Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    VWC-Lid Kwakkebol's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2011
    Locatie
    West-brabant
    Berichten
    294
    Thanks
    86
    424 waarderingen in 148 posts

    Wink Fuochi Sul Basento - Potenza - Italie

    Afgelopen weekend samen met Jeffreak naar potenza afgereisd om daar 6! hele dikke avond shows te bezoeken.

    zaterdag om 3:00 ging de wekker, oh wat had ik er een zin in, om half 4 stond jeffreak voor de deur en vertrokken we naar het vliegveld van Charleroi.
    Eenmaal daar de auto geparkeerd en naar het vliegveld gegaan.
    Alles verliep soepel bij de douane en voor je het weet zit je in het vliegtuig.

    Naar iets meer dan 2 uur vliegen aangekomen op Bari,
    Snel uitgestapt en naar het auto verhuur bedrijf gegaan om onze huurauto op te halen.
    In tussen was het al 28 graden maar wel benauwd.

    De tomtom werd ingesteld op het adres van Bruscella, iedereen weet wat voor verschrikkelijks daar gebeurd is, Toen we aankwamen wisten we niet wat we zagen.
    Gebouwen compleet uit elkaar geknalt, uit gebrande vrachtwagen met buizen en rekken, overal shelldelen en papier. En natuurlijk Bloemen voor de overledene!

    Naar een korte stop is het tijd om door te rijden naar potenza, wat ongeveer 1,5 uur rijden was.
    Door de bergen met wegen tot 12% met een 1 liter autotje is niet heel fijn :P
    en de tempratuur was inmiddels al opgelopen naar 34 graden.
    Uiteindelijk zonder al te veel problemen aangekomen bij ons hotel, dat er super uitzag, Ruime stille en schone kamer.

    intussen wat zomerse kleren aan gedaan en weer de auto in gestapt om het terrein te gaan bezoeken waar het die avond zou gaan gebeuren! Toen we aan kwamen op het terrein stonden er al borden dat je niet meer verder mocht rijden en je auto op een afstand moest parkeren, verder geen probleem natuurlijk en dat stukje gelopen. Maar met die Nederlandse kuiten gaat het toch iets moeilijker dan we dachten
    We hadden vernomen van 2 andere Nederlanders dat je alleen het terrein op mocht met een Perskaart, en toen hadden we al een idee van SHIT! dit ga je niet menen.

    Uiteindelijk hebben we een tijd gewacht en toch geprobeerd om naar boven de lopen waar alle Mensen bezig waren met de opbouw. Even gevraagd aan een italiaan of we even foto's konden maken, Natuurlijk zei de beste man , enkel oppassen voor de bekabeling. OK! super!

    Ik wist niet wat ik zag, mijn eerste x Italiaans vuurwerk. Ijzeren buizen van 180cm hoog, 16" 14" 12" 10" en ontelbaar weel 8" en natuurlijk de kleinere kalibers.


    uiteindelijk een aantal foto's genomen en nog een stukje gezien van hoe men die rekken neerzet. Nog even een rondje gemaakt op het veld en weer terug naar beneden want we kregen al wat honger.

    Hup zo gezegd zo gedaan de auto ingestapt en richting Potenza om een Pizzeria te gaan zoeken. Wij stomme Nederlanders hadden natuurlijk geen rekening gehouden met de Siësta :| En daar reden we dan, door een stad waar alle rolluiken dicht waren!, Damn.
    Maar in een beetje stad zit ook een Mac natuurlijk. de Mac drive ging het niet worden dus maar naar binnen bij de airco. Even een menu besteld en heerlijk zitten peuzelen.
    Toch knap dat die Mac overal het zelfde smaakt .

    Naar het eten besloten we om nog even goed te rusten want het zou een lange avond worden, en we waren natuurlijk al vroeg op pad.

    Naar ongeveer 2 uur in het hotel te hebben doorgebracht zijn we naar het terrein gereden waar het moet gebeuren, Maar wat was het al druk! snel de auto geparkeerd op een knollenveld en naar boven gelopen. met wat gekreun en gesteun waren we boven en kon het lange wachten beginnen. We hadden geen stoeltjes bij dus dat beloofde wat te gaan worden haha. Maar al snel kwam een vrouw uit een auto gestapt die achter ons op de berg stond en bood ons 2 stoeltjes aan! Wat een gastvrijheid. Zelf gingen ze in de auto zitten.

    Het Wachten werd zo al minder erg en de tijd ging redelijk snel voorbij nog. Om 20:30 zou het gaan beginnen, het was al donker, enkel er stonden nog zeker 10 busjes op de berg en ze waren zelfs nog bezig met opbouwen! Oh oh dat word een lange avond dus,
    we hadden gehoopt om al om 00:00 weer terug te zijn, maar helaas dat zou later gaan worden.

    Omstreeks 22:00 Gingen er ballonnen de lucht in voor de overledene van de ramp bij Bruscella, er werd luid geklapt en er werden salutes afgestoken



    Een aantal minuten later begon de eerste show, Woow! ik was gelijk onder de indruk van de gigantische Stutata's en Bomba Da Tiro's

    Elke show duurde tussen de 14-18 minuten. dat keer 6 is dus ongeveer 1,5 uur aan vuurwerk.

    Wat een genot om dat mee te mogen maken, Heel anders dan de shows in Duitsland Belgie Polen of Spanje die ik gezien heb. Gewoon pure KUNST is dit! dit moet je minimaal 1 keer in je leven gezien hebben als echte Pyrofreak.



    https://www.youtube.com/watch?v=b2tstCBGDXI



    Toen de shows afgelopen waren gingen we snel terug naar de auto. Maar snel wegkomen leek niet te gaan, maar dat viel gelukkig allemaal mee en waren we rond 1:15 weer in ons hotel. Snel de wekker gezet op 5:45 en de oogjes gesloten


    Zo'n nacht gaat natuurlijk super snel voorbij en voor je het weet sta je weer naast je bed. Snel douchen, spullen inpakken, nog even wat eten in het restaurant en hup weer in de auto om 6:45, richting het vliegveld.

    Het was natuurlijk lekker rustig op de weg dus waren we er goed optijd. Auto inleveren,
    door de douane heen en daar zaten we weer, te wachten op ons vliegtuig die weer terug zal gaan naar huis. Naar een onrustige vlucht( Ik vond dat er bes veel turbulentie was) van 2:25 aangekomen op Charleroi waar het ook nog een Koud was. Snel de Parkeerdienst gebeld en die was er al in 2 minuten, Super geregeld voor het geld!

    De auto zoeken op het terrein en we konden op huis aan, nog even een vette hap langs de snelweg en binnen 1,5 uur was ik weer thuis! Jeffreak moest nog even een stukje verder.

    Eenmaal thuis gelijk de beelden op de laptop gezet en een klein deel gedeeld op Social media. nog even een filmpje terug gekeken Natuurlijk


    Ik wil Jeffreak super bedanken voor deze ervaring!,, Ik had dit echt niet willen missen,
    Volgend jaar ben ik er weer bij. Opzeker!
    Passie voor Vuurwerk - BMW - PSV

  2. Deze 3 gebruikers waarderen Kwakkebol voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid kwintos's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 augustus 2008
    Berichten
    6.423
    Thanks
    7.524
    4.870 waarderingen in 2.485 posts
    Mooi eerbetoon met die Salute`s
    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

  4. Deze gebruiker waardeert kwintos voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid Ricardo79's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    217
    Thanks
    153
    127 waarderingen in 87 posts
    Dan moet ik volgend jaar ook maar mee gaan denk!

  6. Deze gebruiker waardeert Ricardo79 voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •