Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 32
  1. #16
    VWC-Lid FireworkAddicted's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 december 2010
    Locatie
    VWC
    Berichten
    699
    Thanks
    5
    211 waarderingen in 128 posts
    Nee normaal groen visco
    Neem het ervan!

  2. #17
    VWC-Lid MGMT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 november 2006
    Berichten
    1.567
    Thanks
    840
    571 waarderingen in 288 posts
    Ik denk toch ook de knieperigheid van de Nederlanders. Als een lont uit is "Ja maar dat is zonde, steek hem nog effe een keer aan Jan".

    En de Alcohol (sommigen zien 31 december als een vrijbrief om de hele dag te gaan zuipen).
    Vuurwerk is een passie!

  3. #18
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.968
    Thanks
    2.326
    3.387 waarderingen in 1.553 posts
    Het niet respecteren van vuurwerk.
    Klinkt misschien wazig.

    Maar vuurwerk bevat kruit en daar moet je rekening mee houden dat er brandend vuurwerk uitkomt.
    Het is geen speelgoed.
    Dus de gebruiksaanwijzing lezen.
    Weten wat het stuk vuurwerk doet, knalt het, vliegt het, komen er bombettes uit.

    Blijf met je poten van de drank af.
    En drugs laat die blow lekker liggen voor nieuwjaarsdag.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  4. #19
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 oktober 2012
    Berichten
    3
    Thanks
    0
    2 waarderingen in 1 post
    Gewoon het dom bezig zijn, zoals bijvoorbeeld mensen die een pijpbom maken of een weigerende nitraat opnieuw proberen af te steken....

  5. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 december 2008
    Berichten
    1.095
    Thanks
    480
    687 waarderingen in 178 posts
    Er zijn gewoon ongelofelijk veel jongeren die stunten met vuurwerk, vooral als ze in groepjes zijn.
    Zie dit filmpje waarbij jongens met pijlen zonder stok gooien. Dan denk je toch ook, dat dat allemaal nog goed gaat is toch een wonder.


  6. #21
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 november 2013
    Berichten
    67
    Thanks
    103
    61 waarderingen in 24 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door metallicafan Bekijk bericht
    Er zijn gewoon ongelofelijk veel jongeren die stunten met vuurwerk, vooral als ze in groepjes zijn.
    Zie dit filmpje waarbij jongens met pijlen zonder stok gooien. Dan denk je toch ook, dat dat allemaal nog goed gaat is toch een wonder.

    Teveel testosteron en te weinig hersens...

  7. Deze gebruiker waardeert KClO4 voor het bericht:


  8. #22
    VWC-Lid broodjekaas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 oktober 2014
    Berichten
    703
    Thanks
    381
    248 waarderingen in 147 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lawinebom Bekijk bericht
    Gemakzucht (snel pijl uit hand of in de grond.)
    Weigegeraars proberen op nieuw af te steken vanaf de hand(11jarig jongetje met de cobra deed een papiertje tegen het kruit om het lont op was maar niet afging)
    Te lang in de hand houden voor knal in de lucht.
    Geen vuurwerkbril.
    Alcolholmisbruik en vuurwerk.
    Potten niet vastzetten.
    Maar de grootste is stoerdoenderij kijk is wat ik heb en kan.
    bbbbbbbulshit, deze debiel ging nog verder en HAALDE HET DOPJE VAN DE COBRA AF EN STAK HEM AAN BIJ HET KRUIT

  9. #23
    VWC-Lid broodjekaas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 oktober 2014
    Berichten
    703
    Thanks
    381
    248 waarderingen in 147 posts
    Enneh, ik dacht meer aan goede voorbeelden ipv "verkeerd gebruik" etc, weet je hoeveel daar wel niet onder valt?

    Dingen uit mijn "directe omgeving"
    Gast bij ons op school was dronken terwijl hij nitraten aan het afsteken was, *probeert er een aan te steken*, *lontje doet ****, *word afgelijd*, *lontje is toch aan* "KIJK UIT!" *gooit* *20cm van hand BOOOM*. Hij had brandwondjes en een gebroken vingerbotje (betonstop ertegenaan neem ik aan).

    2 gasten die een maat van een maat van me kent staken een cipolla 120 gram af, *steekt aan en gooit weg* *pssshhhhh... niks meer....* *lopen er naar toe en pakken hem op* "oh lontje is uitgegaan, zit nog genoeg aan" *steekt aan boem* was quickmatch ofzo (geen idee hoe cipollas werken). Eentje was vingers kwijt enzo, allebei gehoorschade en die andere was een week blind (of slecht ziend, kan ook).

    Tyfus debiel uit mijn stad deed een strijker in een bierflesje en gaat van 5m staan kijken...? Had een snijwond OP ZIJN WENKBROUW!!!!! close call.

    Verder zag ik een stel jongens asian thunder rockets als voetzoekers afsteken..? Een heksenkring van fp3 small maken.....? Enneh een dronkelap gooide een cake gewoon de straaf op, schoot volaan richting hem en zijn vrienden. Volgens mij was daar niemand gewond though. Heb ook genoeg LEGE wijnflessen met pijlen zien omvallen. Heb jongeren met rotjes naar elkaar zien gooien en babypijltjes en rom kaarsen op elkaar schieten, ZELFS THUNDERKINGS. Riep toen van "wtf man wil je dood ofzo", werd uitgemaakt voor pussy en ik moest mijn "****** bek houden". Toen schoten ze een thunderking richting ons (was met vrienden) en ben ik maar weggegaan.
    Uhh ik hoorde een klasgenoot praten over dat zijn vriend een 4 inch cylinder salute had weten te bemachtigen en toen ik hem ff uithoorde kwam ik erachter dat hij niet eens wist dat je die dingen uit buizen hoort te schieten. Toen ik vroeg "waar wil je die afsteken dan?" 'gewoon om 12 uur' "ja maar waar" 'gewoon op het plein' (Dat plein heeft een straal van zo'n 20 meter en er ligt een halve cirkel aan huizen omheen...... (hij woont daar)). Heb hem verteld dat hij dat ding echt ergens op een voetbal veld ofzo moet afsteken omdat ze debiel hard zijn, de volgende dag 30 cm visco en een ti-rep aan hem gegeven en uitgelegd hoe en dat hij die lont sws moest verlengen.

    Na O/N liet hij een foto van de krater zien, hij had hem in een speeltuin afgestoken. (Verbetering vergeleken met dat pleintje maar nogsteeds slechte plek imo). Na het zien van die foto weet ik zeker dat als het op die eerste plek geweest zou zijn de ramen er uit zouden liggen.

  10. Deze gebruiker waardeert broodjekaas voor het bericht:


  11. #24
    VWC-Lid broodjekaas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 oktober 2014
    Berichten
    703
    Thanks
    381
    248 waarderingen in 147 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the cigarman Bekijk bericht
    Het niet respecteren van vuurwerk.
    Klinkt misschien wazig.

    Maar vuurwerk bevat kruit en daar moet je rekening mee houden dat er brandend vuurwerk uitkomt.
    Het is geen speelgoed.
    Dus de gebruiksaanwijzing lezen.
    Weten wat het stuk vuurwerk doet, knalt het, vliegt het, komen er bombettes uit.

    Blijf met je poten van de drank af.
    En drugs laat die blow lekker liggen voor nieuwjaarsdag.
    Ik vind zelf dat sober natuurlijk het beste is maar als je dan toch moet kiezen zou ik blowen. Heb mensen meegemaakt die onder invloed van vrijwel alles waren (verschillende momenten ofc). Wiet lijkt me toch echt de beste van alle kwade in combinatie met vuurwerk. Als ze half stoned zijn functioneren ze gewoon en lachen alleen meer enzo, als ze helemaal stoned zijn gaan ze zelf echt niets meer afsteken hoor xD Alleen een beetje als een zombie kijken. Dan duw je ff snel een bril op hun hoofd en tadaaa xD.
    Maar nogmaals nuchter is natuurlijk gewoon het beste

  12. #25
    VWC-Lid erik36's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2011
    Locatie
    Wierden
    Berichten
    241
    Thanks
    119
    122 waarderingen in 62 posts
    1 Alcohol.
    2 stoer zijn voor anderen.
    3 Het kracht niet weten van het bepaalde vuurwerk.

  13. #26
    VWC-Lid PyroPowerZ's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 april 2009
    Locatie
    Hier :D
    Berichten
    864
    Thanks
    110
    141 waarderingen in 70 posts
    Soms is het toch echt de schuld van het vuurwerk hoor. Met name het goedkope Nederlandse consu spul kan gevaarlijk uitpakken. Hierbij doel ik op goedkope pijlen die met een boog terug komen en 20meter van de afsteekplek op de grond afgaan. Of kleine cakes die omvallen, bombettes die niet de lucht in schieten en noem maar op.

    Natuurlijk moet je altijd goed uitkijken met wat je doet maar soms is vuurwerk ook extreem onvoorspelbaar.
    Klappen die handel! De meesten zijn toch doof.

  14. #27
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2011
    Berichten
    195
    Thanks
    9
    192 waarderingen in 65 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyroPowerZ Bekijk bericht
    Soms is het toch echt de schuld van het vuurwerk hoor. Met name het goedkope Nederlandse consu spul kan gevaarlijk uitpakken.kleine cakes die omvallen.
    Hier is het vuurwerk niet de schuld maar de persoon die het aansteekt..
    Juist de kleine cakes moet je goed vastzetten voor een paar euro heb je zo'n klem..
    Eigenlijk moet je elke cake vastzetten of klemmen..
    Ik heb er speciaal een plaat voor gemaakt met een paar gewichten..

    Maar inderdaad is vuurwerk onvoorspelbaar.. Daarom altijd genoeg afstand en een bril..

  15. Deze gebruiker waardeert Xtro voor het bericht:


  16. #28
    VWC-Lid Goldpyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 oktober 2014
    Locatie
    Midden Nederland
    Berichten
    607
    Thanks
    1.250
    512 waarderingen in 199 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xtro Bekijk bericht
    Hier is het vuurwerk niet de schuld maar de persoon die het aansteekt..
    Juist de kleine cakes moet je goed vastzetten voor een paar euro heb je zo'n klem..
    Eigenlijk moet je elke cake vastzetten of klemmen..
    Ik heb er speciaal een plaat voor gemaakt met een paar gewichten..

    Maar inderdaad is vuurwerk onvoorspelbaar.. Daarom altijd genoeg afstand en een bril..
    ik vind juist dat het vuurwerk op deze manier de schuld heeft omdat dat goed gekeurd is. je moet er vanuit kunnen gaan dat het niet zomaar omvalt. een veiligheids klem is natuurlijk voor de zekerheid handig als je het echt niet vertrouwt maar in pincipe moet je er van uit kunnen gaan dat wat je in nl koopt goed getest is en blijft staan, bij goed weer en vlakke ondergrond.

  17. #29
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2011
    Berichten
    195
    Thanks
    9
    192 waarderingen in 65 posts
    @ Goldpyro Daar heb je helemaal gelijk in.. zo had ik het nog niet bekeken.

  18. #30
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    2.996
    Thanks
    1.005
    1.614 waarderingen in 885 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goldpyro Bekijk bericht
    ik vind juist dat het vuurwerk op deze manier de schuld heeft omdat dat goed gekeurd is. je moet er vanuit kunnen gaan dat het niet zomaar omvalt. een veiligheids klem is natuurlijk voor de zekerheid handig als je het echt niet vertrouwt maar in pincipe moet je er van uit kunnen gaan dat wat je in nl koopt goed getest is en blijft staan, bij goed weer en vlakke ondergrond.
    de vlakke ondergrond is dus het probleem. Als jij hem in de straat afsteekt op klinkers en hij staat niet helemaal stabiel dan kan het al gaan schommelen. Dus eigenlijk moet je er dan bij zeggen dat het op een plaat moet staan die vlak staat. Een cake in het gras zetten, op klinkers of met een steentje er net even onder is niet verstandig.Wat mij betreft richten ze zich op voorlichting waarbij dit ook vermeld wordt.
    greetzz
    Eer was was was, was was is!

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •