Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 122
  1. #16
    Super Moderator Scav's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    3.918
    Thanks
    3.964
    4.102 waarderingen in 1.693 posts
    de nationale politie was heel helder, ALLE pijlen in de ban, romeinse kaarsen in de ban ( i.v.m. misbruik als projectielen vs. bijv brandweer & politie)

    en

    AL het knalvuurwerk (geen onderscheid meer nodig legaal en illegaal (met name ivm onderzoekstijd en kosten voor decibelanalyse en samenstellig).

    Flowerbeds zijn veiliger en lenen zich minder voor misbruik aldus de NatPolitie

    pijlen, kaarsen en knalvuurwerk zou ook 70% van de oogletsels van Faber oplossen

  2. Deze gebruiker waardeert Scav voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid maxxpower's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2008
    Locatie
    Gelderland in een hutje op de heide.
    Berichten
    578
    Thanks
    1.343
    539 waarderingen in 218 posts
    Onze faber weer natuurlijk hij zegt het al zel een verbod op romeinse kaarsen en baby pijltjes zou 70% van het letsel schelen.
    is dat verbod er over een poos begint hij te zeuren over die andere 30% die kerel en arno bonte en de hele media stoppen gewoon niet voor er een totaal verbod is.
    Enjoy dont destroy i love fireworks

  4. #18
    VWC-Lid bruijntjeluc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2008
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    987
    Thanks
    1.817
    903 waarderingen in 392 posts
    En hoe willen ze gaan controleren of jij romeinnse kaarsen afsteekt? je hebt ook sierpotten die alleen ballen schieten. dus als de politie daar opaf moet gaan dan gaan ze het druk krijgen. vuurpijlen het zelfde. je hebt toch nog de single schots,net vuurpijlen.En omdat je toch maar pas savonds mag afsteken is het al zo schemerig/donker dat het niet gelijk opvalt.
    Team Anti Crackling en kunstkerstbomen

  5. #19
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2009
    Berichten
    2.445
    Thanks
    868
    1.647 waarderingen in 768 posts
    Ze kunnen alles verbieden wat ze willen. Ik steek het toch wel af, het is dat ik dit spul niet meer koop. Maar als ze het lijstje uit gaan breiden zoeken ze het lekker uit.
    Net zo goed als dat wij gewoon overdag nog hebben afgestoken, niet in een bos maar gewoon in de stad.
    Hoe is t,ga alles lekker verbieden waar een risico aan vastzit. Of het knalvuurwerk verbieden om makkelijker te kunnen werken.
    Donder op man. Dat is de omgekeerde wereld.

  6. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 december 2008
    Berichten
    380
    Thanks
    272
    124 waarderingen in 47 posts
    Weer een zwarte dag voor de nederlandse vuurwerk traditie.
    maarja als dit voorkomt dat er een algeheel verbod komt so be it.

    wat is het volgende? al het klein vuurwerk maar verbieden omdat ermee gekloot word?
    knalvuurwerk ook? dus straks dan ook maar matten en rollen omdat groen links niet van rode lopers houd?

    worden dan regels omtrent cakes verder versoepeld?

    zo kunnen ze overal wel een reden voor verzinnen om het te verbieden... -.-

  7. #21
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts
    erg jammer dat de romeinse kaars moet verdwijnen want je kon er spotgoedkoop een groot spektakel mee maken .
    maar ja als je zo links en recht om je heen keek hoe er mee omgesprongen werd kun je het wel een beetje verwachten .
    ik vind het een nutteloze maatregel maar ja helaas het moet maar .
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

  8. #22
    VWC-Lid nismo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 oktober 2005
    Berichten
    730
    Thanks
    238
    980 waarderingen in 373 posts
    Dit zou een oplossing moeten voorstellen maar dat gaat het niet worden, je krijgt een verplaatsing van artikelen die misbruikt gaan worden.Dit word een gebed zonder einden.
    Dit voorstel komt ook uit een hoek waar wij het niet van zouden verwachten,maar je moet wat om de druk van de ketel te halen.
    Komen dadelijk in een cirkeltje terecht,komen weer andere dingen waar mensen zich mee gaan misdragen en krijgen we weer de zelfde discussie of die ook niet verboden moeten worden.
    En prijs van een artikel speelt geen rol ze kunnen nu ook 15 euro betalen voor een pakje cobra's
    Die gene die zich willen misdragen vinden altijd wel iets nieuws.

  9. Deze 2 gebruikers waarderen nismo voor het bericht:


  10. #23
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 oktober 2013
    Berichten
    96
    Thanks
    45
    139 waarderingen in 57 posts
    prima verbod als de wetgever zich ook aan zijn taak houd om al het vuurwerk welke uit het buitenland illegaal het land binnenkomt, dus zonder melding bij ilt met een invoer vergunning.
    en ook de buitenlandse verkopers welke verkopen aan vuurwerk wat geïmporteerd word naar Nederland aangaan pakken.

    zonder dit bovenstaande heeft dit natuurlijk geen enkel nu.

  11. #24
    VWC-Lid RickGAE's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 januari 2013
    Berichten
    3.498
    Thanks
    2.547
    1.540 waarderingen in 802 posts
    Heb een mailtje gestuurd naar de tweede kamer, ben benieuwd naar hun reactie.

    Geachte heer/mevrouw,

    Ik wil graag reageren op het vandaag bekend gemaakt besluit om babypijltjes en Romeinse kaarsen te verbieden.
    In de media las ik dat de reden was, dat het gevaarlijk is bij oneigenlijk gebruik, maar heel veel dingen zijn gevaarlijk bij oneigenlijk gebruik? Graag zou ik via de mail wat meer informatie willen over dit besluit.

    Met vriendelijke groet,
    Rick

  12. #25
    VWC-Lid Dinkydau's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 september 2009
    Locatie
    Klaud
    Berichten
    957
    Thanks
    505
    611 waarderingen in 236 posts
    Verschrikkelijk, weer een regelrechte aanval op de vrijheid. Ik dacht dat het plan was dat de vuurwerkleveranciers zèlf geen babypijlen meer zouden laten produceren of leveren en ik steunde dat zelfs. Er wordt dus weer eens bemoeid door de overheid. Slap optreden en onethisch! Wat kan Mansveld trots zijn op zichzelf dat ze de vrijheid in Nederland wèèr een stukje kleiner heeft gemaakt.

  13. Deze gebruiker waardeert Dinkydau voor het bericht:


  14. #26
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 oktober 2012
    Berichten
    43
    Thanks
    1
    32 waarderingen in 11 posts

    Nog meer artikelen verbieden die gevaar (kunnen) opleveren:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alleke Bekijk bericht
    Hallo als nu eens alle gasten NORMAAL met vuurwerk om gaan dan gebeuren ook geen ongelukken.
    Tja ik ben het er eigenlijk wel mee eens dat er bepaalde producten door de overheid verboden gaan worden. Het zorgt voor minder ongelukken en dus minder slechte reclame voor vuurwerk in het algemeen.
    Ik zou zelf de lijst met verboden artikelen willen uitbreiden met grondbloemen (want die schieten toch vaak plots weg), de z.g. éénschots mortiertjes (wat in feite nitraten zijn die alle kanten opschieten als ze omvallen op een oneven ondergrond en er wordt ook gewoon mij gegooid), potten/flowerbeds met tubes groter dan 22mm en sterretjes want die zorgen toch ook voor flinke brandwonden bij het gewoon afsteken. Over sterretjes hoor ik nooit wat maar je zou eens moeten navragen in een ziekenhuis over dergelijke brandwonden.

    En eigenlijk is het onze eigen schuld. Er zijn nu éénmaal gebruikers die oneigenlijk gebruik maken van vuurwerk.

    Over dat vuurwerk uit buitenland maak ik mij niet te veel zorgen want daar komen op den duur dezelfde regels als in Nederland. Kijk eens naar België: ALPECO failliet, EDRUCO failliet wie is de volgende ? ? ? ? ? En producten als Cobra's hebben ook hun langste tijd gehad want neem maar van mij aan dat er achter de schermen druk gewerkt wordt aan een algemeen verbod van grondknallers (groundsalutes) in de CE klasse IV ongeacht het poeder gewicht. Wie heeft er ooit van een vuurwerkshow gehoord waar een Cobra 6 werd gebruikt. Maar wel duizenden dozen produceren en geen enkel grootvuurwerk bedrijf verwerkt ze in hun shows.

    Vuurwerk hoort de jaarwisseling op te fleuren het hoort geen doel op zich te zijn.

    De vuurwerkhandel zelf is reuze blij met deze beslissing van de regering want de producten die nu verboden zijn geworden zorgen voor ongelukken en leveren geen financieel gewin op voor hun. Baby pijlen, jumping jacks, grondbloemen, romeinse kaarsen, kanonslagen (z.g. Astronauten) en ander stunt materiaal neemt kostbare opslag - en transportruimte in beslag en er wordt niets aan verdiend door de importeurs/groothandelaren. De winkelier kan er misschien een paar losse centen aan verdienen maar vaak gaat het dar ook voor de inkoopprijs de deur uit.

    Overigens het is moeilijk om romeinse kaarsen de juiste lontvertraging 3 - 6 / 4 - 8 seconden te geven en veel importeurs hebben hiervoor zware boetes gekregen en zij kunnen er zelf eigen niet veel aan doen het is wat een juiste lontvertraging betreft een moeilijk product.

    Ik hoop op genuanceerde reacties!
    Laatst gewijzigd door brother; 1 mei 2015 om 15:08 Reden: toevoeging enz

  15. Deze gebruiker waardeert brother voor het bericht:


  16. #27
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2005
    Berichten
    295
    Thanks
    41
    260 waarderingen in 123 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bruijntjeluc Bekijk bericht
    En hoe willen ze gaan controleren of jij romeinnse kaarsen afsteekt? je hebt ook sierpotten die alleen ballen schieten. dus als de politie daar opaf moet gaan dan gaan ze het druk krijgen. vuurpijlen het zelfde. je hebt toch nog de single schots,net vuurpijlen.En omdat je toch maar pas savonds mag afsteken is het al zo schemerig/donker dat het niet gelijk opvalt.
    Ze worden simpelweg niet meer verkocht. Desondanks zullen er zeker in het eerste jaar nog genoeg in omloop zijn, omdat mensen thuis nog restvoorraden hebben liggen. Echter zullen ook die voorraden opraken en voor jezelf neem je natuurlijk een risico door het af te blijven steken. Het is immers verboden, dus riskeer je een boete.

    Wat mij betreft is het afschaffen van de genoemde producten een goed teken. De jeugd kan er simpelweg niet mee omgaan, dus is het risico op ongelukken gewoon te groot. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook jong geweest. Als ik terugdenk aan die tijd, ben ik erg dankbaar dat ik geen van die rondvliegende pijltjes in mijn oog heb gekregen. En geloof me, dat mag best een wonder worden genoemd.

  17. Deze 2 gebruikers waarderen firekwakkers voor het bericht:


  18. #28
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.689
    1.907 waarderingen in 812 posts
    Ik ben gewoon pertinent tegen verboden en wordt ontzettend moe van mensen die voor mij willen beslissen/denken wat goed of slecht is. Gewoon je gezonde verstand gebruiken punt. Een verbod is een teken van zwakte, het is de makkelijkste weg kiezen zonder rekening te houden met andere factoren.

    Hetzelfde met dat hypocriete wietbeleid, walgelijk gewoon.


    Leven en laten leven.

  19. Deze 5 gebruikers waarderen Thresher voor het bericht:


  20. #29
    VWC-Lid Hendtje Contentje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2014
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    648
    Thanks
    556
    921 waarderingen in 272 posts
    voor mijn part verbieden ze alles, op de cake´s na. al zou ik het erg jammer vinden van de single shots en de pijlen.. maar dat is nog altijd een betere oplossing dan een totaal verbod! ermoet wel wat te stoken blijven op de 31e!
    Gekke beelden zien? HC Fireworks op Youtube.

  21. #30
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Berichten
    285
    Thanks
    13
    212 waarderingen in 110 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brother Bekijk bericht
    Tja ik ben het er eigenlijk wel mee eens dat er bepaalde producten door de overheid verboden gaan worden. Het zorgt voor minder ongelukken en dus minder slechte reclame voor vuurwerk in het algemeen.
    Ik zou zelf de lijst met verboden artikelen willen uitbreiden met grondbloemen (want die schieten toch vaak plots weg), de z.g. éénschots mortiertjes (wat in feite nitraten zijn die alle kanten opschieten als ze omvallen op een oneven ondergrond en er wordt ook gewoon mij gegooid), potten/flowerbeds met tubes groter dan 22mm en sterretjes want die zorgen toch ook voor flinke brandwonden bij het gewoon afsteken. Over sterretjes hoor ik nooit wat maar je zou eens moeten navragen in een ziekenhuis over dergelijke brandwonden.

    En eigenlijk is het onze eigen schuld. Er zijn nu éénmaal gebruikers die oneigenlijk gebruik maken van vuurwerk.

    Over dat vuurwerk uit buitenland maak ik mij niet te veel zorgen want daar komen op den duur dezelfde regels als in Nederland. Kijk eens naar België: ALPECO failliet, EDRUCO failliet wie is de volgende ? ? ? ? ? En producten als Cobra's hebben ook hun langste tijd gehad want neem maar van mij aan dat er achter de schermen druk gewerkt wordt aan een algemeen verbod van grondknallers (groundsalutes) in de CE klasse IV ongeacht het poeder gewicht. Wie heeft er ooit van een vuurwerkshow gehoord waar een Cobra 6 werd gebruikt. Maar wel duizenden dozen produceren en geen enkel grootvuurwerk bedrijf verwerkt ze in hun shows.

    Vuurwerk hoort de jaarwisseling op te fleuren het hoort geen doel op zich te zijn.

    De vuurwerkhandel zelf is reuze blij met deze beslissing van de regering want de producten die nu verboden zijn geworden zorgen voor ongelukken en leveren geen financieel gewin op voor hun. Baby pijlen, jumping jacks, grondbloemen, romeinse kaarsen, kanonslagen (z.g. Astronauten) en ander stunt materiaal neemt kostbare opslag - en transportruimte in beslag en er wordt niets aan verdiend door de importeurs/groothandelaren. De winkelier kan er misschien een paar losse centen aan verdienen maar vaak gaat het dar ook voor de inkoopprijs de deur uit.

    Overigens het is moeilijk om romeinse kaarsen de juiste lontvertraging 3 - 6 / 4 - 8 seconden te geven en veel importeurs hebben hiervoor zware boetes gekregen en zij kunnen er zelf eigen niet veel aan doen het is wat een juiste lontvertraging betreft een moeilijk product.

    Ik hoop op genuanceerde reacties!
    Verwoord zoals het is

Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •