Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12
  1. #1
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts

    [VIDEOS & FOTOS] 2x Kleineshows ALPECO 15&16-9-2007

    Het was een tijdje stil rondom de shows van Alpeco. Maar dat werd in 1 weekend even rehctgezet met 2 shows. En binnenkort zijn er nog een paar shows van Alpeco te verwachten. Maar eerst eventjes de shows die ik laatste heb mogen aanschouwen van ze.

    Het waren er 2 in een weekend, de ene op Zaterdag de 15e sept, en de andere op de 16e september. Bijde waren ze allebei voor een verjaardag ( doe mij zo een kaddootje! hahaha) De ene was in Tielrode en de andere wat dichterbij huis in Brasschaat.


    aankondignsbom in Tielrode

    Ook kwa budget bijna hetzelfde. Dus dat was meteen een druk weekend. Want op de 14e hadden we Deurne ook nog. Aangekomen in Tielrode snel aan de gang gegaan. De show was al grotendeels bij Alpeco zelf voorbereid. Dus infeite was het nog een kwestie van: Uitladen, neerzetten, verbinden, vastzetten, testen en schieten.

    De show was voor een verjaardag.. Nou ja, denk je dan van alles wie dat dan kan zijn... Maar niet dat dit vuurwerk voor 70 jarige mevrouw is! De show stond ruim vantevoren al klaar.


    glitter bommen rally


    Ondanks dat dit een kleine show is wordt deze electronisch geschoten. Zo kun je hem beter sturen, is er een beter scenario in te zetten, en zijn er ingewikkeldere dingetjes te doen.

    5 minuten voor de show mocht de schrijver van dit artikel dmv van een torch de eerste aankondigng bom wegjagen. Dat was niet aan dovenmansoren gericht dus koordaat stapte ik het veld in. En stak dat ding aan... en liep op het gemak deels achteruit weer terug zonder de brandende lont uit het oog te verliezen.. VLAMMMMM!! daar vertrok een 75mm Italiaans stuk speelgoed. spannig.. wat zou t zijn? Want mij was verteld dat het een sier shell was met een mooi effect, maar met salutes.


    49 shots

    BWAMMM!!! er opende zich een multicolor peony achtige shell die naast dit effect 5 kleine salutes inzich had, én nog crown effect.. wow wat een prachtig effect. stuiterend, en hyper van opwinding en de adrenaline kwam ik van het veld afgelopen richting de plek waar de schietapparatuur stond.

    Pyrotorch afgegeven voor de 2e shell in een paar minuten en snel met mijn camera richting mn filmspot gelopen. Vlak voor deze 1e shell stonden er een paar mensen aan het lint. Na deze shell stroomde het hele dorp zowat leeg richting dit vuurwerk. De 2e shell vertrok, weer zo een multi effect shell.. Een oprecht ooohh en aah steeg op uit het publiek.

    korterop begond e show met z shaped color peony blokkie en een klein kaliber knalblok. kort erop vertrokken de eerste bommen, het was een serie shells van bonbridge. Een prachtige multicolor peony met een kleine palmpistil kort erop gevolgd door een salute mine van spaanse kwaliteit met erboven groter kaliber multicolor shells.


    Een deel van de finale van Tielrode

    Het was een show die zich verder kenmerkte door de voor Alpeco typische manier van schieten die het publiek meer dan entertainde. Een vlot geschoten schow die geen moment verveelde. Die kwa afwisseling ook zeker niet weinig was. De voor Alpeco zo kenmerkende Bommenrallys blijven mij, maar zeker het publiek boeien.

    Een finale in goud was een waardige afsluiter voor deze show. Het publiek beloonde dan ook met een overweldigend applaus. Wederom moet ik dan weer constateren dat voor dit soort kleine budgetten je echt wel een mooi en professioneel opgezette show kan schieten.

    Tijdens het afbreken en opruimen konden we op de achtergrond nog de collegas van Edruco met een vuurwerkbezig zien in naburige Baasrode. Altijd leuk om toch even nog wat ander vuurwerk te mogen zien.


    Het 2e vuurwerk Zondag 16 September, Brasschaat.

    Het 2e vuurwerk werd net als gisteren voorbereid bij Alpeco zelf. En getransporteerd naar de afschiet lokatie in Brasschaat. Het was voor hetzelfde budget zo goed als. Dus her Scenario was deels hetzelfde. Echter.. Alpeco zou Alpeco niet zijn als er toch links enr echts wat gewijzigd werd en andere bommen gebruikt werden.


    een salvo van fluiters

    Zo heb je toch met kleine aanpassingen wederom een unieke show. En je vervalt niet snel in saaiheid. Affijn snel uitladen, en de show opzetten. Vijf minuten voor tijd mocht uw schrijver wederom een aankondigng wegschieten. Dit maal geen sier , maar een 75mm onvervalste italiaanse salute. Op het sein van de schutter aan de knoppen het visco aangestoken en met dennodige voorzorgen me uit de voeten gemaakt.

    Vlammmm!!! hoppa daar gaat ie... BWAMMMM!! met een enorme rotklap werd Brasschaat er even op geattendeerd dat er hier iets stond te gebeuren. Man man wat een idioot harde dreun. Een echt onvervalste broekspijpwapper salute! Helemaal hyper en met de slappelach van opwinding omwille van de harde dreun liep ik naar mn camera.


    een spaans gevulde lucht

    De show begon dit keer met de zshaped blok die we gisteren midden in de show hadden gebruikt. Na dit blok werd een hi speed fluiter\krijser salvo blok afgevuurd die op veel reaktie uit het publiek kon reken. Met salutes werd het blok afgesloten.


    De show werd net als gisteren met veel variate, en toch in kleine themas afgeschoten. Ook de bommen rallys waren iets meer aanwezig. Meer spaans vuurwerk, salutes. Kortom ietsje groter dankzij het net even wat ruimere budget. Dit was dan ook terug te zien in de finale die meer goud bevatte en net als gisteren waardig dit showtje afsloot. Als kers op de taart werden er nog spaanse salutes mines geschoten.


    ook in Brasschaat de intensive bommenrallys


    stukje finale van Brasschaat

    Applaus rees op uit het publiek, en we konden gaan afbreken. Eenmaal terug op het veld even na praten. En ja hoor waar waren? oja in Braasschaat.. hoezo? nou kijk daar eens.. Ja hoor daar kwam de Politie vol gas aangescheurd.. Ondanks dat alle verguningen in orde zijn lijkt men bijd e gemeente niet echt goed te kunnen communiceren...

    Dat terzijde was het kwa vergunningen gewoon in orde. En dus konden de agenten weer terug naar huis. In geen enkele gemeente in belgie lijkt de klaagzang zo hard als in Brasschaat. want bij iedere show staat daar bijna trouw de politie nafloop..Meestal zijn het de rijke mensen die gaan lopen bellen.. Omdat Fifi het truttige schoothondje er anders een trauma aan over zou kunnen houden... Of de heer des huizes zijn krantje niet in stilte kan lezen achter 3 dubbel dik isolatieglas met de rolluiken dicht.

    Maar goed al met al zijn dit leuke kleine shows geschoten op de typerende Alpeco way. Deze shows zijn natuurlijk gefilmd, en er zijn ook meer fotos beschikbaar!
    En staan hier onder online:

    Show 1 Tielrode: *video* *meer fotos*
    Show 2 Brasschaat: *video* *meer fotos*
    Laatst gewijzigd door RedBaron; 2 oktober 2007 om 02:39
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Ik heb net de show van Tielrode bekeken, vanavond laat ga ik de andere nog bekijken.
    Kleine rectificatie: De jarige mevrouw was 75 geworden en niet 70.

    Commentaar: erg leuke show. Mooie multicolourbommen, mooie roman candles.
    Heeft wel iets aparts ja, zo,n show voor je verjaardag. Zijn maar weinigen die dit krijgen (he Mantronix)
    De finale van deze show is een prachtige golden shower.
    Vraag aan de redactie: klopt het dat in deze show de Bonbridge 49 shots Mexico en de 19 shots Crown zijn verwerkt?

    Bedankt voor het delen.
    Erg goede show en film. Leuk om naar te kijken.


  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 augustus 2007
    Berichten
    17
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Alpeco heeft een 49s Iguala (49s z-shape crackling palm with crackling tail)gebruikt tijdens deze show. Op het eind zie je een 100s golden crown with golden mine met daarop een kamuro finale.

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Dank je Mascleta voor deze waardevolle informatie.
    Genoemde blokken maakten nogal indruk op mij,vandaar mijn vraagstelling.


  5. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    De show van Brasschaat is een dijk van een show.
    Iets beter en mooier dan die van Tielrode, maar dat komt omdat het budget groter was en dan heb je ook meer mogelijkheden.
    Prachtige multicolourbommen, een prachtige salvo met fluitmines, salutebommen en een golden shower als finale.
    Ik heb ontzettend van deze show genoten.
    Bedankt voor het delen en complimenten voor de prima beelden en foto,s


  6. #6
    VWC-Lid Gygabyte's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 december 2007
    Locatie
    Omgeving Rotterdam
    Berichten
    759
    Thanks
    5
    17 waarderingen in 12 posts
    Heb net pas de filmpjes bekeken en ben zwaar onder de indruk van de finale van Tielrode.

    Had daar nog een vraagje over;
    Als ik het goed begrijp wordt er eerst een cake geschoten (100s golden crown with golden mine) en komt daar bovenop de kamuro.
    Is die Kamuro een cake of zijn dat shells?

  7. #7
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    De boeketten die je er vlak achter ziet zijn afkomstig van een 45 milimeter bombette (saule pleureur, willow) candle van zaragozana (spaans)
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  8. #8
    VWC-Lid Gygabyte's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 december 2007
    Locatie
    Omgeving Rotterdam
    Berichten
    759
    Thanks
    5
    17 waarderingen in 12 posts
    Bedankt voor je snelle antwoord.

    Er is verder zeker geen enkele cake die in de buurt komt van dat effect, of?
    Vind het echt een machtig gezicht.

  9. #9
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    eeuhm.. je zou de 19 schots Goldencrown (bonbridge Alpeco) kunnen proberen.. maar die is een beetje vergelijkbaar met de 100 schots prof blok kwa uitwerking.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  10. #10
    VWC-Lid Gygabyte's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 december 2007
    Locatie
    Omgeving Rotterdam
    Berichten
    759
    Thanks
    5
    17 waarderingen in 12 posts
    Ik bedoelde eigenlijk ipv de 45 milimeter bombette (saule pleureur, willow) candle van zaragozana (spaans) en dan zoiets in de spektakelvuurwerk klasse.
    Want ik zie bij Alpeco eigenlijk verder niets met de omschrijving Kamuro.
    Ben zelfstandige met KvK, dus dat is verder het probleem niet.

    (hoop dat dit even zo mag van de mods en dat ze dit niet als offtopic zien)

    Grt Frans

  11. #11
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    kwa dat effect is er denk ik weinig te krijgen bij Alpeco. Nou zijn er wel een hele hoop nieuwe spektakelblokken binnen gekomen. misschien dat daar nog wat tussen zit. Het enigste wat er in de buurt komt is de Goldennight (crown effec).

    laat je anders daar even verder informeren.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  12. #12
    VWC-Lid Gygabyte's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 december 2007
    Locatie
    Omgeving Rotterdam
    Berichten
    759
    Thanks
    5
    17 waarderingen in 12 posts
    Ga ik zeker doen, laat nog horen wat het geworden is.
    Bedankt voor zover.

    Grt Frans

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •