Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 27 van 27
  1. #16
    VWC-Lid 3fire3boy3's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2007
    Berichten
    421
    Thanks
    56
    72 waarderingen in 40 posts
    Ik heb ook elk jaar salutecakes. Ik schaf ze vooral aan omdat het leuk spul is om voor 00:00 te stoken. Vergeleken met siercakes zijn ze toch stukje goedkoper vaak.
    En zeker een salutecake die mooie titanium boeketjes en een mine heeft bijv vind ik dan mooi om te zien.
    Het is ook zeker leuk spul om in finale projectjes te verwerken voor een hoop geweld.
    Wees een echte freak, slopen is niet stoer.

  2. #17
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2005
    Locatie
    noord holland
    Berichten
    1.881
    Thanks
    2.145
    666 waarderingen in 393 posts
    Zijn niet meer wat het geweest is. Had 8 stuks salute 25 van wolff op de kop getikt uit 2010 en die gingen toch echt flink harder dan de knalpotjes van vandaag de dag.
    [B]Stop de hetze tegen het consumenten vuurwerk![/B]

  3. #18
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2011
    Berichten
    990
    Thanks
    569
    1.253 waarderingen in 367 posts
    Waarom wordt het geluidsvolume niet getest ?
    Het is toch zeker mogelijk om voor de productie met een DB meter verschillende inhouden kwa flash te testen .
    Je kan dan nog steeds voor de zekerheid iets minder flash gebruiken om 100% binnen de regels te blijven tijdens de uiteindelijke productie.
    Lijkt me beter dan hoe het tegenwoordig gedaan wordt, dat sommige (legale) siercakes gewoon harder knallen dan een SALUTE cake .

  4. #19
    VWC-Lid Cornel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 juli 2005
    Berichten
    1.321
    Thanks
    1.033
    726 waarderingen in 373 posts
    Dat vraag ik mij ook wel eens af hoe dat kan, er zijn zat knalcakes die menig salute cake van tegenwoordig (zo niet alle) eruit knallen.

    Hoe kan dat wel? Worden siercakes niet op geluid getest misschien?

  5. #20
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cornel Bekijk bericht
    Dat vraag ik mij ook wel eens af hoe dat kan, er zijn zat knalcakes die menig salute cake van tegenwoordig (zo niet alle) eruit knallen.

    Hoe kan dat wel? Worden siercakes niet op geluid getest misschien?
    Siercakes worden zeker wel op geluidsnivo getest. De Garden of Eden 2013 is daardoor afgekeurd. Die klapte te hard.
    http://www.youtube.com/c/ReVerser

  6. #21
    VWC-Lid Cornel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 juli 2005
    Berichten
    1.321
    Thanks
    1.033
    726 waarderingen in 373 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverser Bekijk bericht
    Siercakes worden zeker wel op geluidsnivo getest. De Garden of Eden 2013 is daardoor afgekeurd. Die klapte te hard.
    Ohja je hebt gelijk! Dan is het helemaal vreemd dat menig siercake de knalcakes van tegenwoordig eruit knallen.

    Als ik een cruel traction hoor, of een fire emblem dan gaan die veel harder dan alle knalcakes die ik langs heb zien komen.

  7. #22
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Ik weet niet hoe die testen gaan. Worden er producten uitgepikt? Ik kan me voorstellen dat ze salute cakes er sneller tussen uit pakken dan een siercake. Misschien dat dat de oorzaak is. Ze zijn bang voor afkeuring. Misschien slaan ze een siercake sneller over. Zou me niets verbazen dat de cruel traction op het randje zit en volgend jaar in de nieuwe batch zachter knalt. Komt ook door dat er nu meer filmpjes op internet zijn. Deze heeft waarschijnlijk aankomend jaar misschien wel meer de aandacht bij het testen.
    http://www.youtube.com/c/ReVerser

  8. #23
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.968
    Thanks
    2.326
    3.387 waarderingen in 1.553 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    Is de hype zo goed als over? Neem je liever dit jaar meer siercakes omdat het qua burst en prijs niet veel verschilt met een knalcake? Ik ben benieuwd hoe jullie er over denken.
    Ik denk dat de importeurs een beetje voorzichtig geworden zijn.
    Dus de aantal grammen kruit in de knalcakes worden teruggeschroefd, men heeft geen zin het gezeur en de kosten voor hun afgekeurde zooi te vernietigen.

    Of knalcakes uit zijn weet ik niet.
    Misschien wel, als je kijkt naar de siercakes, die zijn kwalitatief zeer goed, als je goede zoekt.
    En men heeft minder te besteden, dus waarom een losse knalcake, als je een mooie siercake met lekker harde knallen kan kopen.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  9. Deze gebruiker waardeert the cigarman voor het bericht:


  10. #24
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 november 2010
    Berichten
    635
    Thanks
    141
    457 waarderingen in 176 posts
    Als het even kan neem ik dit jaar gewoon een karton Thunder Salutes. Man, wat knalden die dingen lekker. Door kon echt geen siercake tegenop hoor, ook niet de salutes van de Heavy Legend, bij lange na niet!

  11. #25
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 augustus 2007
    Berichten
    795
    Thanks
    346
    341 waarderingen in 188 posts
    Ik had dit jaar een aantal knalcakes. Net als voorgaande jaren de delicious thunder maar merkte dat ik daar erg op uitgekeken was. Die knallen waren leuk maar niet geweldig. Daarintegen weer verrast door de matrix van burnit, die knallen waren juist weer bijzonder goed.

    Of we zijn verwend/gewend of het wordt inderdaad minder, al moet ik toegeven dat ik natuurlijk maar een klein aantal knalcakes had.

  12. #26
    VWC-Lid Bizzle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 juli 2009
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.357
    Thanks
    146
    1.631 waarderingen in 580 posts
    Ik had dit jaar weer de Secret Salute 2014 en de Silver Salute 2014. De Silver was een drama,vele malen zachter als voorheen. De Secret daar in tegen was weer abnormaal hard. Heerlijke rambak weer

  13. #27
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts
    Royal Thunder blijft een geweldige knalcake die prima knalt. Al meerdere jaren merk ik althans geen verschil.
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •