Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 10 van 52 EersteEerste ... 8910111220 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 136 t/m 150 van 775

Discussie: 25KG regeling

  1. #136
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Westland
    Berichten
    1.511
    Thanks
    1.804
    622 waarderingen in 323 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Dit is inmiddels al zo vaak gezegd en anders Google je even op politie en vuurwerk. Dan kom je tegen
    dat het 25 kilo per voertuig en per huishouden is.
    het was een antwoord op een vraag.
    niet mijn vraag aan jullie.

  2. #137
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    Het is verboden vuurwerk of pyrotechnische artikelen voor theatergebruik voorhanden te hebben buiten een inrichting als bedoeld in:

    a. artikel 1.1.4;
    b. artikel 2.2.1, 3.2.1 of 3A.2.1 waarvoor een omgevingsvergunning is verleend die betrekking heeft op de opslag van vuurwerk;
    c. artikel 2.2.1 waarvoor een melding is gedaan krachtens artikel 2.2.4.

    Het eerste lid is niet van toepassing:
    a. tijdens de perioden dat consumentenvuurwerk ingevolge artikel 2.3.2 ter beschikking mag worden gesteld of ingevolge artikel 2.3.6 tot ontbranding mag worden gebracht, indien niet meer dan 25 kilogram consumentenvuurwerk voorhanden is;
    b. buiten de perioden, bedoeld onder a, indien niet meer dan 25 kilogram consumentenvuurwerk voorhanden is op een plaats die niet voor het publiek toegankelijk is;



    Voorhanden hebben= je kan er zelf makkelijk bij, dus als het in je huis ligt heb je het voorhanden.


    Het is verboden verpakt of onverpakt consumentenvuurwerk, anders dan voor eigen gebruik, in een hoeveelheid van meer dan 25 kilogram per vervoermiddel dan wel professioneel vuurwerk of pyrotechnische artikelen voor theatergebruik te vervoeren


    Dus het staat gewoon in de wet;)
    Excuses. Helemaal gelijk inderdaad. Het vuurwerkbesluit is in 2016 geüpdatet. Daarvoor stond het er niet zo specifiek in.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronaldeh Bekijk bericht
    dat is ook een leuke.. het is toch wel voor eigen gebruik? komt dan het artikel te vervallen?
    Volgens de letter van de wet, ja. Als het voor eigen gebruik is van je niet binnen de doelgroep van het wetsartikel, want dat is de uitzondering. Uiteraard zal jurispudentie (voorgekomen zaken) moeten bepalen of dit ook echt zo is.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Dit is inmiddels al zo vaak gezegd en anders Google je even op politie en vuurwerk. Dan kom je tegen
    dat het 25 kilo per voertuig en per huishouden is.
    Uhmmm. Nee. Dat we allemaal denken dat het zo is en dat de politie dat verkondigd, wil nog niet zeggen dat het zo is.
    Het wetsartikel noemt een uutzondering. Eigen gebruik valt niet onder dit artikel. Hoewel het heel tegenstrijdig is met de rest van de 25 kg regeling, staat het er echt.
    Voorgekomen zaken zullen echter invulling (moeten) geven in de richting die we denken dat bedoelt is. De letter van de wet is namelijk maar het eerste deel; interpetatie van de wet het tweede deel.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  3. Deze gebruiker waardeert kamikaze voor het bericht:


  4. #138
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Als het in je kofferbak ligt heb je het vuurwerk nog steeds voor handen, dus mag het nog steeds niet meer dan 25kg zijn

  5. #139
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
    Het wetsartikel noemt een uutzondering. Eigen gebruik valt niet onder dit artikel. Hoewel het heel tegenstrijdig is met de rest van de 25 kg regeling, staat het er echt.
    Voorgekomen zaken zullen echter invulling (moeten) geven in de richting die we denken dat bedoelt is. De letter van de wet is namelijk maar het eerste deel; interpetatie van de wet het tweede deel.
    En dit is wel een belangrijke. Zo zul je zien dat eventuele controles niet gericht zijn op deze regel, maar op het type vuurwerk (legaal/illegaal). En elke beambte zal dan ook een afweging maken, waarbij de meesten (zo lees ik uit de ervaringen) bij 30kg legaal de moeite niet eens nemen het te wegen. Ook zullen er niet zomaar invallen plaatsvinden bij normale gebruikers. Gedoogbeleid is niet eens het goede woord, maar een afweging tussen hetgeen je wil bereiken als overheid, en waar je op gaat handhaven.

    Overigens zullen de meeste winkeliers niet opkijken van een paar kilo teveel. Als je met een bestelbus aan komt rijden is dat misschien anders.

    Ik maak me in elk geval niet zo druk (meer), maar dat komt omdat ik geen hele gekke dingen doe, en vooral omdat ik alléén en enkel legaal vuurwerk aanschaf.

  6. #140
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Het vervoer van vuurwerk is geregeld in het adr en niet in het vuurwerkbesluit die wijzen weer door naar adr.

    Dat zegt in leken taal dat je bij meer dan 25kg brutongewicht je een vervoersdocument moet hebben het zijnde met 1000 punten plan of meer dan 1000 punten (333kg netto kruidgewicht 1.4 of zo uit het hoofd 50kg netto 1.3 of onbeperkt 1.4s) dan heb je echt je ADR papieren nodig en een gekeurde auto.
    Gerwin

  7. #141
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Gerwin

  8. #142
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.753
    Thanks
    3.294
    11.366 waarderingen in 5.121 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Overigens zullen de meeste winkeliers niet opkijken van een paar kilo teveel.
    Die vat ik niet. NB dat een winkelier grote problemen heeft, dat als hij wordt betrapt met teveel kilo's mee geven aan een klant. Ze kunnen zelfs zo ver gaan dat ze de vergunning intrekken.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  9. #143
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Die vat ik niet. NB dat een winkelier grote problemen heeft, dat als hij wordt betrapt met teveel kilo's mee geven aan een klant. Ze kunnen zelfs zo ver gaan dat ze de vergunning intrekken.
    In theorie heb je gelijk, in de praktijk zal dat anders zijn. En dan heb ik het natuurlijk niet over de excessen.

  10. #144
    VWC-Lid mark dalton's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 september 2016
    Berichten
    381
    Thanks
    589
    527 waarderingen in 179 posts
    En voor de winkelier is het volgens mij gewoon Adr vrij tot 1000kg toch

  11. #145
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin Bekijk bericht
    Maar dat gaat over vervoer van consumenten vuurwerk wat niet voor eigen gebruik is.

  12. #146
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    Maar dat gaat over vervoer van consumenten vuurwerk wat niet voor eigen gebruik is.
    En als ik 500kg voor de buurman vervoer, en hij dat van mij?

  13. #147
    VWC-Lid Nitraat12's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 mei 2007
    Locatie
    Groningen!
    Berichten
    6.211
    Thanks
    2.183
    7.284 waarderingen in 2.561 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
    En als ik 500kg voor de buurman vervoer, en hij dat van mij?
    Als de buurman een goedgekeurde vuurwerk opslag heeft. En jij een vervoersdocument + brandblusser hebt wel.

    Snap de hele discussie niet zo. Als consument mag je 25 kilo vervoeren. That's all
    www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

  14. #148
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
    En als ik 500kg voor de buurman vervoer, en hij dat van mij?
    Dat is niet voor eigen gebruik, dus nee. Eigen gebruik is je eigen vuurwerk.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitraat12 Bekijk bericht
    Als de buurman een goedgekeurde vuurwerk opslag heeft. En jij een vervoersdocument + brandblusser hebt wel.

    Snap de hele discussie niet zo. Als consument mag je 25 kilo vervoeren. That's all
    De discussie zit in het punt waar het op gebaseerd is. We praten allemaal elkaar na, maar het staat (in ieder geval) niet in het Vuurwerkbesluit.
    Of het ADR van toepassing is op vervoer door consumenten durf ik uit mijn hoofd niet te zeggen. Het vervoerende voertuig hoeft tenslotte ook niet aan alle ADR eisen te voldoen (gevarentekens e.d.).
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  15. #149
    VWC-Lid Nitraat12's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 mei 2007
    Locatie
    Groningen!
    Berichten
    6.211
    Thanks
    2.183
    7.284 waarderingen in 2.561 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
    Dat is niet voor eigen gebruik, dus nee. Eigen gebruik is je eigen vuurwerk.


    De discussie zit in het punt waar het op gebaseerd is. We praten allemaal elkaar na, maar het staat (in ieder geval) niet in het Vuurwerkbesluit.
    Of het ADR van toepassing is op vervoer door consumenten durf ik uit mijn hoofd niet te zeggen. Het vervoerende voertuig hoeft tenslotte ook niet aan alle ADR eisen te voldoen (gevarentekens e.d.).
    Wanneer iemand beschikt over een goedgekeurde opslag praten we al niet meer over een consument. Gaat dus om bedrijfsmatig vervoer

    En nee praat niemand na, heb jaarlijks met het vervoer te maken!

    Gevarentekens is alleen van toepassing boven de vrijgestelde norm/punten. De bestuurder moet dan ook beschikken over een adr basis certificaat met uitbereiding klasse 1.
    www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

  16. #150
    VWC-Lid RafQue's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 december 2015
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    3.152
    Thanks
    1.002
    1.122 waarderingen in 479 posts
    Volgens mij staat het best wel duidelijk op de site van de Rijksoverheid:

    Wat moet ik weten als ik vuurwerk koop?

    Hoeveel vuurwerk kopen en bewaren
    U mag niet meer dan 25 kilo vuurwerk kopen en in huis bewaren.

Pagina 10 van 52 EersteEerste ... 8910111220 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •