Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 33
  1. #16
    VWC-Lid Shell-Martijn's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 juni 2011
    Locatie
    Achter m'n pc.
    Berichten
    1.170
    Thanks
    2.076
    2.121 waarderingen in 509 posts
    Persoonlijk? Voor mij heeft dit heeft geen toegevoegde waarde...
    Ik snap de goede bedoelingen!
    Maar is het al niet zo dat je bij de erkende verkooppunten al genoeg advies krijgt?
    En ik merk ook dat ze al heel begaan zijn met de klanten als ik even mee kijk hoe het daar aan toe gaat.
    Dus waarom weer een keurmerk bedenken, dat weer geld kost?
    Nogmaals, geen haat, maar als jullie een standpunt willen maken voor behoud van de vuurwerktraditie verwacht ik ook verhitte/kansloze discussies met onze regering. Dat lijkt me nog het meest belangrijke om onze traditie te behouden!!! Kunnen jullie dit ook garanderen?
    En niet alleen maar een stickertje die winkeliers kunnen kopen...
    Succes!
    Ik zei nog zo, geen bommetje!

  2. #17
    VWC-Lid nismo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 oktober 2005
    Berichten
    730
    Thanks
    238
    980 waarderingen in 373 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shell-Martijn Bekijk bericht
    Persoonlijk? Voor mij heeft dit heeft geen toegevoegde waarde...
    Ik snap de goede bedoelingen!
    Maar is het al niet zo dat je bij de erkende verkooppunten al genoeg advies krijgt?
    En ik merk ook dat ze al heel begaan zijn met de klanten als ik even mee kijk hoe het daar aan toe gaat.
    Dus waarom weer een keurmerk bedenken, dat weer geld kost?
    Nogmaals, geen haat, maar als jullie een standpunt willen maken voor behoud van de vuurwerktraditie verwacht ik ook verhitte/kansloze discussies met onze regering. Dat lijkt me nog het meest belangrijke om onze traditie te behouden!!! Kunnen jullie dit ook garanderen?
    En niet alleen maar een stickertje die winkeliers kunnen kopen...
    Succes!
    Er zit meer achter dan alleen een sticker,en wie zegt dat er geen overleg met mensen uit de tweede kamer is?? Er zit meer achter dan je denkt Martijn. Maar het komt als de tijd rijp is.

  3. Deze 2 gebruikers waarderen nismo voor het bericht:


  4. #18
    VWC-Lid Shell-Martijn's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 juni 2011
    Locatie
    Achter m'n pc.
    Berichten
    1.170
    Thanks
    2.076
    2.121 waarderingen in 509 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nismo Bekijk bericht
    Er zit meer achter dan alleen een sticker,en wie zegt dat er geen overleg met mensen uit de tweede kamer is?? Er zit meer achter dan je denkt Martijn. Maar het komt als de tijd rijp is.
    Dank voor je reactie! Laten we hopen dat er meer achter de schermen plaatsvind dan we kunnen zien...
    Ik zei nog zo, geen bommetje!

  5. #19
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Hetgeen nu vrijgegeven wordt, is vrij summier, maar er komt snel meer informatie, ook op hun website natuurlijk.
    Vanuit de importeurs die bij de BPN zijn aangesloten is er een (jongere) afgevaardigde die zich inzet voor VuurwerkCheck. Dit draagt bij aan de activiteit en de onafhankelijkheid, want hierbij staat het doel voorop en werken concurrenten goed samen.

    Wij hebben, samen met andere fora, afgelopen donderdag de Kick-off bijgewoond in de vorm van een presentatie én er is input gevraagd van ons, als liefhebbers. Dit vinden ze belangrijk en daar zullen ze vast nog meer mee willen doen.

    Misschien had dit initiatief er eerder moeten zijn zoals geopperd is hierboven, maar daar doe je niets meer aan en beter nu dan over nog een aantal jaar.


    Ik zie het voordeel van zo een keurmerk wel, want het geeft aan dat je als winkelier nét even meer weet, althans, de mensen die de check hebben doorlopen binnen het bedrijf (hopelijk allemaal). En dat is met oog op voorlichting erg belangrijk, want je schrikt ervan hoe weinig sommige verkopers van vuurwerk af weten.
    Daar ligt nu precies het probleem, want ze wilden bijvoorbeeld ook al van 3 verkoopdagen terug naar 2. Dit is niet doorgezet, omdat die 3 dagen van groot belang zijn zoals voor de voorlichting in de winkel, er moet voldoende tijd voor zijn. Dit is afgelopen jaren bekeken door de persoon die hier over gaat en wat bleek; de voorlichting was weinig tot niet (duidelijk) aanwezig. Dit moet dus anders! Hier spelen ze nu juist sterk op in met een VuurwerkCheck keurmerk.

    We weten allemaal dat overlast en ongelukken (met name) veroorzaakt worden door verkeerd gebruik van vuurwerk. Als de winkelier nu net even dat extra beetje voorlichting kan geven, is het voor het geheel wel veiliger en hopelijk neemt de overlast en het aantal gewonden ook af.


    Alles draait om de bewustwording van de mensen en hopelijk draagt dit initiatief daar de komende jaren wel aan bij. Het zou mooi zijn als men weer positiever wordt, het minder zwart-wit zal zien, dat de media niet alles verdraaid en enkel negativiteit brengt etc.
    Het is wel het moeilijkste van alles, maar je moet ergens beginnen. Als de voorlichting bij dealers beter wordt, daardoor minder overlast en ongelukken gebeuren etc., dan ben je alweer een hele stap verder!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  6. Deze 7 gebruikers waarderen Mattenfreak voor het bericht:


  7. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 oktober 2008
    Berichten
    2.072
    Thanks
    4.627
    1.854 waarderingen in 807 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mattenfreak Bekijk bericht
    We weten allemaal dat overlast en ongelukken (met name) veroorzaakt worden door verkeerd gebruik van vuurwerk. Als de winkelier nu net even dat extra beetje voorlichting kan geven, is het voor het geheel wel veiliger en hopelijk neemt de overlast en het aantal gewonden ook af.
    En denken ze dan dat er iets van aangenomen wordt. Denk t toch echt niet. Hoelang zijn er op scholen info's gegeven en folders. Reclames van Sire op t.v Het heeft allemaal niks geholpen. Als een winkelier voorlichting geeft wordt er ja geknikt. Gaan de winkel uit en de overlast begint. De 1 stookt de ander nog harder op.

  8. #21
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door densta Bekijk bericht
    En denken ze dan dat er iets van aangenomen wordt. Denk t toch echt niet. Hoelang zijn er op scholen info's gegeven en folders. Reclames van Sire op t.v Het heeft allemaal niks geholpen. Als een winkelier voorlichting geeft wordt er ja geknikt. Gaan de winkel uit en de overlast begint. De 1 stookt de ander nog harder op.
    Met niets doen bereikt men sowieso niets natuurlijk. Bedenk wel dat de mensen die vuurwerk kopen het meeste aandacht voor het vuurwerk hebben bij het aanschaffen en het afsteken, dus hét moment om ze te bereiken.

    Het is niet iets wat je in 1 jaar oplost, het is een plan dat je jarenlang moet doorvoeren. Net als de vuurwerkbril, dit is tegenwoordig een bekend begrip, het is normaal om hem te dragen. Jaren geleden was dit niet zo, er waren zelfs onder de liefhebbers op VWC e.a. topics met antwoorden als "ik ga hem echt niet dragen, nooit gedaan, nu dus ook niet", maar ook diegenen dragen hem nu wel. Het is niet verplicht, zou misschien wel moeten, maar ieder jaar zijn er meer mensen met een bril op, daar gaat het om!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  9. Deze 3 gebruikers waarderen Mattenfreak voor het bericht:


  10. #22
    VWC-Lid Shell-Martijn's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 juni 2011
    Locatie
    Achter m'n pc.
    Berichten
    1.170
    Thanks
    2.076
    2.121 waarderingen in 509 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mattenfreak Bekijk bericht
    Met niets doen bereikt men sowieso niets natuurlijk. Bedenk wel dat de mensen die vuurwerk kopen het meeste aandacht voor het vuurwerk hebben bij het aanschaffen en het afsteken, dus hét moment om ze te bereiken.

    Het is niet iets wat je in 1 jaar oplost, het is een plan dat je jarenlang moet doorvoeren. Net als de vuurwerkbril, dit is tegenwoordig een bekend begrip, het is normaal om hem te dragen. Jaren geleden was dit niet zo, er waren zelfs onder de liefhebbers op VWC e.a. topics met antwoorden als "ik ga hem echt niet dragen, nooit gedaan, nu dus ook niet", maar ook diegenen dragen hem nu wel. Het is niet verplicht, zou misschien wel moeten, maar ieder jaar zijn er meer mensen met een bril op, daar gaat het om!
    Met niets doen bereik je inderdaad niks! Dat zeg je goed!

    Maar hoe de winkels ook hun best doen en hoe goed ze ook willen voorlichten, het ligt aan de eindgebruiker zelf wat ze ermee doen.
    En dan ligt er een grote taak bij de ouders!!! Zo niet de grootste taak!

    Vanaf dag 1 dat ik vuurwerk weer opgepakt heb zijn er gewoon regels die ik eis voor mijn en andermans kinderen die kijken als ik vuurwerk afsteek.
    Bril op, ik ook, en geen gekloot met vuurwerk.
    Mijn zoontje zit nu in Groep 8, en krijgt dit jaar een presentatie van Bureau Halt, hoop dat ik mag filmen wat hun vertellen in deze tijd.
    Als het goed is gaat hij zijn spreekbeurt houden over vuurwerk
    Mooie kans om in ieder geval een klas uit te leggen hoe of wat...

    Dus ja, ik juich alle initiatieven wel toe, maar de media en hun vriendjes hebben al zoveel geprogrammeerd/verpest in de hoofden van de mensen dat vuurwerk slecht is...

    Om de vuurwerktraditie te behouden moet ook zeker de negatieve media aangepakt worden!
    En de partijen die alleen maar kiezers willen winnen door hun verkeerde kijk op vuurwerk door te drammen.

    Wat ik tot slot niet snap is dat we in de EU wonen en dat andere EU landen totaal anders omgaan met vuurwerk.
    Laten we eens kijken naar onze buren ipv dit krankzinnige gedrag in ons land...
    Ik zei nog zo, geen bommetje!

  11. Deze 2 gebruikers waarderen Shell-Martijn voor het bericht:


  12. #23
    VWC-Lid Fric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 juli 2009
    Berichten
    990
    Thanks
    75
    883 waarderingen in 387 posts
    Waar zijn de tassen gebleven met, per vuurwerkartikel, veiligheidsinstructies?

  13. #24
    VWC Meteoroloog davidh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 juli 2010
    Berichten
    1.266
    Thanks
    1.182
    3.196 waarderingen in 705 posts
    ha, ha, verwacht maar niets van Halt Martijn, mijn dochter wist in gp 8 (vorig jaar) meer van vuurwerk dan de voorlichters zelf maar hielt wijselijk haar mond...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shell-Martijn Bekijk bericht
    Met niets doen bereik je inderdaad niks! Dat zeg je goed!

    Maar hoe de winkels ook hun best doen en hoe goed ze ook willen voorlichten, het ligt aan de eindgebruiker zelf wat ze ermee doen.
    En dan ligt er een grote taak bij de ouders!!! Zo niet de grootste taak!

    Vanaf dag 1 dat ik vuurwerk weer opgepakt heb zijn er gewoon regels die ik eis voor mijn en andermans kinderen die kijken als ik vuurwerk afsteek.
    Bril op, ik ook, en geen gekloot met vuurwerk.
    Mijn zoontje zit nu in Groep 8, en krijgt dit jaar een presentatie van Bureau Halt, hoop dat ik mag filmen wat hun vertellen in deze tijd.
    Als het goed is gaat hij zijn spreekbeurt houden over vuurwerk
    Mooie kans om in ieder geval een klas uit te leggen hoe of wat...

    Dus ja, ik juich alle initiatieven wel toe, maar de media en hun vriendjes hebben al zoveel geprogrammeerd/verpest in de hoofden van de mensen dat vuurwerk slecht is...

    Om de vuurwerktraditie te behouden moet ook zeker de negatieve media aangepakt worden!
    En de partijen die alleen maar kiezers willen winnen door hun verkeerde kijk op vuurwerk door te drammen.

    Wat ik tot slot niet snap is dat we in de EU wonen en dat andere EU landen totaal anders omgaan met vuurwerk.
    Laten we eens kijken naar onze buren ipv dit krankzinnige gedrag in ons land...

  14. Deze gebruiker waardeert davidh voor het bericht:


  15. #25
    VWC-Lid RickB's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2009
    Berichten
    496
    Thanks
    101
    180 waarderingen in 77 posts
    We moeten eens ophouden met in de slachtofferrol te kruipen vind ik. Ik zie hier in dit draadje al langs komen dat men allemaal maar weer instructies moet hebben bij het vuurwerk etc. Ja, misschien is dat zo. Maar op elk artikel staat vaak duidelijk aangegeven hoe het gebruikt dient te worden. Schijnbaar zijn er nog veel mensen in Nederland die heel onhandig met vuurwerk om gaan en zijn er mensen die bij elke stap die ze in het leven zetten aan het handje gehouden moeten worden. Maar er zijn er nog veel meer die er denk ik gewoon mee om gaan zoals het moet.

    Ik hoef hier niet op te sommen hoe het allemaal wel moet, maar je mag er toch vanuit gaan dat mensen begrijpen dat vuurwerk gevaarlijk kan zijn? Waarom moeten wij steeds het dupe worden van een enkeling die het verkeerd afsteekt? Net als met de Sinterklaas traditie is er een enkeling die zeurt en die krijgt dan gelijk. Het is een kleine groep die het verpest voor de rest. De mensen die wel fatsoenlijk en veilig met vuurwerk om gaan mogen bloeden voor de gene die stom is en het in zijn of haar hand of gezicht laat ontploffen. Ik vind het werkelijk de omgekeerde wereld.

    Ik mag Tim en Tom Coronel graag, en ze zijn goed bezig op race gebied en ook zeker op commercieel gebied met hun webshops. Het is goed om te zien dat er nu een vuist gemaakt gaat worden maar ik betwijfel het of dit uiteindelijk een verbod tegen zal gaan houden. En dit is denk ik toch wel een traditie dat mocht die ooit verboden worden mensen toch wel door gaan met afsteken. We zijn één EU en je kunt overal in elk land veilig vuurwerk kopen, maar behalve in Nederland, want daar is het grootste deel niet veilig terwijl het in alle andere landen wel als veilig vuurwerk verkocht wordt (en getest is notabene).

    Lang verhaal, misschien een beetje gefrustreerd maar ik denk dat velen van jullie het wel herkennen.

  16. #26
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.523
    Thanks
    2.888
    672 waarderingen in 365 posts
    Sommige dealers adverteren met een VuurwerkCheck diploma. Als ik naar hun website ga zie ik echter nog staan dat dat gedeelte binnenkort online gaat. Komt dat nog binnen twee weken? Ben gewoon benieuwd.

  17. #27
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flashing_Diamond Bekijk bericht
    Sommige dealers adverteren met een VuurwerkCheck diploma. Als ik naar hun website ga zie ik echter nog staan dat dat gedeelte binnenkort online gaat. Komt dat nog binnen twee weken? Ben gewoon benieuwd.
    Voor het personeel van dealers is er ook eentje begreep ik, die is dus wel live.
    Maar inderdaad, nu die op hun website nog, gewoon nieuwsgierig wat het zal zijn.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  18. #28
    VWC-Lid Arjan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 augustus 2005
    Berichten
    330
    Thanks
    110
    653 waarderingen in 141 posts
    Ik wil opmerken dat de communicatie vanuit deze partij best slecht is. Als ze mee willen met de massa en vooral ook de liefhebbers via de forums en sites willen benaderen/bereiken is het wel handig als iemand daar op kantoor ook eens reageert.. paar weken en vele mailtjes verder met vragen en ideeën waar ze wellicht wat aan hebben word totaal niet op gereageerd... Vind dat best slecht voor zo'n partij.. Nahja, dan niet.. ;)
    AVP Forum: https://avpvuurwerk.nl/forum :-)

  19. #29
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mattenfreak Bekijk bericht
    Het is niet iets wat je in 1 jaar oplost, het is een plan dat je jarenlang moet doorvoeren. Net als de vuurwerkbril, dit is tegenwoordig een bekend begrip, het is normaal om hem te dragen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan Bekijk bericht
    Ik wil opmerken dat de communicatie vanuit deze partij best slecht is. Als ze mee willen met de massa en vooral ook de liefhebbers via de forums en sites willen benaderen/bereiken is het wel handig als iemand daar op kantoor ook eens reageert..
    Het is zeker weten een meerjarenplan, maar dan moet ze (VuurwerkCheck, BCN) wel actief meegaan in de strijd. De anti-lobby (manifest, GL, meldpunt) dendert gewoon door, wat wij er ook van vinden, zij trekken wel de aandacht naar zich toe.
    Die petitie voor vuurwerk bijvoorbeeld, komt zover ik begrepen heb bij VuurwerkCheck uit de koker, nu hebben ze 100.000 handtekeningen maar blijft het alsnog relatief stil. Bijzonder... Gemiste kans ook. De 45k stemmen voor het manifest en de 30k meldingen op het meldpunt krijgen meer aandacht.

    Ik bedoel, bedien de sociale media, betrek de politiek, kom met oplossingen. Ga er met de hele branche (importeurs, verkopers, etc) tegenaan! Dat meerjarenplan pro consu vw is uiteindelijk gedoemd te mislukken als die anti-lobby zo doorgaat en er staat niets tegenover, dan hebben ze het binnen 10, misschien zelfs 5, jaar voor elkaar :(

  20. Deze 3 gebruikers waarderen leo303 voor het bericht:


  21. #30
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Klopt Leo. Probleem is echter dat de media op de hand van de verkeerde partij is. En dat is vrij lastig om zo 123 om te draaien. Zelf vind ik wel dat er wel degelijk een verandering gaande is om eerlijk te zijn. Deze jaarwisseling zijn er zeer veel positieve berichten geweest...zeker in vergelijking met vorig jaar.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •