Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    VWC-Lid tristen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    3.309
    Thanks
    1.682
    3.182 waarderingen in 1.219 posts

    Tripreport in Duitsland Incl. film! 2014/2015

    29 december was eindelijk aangebroken, vanochtend eerst naar TP-Vuurwerkshop geweest voor de eerste bestelling van het jaar. En de tweede inkopen stonden gepland in Duitsland. Zo gezegd zo gedaan, eerst nog even langs Painkiller. Aangezien het vroor en er sneeuw gevallen was dachten we dat er misschien wel op winterbanden gecontroleerd kon worden. En om een flinke boete te voorkomen van auto gewisseld, want het zou toch ook wel in één auto passen, toch? Maar ook met 4 freaks, Painkiller, PatrickS, Rbfirework en ik?

    We reden de autobaan op, en gingen naar het eerste dorpje. Niederkrüchen, hier zouden we weleens wat winkels kunnen vinden. En vlak achter de grens was het al raak! De eerste keten was Centershop:

    Naam: P1040625.jpg
Bekeken: 558
Grootte: 121,1 KB

    Een leuk aanbod, maar niet heel erg spectaculair. Het enige wat ons opviel waren 2'' (50 mm) singleshots. We kenden ze niet, Diamond Bombenrohr. €3,99, verschillende effecten, meteen filmpjes opgezocht. En wow, super dingen! Vooral goud en blauw. Meteen een flink aantal van ingeslagen. En zo waren de gouden al op, en moesten er achter nog een aantal bij gehaald worden. Voor de rest was het niet erg spectacualir, een aantal cakes van Lesli. Alleen daarnaast nog een pijlenpakketje gescoord, Powerballs, 3 bolpijltjes. Ach, voor die €3,99 kon ik ze niet laten liggen.

    Betaald, en dus tijd voor de volgende winkel. Deze was aan de andere kant van de parkeerplaats. De Netto:

    Naam: P1040626.jpg
Bekeken: 443
Grootte: 89,5 KB

    Naam: edit vwc netto.jpg
Bekeken: 4188
Grootte: 250,2 KB

    Deze winkel was niet erg spectaculair, enige wat wat hier hebben gescoord waren pizzabroodjes... Het vuurwerk was in vergelijking met andere winkels erg duur, en er waren geen producten die ons overhaalden om ze te kopen. Deze winkel wordt volgend jaar overgeslagen.

    We waren onderweg naar Trinkgut en toen kwamen we een Edeka tegen. Toch maar even gestopt en binnen gaan kijken.

    Naam: P1040628.jpg
Bekeken: 491
Grootte: 177,9 KB

    We vonden geen vuuwerk, maar opeens zagen we een doos met 1.4G op een tafel liggen. Keek links naast me aan daar stond een grote pallet. Het zou nog wel even duren voordat dit was uitgepakt, en ze hadden geen folder.

    Naam: P1040629.jpg
Bekeken: 465
Grootte: 207,3 KB

    Snel doorgereden voor de volgende winkel, Trinkgut:

    Naam: P1040632.jpg
Bekeken: 617
Grootte: 145,0 KB

    Wat een assortiment hadden ze hier, achteraf gezien hadden we allemaal spijt dat we niet meer budget over hadden gehouden voor Duitsland. Panda, Lesli, Weco en meer. Producten uit de Soviet Shooters lijn die in Nederland duurder zijn.

    Naam: P1040633.jpg
Bekeken: 1080
Grootte: 266,4 KB

    Naam: P1040635.jpg
Bekeken: 827
Grootte: 195,5 KB

    Tijd voor de bekendste winkels in Duitsland waarschijnlijk. De Aldi-Süd en de Lidl, en het was te merken dat deze winkels en trek zijn. De schappen waren leeg, of werden bijgevuld. En aangezien wij de nodige dingen nodig hadden, Reno's, Bugano's en nog wat dingen moesten ook wij even wachten. Bij de Aldi lagen er 6 Reno's in de schappen deze werden meteen gepakt, en ik had nog gevraagd voor een volle doos. Dus toen de vrouw met haar winkelwagentje de kartonnen kwam brengen meteen van de wagen af gegrist.

    Naam: P1040637.jpg
Bekeken: 443
Grootte: 256,0 KB

    Naam: P1040640.jpg
Bekeken: 482
Grootte: 168,7 KB

    En de laatste winkel waar we op aanraden van mij nog graag heen wilden was de Kodi, vanwege tijdgebrek (Painkiller die moest werken) is hier geen beeldmateriaal gemaakt. Maar we kwamen voor de Tanz der Vampire, een cake met 30mm tubes, en een soort van Red Ghost effect erin. Er lagen er 6 in de schappen, 5 voor ons. En omdat een ander jongetje met zijn vader ook wat inkoopjes aan het doen was die cake aangeraden. Jaren naar gezocht en eindelijk in bezit! Ook lagen er 200 grams fonteinen en deze maar laten liggen, achteraf misschien toch maar moeten meenemen.

    Later in de middag met Chrackling King en Rbfirework nog even Duitsland in gegaan. Zelf niet echt veel meer gekocht, alleen bij de Norma volgens mij 5x Midnight Burner. Bij de Rewe vond ik jammer genoeg niks. Ach, misschien beter voor mijn portemonnee.

    En zo kwam een trip door Duitsland aan zijn einde! Was een erg leuke ervaring, en ook in Duitsland zijn leuke producten te vinden. Misschien de leukste producten wat we hebben gescoord zijn de 50mm Singleshots en de verschillende soorten Bugano's! Wie weet komend jaar weer, afwachten wat dit jaar ons brengt!

    Een film over shoppen in Duitsland kun hieronder vinden:

  2. Deze 8 gebruikers waarderen tristen voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid tristen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    3.309
    Thanks
    1.682
    3.182 waarderingen in 1.219 posts
    En zo zag de kofferbak eruit na een tripje Duitsland:
    Naam: P1040641.jpg
Bekeken: 440
Grootte: 212,8 KB

    Naam: P1040643.jpg
Bekeken: 413
Grootte: 242,3 KB

    Naam: P1040639.jpg
Bekeken: 408
Grootte: 186,2 KB

  4. Deze 5 gebruikers waarderen tristen voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid Pyrowork's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 oktober 2012
    Berichten
    347
    Thanks
    506
    235 waarderingen in 115 posts
    Ziet er mooi uit! Leuke sfeer makers alweer in januari

    Kan je in Duitsland nou goede cakes kopen in Duitsland voor weinig geld of kan je beter in nederland tijdens een freak actie?

  6. Deze gebruiker waardeert Pyrowork voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid kapiteinkonijn's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 oktober 2010
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    600
    Thanks
    424
    427 waarderingen in 157 posts
    In duitsland moet je niet wezen voor het echt mooie spul, maar als je veel voor weinig wilt en het maakt je niet heel erg uit welke effecten er in de lucht hangen kan je beter naar duitsland gaan. Bijvoorbeeld de reno, heb je voor 3 euro al een prima potje van 16 shots. Zo kan je lekker stoken in de vooravond voor relatief weinig geld

  8. Deze gebruiker waardeert kapiteinkonijn voor het bericht:


  9. #5
    VWC-Lid paulus01's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2010
    Berichten
    1.335
    Thanks
    601
    980 waarderingen in 535 posts
    Volgens mij zijn er wel wat winkels met mooie producten, maar dan is veelal de prijs er ook naar.

    Ik ben een aantal jaren in Duitsland geweest en wat mij betreft is in Nederland over het algemeen het vuurwerk mooier. Met freakacties en uitverkoopacties kun je echt prima voor een leuke prijs mooie producten in Nederland kopen.

    @Tristen, leuk om je tripreport te lezen zo vroeg in het jaar. Nu heb ik gelijk en zin in Oud en Nieuw weer en wil ik ook weer eens naar Duitsland;)

  10. Deze gebruiker waardeert paulus01 voor het bericht:


  11. #6
    VWC-Lid Samenvuurwerkkopen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 september 2012
    Berichten
    1.491
    Thanks
    1.111
    1.590 waarderingen in 682 posts
    Leuk verslag geworden Tris!
    Was ook weer erg gezellig.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kapiteinkonijn Bekijk bericht
    In duitsland moet je niet wezen voor het echt mooie spul, maar als je veel voor weinig wilt en het maakt je niet heel erg uit welke effecten er in de lucht hangen kan je beter naar duitsland gaan. Bijvoorbeeld de reno, heb je voor 3 euro al een prima potje van 16 shots. Zo kan je lekker stoken in de vooravond voor relatief weinig geld
    Dit is echt onzin, er is ontzettend veel mooi vuurwerk te vinden in Duitsland maar dan moet je niet alleen naar de Lidl en Aldi rijden.
    Zoals je hierboven kan lezen had bijvoorbeeld trinkgut een erg mooi assortiment. Mooie panda 12 schots 30mm voor 9,99, 19 schots cakes voor 9,99 en mooie lesli cakes die veel goedkoper zijn als in Nederland. Daarnaast heb je natuurlijk ook nog zaken als Tosch Pyro die een ontzettend breed assortiment voeren met top producten.

  12. Deze 3 gebruikers waarderen Samenvuurwerkkopen voor het bericht:


  13. #7
    VWC-Lid tristen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    3.309
    Thanks
    1.682
    3.182 waarderingen in 1.219 posts
    Nou Duitsland heeft ook echt top producten in het assortiment, fonteinen tot 250 gram (Bugano's), cakes Howling Wolff dikke hummers en fluiters a la Falcon, en zo kan ik nog en flink aantal producten noemen! Het loont zich zeker, en naast de goedkope cakes en veel voor weinig is er ook kwalitatief goed spul te koop!

    Maar dit vind je meestal niet bij de Aldi en Lidl, je moet overal de pareltjes uit het assortiment halen, en goed inlezen van te voren. Alleen de pijlen stellen niet veel voor. Maar ook deze kunnnen leuk zijn.

  14. #8
    VWC-Lid Maskulin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 september 2014
    Berichten
    144
    Thanks
    27
    42 waarderingen in 34 posts
    Leuk verslag,dank voor het delen met ons!

  15. Deze gebruiker waardeert Maskulin voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •