werd dat er op een tijdstip weer iets speciaals werd afgestoken.
    Vroegâh; toen je duim zwart grijs en wit en rood geblakerd was van die verdomde aansteker
    Vroegâh; toen werd er niet geveegd op 1 januari.
    Vroegâh; toen al het geld dat je voor je kerstrapport gekregen in de "vuurwerkpot" ging.
    Vroegâh; toen de babyvuurpijltjes nog flitskruit bevatten.
    Vroegâh; toen de 700 schots Ladycracker matten nog het hele jaar door te koop waren.
    Vroegâh; toen je je pijlen nog gewoon met de lat in de sneeuw kon steken.
    Vroegâh; toen je nog de held van de straat was als je één Reuzenastronaut had.
    Vroegâh; toen ik op school in tekeningen, werkstukken en verhalen "stiekem" vuurwerk verwerkte.
    Vroegâh; toen ik op 1 januari in alle vroegte nog vuurwerk ging zoeken in het dorp.
    Vroegâh; toen een Wild Geese pijl nog een geïntegreerde luchthuiler en een prachtig bruglabel had.
    Vroegâh; toen honderd gulden een astronomisch bedrag voor vuurwerk was.
    Vroegâh; toen je tot de laatste dag van de kerstvakantie met piepende oren rond liep.
    Vroegâh; toen er op de eerste verkoopdag meer knalvuurwerk gestookt werd dan nu op 31 december.
    Vroegâh; toen elke importeur vrijwel hetzelfde assortiment verkocht.
    Vroegâh; toen elke fietsenmaker gewoon vuurwerk mocht verkopen.
    Vroegâh; toen ik alle plaatselijke vuurwerkfolders uit mijn hoofd kende.
    Vroegâh; toen de Tolle Lola nog verkocht werd.
    Vroegâh; toen je nog babypijlen over bevroren vijvers kon laten schieten.
    Vroegâh; toen visco lont nog een vreemde eend in de bijt was.
    Vroegâh; toen een happiness pot nog voor een daverende verrassing zorgde.
    Vroegâh; toen een paar ontrafelde Crazy Jack matjes nog garant stonden voor uren afsteekplezier.
    Vroegâh; toen tijdens het laatste kwartier van het oude jaar de grote wijzer maar niet omhoog wilde gaan.
    Vroegâh; toen de Clustering Bees Rocket nog een flinke hoeveelheid gloeilontjes bevatte.
    Vroegâh; toen die grote Weco pijlen nog namen van planeten (m.u.v. Aarde) droegen.
    Vroegâh; toen de Donderslag Extra van Schuurmans Leeuwarden abusievelijk met snellont was uitgerust (1982).
    Vroegâh; toen je in de zomervakantie al begon met het aftellen tot de jaarwisseling.
    Vroegâh; toen de vuurwerkverkoop al op 27 december startte.
    Vroegâh; toen vanaf bovengenoemde datum het hele marktplein in ons dorp bedekt was met een laag snippers.
    Vroegâh; toen men nog niet moeilijk deed over Rising Moons, Fledermausen en Fluted Parachutes.
    Vroegâh; toen je statie geld flesjes ging zoeken in de bosjes om zo weer een pakje piraten aan te schaffen.
    Vroegâh; toen je de day after naar de chinees ging en de niet geknalde rotjes ging zoeken.
    Vroegâh; toen je nog al die rode stokjes van de afgeschoten vuurpijlen ging zoeken.
    Vroegâh; toen die rode stokjes roze vlekken maakte in de sneeuw.
    Vroegâh; toen je verslaafd was aan de lucht van het afgestoken vuurwerk.
    Vroegâh; toen je met -15 niet opgaf maar lekker door bleef knallen.
    Vroegâh; toen elk ventje etiketten verzamelde.
    Vroegâh; toen het dummy rek vol hing met elke soort knaller en vuurpijl.
    Vroegâh; toen je echt stond te zenuwen van die vent voor je die voor 250 gulden aan vuurwerk kocht.
    Vroegâh; toen je het niet pikte als je andere sloffen kanonslagen kreeg dan die je op het plaatje gezien had.
    Vroegâh; toen de zilver fontein nog echt blaasde.
    Vroegâh; toen je 3 piraatjes en 2 astronauten bewaarde voor in de zomer.
    Vroegâh; toen je na kerst je bed uit kwam om naar buiten te kijken, stel dat er een vuurpijl te zien zou zijn.
    Vroegâh; toen je je trommelvliezen op het spel zette om een label te bemachtigen.
    Vroegâh; toen elk ventje labels en dummy's verzamelde.
    Vroegâh; toen het ruilen en handelen daarvan tot in maart door ging.
    Vroegâh; toen Bengaals vuur nog ROOD was ipv een zielig bruin vlammetje.
    Vroegâh; toen de 'star ball contribution' gewoon omhoog ging.
    Vroegâh: toen je vijf grondbloemen kocht voor 0,60 gulden per stuk.
    Vroegâh; toen een zeven schots Romeinse kaars een volwaardig stukje siervuurwerk was.
    Vroegâh; toen je poep nog met een lange oe schreef.
    Vroegâh; toen je astronauten kocht per pakje.
    Vroegâh; toen je een 120 schots matje helemaal uit elkaar haalde om 120 losse knallers te hebben.
    Vroegâh; toen je na drie dagen stoken "sneeuw" had van al de snippers.
    Vroegâh; toen je niet kon wachten op de huis aan huis krant, hier stonden de vuurwerk bestellijsten in.
    Vroegâh; toen je nog 25 gulden voor een doosje moog/nico strijkers betaalde wat het zeker waard was.
    Vroegâh; toen je de vellen aan je klauwen had zitten; je ging gewoon door.
    Vroegâh; toen je een paraplu nodig had als je een echte Long Tom in de lucht gooide.
    Vroegâh; toen je het hoorde hagelen van de spetters van een zachte drol tegen een auto aan.
    Vroegâh; toen je de gestreepte Volvo zag aankomen.
    Vroegâh; toen je van je Oma een paar pakjes Donderslagen kreeg.
    Vroegâh; toen je nog echte snipperende X-Mas Crackers had.
    Vroegâh; toen je Bazooka's had bij van Pasen op de hoek voor 25 cent per stuk waar echt de grond van trilde.
    Vroegâh; toen je KAT vuurwerk Leiden had.
    Vroegâh; toen je aan de buurtjongens vroeg of ze een pakje donderslag extra wilde kopen voor je.
    Vroegâh; toen je uren thuis kon kijken naar je aangeschafte knallers.
    Vroegâh; toen hadden de mensen nog geen kort lontje! Spreekwoordelijk gezien.
    Vroegâh; toen ik mijn hele verjaardag (30 december) al stokend met vriendjes en neefjes doorbracht.
    Vroegâh; toen menig net gekregen 5 guldenmunt door mij werd gebruikt om nieuwe knallers te halen.
    Vroegâh; toen ik lijstjes maakte met hoeveel ik van welk soort vuurwerk op welke dag zou afsteken.
    Vroegâh; toen ik eens een slof Flowerbasket kanonslagen had met snellont
    Vroegâh; toen de donderslag extra nog iets extra`s bood.
    Vroegâh; toen ik zo dom was om mijn knallabels weg te gooien.
    Vroegâh; toen een Jumping Jack nog 75 cent per matje kostte.
    Vroegâh; toen ik klei nog niet in verband bracht met knalvuurwerk.
    Vroegâh; toen er nog rust, reinheid en regelmaat heerste (behalve de laatste week van het jaar dan).
    Vroegâh; toen ik afgestoken vuurpijlen nog gebruikte als pijl voor mijn pijl en boog.
    Vroegâh; toen confettibommen nog tot het fop- en schertsvuurwerk gerekend werden.
    Vroegâh; toen Strepsils nog in blikken doosjes zaten.
    Vroegâh; toen die Strepsils blikjes dienden om je ontrafelde Ladycracker matten in op te bergen.
    Vroegâh; toen mijn vriend een Air Travel pijltje van Horsebrand in zijn nek kreeg.
    Vroegâh; toen ik de Candle van Red Lantern zo graag wilde hebben.
    Vroegâh; toen er, godzijdank, nog geen oudejaarsdisco's bestonden.
    Vroegâh; toen je op oudejaarsavond vanaf ca. 21:00 uur bij iedereen langs kon wippen om een biertje te drinken.
    Vroegâh; toen ik als 9 jarig ventje voor het eerst sterretjes mocht afsteken.
    Vroegâh: toen er nog atoombommen en pantservuisten waren.
    Vroegâh; toen je op 1 januari naar weigeraars ging zoeken.
    Vroegâh; toen ik nog blij was met één slof kanonslagen.
    Vroegâh; toen pa zei "max 25 gulden niet Meer!!".
    Vroegâh; toen ik uren keek naar het pakketje met fonteintjes van me pa, en er stiekem 1 weg haalde.
    Vroegâh; toen was een kanonslag zo hard dat je 'm met je kouwe jatten haast niet door kon buigen en breken.
    Vroegâh; toen je ook wel eens een ware goudfontein kreeg na het aansteken van de helft een kanonslag.
    Vroegâh; toen je bleef zeiken als 9 jarig ventje om die gillende keukenmeid af te steken in de achter tuin.
    Vroegâh; toen je in september al strijkers ging halen in Den haag.
    Vroegâh; toen ik de strijkers had en het minder leuk vond afsteken dan de kanonslagen.
    Vroegâh; toen de piccolo huilsirene nog echt 45 seconde vreselijk krijste.
    Vroegâh: toen je de 31ste al om 5 uur naast je bed stond om je vuurwerk bij de sigarenboer op te halen.
    Vroegâh: toen je geen tijd had om te eten, laat staan om naar opa en oma te gaan voor een oudjaar borrel.
    Vroegâh; toen je geur en smaakzin werd overheerst door het overmatig kruitsnuiven.
    Vroegâh; toen opa zijn sigaartje wegwierp in plaats van de astronaut.
    Vroegâh; toen je vingers zeer deden van het afknijpen van de lont kopjes.
    Vroegâh; toen je de lontjes langer maakte door ze half door te knippen.
    Vroegâh; toen je buiten 'high' werd van de kruitdampen en de oliebollenlucht die uit de huizen kwam.
    Vroegâh; toen had je veel meer keus in knalvuurwerk.
    Vroegâh; toen werden kanonslagen vaak gewoon 'rotjes' genoemd.
    Vroegâh; toen reuze donderslagen ook echt reuze donderslagen waren.
    Vroegâh; toen het gewoon winter was tijdens de jaarwisseling en was het perfect weer om af te steken.
    Vroegâh; toen mensen minder zeurde over vuurwerkoverlast.
    Vroegâh; toen je rotjes gewoon in de lucht gooide zodat ze in sierlijke snippers naar beneden dwarrelden.
    Vroegâh; toen ik eens 365 losgepeuterde Lady Crackers bewaarde voor het komende jaar.
    Vroegâh; toen de Wild Geesepijl nog uit twee buizen bestond die met raffia bijeen gebonden waren.
    Vroegâh; toen je de koning te rijk was als je een Red Azalea wist te bemachtigen.
    Vroegâh; toen ik tijdens de jaarwisseling van een wildvreemde zomaar een hand vol Shising donderslagen kreeg.
    Vroegâh; toen Crazy Jacks nog zeer onvoorspelbaar waren qua vliegrichting.
    Vroegâh; toen ik een in Duitsland gekocht zelfbouwraketje heimelijk mee de grens over bracht.
    Vroegâh; toen de parachuutjes uit een parachute mortier nog voorzien waren van een stukje snellont.
    Vroegâh; toen de Wilde Ganzenpijl nog los verkocht werd à f1,25 (1977).
    Vroegâh; toen je al gefascineerd kon zijn van monochroom Bengaals vuur.
    Vroegâh; toen de News Transmitter van Horsebrand nog zomaar kon exploderen (1977, 2x!).
    Vroegâh; toen ik alle door mij afgestoken vuurpijlen weer ging opzoeken in de weilanden naast ons huis.
    Vroegâh; toen waren er nog straatjongens.
    Vroegâh; toen zocht je gewoon nog dekking bij een flinke klapper, alleen achter een auto bij een wiel voldeed.
    Vroegâh; toen het een uitdaging was om meer snippers te produceren dan de andere straten.
    Vroegâh; toen je met je schoen 2 meter langs de stoeprand schraapte je schoen verdween onder de snippers.
    Vroegâh; toen het woord decibellen nog niet in het woordenboek voorkwam.
    Vroegâh; toen er veel meer zoem geluiden te horen waren, en dan niet het suizen van m'n oren.
    Vroegâh; toen de krantjes nog zwart-wit waren.
    Vroegâh; toen je nog een vuurtje ging stoken van alle snippers.
    Vroegâh; toen een astronaut nog een astronaut was en geen muggenscheet.
    Vroegâh; toen je om 16:01 uur direct alles in de vuilnisbak moest gooien van je ouders.
    Vroegâh; toen je vader het twaalf uur vuurwerk met een lucifer aanstak.
    Vroegâh; toen je op de loop moest voor omvallende raketjes met knal.
    Vroegâh; toen jumping jacks echt alle kanten opvlogen en je dekking moest zoeken.
    Vroegâh; toen je nog dagen lang een piep in de oren had van simpele astro's.
    Vroegâh; toen je niet liep te klagen met je rauwe duim van de aansteker en gewoon doorging.
    Vroegâh; toen aansteek lontjes voor mietjes waren.
    Vroegâh; toen je geen terrorist was als je buiten het seizoen vuurwerk afstak.
    Vroegâh; toen je nog geen kliklijn had, maar kwam men naar je toe, of je wilde minderen.
    Vroegâh; toen je nog met hele groepen liep te stoken van s 'morgens vroeg tot in de vroege uurtjes op 1 januari.
    Vroegâh; toen je met je zakje vuurwerk op de bank zat.
    Vroegâh; toen je het zakje al 100 keer op de kop had gegooid, om te tellen en te kijken.
    Vroegâh; toen je nauwelijks je ogen kon open houden, omdat 00.00 uur iets te laat voor je was.
    Vroegâh; toen we de strijkers nog goed waren, alleen knetters duur.
    Vroegâh; toen we nog snipper astro’s hadden, alleen waren deze ook duur, 3 sloffen was je de man!
    Vroegâh; toen de controles stuk soepeler waren, en het met een waarschuwing afliep.
    Vroegâh; toen de dikte van een vuurpijl kop bepaald werd door de kruitinhoud.
    Vroegâh; toen raketjes zonder stok nog niet verboden waren.
    Vroegâh; toen vuurwerk met een strijkkop ontsteking nog niet verboden was.
    Vroegâh; toen babypijltjes per twaalf verkocht werden, één gulden per zakje.
    Vroegâh; toen de grootste 'fluitbak' 16 (zestien!) fluiters bevatte.
    Vroegâh; toen de driekleuren fontein nog een lontje had die je eruit moest peuteren.
    Vroegâh; toen knalvuurwerk labels een drukwerk kwaliteit hadden van een dure postzegel.
    Vroegâh; toen een brood 450's tien keer zo licht was als tegenwoordig.
    Vroegâh; toen dat brood bestond uit papier en kruit i.p.v. papier en klei.
    Vroegâh; toen dat brood de helft van je budget opslokte.
    Vroegâh; toen de Feistel luchthuilers met blackmatch gewoon gevaarlijk waren.
    Vroegâh; toen er nog voetzoekers en zwermers bestonden.
    Vroegâh; toen we nog tot de volgende morgen bezig waren met het zoeken naar niet afgeschoten vuurwerk.
    Vroegâh; toen je in de vuurwerkwinkel nog onder de toonbank kon kopen.
    Vroegâh; toen zelfs een piraat een grote knal opleverde.
    Vroegâh; toen ik van mijn opa een doos sigaren kreeg om het vuurwerk veilig af te steken.
    Vroegâh; toen we op 3 januari aan de winkelier vroegen wanneer de nieuwe vuurwerkfolders weer kwamen.
    Vroegâh; toen we altijd nummer 1,2 en 3 waren met het inleveren van de bestellijst.
    Vroegâh; toen we de decembermaand konden doorkomen met sterretjes(-rookbommen) en morning glory`s.
    Vroegâh; toen ik ook precies uit mijn hoofd wist wat mijn vriendjes besteld hadden.
    Vroegâh; toen onze straat als een magneet werkte op andere knallende jongens uit het dorp.
    Vroegâh; toen wij een 100k klapper afstaken op de oprit van de buren. NADAT hij het net had schoongeveegd.
    Vroegâh; toen Romeinse kaarsen nog wel eens wilden ontploffen.
    Vroegâh; toen wij tot in de zomer Up Up game-pijltjes imiteerden.
    Vroegâh; toen je je babypijlen nog in een flesje zette.
    Vroegâh; toen je de hemel weken van te voren afspeurde op eventueel vuurwerk.
    Vroegâh; toen parachutes nog tot de verbeelding konden spreken.
    Vroegâh; toen je je de t*ring schrok als de buurjongen een mat afstak.
    Vroegâh; toen had je de Comet Rocket.
    Vroegâh; toen je voor 40 Gulden vuurwerk kocht, en je vader je voor gek verklaarde.
    Vroegâh; toen je het rode papier in plaats van de lont aanstak.
    Vroegâh; toen je vuurwerk in blikken doosjes en potjes bewaarde voor de rest van het jaar.
    Vroegâh; toen je "Happy Laugh" en "Spring Joy" wilden hebben, kostte wat het kost.
    Vroegâh; toen waren draaizonnen supervuurwerk.
    Vroegâh; toen er nog volop "tolle lola's" te krijgen waren.
    Vroegâh; toen was het de tijd van de Apollo pijl.
    Vroegâh; toen er nog goede 90 schots ratelbandjes gekocht kon worden
    Vroegâh; toen de vuurwerk bestellijsten nog met een schrijfmachine getypte papiertjes op A4 formaat waren.
    Vroegâh; toen ik toch echt Starballs dacht te hebben besteld en grondbloemen daarvoor in de plaats kreeg.
    Vroegâh; toen ik eind december stiekem mijn spaarvarken ledigde m.b.v. de "mes-methode".
    Vroegâh; toen ik voor oudjaar eens een stuk of zes sinaasappels achtereen at, om maar niet ziek te worden.
    Vroegâh; toen ik ook nog afhankelijk was van oudere jongens die ook knalden.
    Vroegâh; toen ik nog niet wist dat je vuurwerk beter niet in een onafgesloten vissenkom kunt bewaren.
    Vroegâh; toen ik wel eens dure Duitse pijlen sloopte om de uitstootlading apart af te steken.
    Vroegâh; toen de babypijltjes nog flitskruit bevatten.
    Vroegâh; toen een slof rotjes nog 40 pakjes was; voor twaalf gulden.
    Vroegâh; toen je kwijlend voor de winkelruit stond met je acht jaar.
    Vroegâh; toen je nieuwjaarsdag vuurwerk ging zoeken en met een enorme lading thuiskwam.
    Vroegâh; toen je alles te drogen legde op de verwarming.
    Vroegâh; toen de Jumbo Bamboo crackers nog echt hard gingen.
    Vroegâh; toen een doos strijkers altijd rond 15-18 gulden kostte.
    Vroegâh; toen de buurman dacht dat je alleen maar wat astronauten en een doosje strijkers kwam brengen.
    Vroegâh; toen de straat nog echt vol papier lag.
    Vroegâh; toen er nog krachtige groene strijkers waren.
    Vroegâh; toen je de hele voorraad vuurwerk op tafel legde om ervan te smullen.
    Vroegâh; toen atoombommen echt reusachtig groot waren, zeker voor een 6 jarige.
    Vroegâh; toen je in oktober al naar strijkerverkopers op zoek was.
    Vroegâh; toen je om 07.30 uur al rond de lagere school en mavo liep om te kunnen knallen in het donker.
    Vroegâh; toen er op het grasveld bij de gymzaal 50 meter verderop een flink gat in de grond zat.
    Vroegâh; toen je broertje dat gedaan bleek te hebben.
    Vroegâh; toen je rookbommen maakte van sterren in een PVC buis.
    Vroegâh; toen je elke doos strijkers na telde of er wel 100 in zaten.
    Vroegâh; toen je dit wel 10 keer herhaalde.
    Vroegâh; toen ik met mijn moeder boodschappen ging doen om onderweg nog een slof astronauten te schooien.
    Vroegâh; toen ik voor veel minder geld vuurwerk kocht en ook een leuke dag had.
    Vroegâh; toen een meterpakket beter gevuld was dan nu.
    Vroegâh; toen je sterretjes kreeg van je ouders.
    Vroegâh; toen je van sterretjes een rookbom maakte van PVC pijp.
    Vroegâh; toen je met sterretjes een fikkie bouwde.
    Vroegâh; toen je je druk maakte over 5 x-mas crackers.
    Vroegâh; toen er sloffen werden verkocht met x-mas crackers van 17,50.
    Vroegâh; toen een slof shising crackers 12 gulden kostten.
    Vroegâh; toen de grondbloem lang bleef spinnen.
    Vroegâh; toen er niet moeilijk werd gedaan met afsteken op 1 januari.
    Vroegâh; toen je niet werd aangesproken voor afsteken na 2:00.
    Vroegâh; toen er nog geen kleivulling was.
    Vroegâh; toen je je oren dicht moest houden voor een Chinese rol.
    Vroegâh; toen je afgestoken vuurwerk ging verzamelen en een jaar lang bewaarde.
    Vroegâh; toen je uren besteedde aan hoe het meter pakket afgestoken ging worden.
    Vroegâh; toen dat je een pakje rotjes kreeg van vreemden.
    Vroegâh; toen je schrok van een strijker.
    Vroegâh; toen je bij weer en wind voor 1 slof babypijltjes op de fiets stapte.
    Vroegâh; toen je hele dagen voor O&N buiten was en je ouders je haast niet meer herkende.
    Vroegâh; toen je uren lang achter het raam kon "zoeken" naar een verdwaalde vuurpijl.
    Vroegâh; toen je de bijna weggegooide vuurwerkfolders door ma nog net kon redden.
    Vroegâh; toen je nog geen sites had met info over vuurwerk of forums.
    Vroegâh; toen het qua beleving en de sfeer er omheen toch heel anders was dan nu.
    Vroegâh; toen je uren doorbracht voor de etalages die vuurwerk winkels hadden ingericht.
    Vroegâh; toen je grootste aanwinst een slof astronauten van12 gulden was.
    Vroegâh; toen je Cloud Dragon naar jou idee het spektakelstuk van de avond was.
    Vroegâh; toen je nog Jumping Jacks met gekleurde etiketten en witte bolletjes erop had die wél goed waren.
    Vroegâh; toen je hele dagen buiten was met je vrienden om te knallen.
    Vroegâh; toen er nog échte flying cranes waren.
    Vroegâh; toen de vuurwerkregels nog niet zo strak waren.
    Vroegâh; Ik denk met weemoed terug aan Vroegâh.
    Vroegâh; toen je uren voor die super etalage keek en dan zocht naar nieuwe soorten vuurwerk.
    Vroegâh; toen je verlekkert keek naar de mensen die met tassen vol naar buiten kwamen lopen.
    Vroegâh; toen je alles tot op de gulden uitzocht en uiteraard naar de goedkoopste winkel ging!
    Vroegâh; toen we van rotjes die niet waren afgegaan, spuiters van maakte.
    Vroegâh; toen jumping jacks echt nog wel link waren met hun schietlont.
    Vroegâh; toen de kanonslagen nog papiersnippers gaven.
    Vroegâh; toen de papiersnippers nog lagen na te smeulen.
    Vroegâh; toen de sfeer veel beter was.
    Vroegâh; toen de wijken nog tegen elkaar streden welke het grootste vuur had.
    Vroegâh; toen je al weken in de stress zat of het wel droog is op oudejaarsdag en de jaarwisseling.
    Vroegâh; toen pa en ma me van de straat af moesten plukken om te komen eten.
    Vroegâh; toen je midden in de nacht je bed uit kwam als je een knal hoorde en hoopte iets te zien.
    Vroegâh; toen de kerstvakantie wel erg lang duurde en o&n zo ver weg was.
    Vroegâh; toen ik op de verkoop dagen met mijn fietsje op de knallen af reed in de hoop iets te zien.
    Vroegâh; toen ik 2 januari in een depressie zat en weer een jaar moest wachten.
    Vroegâh; toen ik via het zolderraam het dak afzocht naar grote vuurpijlen.
    Vroegâh; toen stak je je vuurwerk aan met de smeulende papiersnippers van je astro`s.
    Vroegâh; toen je nog losse dingen als astronauten en vuurpijlen per pakje kon kopen.
    Vroegâh; toen je nog sneeuwballen naar elkaar gooide met een astro in het midden.
    Vroegâh; toen je nog de echte goed gevulde meter pakketten kon kopen voor 25gulden.
    Vroegâh; toen je nog vers gebakken Nieuwjaars rolletjes kreeg met zelfgemaakte slagroom.
    Vroegâh; toen ik zo zenuwachtig was dat ik het vuurwerk op mocht halen, dat ik gewoon moest overgeven.
    Vroegâh; toen je blij was met een meterpakket waar dan meestal op stond: van 59,95 voor 25 gulden.
    Vroegâh; toen lagen de herdertjes bij nachten.
    Vroegâh; toen je nog bengaalse lucifers kon kopen.
    Vroegâh; toen de sloffen nog licht waren en de knallen ZWAAR!
    Vroegâh; toen je in de latere jaren 90 nog rond speurde bij de verschillende verkooppunten op grijs lonters.
    Vroegâh, toen je het verschil nog niet kende tussen snellont en gewone lont.
    Vroegâh, toen een pijl van 3 gulden het mooiste was wat je maar kon wensen.
    Vroegâh, toen je uren naar één en hetzelfde foldertje kon kijken en er nog bij fantaseerde ook.
    Vroegâh, toen je oorwarmers op deed om het lawaai te dempen.
    Vroegâh, toen je dacht dat het effect op het plaatje van de pot er ook echt uit zou komen.
    Vroegâh, toen je stiekem geld bewaarde om toch iets meer (klein) vuurwerk te kopen.
    Vroegâh; toen je voor tien gulden aan piraatjes de volle drie dagen druk was.
    Vroegâh; toen Alpeco nog gewoon in een winkelstraat zat in Merksem.
    Vroegâh; toen je pa vroeg of we de derde wereld oorlog gingen beginnen.
    Vroegâh; toen je helemaal waus binnen kwam met kouwe jatten en een rooie bietenkop.
    Vroegâh; toen je de plaatselijke folder bezorger zowat naar binnen trok voor de eerste folders.
    Vroegâh; toen de shising crackers geel waren en knalde als een goede nitraat.
    Vroegâh; toen je familie je in het gekken huis op wilde laten nemen als je voor 500 gulden vuurwerk had gekocht.
    Vroegâh; toen je twintig adressen in de stad had ipv drie.
    Vroegâh; toen je bij vijf adressen wat bestelde want dan kreeg je iets gratis.
    Vroegâh; toen je vanaf zeven uur ‘s ochtends bij de eerste verkoop dag het geknal al hoorde.
    Vroegâh; toen ik naast mijn vuurwerkhobby ook nog andere hobby’s had.
    Vroegah; toen ik zelf amper geld had om vuurwerk te kopen, maar mijn vader mij goed sponsorde.
    Vroegah; toen de lokale Chinees wagonladingen ECHTE rollen afstak, zonder dat daar iemand moeilijk over deed.
    Vroegah; toen vuurwerk nog gewoon werd opgeslagen als vuurwerk en niet als een nucleair explosief.
    Vroegah; toen crackling een zeldzaamheid was (Waar is die goeie ouwe tijd).
    Vroegah; toen je 3 dagen lang aan de racekak was van de zenuwen.
    Vroegah; toen je op de 31ste geen hap door je keel kreeg.
    Vroegah; toen je de laatste dagen amper aan slapen toe kwam (nog steeds trouwens).
    Vroegah; toen je nog overal vuurwerk kon halen.
    Vroegah; toen je niet hoefde te sneeuwschuiven dat knalde je wel weg.
    Vroegah; toen de brandende snippers in je buurjongens haar belande.
    Vroegah; toen je nog met vuurpijltjes op elkaar schoot.
    Vroegah; toen een brood kanonslagen heel veel was.
    Vroegah; toen je vuurwerk nog per ongeluk voor een auto kon knallen zonder ruzie te krijgen.
    Vroegah; toen je de dag erna de bulten opgeveegde snippers in de fik te zetten.
    Vroegâh; toen de straten nog wit zagen van de sneeuw met de jaarwisseling.
    Vroegâh; toen de kleuren van het siervuurwerk mooi afstaken tegen het wit van de sneeuw in de straten.
    Vroegâh; toen de kleinste knalmatjes nog lang duurde.
    Vroegâh; toen je veel meer klein siervuurwerk had.
    Vroegâh; toen de reuze kanonslagen ook echt harder klonken als de gewone kanonslagen.
    Vroegâh; toen je veel meer vuurwerk verkooppunten had.
    Vroegâh; toen knalvuurwerk resten eindeloos na gloeiden, en vlam vatte met een windvlaag.
    Vroegâh; toen je bang mocht zijn van vuurwerk.
    Vroegâh; toen ik op negen jarige leeftijd voor het eerst een paar rotjes afstak.
    Vroegâh; toen er uiteraard veel minder zeikerds waren.
    Vroegâh; toen kippenscheetjes net zo hard gingen als het spul van tegenwoordig.
    Vroegâh; toen de astronauten nog het oude lont hadden waar je bizarre ratelbanden mee maakte.
    Vroegâh; toen ik als vier jarig mannetje het huis ontvlucht was op oudejaar nacht half twee en in mijn onder
    Vroegâh; toen mijn pa zo'n hoopje moest blussen die onder zijn auto kwam.
    Vroegâh; toen je vuurwerk bewaarde om te verkopen in de zomer.
    Vroegâh; toen je de echte groene strijkers nog had.
    Vroegâh; toen ik dacht dat vlinders luchtvuurwerk waren.
    Vroegâh; toen ik dacht dat als je in Nederland een lawinepijl afstak, er in Oostenrijk lawines kwamen.
    Vroegâh; toen dit soort discussies over vuurwerk helemaal niet bestonden.
    Vroegâh; toen hele familie altijd naar Wim Kan zat te kijken op oudejaarsavond.
    Vroegâh; toen ik dat ook deed, maar dan met mijn jas al aan.
    Vroegâh; toen ik voor 12 uur wel zes keer moest plassen.
    Vroegâh; toen de chinees om de hoek z'n hele voorpui nog volhing met rollen.
    Vroegâh; toen de hele buurt uitliep naar dezelfde chinees om naar dat vreemde vuurwerk te kijken.
    Vroegâh; toen 1 januari net zo'n feest was als de avond ervoor.
    Vroegâh; toen we bij god niet wisten hoeveel gram er in een stuk vuurwerk zat.
    Vroegâh; toen ik met mijn opa vuurwerk halen om 7 uur in de morgen want je mocht alleen op 31-12 kopen.
    Vroegâh; toen niet eten op 31-12 want je was te druk met vuurwerk afsteken.
    Vroegâh; toen ik ‘s avonds nog een keer terug ging naar de winkel om het laatste lekker goedkoop te kopen .
    Vroegâh; toen had je van die gietijzeren afval emmers (nu otto of kliko) lekker een kampvuur in maken.
    Vroegâh; toen een Bengaalse pot nog langdurig brandde.
    Vroegâh; toen wij als 11-jarigen op 3 januari nog probeerden om vuurwerk te kopen bij de lokale fietsenhandel.
    Vroegâh; toen je de grijze lont het topje afbeet waarbij je de kruit in je mond zat te kauwen.
    Vroegâh; toen al het knalvuurwerk nog ECHT snipperde.
    Vroegâh; toen lontjes nog wel eens zeer snel gingen.
    Vroegâh; toen ik dacht dat vlinders siervuurwerk was, wat de lucht in vloog.
    Vroegâh; toen ik dacht dat oud & nieuw auteniel was.
    Vroegâh; toen werd er gezongen en gedanst in de straten.
    Vroegâh; toen was het de tijd van zwermers en voetzoekers.
    Vroegâh; toen had de babypijl knal nog een echte knal ipv knetter.
    Vroegâh; toen was er nog niet zoveel vuurwerk vandalisme.
    Vroegâh; toen je echt nat werd, van een van der Nat fontein.
    Vroegâh; toen ik dagen niet kon slapen omdat me klasgenoot nog steeds niet die doos strijkers geregeld had.
    Vroegâh; toen je collectie labels,folders, vuurwerk door je moeder werd weggegooid.
    Vroegâh; toen maakte je tot aan de verkoopdagen tekeningen van potjes en pijlen.
    Vroegâh; toen 14 jarige jochies nog niet met "mortierbommen" rondliepen.
    Vroegâh; toen iedereen nog blij was met normaal vuurwerk.
    Vroegâh; toen je om 18:00 de lucht afzocht naar parachutes of een verdwaalde pijl.
    Vroegâh; toen je nog echt bang was voor vuurwerk.
    Vroegâh; toen het nog echt koud was buiten.
    Vroegâh; toen ik naar mijn vader keek hoe die het vuurwerk afstak, nu is het andersom.
    Vroegâh; toen er in december nog echt vuurwerk in de etalage lag bij de vuurwerk winkels.
    Vroegâh; toen je voor het eerst kennis maakte met een vuurwerksite.
    Vroegâh; toen het altijd wel goed weer was op 31 december.
    Vroegâh; toen we de dag na oud en nieuw de hele buurt afzochten naar parachutes!
    Vroegâh; toen je soldaatjes aan die parachutes hing, zodat het Commando’s waren.
    Vroegâh; toen je nog sneeuwballen kon opblazen op oudejaarsdag.
    Vroegâh; toen de labels van de producten nog interessant en mooi waren.
    Vroegâh; toen je nog moest fantaseren over de uitwerking van een product omdat er geen internet was.
    Vroegâh; toen AVP nog geen begrip was.
    Vroegâh; toen dacht ik dat een strijker legaal was.
    Vroegâh; toen je vanuit het keuken raam naar het vuurwerk mocht kijken wat je vader afstak.
    Vroegâh; toen je de parachuutjes nog jaren bewaarde in een oude schoenendoos.
    Vroegâh; toen ik me pa/ma nog om rotjes liep te smeken.
    Vroegâh; toen deze snippers ook nog fijn nasmeulden en een fijne geur achterlieten.
    Vroegâh; toen je met die smeulende kontjes de rest van je vuurwerk aanstak.
    Vroegâh; toen er nog niet zo negatief werd geouwehoerd over vuurwerk.
    Vroegâh; toen je om de tien minuten naar binnen moest om je handen op te warmen bij het gasfornuis.
    Vroegâh; toen het Magical Shots kaarsje nog goudvuur spoot tussen de lichtkogels door.
    Vroegâh; toen je moeder 'het aantal nachtjes slapen' tot de grote dag nog moest vertellen.
    Vroegâh; toen je handen na oud en nieuw doodgevroren waren.
    Vroegâh, toen je nog een wedstrijd hield met je buurman om wie het mooiste vuurwerk had.
    Vroegâh; toen je als klein mannetje uit het raam ging kijken of er vuurwerk de lucht in ging.
    Vroegâh; toen kon je nog vuurwerk bij de Aldi in Nederland halen.
    Vroegâh; toen je nog discipline en respect werd geleerd.
    Vroegâh; toen je geen 0,50 euro betaalde voor een slof astronauten maar ƒ10,-.
    Vroegâh; toen je buik rond twee December pas ECHT ging kriebelen van de spanning.
    Vroegâh; toen je voor iedere winkel wel drie verschillende lijstjes had.
    Vroegâh; toen iedereen vuurwerk kon waarderen.
    Vroegâh; toen hadden we geen forums waar elke knaller harder ging dan de andere..
    Vroegâh; toen vuurwerk niet telkens weer negatief in het nieuws kwam.
    Vroegâh; toen men nog tevreden was met Nederlands vuurwerk.
    Vroegâh; toen je de vuurwerkfolder als knuffel in bed gebruikte.
    Vroegâh; toen die gekleurde ballen op de Romeinse kaarsen nog echt mooi waren.
    Vroegâh; toen men in China het vak kanonslagen draaien nog echt verstond.
    Vroegâh; toen er meer geknald werd en minder gesloopt!
    Vroegâh; toen er nog niet gekeuteld werd waar de goedkoopste kanonslagen te verkrijgen waren.
    Vroegâh; toen er nog echt verschillen zaten tussen de kanonslagen.
    Vroegâh; toen je nog veel grijze lontjes had.
    Vroegâh; toen kon ik dagen van te voren al niet meer slapen.
    Vroegâh; toen er bij de beschrijving van babypijltjes nog de hoogte van 20 meter stond.
    Vroegâh; toen je vuurwerk nog met guldens betaalde.
    Vroegâh; toen de etiketten alleen in het Chinees waren.
    Vroegâh; toen Kat en Schuurmans het enig verkrijgbare vuurwerk was.
    Vroegâh; toen Kat en Schuurmans plots met Chinees import vuurwerk kwamen.
    Vroegâh; toen men snipper atoombommen had en geen gipsnitraten.
    Vroegâh; toen leek of iedereen vuurwerk mocht verkopen.
    Vroegâh; toen je als klein ventje echt nog ziek was van de spanning.
    Vroegâh; toen het nog wel eens sneeuw wit wilde wezen met oud en nieuw.
    Vroegâh; toen je met een papieren zak vuurwerk thuiskwam als je je vuurwerk had opgehaald.
    Vroegâh; toen een slof échte astronauten van ƒ 12,00 alleen voor de kapitalisten leek te zijn weggelegd.
    Vroegâh; toen de buurman Duitse Böllers had, die keihard knalden en een wolk van snippers.
    Vroegâh; toen je groene strijkers per stuk doorverkocht.
    Vroegâh; toen je met je oranje Remia Mayonaise emmertje, vol met Ladycrackers door de straten liep.
    Vroegâh; toen Je het vuurwerk nog bij de lokale sigarenboer kon kopen als 7/8 jarige.
    Vroegâh; toen men blij was met 1 slof Kanonslagen.
    Vroegâh; toen je nog de man was met 8 happiness potjes.
    Vroegâh; toen de brandweer nog niet langs kwam om de vreugdevuren te blussen.
    Vroegâh; toen automobilisten nog gewoon wachtte als je aan het stoken was.
    Vroegâh; toen ik nog echt deed wat op de verpakking van de kanonslagen staat.
    Vroegâh; toen je voor meijer nog een kruiwagen vol vuurwerk kon kopen.
    Vroegâh; toen ik nog zo'n schrik had van vuurwerk, dat ik de hele dag met mijn handen op mijn oren rondliep.
    Vroegâh; toen ik de bijtjes het spannendste vuurwerk vond.
    Vroegâh; toen gingen de astronauten nog hard.
    Vroegâh; toen waren we als klein jochie al blij met een klein meter pakketje.
    Vroegâh; toen was er nog geen vandalisme.
    Vroegâh; toen waren de oliebollen nog lekker.
    Vroegâh; toen zei Harry Loots ook al: Aanrader, knalt kei hard.
    Vroegâh; toen hadden we maar weinig mensen die deden zeiken over vuurwerk.
    Vroegâh; toen was ik als kind zijnde al helemaal blij met een slof kanonslagen en een pak grondbloemen.
    Vroegâh; toen het kruit overheerste!
    Vroegâh; toen je tegen de kanonslagen U zei.
    Vroegâh; toen ik nog op 1 januari opzoek ging naar vuurpijldopjes.
    Vroegâh; toen we de afgestoken vuurpijlen nog verzamelden.
    Vroegâh; toen we blij waren met een slof kanonslagen.
    Vroegâh; toen je ladycrackers volledig uiteen haalde en alle 500 stuks apart af ging steken.
    Vroegâh; toen strijkers nog een oogverblindende flits gaven.
    Vroegâh; toen je al het vuurwerk op tafel uitstalde.
    Vroegâh; toen je een moeilijke keuze moest maken: Wat steek ik voor 12 uur af en wat daarna?
    Vroegâh; toen een piep in je oren aangaf dat dit toch wel erg hard was.
    Vroegâh; toen je nog vuren stookte op staathoeken.
    Vroegâh; toen er nog volop gesleept werd.
    Vroegâh; toen je naar het bos ging om vuurwerk te proberen
    Vroegâh; toen met een harde wind nog wel eens een vuurpijl pal over je hoofd schoot.
    Vroegâh; toen je nog vuurwerk gevechten had tussen straten.
    Vroegâh; toen de gele widowmakers best hard gingen.
    Vroegâh; toen je nog rotjes had die echt goed gingen.
    Vroegâh; toen je de grijze lonten altijd met je mond openmaakte om deze makkelijker aan te steken.
    Vroegâh; toen je behoorlijk wat te vegen had op nieuwjaarsdag.
    Vroegâh; toen je kleren stonken als de hel de volgende ochtend.
    Vroegâh; toen je op 31 december gespannener was dan een adhd'r met een suikerspin.
    Vroegâh; toen je om de tijd te doden al het vuurwerk dat in de gang stond uren kon bekijken.
    Vroegâh; toen je je ouwe heer tot waanzin dreef met wat werd omschreven als: "die obsessie".
    Vroegâh; toen moeders nog kon zeuren over mijn vuurwerk uitgaven.
    Vroegâh; toen ik met me kop nog tegen het raam geplakt zat om het vuurwerk te bekijken.
    Vroegâh; toen ik nog tegen de etalage ruit geplakt zat om te kijken welk vuurwerk er dit jaar was.
    Vroegâh; toen we parachutes verzamelden.
    Vroegâh; toen we stokjes van minipijltjes verzamelden.
    Vroegâh; toen we alle stokken verzamelde en doppen van pijlen er er zelf weer "vuurpijlen" van maakte.
    Vroegâh; toen de piccolo nog een minuut duurde ipv 10 seconden.
    Vroegâh; toen gingen de astronauten nog hard.
    Vroegâh; toen waren we als klein jochie al blij met een klein meterpakketje .
    Vroegâh; toen was er nog geen vandalisme.
    Vroegâh; toen was ik als kind zijnde al helemaal blij met een slof kanonslagen en een pak grondbloemen.
    Vroegâh; toen je nog luisterde, en respect had voor ouderen als ze je vroegen ergens anders te gaan staan.
    Vroegâh; toen je buren je niet verlinkten als je stiekem een rotje afstak.
    Vroegâh; toen je ouders het door de vingers zagen als je vroeg vuurwerk afstak.
    Vroegâh; toen de gemiddelde 13-jarige nog niet met nitraten liep.
    Vroegâh; toen je door het dolle heen was als je vader met een slof astronauten thuis kwam.
    Vroegâh; toen je door het lint ging als je een vuurpijl door de lucht zag vliegen.
    Vroegâh; toen dat ik super blij was dat mijn papa sterretjes voor me kocht.
    Vroegâh; toen ik dacht dat je strijkers aanstak met een strijkijzer.
    Vroegâh; toen atoombommen ook echt bommen waren.
    Vroegâh; toen je oude bouwpakketten nog kon opblazen met een astronaut.
    Vroegâh; toen een pakje astronauten 65 cent was.
    Vroegâh; toen het afsteken van een astronaut je oren kon laten piepen.
    Vroegâh; toen je geen 500 grammer had maar een drie kleuren fontein.
    Vroegâh; toen je nog met de sigaar van je opa je vuurwerk aanstak.
    Vroegâh; toen stoken tot in maart nog heel gewoon was.
    Vroegâh; toen politiemensen nog lachend stonden te kijken terwijl je aan het stoken was.
    Vroegâh; toen je het hele huis doorzocht naar elke gulden die je maar kon uitgeven.
    Vroegâh; toen je dacht dat papa veel verstand had van vuurwerk.
    Vroegâh; toen mensen nog Nieuwjaar vierde omdat het Nieuwjaar was.
    Vroegâh; toen AVP nog met postduiven werkte.
    Vroegâh; toen je nog moest zoeken waar het lontje zat.
    Vroegâh; toen ze nog bij de grens controleerden of je wel genoeg had gekocht.
    Vroegâh; toen de buurman nog jaloers was op een slof babypijltjes.
    Vroegâh; toen je nog de politie belde als mensen GEEN vuurwerk aan het afsteken waren op oudejaarsdag.
    Vroegâh; toen je dacht dat het laat was als je met O&N tot 2 uur op bleef.
    Vroegâh; toen er hier in de buurt nog maar 1 verkoopdag was; je daarom om 5 uur al op pad ging om in te slaan.
    Vroegâh; toen oliebollen niet in plantaardige olie werden gebakken.
    Vroegâh; toen een kattenstaart als lont werd gebruikt.
    Vroegâh; toen je niet tot 12 uur wakker kon blijven, en ze jou wakker moesten maken! Wat niet altijd lukte.
    Vroegâh; toen je in 1993 nog gekleurde sterretjes kon kopen.
    Vroegâh; toen gekleurde sterretjes geen morning glorys waren, maar echt sterretjes die rode sterren gaven.
    Vroegâh; toen ik alle folders nog letterlijk uit mijn hoofd kende.
    Vroegâh; toen je nog 'altijd' Happiness fonteintjes gratis bij je bestelling kreeg.
    Vroegâh; toen je dacht dat je dé man was met 4 sloffen astronauten.
    Vroegâh; toen de babypijltjes nog knalden, en niet plofte.
    Vroegâh; toen het lont nog grijs was.
    Vroegâh; toen moeder de folders expres een week langer achterhield.
    Vroegâh; toen hoefde je alleen je rotjes in te leveren bij de politie als je op 2 januari afstak.
    Vroegâh; toen je trektouwtjes nog beleefde als knalvuurwerk.
    Vroegâh; toen ik de Morning Glory's nooit aankreeg.
    Vroegâh; toen je trots was op je 6 parachutepijlen.
    Vroegâh; toen een spoetnik nog van de grond kwam.
    Vroegâh; toen een babypijltje vast in de grond bleef steken en je oren liet piepen.
    Vroegâh; toen je moeder de oliebollen bakte.
    Vroegâh; toen je ouders zo nodig naar Wim Kan moesten kijken.
    Vroegâh; toen de grondbloemen nog op en neer de lucht in spinde.
    Vroegâh; toen ze dachten dat sterretjes koud vuur was!
    Vroegâh; toen je je doodschrok als een grondbloem in de bosjes terecht kwam.
    Vroegâh; toen rotjes nog hard knalden en niet heel Nederland rood kleurde van de klei.
    Vroegâh; toen je buren gewoon mee deden met het stiekem afsteken van vuurwerk.
    Vroegâh; toen ik weg kwijlde van de skyline pakketten die toen 150 gulden kostte.
    Vroegâh; toen ik met mijn vriendjes in het portiek alle folders zat uit te pluizen.
    Vroegâh; toen ik met mijn vriendjes naar de sigarenboer ging en daar sterretjes kocht.
    Vroegâh; toen je budget al na 3 sloffen bijna op was.
    Vroegâh; toen je nog je Vuurwerk telde, en met je zakje vuurwerk op de bank zat af te tellen.
    Vroegâh; toen een slof astronauten nog 8 gulden 50 was.
    Vroegâh; toen je in oktober al naar de winkel ging om te vragen of er al vuurwerkfolders waren.
    Vroegâh; toen je tientallen guldens uitgaf in november en december aan sterretjes en pvc buizen.
    Vroegâh; toen je nog echt goeie "rotjes" had.
    Vroegâh; toen je nog goede brulpijpen kon kopen.
    Vroegâh; toen de Star Rocket van Horsebrand dé uitieme droom voor mij was.
    Vroegâh; toen de wilde gans pijl nog krijsend opsteeg.
    Vroegâh; toen wij nog een rookwaren winkeltje is ons dorp hadden, ik kocht daar altijd mijn aanstekers.
    Vroegâh; toen de Glitterous Lights pijl nog zo'n prachtig label had (jaren '70).
    Vroegâh; toen de wilde ganzenpijlen nog "dubbelpijlen" genoemd werden (vanwege de vorm).
    Vroegâh; toen ik eens een Rising Moon doormidden brak en beide helften apart afstak.
    Vroegâh; toen ik nog dacht dat een "Donderslag Extra" een harde knal zou geven.
    Vroegâh; toen zelfs een eenvoudige grondbloem een fantastische naam had op je vuurwerk bestel lijst.
    Vroegâh; toen Ladycrackers nog het hele jaar door verkocht mochten worden (verbod volgde op 01-01-1978 ).
    Vroegâh; toen de Clustering Bees Rocket nog een zee aan gloeilontjes uitstootte.
    Vroegâh; toen de Tri Colour fontein en haar zusjes nog volwaardige stukjes siervuurwerk waren.
    Vroegâh; toen men gèn vuâhwerk vanùit een atâhmbunkâh hoefde te vèkâhpe.
    Vroegâh; toen iederèn normaal vuâhwerk afstak en gèn rotzâhi getrap wegt.
    Vroegâh; toen men nog Moog & Nico Pirats had.
    Vroegâh; toen kanonslage nog lekkâh snippâhde.
    Vroegâh; toen supâh-kanonslage âhk ech supâh klonke.
    Vroegâh; toen je âhveral groepies jongelùi rotjes zag afknalle.
    Vroegâh; toen de Starball Contribution âhk ech opstèg en zn geld waah was.
    Vroegâh; toen je knalvuâhwerk in alle mate had.
    Vroegâh; toen ratelbande mindâh snel opbrandde zâhdajje r langâh van kon geniete.
    Vroegâh; toen je âhk babypèltjes met flashkrùit had.
    Vroegâh; toen deden ze niet moeilijk met afsteektijden.
    Vroegâh; toen de jaarwisseling nog echt vet was (nu ook nog wel maar de sfeer is anders).
    Vroegâh; toen je begin december nog met de hele buurt je brandstapel bewaakte.
    Vroegâh; toen de sfeer nog gezellig was.
    Vroegâh; toen je door kon gaan tot 7uur zonder gezeik.
    Vroegâh; toen de Diamond Collection nog niet bestond en later als aparte bijlage bij de folder verscheen.
    Vroegâh; toen het maandelijks afsteken van één jumping jackje een hele sensatie was.
    Vroegâh; toen e nog overal 10% korting in de voorverkoop kreeg.
    Vroegâh; toen je nog werd geschorst als je op school vuurwerk bij je had.
    Vroegâh; toen 15 gulden (EUR 6,82) het budget was.
    Vroegâh; toen op de 30e knallen vanzelfsprekend gevonden werd.
    Vroegâh; toen heksenkringen te duur waren.
    Vroegâh; toen je heel januari last had van je duim.
    Vroegâh; toen je met 1 slof nog de hele dag kon.
    Vroegâh; toen ik Met knalerwten gooide.
    Vroegâh; toen ik trektouwtjes in de fik stak omdat ik dacht dat het minirotjes waren.
    Vroegâh; toen een fontein nog gewoon een "spuiter" heette.
    Vroegâh; toen er nog gewoon Nederlandse namen waren voor knalvuurwerk zoals: Donderbus en Atoombom!
    Vroegâh; toen had je nog tollen met drie kleuren die lekker snel en lang doorgingen en dat echt iedere tol tolde.
    Vroegâh; toen kon je het lont van je astronaut nog eens verlengen met 4 centimeter (grijs lont).
    Vroegâh; toen gooide je de astronauten in de lucht omdat het dan net leek alsof het sneeuwde.
    Vroegâh; toen er nog door niemand werd gemekkerd over een vuurwerkverbod.
    Vroegâh; toen je nog met pa op de 31ste zogeheten donderdraken ging halen.
    Vroegâh; toen je knallers nog per 10 kocht in plaats per 200.

  2. Deze 14 gebruikers waarderen davidh voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 oktober 2012
    Berichten
    605
    Thanks
    354
    649 waarderingen in 208 posts
    Stevige lijst, stuk voor stuk parels
    Die van de parachute pijlen hits me hard

  4. #3
    VWC-Lid Black Dragon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 december 2009
    Berichten
    3.263
    Thanks
    3.630
    5.081 waarderingen in 1.555 posts
    Haha, vele dingetjes herkenbaar! Heb deze leuke lijst ooit eens eerder gelezen!

    Vroegâh; Toen je het meterpakket nog moest delen met je broertjes, zusjes en neefjes!
    Vroegâh; Toen je vader de donderslagen voor jou moest afsteken omdat je dacht dat je hand eraf knalde!
    Eind goed, Knal goed!

  5. #4
    VWC-Lid --sjon beton--'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    2.041
    Thanks
    3.273
    904 waarderingen in 519 posts
    AVP = dood... (helaas)

  6. #5
    VWC-Lid Fric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 juli 2009
    Berichten
    990
    Thanks
    75
    883 waarderingen in 387 posts
    Vroegâh; toen er nog AVP was.

  7. #6
    VWC-Lid Nitraat12's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 mei 2007
    Locatie
    Groningen!
    Berichten
    6.211
    Thanks
    2.183
    7.284 waarderingen in 2.561 posts
    Vroegâh; Toen iederen nog tripreports poste
    Vroegâh; Toen we nog vanaf 10.00 uur mochten stoken
    Vroegâh; Toen iedereen nog een collectiefoto plaatste
    www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

  8. Deze gebruiker waardeert Nitraat12 voor het bericht:


  9. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Berichten
    2.347
    Thanks
    1.165
    1.193 waarderingen in 545 posts
    Die tripreports en collectiefoto's fantastisch! Mensen lachend voor een volle bus poseren in het buitenland, eerder kon dit nog op alle fora.

  10. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 september 2009
    Locatie
    Jacoba van Beierenlaan 1
    Berichten
    222
    Thanks
    147
    137 waarderingen in 61 posts
    De tripreports van AVP mis ik het meest , hoop gezeik krijg je denk ik als je hier een verslag typt ;)
    Alleen je collectie mag stunten!

  11. #9
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    O man dat waren tijden. 11 jaar geleden alweer voor mij. Daar begon het! Toen nog zelf met iemand anders (ChainThunder volgens mij...) een AVP zomer forum opgestart alleen al om de chat levendig te houden. O o o wat waren dat leuke tijden. Zelf ook bijna wekelijks bus 132 vanuit Breda gepakt vol in de spanning om niet gepakt te worden, het leek wel alsof ik gewoon op de woensdagmiddag met mijn sporttas naar voetbaltraining in Baarle Nassau ging.

  12. Deze gebruiker waardeert Ruben voor het bericht:


  13. #10
    VWC Meteoroloog davidh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 juli 2010
    Berichten
    1.266
    Thanks
    1.182
    3.196 waarderingen in 705 posts
    Kennen jullie deze nog? Foto soep contest en anders...
    Naam: 2s9oz6h.jpg
Bekeken: 323
Grootte: 91,0 KBNaam: babyvlinder.png
Bekeken: 325
Grootte: 199,5 KBNaam: Foto-Y77VIC4T.jpg
Bekeken: 346
Grootte: 55,5 KB

  14. Deze gebruiker waardeert davidh voor het bericht:


  15. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2011
    Berichten
    1.618
    Thanks
    1.226
    668 waarderingen in 405 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VwStunter Bekijk bericht
    De tripreports van AVP mis ik het meest , hoop gezeik krijg je denk ik als je hier een verslag typt ;)
    En toch zou het moeten kunnen het is op het moment diep triest dat we moeten lezen dat VWC zich laat onderdrukken door bepaalde krachten. In dit nep vrijeland. Okey iets minder over illegaal vuurwerk mocht wel. Ik heb er zelfs soms ook wel een beetje hekel aangehad. Maar het is nu te ver doorgeschoten in de opstelling daar na toe.

  16. Deze gebruiker waardeert fernando93 voor het bericht:


  17. #12
    VWC-Lid Thunderboy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 februari 2006
    Berichten
    2.515
    Thanks
    4.155
    5.068 waarderingen in 1.516 posts
    Vond de Promo-wedstrijden altijd wel leuk.
    Lekker aanklooien met moviemaker en nog een paar keer een leuke prijs mee gewonnen ook.

    Waren mooie tijden.





Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •