Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 5 van 52 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 775

Discussie: 25KG regeling

  1. #61
    VWC-Lid MGMT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 november 2006
    Berichten
    1.567
    Thanks
    840
    571 waarderingen in 288 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thunderboy Bekijk bericht
    Het is 25kg p/p wat hij mee mag geven. Volgens mij is er nergens een regel waarin staat dat dit per dag is. Als jij per keer met 25kg de winkel uitloopt, dan mag jij 25kg buiten voorhanden hebben.
    Tevens is je dealer niet in overtreding, omdat hij 25kg meegeeft.

    Bij een grote order zou je bv voor kunnen stellen, of hij meerdere afhaalbonnen maakt van je bestelling, max 25kg per bon. Samen met 1 maat loop je dan ieder met bon naar buiten en doet dit nog eens. In Belgie wordt dit ook gedaan.
    Hey kijk aan, daar wordt ik wat geruster op. Ik kan inderdaad niet veel dragen, en mn broertje ook niet, maar dan loop ik meerdere keren naar buiten/binnen. Geen probleem dan.

    Ik maak me ook niet druk over onderweg/vervoer, maar meer het feit dat ik straks nog een keer extra heen en weer kan rijden
    Vuurwerk is een passie!

  2. #62
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Bekijk bericht
    Klopt. Er zijn gewoon makkelijke manieren om dit te omzeilen. Het feit blijft wel bestaan dat je meer dan 25KG vervoerd, per vervoersmiddel is dit ook gewoon 25KG dus je blijft in overtreding.
    Ik ben toch wel benieuwd waar deze veronderstelling vandaan komt. Ik kan de 25 kg ter beschikking stellen door de winkelier terug vinden (Zie hieronder). 25 kg per vervoersmiddel/ huishouden is zower ik weet nergens vastgelegd.
    Verder is de wettelijke definitie "perlevering" ook leuk; dit sluit niets uit over het aantal personen. Een order mag maar 25 kilo zijn, ook al kom je hem met de hele wijk ophalen (hoewel er iets voor de zeggen ia dat dit in " aan een consument" zit, wat een enkelvoud, dus 1 persoon, betreft). Maar, meerdere orders van 25 kilo zijn meerdere leveringen, en die mag je (na elkaar) als dezelfde persoon ophalen.

    Vuurwerkbesluit: Artikel 2.3.3
    Het is verboden per levering meer dan 25 kilogram consumentenvuurwerk aan een particulier ter beschikking te stellen. Voor de bepaling van de hoeveelheid consumentenvuurwerk wordt uitgegaan van het gewicht van het vuurwerk als zijnde onverpakt.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  3. #63
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 december 2014
    Locatie
    Delft
    Berichten
    879
    Thanks
    1.117
    212 waarderingen in 116 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
    Ik ben toch wel benieuwd waar deze veronderstelling vandaan komt. Ik kan de 25 kg ter beschikking stellen door de winkelier terug vinden (Zie hieronder). 25 kg per vervoersmiddel/ huishouden is zower ik weet nergens vastgelegd.
    Verder is de wettelijke definitie "perlevering" ook leuk; dit sluit niets uit over het aantal personen. Een order mag maar 25 kilo zijn, ook al kom je hem met de hele wijk ophalen (hoewel er iets voor de zeggen ia dat dit in " aan een consument" zit, wat een enkelvoud, dus 1 persoon, betreft). Maar, meerdere orders van 25 kilo zijn meerdere leveringen, en die mag je (na elkaar) als dezelfde persoon ophalen.

    Vuurwerkbesluit: Artikel 2.3.3
    Het is verboden per levering meer dan 25 kilogram consumentenvuurwerk aan een particulier ter beschikking te stellen. Voor de bepaling van de hoeveelheid consumentenvuurwerk wordt uitgegaan van het gewicht van het vuurwerk als zijnde onverpakt.
    Ik weet de artikel nummers niet maar je mag ook maar 25kg in je huis hebben en het zelfde geldt voor je auto.

  4. #64
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 november 2016
    Berichten
    20
    Thanks
    5
    7 waarderingen in 4 posts
    zoeen slappe regelling die van geen kant klopt.
    ze zijn dus wel gedwongen om het nu nog te gedogen lijkt mij met de grotere cakeboxen

  5. #65
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 oktober 2016
    Berichten
    240
    Thanks
    130
    371 waarderingen in 110 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cyberhippy Bekijk bericht
    zoeen slappe regelling die van geen kant klopt.
    ze zijn dus wel gedwongen om het nu nog te gedogen lijkt mij met de grotere cakeboxen
    Gedwongen zijn ze niet. Is denk ik pure willekeur van de gene die je treft. Wat vooral belangrijk is, is dat ze je boxen niet doorgelont aantreffen. Beginnen dan gelijk over "vuurwerkmodificeren" te piepen.

  6. #66
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 november 2016
    Berichten
    20
    Thanks
    5
    7 waarderingen in 4 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TotalConfus Bekijk bericht
    Gedwongen zijn ze niet. Is denk ik pure willekeur van de gene die je treft. Wat vooral belangrijk is, is dat ze je boxen niet doorgelont aantreffen. Beginnen dan gelijk over "vuurwerkmodificeren" te piepen.

    maar dan zouden ze de producten toch al niet mogen verkopen die al meer dan 25kg wegen ;)
    dit pakken ze niet aan, dus gedoogd.
    idd verschilt het bij een huiszoeking erg wie je aantreft.
    zelf heb ik enkel telefoontjes van de politie gehad naar aanleiding van een onderzoek.
    ze zijn (nog)niet langs geweest

  7. #67
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 oktober 2016
    Berichten
    240
    Thanks
    130
    371 waarderingen in 110 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cyberhippy Bekijk bericht
    maar dan zouden ze de producten toch al niet mogen verkopen die al meer dan 25kg wegen ;)
    dit pakken ze niet aan, dus gedoogd.
    idd verschilt het bij een huiszoeking erg wie je aantreft.
    zelf heb ik enkel telefoontjes van de politie gehad naar aanleiding van een onderzoek.
    ze zijn (nog)niet langs geweest
    Is niet helemaal waar. Er zijn cakeboxen die je met zijn tweeën op moet halen vanwege het gewicht. Zou in jou geval met die telefoontjes, toch maar een beetje oppassen. heb hier thuis een keer het circus meegemaakt en daat wordt je niet echt vrolijk van...

  8. #68
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 december 2016
    Berichten
    54
    Thanks
    4
    132 waarderingen in 22 posts
    ik ga morgen in mijn eentje naar zeavuurwerk nl bij mij in de buurt ik heb een bestelling van meer dan 30 kg zal ik dit mee krijgen? zal namelijk erg klote zijn als ik twee keer dat hele stuk zal moeten rijden...

  9. #69
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 november 2016
    Berichten
    20
    Thanks
    5
    7 waarderingen in 4 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TotalConfus Bekijk bericht
    Is niet helemaal waar. Er zijn cakeboxen die je met zijn tweeën op moet halen vanwege het gewicht. Zou in jou geval met die telefoontjes, toch maar een beetje oppassen. heb hier thuis een keer het circus meegemaakt en daat wordt je niet echt vrolijk van...
    ik heb thuis niets te verbergen voor ze.

  10. #70
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 november 2016
    Berichten
    20
    Thanks
    5
    7 waarderingen in 4 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door legalpyroyt Bekijk bericht
    ik ga morgen in mijn eentje naar zeavuurwerk nl bij mij in de buurt ik heb een bestelling van meer dan 30 kg zal ik dit mee krijgen? zal namelijk erg klote zijn als ik twee keer dat hele stuk zal moeten rijden...
    desnoods een deel ophalen, in de auto gooien en dan de rest ophalen?

  11. Deze gebruiker waardeert cyberhippy voor het bericht:


  12. #71
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 augustus 2008
    Locatie
    twente
    Berichten
    288
    Thanks
    103
    135 waarderingen in 72 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cyberhippy Bekijk bericht
    desnoods een deel ophalen, in de auto gooien en dan de rest ophalen?
    Haha, dat gaf mijn winkel ook al als oplossing...

  13. #72
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 december 2014
    Locatie
    Delft
    Berichten
    879
    Thanks
    1.117
    212 waarderingen in 116 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door legalpyroyt Bekijk bericht
    ik ga morgen in mijn eentje naar zeavuurwerk nl bij mij in de buurt ik heb een bestelling van meer dan 30 kg zal ik dit mee krijgen? zal namelijk erg klote zijn als ik twee keer dat hele stuk zal moeten rijden...
    Zou kunnen dat je 2x moet lopen, op mijn afhaalbewijs van zena stond namelijk "let op: je mag wettelijk per persoon niet meer dan 25kg vuurwerk tegelijk afhalen."

  14. #73
    VWC-Lid postvoordennis's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 oktober 2005
    Berichten
    419
    Thanks
    60
    248 waarderingen in 141 posts
    Hoe kan je volgens de regels de Escape from Hell ophalen? Op de verpakking staat bruto gewicht 26kg en netto gewicht 25kg

  15. #74
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 december 2014
    Locatie
    Delft
    Berichten
    879
    Thanks
    1.117
    212 waarderingen in 116 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door postvoordennis Bekijk bericht
    Hoe kan je volgens de regels de Escape from Hell ophalen? Op de verpakking staat bruto gewicht 26kg en netto gewicht 25kg
    Buitendoos en kooi eraf. Dat moet toch minstens 1kg schelen.

  16. #75
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.073
    Thanks
    5.418
    6.220 waarderingen in 2.973 posts
    Stel je wordt met zo'n 25+kg samengestelde compound aangehouden, standaard controle ergens, en je wordt beboet/gedagvaard, kun je dan terug naar de winkel en de boete toeschuiven omdat ze het je meegaven zonder 2x te laten rijden? (Is 40kg ofzo toch?) Ik weet nml als leekburger niet van al die regels, is nooit campagne oid voor geweest. Dus wiens verantwoordelijkheid is het dan? Burger die de wet moet kennen, overheid die moet voorlichten, verkoper die het moet doen of importeur die geen vergrijp moet faciliteren? Leuk rechtszaakje.

  17. Deze gebruiker waardeert Richardus voor het bericht:


Pagina 5 van 52 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •