Banner Lesli Vuurwerk - Vuurwerkplanet.nl
Pagina 1 van 41 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 607

Discussie: Hollandivani

  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 december 2005
    Berichten
    52
    Thanks
    3
    7 waarderingen in 4 posts

    Hollandivani

    Hollandivani / Zwarte Markt

    Hollandivani is een van de bekendste vuurwerkwinkels in Nederland vanwege de zeer lage prijzen. Hier zal ik uitleggen waarom het zo goedkoop is en een aantal prijzen.

    Om te beginnen, Hollandivani wordt heel veel 'Zwarte Markt' genoemd maar dat klopt niet. De Zwarte Markt ('Beverwijkse bazaar') heeft helemaal niets met Hollandivani te maken. Hollandivani heeft het hoofdkantoor in Beverwijk, en de opslagplaats in het industriegebied waar dus ook de vuurwerkverkoop is.

    Een uitleg over de lage prijzen.
    Een heel groot deel van de Nederlandse verkoopwinkels laten het vuurwerk via een aantal wegen in Nederland komen. Hollandivani pakt het heel anders aan. Een aantal containers vol met vuurwerk gaan van China naar IJmuiden- haven, een kleine kilometer van de Hollandivani opslag. Gelijk aangekomen in de haven word het getransporteerd naar de opslagplaats, gelijk de verkoopwinkel. Het andere grote deel van de Nederlandse verkoopwinkels doet dit via omwegen, opslagbunkers, transport over de weg en het vroeg inslaan van vuurwerk waardoor het allemaal duurder word.

    Hollandivani lijk in verre wegen nog steeds niet op een doorsnee- verkoopwinkel. Hollandivani doet bijvoorbeeld niet aan de voorverkoop, onzin volgens de verkopers. Ook is de opslagplaats niet gezellig ingedeeld, alleen een 10 meter lange toonbank met dummy's. Achter de toonbank 3 grote opslagbunkers met daarboven de dummy's met prijzen.

    Een totaal gekkenhuis is het rond de verkoopdagen. Veel mensen vinden het geen goede verkoop omdat het altijd zo druk is. Om half 6 aankomen heeft geen zin meer, en daar hebben ze ook gelijk in, dan sta je al snel 3 uur in de rij voordat je aan de beurd ben en dan is er een grote kans dat een aantal pakketten en artikelen niet meer in voorraad is.

    Hier dan een aantal prijzen die ik mij heb kunnen onthouden.

    Fashination Trip (star) 10 euro, concurentieprijs 32 euro.
    Saturn Missile (vuurwerkland) 10 euro, concurentieprijs 22 euro.
    Gold Rush (lidu) 5 euro, concurentieprijs 10 euro.
    Megatronix (lidu) 15 euro, concurentieprijs 25 euro.
    Wereldpijlen (star) 20 euro, concurentieprijs 30 euro.
    Samurai pijlenpakket (star) 20 euro, concurentieprijs 25 euro.
    Ninja I pijlenpakket (lidu) 7,50, concurentieprijs 10 euro.
    Ninja II pijlenpakket (lidu) 10 euro, concurentieprijs 15 euro.
    Ninja III pijlenpakket (lidu) 12,50, concurentieprijs 20 euro.
    Egypte I pakket (lidu) 15 euro, concurentieprijs 20 euro.
    Egypte II pakket (lidu) 20 euro, concurentieprijs 25 euro.
    Egypte III pakket (lidu) 25 euro, concurentieprijs 35 euro.
    Egypte IV pakket (lidu) 35 euro, concurentieprijs 45 euro.
    Egypte V pakket (lidu) 50 euro, concurentieprijs 60 euro.
    BWA I pakket (star) 20 euro, concurentieprijs 25 euro.
    BWA II pakket (star) 25 euro, concurentieprijs 35 euro.
    BWA III pakket (star) 40 euro, concurentieprijs 50 euro.
    BWA IV pakket (star) 55 euro, concurentieprijs 70 euro.
    BWA V pakket (star) 70 euro, concurentieprijs 85 euro.
    Fantasy I (star) 15 euro, concurentieprijs 22 euro.
    Fantasy II (star) 15 euro, concurentieprijs 22 euro.
    Silver Rain (star) 15 euro, concurentieprijs 18 euro.
    Starboy I 15 euro, concurentieprijs 30 euro.
    Starboy II 15 euro, concurentieprijs 30 euro.
    Starboy III 15 euro, concurentieprijs 30 euro.
    Dislpay Rocket (6 40 gram pijlen) 7,50, concurentieprijs 25 euro.
    Thunder XL Kanonslagen (de gewone astronauten) !!0,25!!, concurentieprijs 2,50.
    Pirates (legale strijkers) 1 euro, concurentieprijs 2,50.
    Aansteeklont, gratis!, concurentieprijs 0,25.

    Zo, dit heeft wat tijd in beslag genomen maar ik hoop dat er volgend jaar weer zo'n goede verkoop is. Dit jaar stond ik om half 4 in de rij en had een aantal mooie dingen mee kunnen nemen. Om kwart over 6 was ik aan de beurt (6 uur ging hij open).

    Groetjes,
    Merengue©

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    bedankt voor je bijdrage


    maar persoonlijk hou ik niet van zaken waar je niet kan voorbestellen of eeuwen in de rij moet staan met het risico dat iets uitverkocht is. dan liever maar iets hogere prijzen en wél de dingen hebben die je moet hebben.

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 december 2005
    Berichten
    52
    Thanks
    3
    7 waarderingen in 4 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jupilerfreak
    bedankt voor je bijdrage


    maar persoonlijk hou ik niet van zaken waar je niet kan voorbestellen of eeuwen in de rij moet staan met het risico dat iets uitverkocht is. dan liever maar iets hogere prijzen en wél de dingen hebben die je moet hebben.
    Gelukkig verschillen onsze meningen. Jij hebt het er niet voor over om 3 uur s'nachts op te staan en gelijk op de fiets te stappen om 3 uur in de rij te staan voor het vuurwerk. Ik moet je wel vertellen dat het s'nachts daar -5 graden was, gigantisch koud. Toen ik thuis was gelijk een bak met heet water, mijn voeten hadden echt helemaal geen gevoel meer.

    Toch was het wel zijn bijdrage waard. Het was gezellig. Een aantal leden van AVP ontmoet en er was ook een bedrijfswagen die warme Chocolade verkocht, een gezellige sfeer dus.

    Ongeveer omgerekend ben ik 50 euro goedkoper uit, daar heb ik die 3 uur wel voor over hoor. Op de terugweg een aantal Dislpay Rockets afgestoken, 40 gram pijlen, heel mooi effect met harde crackling, en vooral als je dat om half 7 in de ochtend doet op 29 december

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    92
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Hehe... vind het altijd leuk hoe gefrustreerd zo'n kleine dealer bij mij in de buurt raakt over Hollandivani Komen zij met prijzen van 25 cent per slof en staat er in zijn folder: "Aanbieding, sloffen kanonslagen voor 2,95 per slof!" Mjah, die kerel is een apart geval met dat ***zaakje van 'm. Maar ik zou er zeker wel ff heen gaan als ik er in de buurt zou wonen. Zou het er ook wel over hebben om 2.00 op te staan. Kan dan toch niet zo goed slapen als ik een blok spanning ben En als je dan maar hooguit 2 sloffen mag kopen... tsja, koop je er daar gewoon 2 en koop je ergens anders de rest. Denk alleen dat ik voor het kleine grut daar heen zou gaan ook.
    We hit them hard, we hit them low! [B]Den Haag hooligans[/B] about to lose control!

  5. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 december 2005
    Berichten
    52
    Thanks
    3
    7 waarderingen in 4 posts
    Er staat dat je er maar 2 maximaal per persoon mee mag nemen maar een beetje slim doen. Dan loop je eerst naar links aan de toonbank. Er staan ongeveer 10 mensen daar om je te helpen. Dan haal je eerst een bestelling voor 30 euro, met 2 pakken Kanonslagen. Dan loop je naar rechts, maak je een bestelling van 30 euro met 2 pakken Kanonslagen. Dan heb je 4 pakken Kanonslagen voor 1 euro.

    Ik heb het trouwens niet gedaan, ik was zo stom om uit die bunker te lopen en dan mag je er niet meer in. Iemand waar ik mee was gekomen had het maarliefst 2 keer gedaan, hij had 3 zakken, ongeveer voor 100 euro aan vuurwerk.

    Bij de hollandivani mag je van alle artikelen maar 2 maximaal meenemen. Hieronder nog een aantal prijzen prijzen die ik was vergeten.

    Paradise I 20 euro, concurentieprijs 30 euro.
    Paradise II 20 euro, concurentieprijs 30 euro.
    Paradise III 20 euro, concurentieprijs 30 euro.
    Mat 500 schoten 2,50, concurentieprijs 5 euro.
    Mat 1000 schoten 5 euro, concurentieprijs 10 euro.
    Mat 5000 schoten 15 euro, concurentieprijs 35 euro.
    Mat 10000 schoten 35 euro, concurentieprijs 70 euro.

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    idd extreem lage prijzen, maar zoals ik al op merkte vind niet iedereen het interessant om voor vuurwerk zo vroeg op te staan. tevens is dit de enige zaak waarbij dit bekend is, dus 99% van de Nederlanders heeft niets aan die zaak. Die wonen immers toch niet in de buurt.

    Maar voor budgetshoppers in die omgeving misschien wel een leuke zaak ja.

  7. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 december 2005
    Berichten
    52
    Thanks
    3
    7 waarderingen in 4 posts
    Ja daar heb je groot gelijk in. Er komen wel veel mensen die niet hier in de buurt wonen en dit jaar stond er een duitser voor ons die volgens mij speciaal naar Nederland was gekomen om vuurwerk te halen. Dan moet je er echt veel voor over hebben want wij stonden er al om kwart over 3.

  8. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 januari 2006
    Berichten
    10
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    hmm, dit stuk over Hollandivani is wel op veel sites hetzelfde. En ik zou het wel voor vuurwerk over hebben lang te staan wachten als het veel goedkoper is.

  9. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 augustus 2005
    Berichten
    3
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Hoe duur is de Lidu big box hier?

  10. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    73
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    80 ook goed
    [SIZE=3]Als afgunst branden wou, konden ze de gaskraan dicht draaien.[/SIZE]

  11. #11
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Dit jaar hadden ze veel minder losse produckten dan normaal. Hier een aantal prijzen die ik me nog ken onthouden.

    Lidu Big Box 80.00
    Star Suitcase 90.00
    Star BWA5 60.00 of 70.00
    Meterpakket 12.50
    Chineze rol 250.000 59.95
    Verschillende 500 grams potten vanaf 30 tot 50 euro.
    Display Rockets 7.50 (aanrader!)
    Lidu Ninja I 7.50
    Lidu Ninja II 10.00
    Lidu Ninja III 15.00
    Star Sumo 20.00
    Kanonslagen 0.25
    Strijkers 1.00
    Aansteeklonten GRATIS
    Fluited Saturn 225 10.00

  12. #12
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Had vandaag een verkoper gesproken die mij kon vertellen dat er dit jaar gewoon weer een dumpprijsverkoop zou zijn. Geweldig nieuws.

  13. #13
    VWC-Lid Tunit's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 juni 2007
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    1.065
    Thanks
    11
    42 waarderingen in 26 posts
    Mooi nieuws ik ga dit jaar ceker lanks die goede verhalen allemaal

  14. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Ze hebben tegenwoordig ook een website:

    http://www.hollandivani.nl/index_vuurwerk_2007.html

  15. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    73
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    hey,

    Ik ga dit jaar denk ik ook weer, ben er de laatste jaren goed geholpen!

    Meestal haal ik voor rond de 400-450 euro en als ik dit bij een normaal verkoop punt haal zou dit bedrag toch wel richting de 600 euro gaan. Ze hebben een gigantische opslag dus de producten zijn niet snel op. Dit jaar de 100k rol voor maar 45 euro.... ik denk dat ik er toch 1 ga proberen voor dat geld

    Groeten,

    junkiey
    [SIZE=3]Als afgunst branden wou, konden ze de gaskraan dicht draaien.[/SIZE]

Pagina 1 van 41 12311 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •