Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 12 van 53 EersteEerste ... 2101112131422 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 166 t/m 180 van 783

Discussie: 25KG regeling

  1. #166
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Ach in de jaren dat ik Nederland ken was dat al zo bv zendapparatuur(radio) wel verkopen maar niet bezitten bv koffieshops voordeur/achterdeur zo kan ik wel doorgaan Hollandse logica.

  2. Deze 2 gebruikers waarderen chappie voor het bericht:


  3. #167
    VWC-Lid X-Treme's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 september 2006
    Locatie
    Noordwijkerhout
    Berichten
    224
    Thanks
    28
    236 waarderingen in 73 posts
    Hoe om te gaan met de cakeboxen welke meer als 25 kg wegen:

    Geachte Vuurwerkverkoper,

    U ontvangt deze mail omdat ons recent signalen hebben bereikt dat er vuurwerkpakketten op de markt worden gebracht die zwaarder zijn dan 25 kilogram per stuk. Wij vonden het belangrijk u te informeren, zodat u weet hoe wij met deze zware pakketten zullen omgaan in het kader van de handhaving. Dit om misverstanden te voorkomen.

    Als het goed is zijn deze zware pakketten onderverdeeld in kleinere verpakkingen om aan de consument te leveren. Aan een consument mag immers maar 25 kilogram vuurwerk worden ter beschikking worden gesteld op grond van artikel 2.3.3 van het Vuurwerkbesluit.

    Als u deze pakketten in uw assortiment heeft dan bent u verplicht deze pakketten in stukken die niet zwaarder zijn dan de voorgeschreven 25 kilogram te verkopen en deze afzonderlijke delen aan verschillende mensen mee te geven. Als u dit niet doet bent u in overtredingen van artikel 2.3.3 van het Vuurwerkbesluit. Het splitsen van het pakket in afzonderlijke kleinere verpakkingen mag alleen plaatsvinden in de bufferbewaarplaats.

    De consument dient deze afzonderlijke verpakkingen in afzonderlijke voertuigen te vervoeren, omdat een consument maximaal 25 kilogram vuurwerk mag vervoeren per voertuig. Dit is een verplichting op grond van artikel 1.2.5 lid 2 van het Vuurwerkbesluit.

    U dient de consument te wijzen op deze verplichting.

    Middels deze mail waarschuwen wij u dat het ter beschikking stellen van meer dan 25 kilogram vuurwerk aan een particulier (de overtreding van artikel 2.3.3 van het Vuurwerkbesluit) een feit is waarvoor wij de Bestuurlijke strafbeschikking milieu (BSBM) kunnen inzetten. Via de BSBM, kan een buitengewoon opsporingsambtenaar een (strafrechtelijke) boete aanzeggen voor bepaalde aangewezen overtredingen. Het werken met deze strafbeschikking gebeurt binnen de richtlijnen van het Openbaar Ministerie. Een opgelegde boete kan zonder tussenkomst van de rechter door het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) worden geïnd. Voor overtredingen van het Vuurwerkbesluit moet u rekening houden met bedragen tussen de 600 en 8.000 euro.

  4. Deze gebruiker waardeert X-Treme voor het bericht:


  5. #168
    VWC-Lid RickGAE's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 januari 2013
    Berichten
    3.500
    Thanks
    2.550
    1.542 waarderingen in 803 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door X-Treme Bekijk bericht
    Hoe om te gaan met de cakeboxen welke meer als 25 kg wegen:
    Is deze mail landelijk naar alle verkopers gestuurd, of regionaal naar een aantal winkels?

  6. #169
    Super Moderator arviidd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    3.558
    Thanks
    9.234
    3.547 waarderingen in 1.465 posts
    Inplaats van dit gezeur moeten ze eens achter hun oren krabben en bedenken hoe dit anders kan. Die 25kg aan karton slaat nergens op.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  7. Deze gebruiker waardeert arviidd voor het bericht:


  8. #170
    VWC-Lid Komkommer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2017
    Berichten
    1.522
    Thanks
    1.213
    1.025 waarderingen in 556 posts
    In de 2e zin gaat het al mank; “als het goed is..”
    Het stukje later over de 25KG per auto, staat geschreven alsof de winkel daar ook verantwoordelijk voor is.

    Dit zijn echt bureau wetten (bedacht achter een bureau zonder enige praktijk kennis), een winkel heeft echt geen tijd om de pakketten in de bunker in 2 of meerdere delen te maken (als dat al kan) en ze zo aan verschillende klanten mee te geven.

    Volkomen kansloze regelgeving zo!

  9. #171
    VWC-Lid Arahon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 december 2014
    Berichten
    1.005
    Thanks
    107
    728 waarderingen in 346 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arviidd Bekijk bericht
    Inplaats van dit gezeur moeten ze eens achter hun oren krabben en bedenken hoe dit anders kan. Die 25kg aan karton slaat nergens op.
    Helemaal mee eens, mijn post eerder deze week in een ander topic;

    Ik ben het net als hierboven het er ook mee eens dat de 25kg regel niet meer van deze tijd is. De verhouding verpakking/kruit (zeker bij compound cakeboxen die ook nog eens in een kooi en extra omdoos zitten) past niet meer bij het vuurwerk dat wordt aangeboden. Met een budget van minder dan 100 euro is die 25 kilo al te halen.

    Vergelijk de kruit/verpakking ratio maar eens met grondbloemen. Het kruit van een Cat 1 grondbloem is ongeveer 1/3e van het totaalgewicht van het stukje vuurwerk. Dat betekent bij 25 kilo aan deze in de schappen liggende tollen 8,33kg kruit in verwerkt zit.

    Ik heb inmiddels al compound cakeboxen voorbij zien komen met een ratio van 1 op 10 (een paar van Rubro o.a., ik vermoed ook dat de Jackhammer en de Venom om en nabij de 20kg zullen wegen). Die grondplaat moet natuurlijk ook wat gewicht hebben om als basis te kunnen fungeren. Met een 1/10 ratio betekent dat je dus 83,3kg aan compounds moet aanschaffen om evenveel 'pyrotechnische sas' in huis te halen als 25 kilo aan cat 1 tollen waar de Aldi mee vol ligt.

    De 25kg regel is uit de tijd van het vuurwerkbesluit 2002, toen cakes nog 200gram kruit mochten bevatten. Inmiddels zijn we naar 500 gram per cake, cakeboxen, compound én 25 gram per tube zijn gegaan, wat de cakes per gram kruit veel en veel zwaarder heeft gemaakt. Ik herinner me nog dat die 200 grammers werkelijk niets wogen en zeer gemakkelijk omvielen. Nogal een verschil met de betonblokken die we tegenwoordig kopen. Ik ben overigens blij dat ze zoveel wegen hoor, i.v.m. veiligheid, omvallers al jaren niet meer gezien, maar het zou fijn zijn als de vuurwerklobby deze 25kg regels eens probeert op te rekken, scheelt een hoop stress volgens mij ;)
    Ik denk zelfs dat bij een eventuele inbeslagname je nog best een kans maakt in de rechtbank, zeker wanneer er compounds in beslag worden genomen. Deze regel staat absoluut niet meer in contrast met wat verkocht wordt en hoe hedendaags vuurwerk in elkaar zit.

  10. Deze 2 gebruikers waarderen Arahon voor het bericht:


  11. #172
    Super Moderator Djaimy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2009
    Berichten
    6.207
    Thanks
    19.566
    6.902 waarderingen in 2.701 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arahon Bekijk bericht
    Beste lap
    Het is daarnaast ook gewoon totaal kansloos om de verpakking mee te nemen. Wanneer ik een product maak die 24,5kg weegt qua verpakkingsmateriaal en 0,5kg kruit, zit ik al aan de max. Het is een vergelijking van niks, maar het slaat beiden nergens op.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  12. #173
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arahon Bekijk bericht
    Helemaal mee eens, mijn post eerder deze week in een ander topic;



    Ik denk zelfs dat bij een eventuele inbeslagname je nog best een kans maakt in de rechtbank, zeker wanneer er compounds in beslag worden genomen. Deze regel staat absoluut niet meer in contrast met wat verkocht wordt en hoe hedendaags vuurwerk in elkaar zit.
    Ik verwacht dat jij als consumwnt gewoon je boete krijgt, maar dat de verkoper en vooral importeur daarna een hoop gezeur krijgt. Denk niet dat ze je boete zomaar kwijtschelden.

    Een regelgeving op kruitgewicht is logischer, want dat is gevaarlijk. Karton nogsteeds niet bij mijn weten.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  13. Deze gebruiker waardeert kamikaze voor het bericht:


  14. #174
    Super Moderator arviidd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    3.558
    Thanks
    9.234
    3.547 waarderingen in 1.465 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
    Ik verwacht dat jij als consumwnt gewoon je boete krijgt, maar dat de verkoper en vooral importeur daarna een hoop gezeur krijgt. Denk niet dat ze je boete zomaar kwijtschelden.

    Een regelgeving op kruitgewicht is logischer, want dat is gevaarlijk. Karton nogsteeds niet bij mijn weten.
    Karton kan je je lelijk aan snijden.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  15. Deze 2 gebruikers waarderen arviidd voor het bericht:


  16. #175
    VWC-Lid X-Treme's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 september 2006
    Locatie
    Noordwijkerhout
    Berichten
    224
    Thanks
    28
    236 waarderingen in 73 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RickGAE Bekijk bericht
    Is deze mail landelijk naar alle verkopers gestuurd, of regionaal naar een aantal winkels?
    In ieder geval naar de winkels die onder milieudienst IJmond vallen, maar zal vast ook wel landelijk verspreid worden.

  17. Deze gebruiker waardeert X-Treme voor het bericht:


  18. #176
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.933
    Thanks
    4.689
    6.471 waarderingen in 2.628 posts
    Ze moeten het inderdaad gaan aanpassen naar het kruitgewicht. Wat maakt het brutogewicht nou uit? Echt weer zo'n primitieve wet die nog kant nog wal raakt.

    Zo zijn er wel meer dingen hoor waarvan ik de afwijking met de CE regelgeving niet van begrijp. Zoals fonteinen, dan mag je hier maar 100 gram per fontein of maximaal 200 gram verspreid over meerdere tubes. Wat is dit nou weer voor vage regel? Waarom niet gewoon gelijk maken met de rest van Europa naar 250 gram. Hoe kan je nou weer gevaar in zien van dat verschil met 100 en 250 gram.. Zelfde als die verplichte combinatie van mine en enkelschotsbuizen voor 25 gram per tube. Heel Europa met categorie 2 mag gewoon direct elk schot vullen met 25 gram, maar wij moeten weer eerst een mine hebben voordat dat pas kan.

  19. Deze gebruiker waardeert MasterBsc voor het bericht:


  20. #177
    VWC-Lid elburgersc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2010
    Berichten
    2.634
    Thanks
    2
    1.430 waarderingen in 833 posts
    Tsja zo krom is het... Nederland en regeltjes je word er echt zoooo moe van!!

  21. #178
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arviidd Bekijk bericht
    Karton kan je je lelijk aan snijden.
    En het is nog brandbaar ook
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  22. #179
    VWC-Lid josZie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 augustus 2005
    Berichten
    1.038
    Thanks
    1.307
    851 waarderingen in 343 posts
    Ondanks dat de hele 25 kg BRUTO gewicht nergens meer over gaat, is het ook apart dat een importeur dergelijke zware bakken ontwikkeld.

    65 kg bakken --> 3 personen meegeven, 3 auto's vervoeren, 3 huizen om in op te slaan....

    wat een onzin allemaal.
    -Step outside the box to see the real picture-

  23. #180
    VWC-Lid kaboem's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2005
    Berichten
    1.275
    Thanks
    248
    621 waarderingen in 247 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door josZie Bekijk bericht
    Ondanks dat de hele 25 kg BRUTO gewicht nergens meer over gaat, is het ook apart dat een importeur dergelijke zware bakken ontwikkeld.

    65 kg bakken --> 3 personen meegeven, 3 auto's vervoeren, 3 huizen om in op te slaan....

    wat een onzin allemaal.
    Ja daarin zijn ze helaas door geslagen.

Pagina 12 van 53 EersteEerste ... 2101112131422 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •