Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 52
  1. #31
    VWC-Lid marc-073's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 maart 2012
    Berichten
    170
    Thanks
    42
    155 waarderingen in 56 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Savendro Bekijk bericht
    Na het filmpje snap ik hem pas. Alles boven de 25kg wordt in beslag genomen. Niet zo heel raar toch?

    wel als je weet dat een 6 tal potten, al 21 kilo wegen met zo een ***kooi en dergelijke eromheen.
    Politie heeft totaal geen grip op de illegale handel,
    dus gaan ze de mensen pakken met goede bedoelingen
    en dan afvragen waar het geweld vandaan komt.

  2. Deze gebruiker waardeert marc-073 voor het bericht:


  3. #32
    VWC-Lid Savendro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2006
    Berichten
    349
    Thanks
    892
    496 waarderingen in 141 posts
    In het vuurwerkbesluit staat duidelijk dat dat geldt voor onverpakt vuurwerk dus de kooi wordt niet meegerekend. Zowieso komen er uit duitsland geen kooiverpakkingen.

    Maar voor ons als liefhebbers is 25kg dan alsnog veels te weinig. Helemaal mee eens.
    En zo zal de drugsverslaafde het niet eens zijn met de 6 wietplantjes enzovoort enzovoort.
    Het is nu eenmaal zo.

  4. #33
    VWC-Lid vegetto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 november 2006
    Berichten
    543
    Thanks
    1.180
    822 waarderingen in 293 posts
    Deze dienders zullen zeker elkaar flink aftrekken onder de douche over deze mega vangst.
    The Only Thing To Fear Is Running Out Of Beer

  5. Deze gebruiker waardeert vegetto voor het bericht:


  6. #34
    VWC-Lid Brainiac's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 september 2008
    Berichten
    883
    Thanks
    220
    1.206 waarderingen in 396 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door looney Bekijk bericht
    Als je vuurwerk in het buitenland haalt weet je dat je strafbaar bent. De politie doet in dit geval niets verkeerd en doet gewoon wat zijn baas hen opdraagt.

    Er zijn legio redenen te bedenken waarom ook dit soort onderscheppingen serieus behandeld moeten worden. Het is een risico dat je bewust neemt
    Wil jij de wet er nog even op nalezen?

    De “Richtlijn van het Europees Parlement en de Raad betreffende het in de handel brengen van pyrotechnische artikelen (52005PC0457)" stelt het volgende:

    Artikel 6

    Vrij verkeer


    1. De lidstaten mogen het in de handel brengen van pyrotechnische artikelen die onder deze richtlijn vallen en aan de voorschriften van deze richtlijn voldoen, niet verbieden, beperken of belemmeren.

    2. De bepalingen van deze richtlijn beletten niet dat een lidstaat omwille van de openbare orde of veiligheid maatregelen neemt om het gebruik en/of de verkoop aan het grote publiek van vuurwerk van de categorieën 2 en 3 te beperken.
    De “regeling aanwijzing consumenten- en theatervuurwerk” en specifiek “bijlage I. Consumentenvuurwerk, met uitzondering van fop- en schertsvuurwerk” laat zien aan welke eisen het consumentenvuurwerk in Nederland moet voldoen.

    Het “vuurwerkbesluit” en specifiek “artikel 2.1.3” vertelt ons daarna aan welke eisen de labels en opdrukken moeten voldoen. Lid 5 van dit artikel stelt zelfs:

    In afwijking van het vierde lid worden de aanduiding en de gegevens, bedoeld in het eerste en tweede lid, op consumentenvuurwerk dat zal worden verkocht in een andere lidstaat van de Europese Unie gesteld in de officiële taal of talen van het desbetreffende land.
    Uit bovenstaande kan worden geconcludeerd dat consumentenvuurwerk dat in een lidstaat van de Europese Unie is aangekoch en dat voldoet aan de in het “vuurwerkbesluit” en de “regeling aanwijzing consumenten- en theatervuurwerk” gestelde eisen toegestaan is om als consument in Nederland in bezit te hebben.

    Maar hoe zit het met het vervoer?

    In het “Besluit vervoer gevaarlijke stoffen”, artikel 4, lid H, wordt gesteld:

    Het verrichten van handelingen als bedoeld in artikel 2, eerste lid, van de wet is toegestaan met alle vervoermiddelen, voor zover het betreft handelingen:

    H. met verpakt of onverpakt consumentenvuurwerk als bedoeld in het vuurwerkbesluit, voor eigen gebruik, in een hoeveelheid van ten hoogste 25 kilogram per vervoermiddel.
    Conclusie van dit verhaal: het importeren van vuurwerk is toegestaan zolang dit voor eigen gebruik gebeurt en men zich aan de Nederlandse regels houdt: dus niet meer dan 25 kilogram, geen flashknallers, geen vuurwerk met een grotere kruitinhoud dan Nederlands vuurwerk, etc.

  7. Deze 6 gebruikers waarderen Brainiac voor het bericht:


  8. #35
    VWC-Lid BurstDuo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 juli 2012
    Berichten
    1.099
    Thanks
    1.797
    1.269 waarderingen in 442 posts
    Echt triest dit, 16 potjes... Duits vuurwerk. Ongelooflijk.

    Dit vuurwerk word gewoon mee genomen voor eigen gebruik.
    De beste blauwe agentjes vertellen het zelf als je bevriend met ze bent.

    Groet,


    De wereld is weer eens gered!!

  9. #36
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 mei 2006
    Berichten
    132
    Thanks
    50
    54 waarderingen in 36 posts
    Ik ben het met je eens hoor maar volgens mij moet er ook nog een nl handleiding op zitten.
    Bom-vivant

  10. #37
    VWC-Lid Meshuggah's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 december 2010
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    416
    Thanks
    1.741
    300 waarderingen in 104 posts
    Leuk hoe alle politieagenten hier over één kam worden geschoren.

  11. #38
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2011
    Berichten
    990
    Thanks
    569
    1.253 waarderingen in 367 posts
    Ik vraag me af hoe die mensen erbij komen om uit alle mogelijke beroepen ervoor kiezen om agent te worden ,,, met alle respect ,, en ieder in waarde .

  12. Deze 2 gebruikers waarderen pielke voor het bericht:


  13. #39
    VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    5.939
    Thanks
    1.145
    2.879 waarderingen in 1.215 posts
    in het filmpje wordt duidelijk dat er 25 kilo ingevoerd mag worden,
    als er 18 kilo in beslag is genomen, was er in het totaal dus 43 kilo...

    2 vrienden van mij zijn agent, beide toffe gasten, ook als ze in dienst zijn, niet alles en iedereen over 1 kam scheren,
    is het zelfde dat er wordt gezegd dat alle mensen die vuurwerk afsteken tokkies zijn...
    Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

  14. #40
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2011
    Berichten
    990
    Thanks
    569
    1.253 waarderingen in 367 posts
    Vraag je vrienden dan eens wat hun hiertoe gebracht heeft , en of ze met een fijn gevoel samen met hun gezinnetje de stad in gaan of naar een restaurant .
    Al moet het van hun baas , ik kan ze wel vreten als ik s'morgens naar mijn werk rijd en dan bv geflitst wordt omdat ik 3 km te hard rij.

  15. #41
    VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    5.939
    Thanks
    1.145
    2.879 waarderingen in 1.215 posts
    hoezo zouden ze niet met een fijn gevoel de stad in kunnen?
    feit blijft dat er mensen moeten zijn die controleren of de regels worden na geleefd.
    en ja ook in heb een hekel aan de flitsteams langs de weg...
    Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

  16. #42
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 december 2012
    Berichten
    40
    Thanks
    36
    25 waarderingen in 15 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pielke Bekijk bericht
    Al moet het van hun baas , ik kan ze wel vreten als ik s'morgens naar mijn werk rijd en dan bv geflitst wordt omdat ik 3 km te hard rij.
    Offtopic maarre, JIJ gaat te hard en dan zeuren dat je een bekeuring krijgt

    :')

  17. Deze gebruiker waardeert Hortz voor het bericht:


  18. #43
    VWC-Lid Killuminati's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 november 2014
    Berichten
    310
    Thanks
    101
    243 waarderingen in 94 posts
    Arno kan weer met een gerust hart naar bed gaan want hij heeft Nederland van een terroristische aanval gered. Super vangst! Medaille waard.

  19. #44
    VWC-Lid marc-073's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 maart 2012
    Berichten
    170
    Thanks
    42
    155 waarderingen in 56 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hortz Bekijk bericht
    Offtopic maarre, JIJ gaat te hard en dan zeuren dat je een bekeuring krijgt

    :')
    dat zijn waarschijnlijk die 3 kilometer sneller om een voertuig in te halen.

  20. #45
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Indien Duits vuurwerk ook een NL gebruiksaanwijzing erop heeft staan dan mogen ze dit niet verbieden. Echter is dit niet het geval, alsof dit bewust zo is gedaan (of juist bewust is gevraagd?)
    Want het is toch vreemd dat (het het eigenlijk maar een kleine moeite is om een NL tekst erop te laten zetten) dit tot op heden nog niet wordt gedaan! De hamvraag is dan ook "Waarom niet?"

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •