Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

25KG regeling

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    25KG regeling

    Thanks voor de antwoorden, fijn oud en nieuw alvast! ;-)
    Laatst aangepast door Henkietje058; 9 December 2014, 11:27.

    #2
    Dat je niet meer in huis mag hebben dan 25kg kruit.

    Comment


      #3
      Nee niet meer als 25 kilo totaal gewicht hebben geen kruit/sas gewicht.
      Enjoy dont destroy i love fireworks

      Comment


        #4
        Dan hou je niet veel meer over.
        De verpakkingen wegen soms al meer dan 2 kg

        Comment


          #5
          Officieel mag je bij een verkooppunt per keer niet meer dan 25kg per keer meenemen. En per huishouden mag er 25kg vuurwerk opgeslagen worden! 25kg is inclusief papier, klei etc. Het bruto gewicht dus!

          Comment


            #6
            Heb je 45 500grammers dan

            Comment


              #7
              25kg bruto gewicht geldt bij het ophalen maar ook per wat je in je bezit mag hebben.
              Een regel van likmereet...
              No Pyro no Party

              Comment


                #8
                Is er een geval bekend van iemand die meer als 25 kg legaal in zijn auto had en waarbij het werd ingenomen?

                Comment


                  #9
                  Ja die zijn er zeker. Al meerdere malen in de media en hier op het forum gehoord.
                  Vuurwerkland AVRI: www.avri-vuurwerkland.nl

                  Comment


                    #10
                    Wanneer naar Halt?

                    Voor de volgende vuurwerkovertredingen kun je een Halt-straf krijgen:

                    het afsteken van vuurwerk buiten de toegestane tijd;
                    het bezit van consumentenvuurwerk tot 50 kilo buiten de periode dat je vuurwerk mag kopen of afsteken;
                    het bezit van o.a. lichter professioneel vuurwerk tot 25 kilo;
                    strafbaar baldadig gedrag met vuurwerk.
                    Je mag dus maar 25 kilo ophalen, maar buiten de afsteektijden mag je 50 kilo in bezit hebben?

                    Bron: http://www.halt.nl/index.cfm/site/Ha...BDF2/index.cfm

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Willymeuf Bekijk bericht
                      Je mag dus maar 25 kilo ophalen, maar buiten de afsteektijden mag je 50 kilo in bezit hebben?

                      Bron: http://www.halt.nl/index.cfm/site/Ha...BDF2/index.cfm
                      Dat is een vreemde regel, dat klopt volgens mij niet....wel een mooie regel.
                      Dat betekend dat je tot 31 december 18:00 uur 50 kilo in bezit mag hebben, of lees ik het dan verkeerd?

                      Comment


                        #12
                        Zoals ik het begrijp, krijg je Halt straf als je tot 50 kilo in huis hebt, buiten de periode dat je vuurwerk af mag steken. Dus als ik 35 kilo in huis heb, krijg ik halt straf, maar bij 65 kilo iets meer dan een halt strafje.
                        Maar dat zegt helaas nog niet zoveel over wat je nou met oud en nieuw in huis mag hebben. En het zou ook betekenen, dat als ik toevallig een babypijltje over heb, ik straf kan krijgen, dat valt immers in de categorie 'tot 50 kilo'
                        Beetje vaag...

                        Comment


                          #13
                          lees even wat erboven staat mannen... voor een gewicht TOT 50 kilo kan je een HALT straf krijgen. je bent dus strafbaar. er staat niets over dat je een gewicht tot 50 kilo in bezit mag hebben... boven de 50 kilo zullen er wel andere strafmaatregelen in werking treden...

                          Comment


                            #14
                            Ik las verkeerd, sorry mensen! Het is me al duidelijk! Tot 50 kilo kan je een Halt-straf krijgen, maar daarboven wat anders!

                            Comment


                              #15
                              Met andere woorden als ze gaan controleren ben je de sjaak? ik had ook ook al me bestellingen op 1 dag gepland. denk dat ik dat maar ga wijzigen ivm de regels.
                              een karton big 19 en je zit met gemak al aan het gewicht.

                              Comment

                              Working...
                              X