Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    VWC-Lid mega vuurwerkfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 januari 2010
    Berichten
    152
    Thanks
    22
    90 waarderingen in 44 posts

    Tripreport Duitsland - 29-12-2014

    Sinds 2010 ben ik lid van vuurwerkcrew, al veel langer lees ik diverse topics in het forum. In de afgelopen jaren heb ik nooit veel gepost, daar moet nu maar eens verandering in komen! Een van de topics die mij steeds interesseerden, waren de topics over het vuurwerk shoppen in Duitsland. Zelf woon ik in Zuid-Limburg, dus erg kort bij de Duitse grens. Vuurwerkshoppen in 'Deutschland' is voor mij dus al jarenlang traditie. Ik hoop jullie hier een indruk te kunnen geven van hoe het er bij mij aan toe gaat.

    28.12.2014 - 22.00
    Voor de allerlaatste keer worden de lijstjes doorgenomen. Voor iedere winkel die ik bezoek heb ik een lijstje gemaakt met de producten die ik graag wil hebben. Enkele winkels zijn voor mij al jaren vaste prik: Kaufland, Aldi en Lidl. Afhankelijk van het aanbod worden andere winkels, zoals Netto, Penny en Norma hieraan toegevoegd. Die laatste, de Norma, is de laatste jaren steeds vaker onderdeel geweest van de route, gezien het mooie aanbod.

    29.12.2014 - 05.15
    Na een korte nacht rammelt het wekkertje. Je zult je afvragen: waarom zo vroeg? Tja; onderdeel van de traditie is om voor openingstijd bij de eerste winkel te arriveren.
    Naam: 20131228_051601.jpg
Bekeken: 195
Grootte: 101,7 KB

    06.30
    Tijd om in de auto te springen! Ijs krabben was niet nodig, het weer was guur. Een combinatie van regen en sneeuw. Later, in Duitsland, pure sneeuw.
    Naam: 20141229_062835.jpg
Bekeken: 162
Grootte: 67,1 KB

    06:55
    Na een onstuimig ritje door het slechte weer, arriveer ik bij de eerste winkel van deze ochtend: de Kaufland. Zelf ben ik geen fan van de drukke supers, vlak over de grens. Ik rij dus bewust iets verder. Van drukte dan ook geen last in de Kaufland van Stolberg, even achter Aachen.
    Naam: 20141229_070045.jpg
Bekeken: 206
Grootte: 86,0 KB

    Naam: 20141229_070906.jpg
Bekeken: 168
Grootte: 142,0 KB

    Naam: 20131228_065456.jpg
Bekeken: 174
Grootte: 158,0 KB

    Naam: 20131228_070304.jpg
Bekeken: 196
Grootte: 219,2 KB

    Over de service in deze winkel ben ik sinds afgelopen jaar niet meer zo te spreken. Als eerste en enige arriveer ik bij het rek met vuurwerk. Hier tref ik slechts twee 'Bloody Mary' cakes van Weco aan. Ik heb er echter zes op mijn lijstje staan. Ik vraag daarom aan een medewerker of ik nog een aantal Bloody Mary's kan krijgen. Na verscheidene keren te zijn doorverwezen te zijn naar andere medewerkers, krijg ik uiteindelijk te horen dat ik geen zes 'Bloody Mary's' krijg, omdat men ook nog voldoende voorraad over wil houden voor andere klanten in de volgende dagen. Een vreemd principe, het betreft hier immers een populaire budgetcake. Ik begrijp dat ik geen zes kartons mee krijg, maar zes losse cakes...?! Ik besloot er verder geen woorden aan vuil te maken en bij de Aldi dan maar een aantal Reno's meer in te laden. Volgend jaar toch een andere Kaufland overwegen. Het resultaat van de eerste stop van de dag:
    Naam: 20141229_070840.jpg
Bekeken: 220
Grootte: 141,5 KB

    07:30
    Inmiddels weer in de auto. Vanuit de Kaufland is het ongeveer een kwartiertje rijden naar de volgende halte: een winkelgebied waar een Aldi en Lidl naast elkaar gevestigd zijn. Voor de vuurwerkliefhebber een van de betere plekken op deze dag! Deze winkels openen pas om 08.00 de deuren, dus hier moet even gewacht worden totdat de deuren opengaan. Meteen even de tijd om een broodje te eten, en de wielkassen van de auto van het ijs te ontdoen. Inmiddels is het namelijk flink beginnen te sneeuwen. Bij de Aldi vraag ik een kartonnetje Reno's, wat ik zonder problemen mee krijg. Ook de Lidl heeft alle artikelen van mijn lijstje. Na het bezoek aan deze twee supers, was mijn kofferbak dan ook weer een stuk verder gevuld met het kwalitatief goede en spotgoedkope Duitse vuurwerk.
    Naam: 20141229_080915.jpg
Bekeken: 203
Grootte: 140,3 KB

    08.30
    We laten de Aldi en Lidl achter ons, en rijden verder naar de volgende Duitse discount van vandaag: de Norma. Zoals ik al eerder schreef ben ik de afgelopen jaren een groot fan geworden van de Norma, door het afwisselende assortiment en de diverse cakes. Dit jaar stonden onder andere de Monster Blaze (500-grammer) en de Rocket Rallye (prachtig en goedkoop pijlenpakket) op mijn verlanglijstje. Verder had ik nog een cake gezien in de folder die ik helaas in de winkel niet vond. Bij navraag hebben twee medewerkers het hele magazijn voor me doorgespeurd, maar helaas bleek de cake toch echt niet aanwezig. Jammer, maar alle lof voor de vriendelijke service!
    (Er volgt meer)
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)   
    Laatst gewijzigd door mega vuurwerkfreak; 3 oktober 2015 om 11:32

  2. Deze 10 gebruikers waarderen mega vuurwerkfreak voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid mega vuurwerkfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 januari 2010
    Berichten
    152
    Thanks
    22
    90 waarderingen in 44 posts
    Na de Norma was het tijd om weer richting Nederland te rijden. Na de auto nog even afgetankt te hebben bij de goedkope Oosterburen, raceten we weer over de grens. Wat rest is een laatste kofferbak fotootje. Afgelopen jaar geen tjokvolle kofferbak voor mij, ik heb het zeer bescheiden gehouden!
    Naam: 20141229_093952.jpg
Bekeken: 233
Grootte: 184,9 KB

  4. Deze 11 gebruikers waarderen mega vuurwerkfreak voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  5. #3
    Banned
    Geregistreerd
    10 januari 2006
    Berichten
    2.444
    Thanks
    2.118
    3.155 waarderingen in 1.183 posts
    leuk tripreport geschreven......

  6. #4
    VWC-Lid tristen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    3.309
    Thanks
    1.682
    3.182 waarderingen in 1.219 posts
    Altijd leuk leesvoer! Thanks!

  7. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 oktober 2008
    Berichten
    2.072
    Thanks
    4.627
    1.854 waarderingen in 807 posts
    Dit zien we te weinig helaas. Dit soort topics zijn geweldig om te lezen. Mijn dank hiervoor.

  8. #6
    VWC-Lid mega vuurwerkfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 januari 2010
    Berichten
    152
    Thanks
    22
    90 waarderingen in 44 posts
    Dank jullie wel voor de positieve reacties! Ik zal bij de komende jaarwisseling weer een uitgebreide trip report schrijven. Ik zie wel dat ik een foutje heb gemaakt in de titel van het topic: 28-12 moet uiteraard 29-12 zijn!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •