Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beeld korrelig/flickered Nikon D3200

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Beeld korrelig/flickered Nikon D3200

    Heren, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik kom er niet uit.

    Vandaag bij de demo van Vuurwerkhal video geschoten met mijn nieuwe Nikon D3200.

    Het viel mij gelijk al op dat de beeldkwaliteit niet super is.

    Er zit een soort van 'waas' over mijn beeld, en het flikkert constant.

    Let maar eens op de zwarte hoeken, en niet op het vuurwerk:



    Ik schoot op ISO 200, in A modus. Aperture op 11.

    Witbalans op zonlicht, werd geadviseerd en manual gefocusd.

    Ik las ergens op internet dat je sluitertijd het dubbele moet zijn van je framerate van je video? Dus 1/60 voor 30P? Ik heb dit ook geprobeerd maar dit lijkt niet uit te maken.

    Ik hoor heel graag van jullie!
    Laatst aangepast door RaideR; 7 December 2014, 01:00.
    https://youtube.com/@Pyroblom

    #2
    Hier nogmaals een voorbeeld, geschoten op 1/60 shutter met 30fps, f.5.6 en ISO 200, witbalans op auto, maar dat maakt niet uit want op een andere setting is dit ook het geval.



    Werkelijk geen idee waar dit vandaan zou kunnen komen...
    https://youtube.com/@Pyroblom

    Comment


      #3
      Zet je ISO eens op 100, en zet je diafragma (aperture) dan wat verder open. Bijvoorbeeld F4.0 en probeer nog eens.
      Laten we lekker link gaan doen!

      Comment


        #4
        Of koop een VIDEOcamera ipv een FOTOtoestel om te filmen....

        Voor het geld van dit fototoestel kan je erg leuke videocams kopen hoor.

        Comment


          #5
          Meeste camera's hebben problemen met lowlight. Je kunt inderdaad beter een videocamera kopen om beeld op te nemen.

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
            Zet je ISO eens op 100, en zet je diafragma (aperture) dan wat verder open. Bijvoorbeeld F4.0 en probeer nog eens.
            Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.


            ISO 100, diafragma 3.5 zelfde instellingen voorderest, lijkt geen verschil te maken.
            https://youtube.com/@Pyroblom

            Comment


              #7
              Dan zul je een filmcamera moeten kopen!
              Je hebt een simpele instap DSLR camera. Daar kun je ook niet van verwachten dat ie prachtig filmt. Blijkbaar schiet ie dus juist tekort in low-light situaties.
              Laten we lekker link gaan doen!

              Comment


                #8
                Wat wordt er toch allemaal veel gepraat over dat een SLR geen video's kan maken?

                Er worden genoeg short films gemaakt met een SLR! Gigantische sensoren vergeleken met wat er in die kleine camcordertjes zit, zelfs de hogere eind camcorders.

                Een SLR kan prima filmen, alleen meer cinematisch.

                Overigens zie ik het probleem niet, bij de vuurwerk video zie ik geen flickering, dit kan namelijk wel komen door het type licht binsenshuis en dat deze interfereert met de sluitersnelheid en fps van de camera.
                En ja, zelfs op ISO 100 heb je ruis, het is zo donker dat de camera geen verschil uit kan maken in verschillende donkerheids tinten. Zelf op de duurste camera's ter wereld zul je ruis zien met ISO 100 in een dermate slecht belichte ruimte. Het is vrijwel donker waardoor de sensor dit vertoont om nog iets te laten zien.

                Overigens, ik weet niet hoe het bij Nikon werkt, maar bij Canon kan je niet handmatig video instellen als je in een andere modi zit dan video modus. Wellicht heeft je camera dus gewoon automatische settings gehanteerd, en niet hetgeen wat je hebt ingevoerd.

                Overigens adviseer ik ook op f11 maar achterwegen te houden, je krijgt dan zo weinig licht binnen... f5.6 heb je meer dan voldoende scherpte diepte en komt er op ze minst nog wat licht binnen.

                Die waas ligt aan je lens, die kan namelijk nog wel eens condenseren, heb ik ook wel eens gehad. Of eroverheen gegaan en zitten er strepen op o.id.

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door baassie123 Bekijk bericht
                  Wat wordt er toch allemaal veel gepraat over dat een SLR geen video's kan maken?

                  Er worden genoeg short films gemaakt met een SLR! Gigantische sensoren vergeleken met wat er in die kleine camcordertjes zit, zelfs de hogere eind camcorders.

                  Een SLR kan prima filmen, alleen meer cinematisch.

                  Overigens zie ik het probleem niet, bij de vuurwerk video zie ik geen flickering, dit kan namelijk wel komen door het type licht binsenshuis en dat deze interfereert met de sluitersnelheid en fps van de camera.
                  En ja, zelfs op ISO 100 heb je ruis, het is zo donker dat de camera geen verschil uit kan maken in verschillende donkerheids tinten. Zelf op de duurste camera's ter wereld zul je ruis zien met ISO 100 in een dermate slecht belichte ruimte. Het is vrijwel donker waardoor de sensor dit vertoont om nog iets te laten zien.

                  Overigens, ik weet niet hoe het bij Nikon werkt, maar bij Canon kan je niet handmatig video instellen als je in een andere modi zit dan video modus. Wellicht heeft je camera dus gewoon automatische settings gehanteerd, en niet hetgeen wat je hebt ingevoerd.

                  Overigens adviseer ik ook op f11 maar achterwegen te houden, je krijgt dan zo weinig licht binnen... f5.6 heb je meer dan voldoende scherpte diepte en komt er op ze minst nog wat licht binnen.

                  Die waas ligt aan je lens, die kan namelijk nog wel eens condenseren, heb ik ook wel eens gehad. Of eroverheen gegaan en zitten er strepen op o.id.
                  Bedankt voor de verheldering, ik ben hier nogal nieuw in en google brengt voornamelijk vaagheden naar voren.... A.s. zaterdag ga ik bij de demo van Zevenkamp mijn camera weer meenemen, en jullie tips ter harte nemen!
                  https://youtube.com/@Pyroblom

                  Comment

                  Working...
                  X