Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 122
  1. #31
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 december 2012
    Berichten
    628
    Thanks
    505
    271 waarderingen in 98 posts
    Ben het niet met je eens voor wat betreft cakes met kaliber groter dan 22mm. In mijn ogen is er niks gevaarlijks aan cakes met een groter kaliber... Ook heb ik nog nooit last gehad van grondbloemen die wegspringen.

    Ik ben het wel eens met jouw stukje over singleshots. Het product zelf is niet zozeer gevaarlijk bij juist gebruik, maar dat is helaas het punt... Als je ziet hoe sommigen ermee omgaan dan is het inderdaad erg gevaarlijk.... Ik zou het overigens wel heel jammer vinden als dit product verdwijnt. Ik beleef zelf al van kleins af aan veel plezier aan dit stukje vuurwerk.

  2. Deze 2 gebruikers waarderen Daaanvdb voor het bericht:


  3. #32
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Berichten
    2.347
    Thanks
    1.165
    1.193 waarderingen in 545 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firekwakkers Bekijk bericht
    Ze worden simpelweg niet meer verkocht. Desondanks zullen er zeker in het eerste jaar nog genoeg in omloop zijn, omdat mensen thuis nog restvoorraden hebben liggen. Echter zullen ook die voorraden opraken en voor jezelf neem je natuurlijk een risico door het af te blijven steken. Het is immers verboden, dus riskeer je een boete.

    Wat mij betreft is het afschaffen van de genoemde producten een goed teken. De jeugd kan er simpelweg niet mee omgaan, dus is het risico op ongelukken gewoon te groot. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook jong geweest. Als ik terugdenk aan die tijd, ben ik erg dankbaar dat ik geen van die rondvliegende pijltjes in mijn oog heb gekregen. En geloof me, dat mag best een wonder worden genoemd.
    Hierbij sluit ik mij volledig aan. Als ik kijk hoe de jeugd met deze stukken vuurwerk omgaan is dit gewoon niet veilig meer. Vroeger heeft iedereen hier wel eens gekkigheid mee uitgehaald, ook ik heb mij hier schuldig aangemaakt. Maar als we hiermee een verbod kunnen afwenden, graag!

  4. #33
    VWC-Lid dinoroel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 november 2005
    Locatie
    Voorhout
    Berichten
    955
    Thanks
    297
    576 waarderingen in 265 posts
    Is dit verbod nu al daadwerkelijk in een wetswijziging/aanpassing in het vuurwerkregelement opgenomen?
    Alles is mogelijk, zeer weinig is zeker.

  5. #34
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dinoroel Bekijk bericht
    Is dit verbod nu al daadwerkelijk in een wetswijziging/aanpassing in het vuurwerkregelement opgenomen?
    Vooralsnog is het alleen aangekondigd. De BPN is nog met betrokken instanties in gesprek over dit verbod en de consequenties ervan. Maar de wijziging/aanpassing doorvoeren zal vermoedelijk niet zo lang duren als vorig jaar met de wijziging van de afsteektijden. Hopelijk weten we gauw meer!
    www.huismanvuurwerk.nl

  6. #35
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.948 waarderingen in 1.827 posts
    Het lijkt me logisch dat men eerst een overgangs jaar hanteerde om de huidige voorraad op te maken.
    Wat Denk je van alle pakketten die vaak ook wel Romeinse kaarsen bevatten.
    Extreme Pyromaniac for life.

  7. Deze gebruiker waardeert PYROMANIAC 1975 voor het bericht:


  8. #36
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PYROMANIAC 1975 Bekijk bericht
    Het lijkt me logisch dat men eerst een overgangs jaar hanteerde om de huidige voorraad op te maken.
    Wat Denk je van alle pakketten die vaak ook wel Romeinse kaarsen bevatten.
    Eens, vandaar ook de gesprekken. Maar zoals het nu is aangekondigd, en dan bedoel ik op Rijksoverheid.nl en niet in de media, zijn alle Romeinse Kaarsen in elke vorm of verpakking dit jaar al verboden. In de bijbehorende brief van de Staatssecretaris staat:

    "Per dit jaar zal een verbod worden ingesteld op de verkoop van babypijltjes en Romeinse kaarsen aan consumenten. Bij deze maatregel spelen de volgende overwegingen een rol. Uit de resultaten van het vervolgonderzoek naar vuurwerkongevallen blijkt dat onder meer deze vuurwerkartikelen voor veel oogletsel zorgen. Oogartsen dringen daarnaast al enkele jaren aan op een verbod op deze producten vanwege het oogletsel dat ze veroorzaken, veelal door oneigenlijk gebruik. De vuurwerkbranche erkent het probleem eveneens, en heeft daarom eind 2014 eenzijdig besloten de babypijltjes uit de handel te nemen en te stoppen met de verkoop ervan aan consumenten.
    De Regeling aanwijzing consumenten- en theatervuurwerk zal hierop nog dit jaar worden aangepast."

    Bron: http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2...e-kaarsen.html onderaan de pagina staat een link naar de brief

    Zoals gezegd, eerst de resultaten van de gesprekken maar eens afwachten!
    www.huismanvuurwerk.nl

  9. Deze gebruiker waardeert gizmo75 voor het bericht:


  10. #37
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    2.996
    Thanks
    1.005
    1.614 waarderingen in 885 posts
    Is het zo dat ook de grotere candles eruit gaan? Want anders is het niet mogelijk toch? Omdat er alleen een categorie verboden kan worden?

    greetzz
    Eer was was was, was was is!

  11. Deze gebruiker waardeert tjopper voor het bericht:


  12. #38
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tjopper Bekijk bericht
    Is het zo dat ook de grotere candles eruit gaan? Want anders is het niet mogelijk toch? Omdat er alleen een categorie verboden kan worden?

    greetzz
    Dat is één van de gespreksonderwerpen heb ik mij laten vertellen.
    www.huismanvuurwerk.nl

  13. #39
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    2.996
    Thanks
    1.005
    1.614 waarderingen in 885 posts
    De vuurwerkhandel zelf is reuze blij met deze beslissing van de regering want de producten die nu verboden zijn geworden zorgen voor ongelukken en leveren geen financieel gewin op voor hun. Baby pijlen, jumping jacks, grondbloemen, romeinse kaarsen, kanonslagen (z.g. Astronauten) en ander stunt materiaal neemt kostbare opslag - en transportruimte in beslag en er wordt niets aan verdiend door de importeurs/groothandelaren. De winkelier kan er misschien een paar losse centen aan verdienen maar vaak gaat het dar ook voor de inkoopprijs de deur uit.
    Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Je hebt gelijk dat er idd weinig winst op gemaakt wordt. Maar ik werk zelf in een vuurwerkwinkel en deze artikelen zorgen er wel voor dat er ook net nog even wat extra gekocht wordt. Een potje van 10 euro, een pakketje voor de kinderen of juist voor de ouders. Terwijl ze gaan om wat klein spul te halen. Vuurwerk heeft op de meeste mensen aantrekkingskracht die in de winkel staan en ze gaan bijna altijd met meer naar huis dan met alleen die rotjes en pijltjes terwijl ze er wel voor kwamen.

    Ander punt: Tubes groter dan 22 mm verbieden? Ik zie er het nut niet van in. Ik heb de afgelopen twee keer met oud en nieuw geen enkele pot om zien vallen omdat ik alles goed vastzet. Ik zie het gevaar niet in van 22mm tubes of groter. Ik ben dan ook wel benieuwd waarom je ze eruit zou willen hebben?

    Greetzz
    Eer was was was, was was is!

  14. #40
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Berichten
    285
    Thanks
    13
    212 waarderingen in 110 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tjopper Bekijk bericht
    Is het zo dat ook de grotere candles eruit gaan? Want anders is het niet mogelijk toch? Omdat er alleen een categorie verboden kan worden?

    greetzz
    De grotere candles van 5 shots bijv. met 10 gram per schot gaan er dan ook uit, omdat die volgens de Ract onder dezelfde categorie vallen.

    Daarnaast zijn de woorden 'verbod op babypijltjes' ook erg nietszeggend, omdat babypijlen minivuurpijlen zijn en de minivuurpijlen zullen dus worden verboden, wat een algemenere term (en tevens categorie) is dan alleen babypijlen. De babypijl is een specificatie van iets dat in het algemeen als minivuurpijl wordt aangeduid. Het zou dus moeten zijn: 'een verbod op minivuurpijlen'.

  15. #41
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 oktober 2013
    Berichten
    519
    Thanks
    0
    173 waarderingen in 105 posts
    vind het geen probleem als je ziet wat sommige ( volwassene) doen met deze producten namelijk met je zatte of door gesnoven kop lekker op elkaar schieten of op andere objecten dus wat mij betreft weg met die dingen trouwens ook die zatte en doorgesnoven idioten hup weg ermee

  16. Deze gebruiker waardeert flogsway voor het bericht:


  17. #42
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    We kunnen ons toch ook gewoon vermaken met wensbalonnen en sterretjes en een klein fonteintje???

  18. #43
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 oktober 2013
    Berichten
    519
    Thanks
    0
    173 waarderingen in 105 posts
    mensen die bij hun volle verstand zijn gaan normaal met vuurwerk om

  19. #44
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 oktober 2007
    Berichten
    613
    Thanks
    17
    72 waarderingen in 50 posts
    Ik vindt ook geen ramp

  20. #45
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Laatste stand van zaken die ik heb qua informatie:

    - Per direct een verbod op alle "mini vuurpijltjes" zoals ze nu worden genoemd, wij kennen ze als Babypijlen
    - Per direct een verbod op alle Romeinse kaarsen met een binnendiameter van maximaal 8 mm. Uitzondering: Romeinse kaarsen die in een vooraf samengesteld pakket verwerkt zitten mogen wel verkocht (en afgestoken) worden.
    - Vanaf 2 januari 2016 geldt een algeheel verbod op Romeinse kaarsen, ongeacht de afmetingen.
    - De voorbereidingen voor aanpassing van het RACT (wettelijke regels voor samenstelling van de vuurwerkproducten) zijn in volle gang; begin december 2015 zullen deze officieel van kracht gaan worden.
    www.huismanvuurwerk.nl

Pagina 3 van 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •