Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vragen aan de Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #91
    Oorspronkelijk geplaatst door osiris Bekijk bericht
    Dit is iets waar ik lang over heb zitten na te denken,
    maar het enigste wat ik me kan bedenken is de gemiddelde nederlander over illegaal vuurwerk in te lichten.
    Dan heb ik het niet over voorlichtingen waar gezegd word wat illegaal vuurwerk is, en daar van af te blijven, want ze doen het toch.
    Ik heb het eerder over hoe je ALS iemand illegaal vuurwerk afsteekt, hoe ze dat het veiligste kunnen doen, en op een verantwoorde manier waar mensen zo min mogenlijk last van hebben.

    Illegaal vuurwerk kan je niet tegen houden, maar als je met dat spul het aantal ongelukken en overlast kan verminderen, zal dit het consumentenvuurwerk alleen maar ten goede komen.
    Hallo Osiris,

    Fijn dat je meedenkt over een oplossing. Zoals je ziet is het niet zo gemakkelijk. Inlichten over illegaal vuurwerk is inderdaad belangrijk. Wat illegaal vuurwerk is, en dat men daar van af moet blijven is nog steeds belangrijk om te communiceren.

    Het inlichten over veilig gebruik van illegaal vuurwerk lijkt ons eigenlijk niet slim, dan zijn we eigenlijk aan het promoten en voorlichten over iets waar we als branche niet verantwoordelijk voor willen zijn. Daarnaast is illegaal vuurwerk verboden.

    Zou er volgens jullie meer gecommuniceerd moeten worden over boeten en straffen? Of misschien juist over legaal goedgekeurd consumenten vuurwerk waarbij je samen met je familie en vrienden op verantwoorde wijze kan genieten van de prachtige effecten?
    BPN | Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland

    Comment


      #92
      Oorspronkelijk geplaatst door BurstDuo Bekijk bericht
      Vraag, misschien eerder gesteld, maar hier de GOUDEN oplossing:

      Gelieve het door te lezen en te antwoorden.

      Als je in Nederland het woord vuurwerk zegt, denken mensen gelijk aan overlast… overlast staat voor de kenners en liefhebbers gelijk aan Illegaal vuurwerk toch?

      Men/Nederland wil het liefst het overlast verminderen en de handel in het Illegale beperken tot het liefst zo min mogelijk.

      Maar hoe doen ze dat… ze pakken het legale vuurwerk aan!! In de hoop dat het werkt… Naar mijn idee is het legale vuurwerk geen reden om de tijdstippen in te korten… want het mag toch? Het is toch goedgekeurd volgens de strengste eisen in Europa? Door het strengste land in Europa? En dan denk je als Nederland dat als je het goedgekeurde vuurwerk overdag verbied dat de overlast minder word? Ik denk het niet, want al gaat er een rotje af… voor diegene die al de zeurpieten waren, worden nu nog ergere zeurpieten, 1 knal, 1 pijl overdag… en de telefoon word er gelijk bij gepakt… Waarom? Niet omdat het te hard gaat… Nee omdat het niet mag… En weer zal het legale de schuld krijgen… jammer. Echt triest… En daarbij het Illegale blijft in omloop… En dus de vraag naar het illegale blijft in ieder geval gelijk en niet te praten of het toe zal nemen. Want natuurlijk neemt het toe!! De overlast erdoor ook… Slim opgelost!!!!

      Als Nederland de lat lager wilt leggen in de illegale handel dan zal Nederland de legale lat hoger moeten leggen, klinkt logisch toch?

      Wat bedoel ik hiermee?

      Antwoord: Het legaliseren van legaal vuurwerk!! Dus geen zwaarder vuurwerk, geen groter vuurwerk maar juist meer vuurwerk van hetzelfde vuurwerk.. Best ingewikkeld. Om het simpel uit te leggen bedoel ik dit:

      ALS Nederland de fabrikanten de ruimte geeft het legale SIERvuurwerk zwaarder te maken… Daarmee bedoel ik: Nog steeds dezelfde tube-lading en dus nog steeds hetzelfde effect, de grootte van het effect en de burst (hoe hard het knalt in de lucht).

      Alleen de gouden verandering: Meer schoten per product. Ofwel het legaliseren van 100 shots potten als 1 pot. En niet zoals een doos op dit moment word verkocht door (alle fabrikanten) die de doorlont boxen als 150 shots boxen verkopen of 100 shots… In praktijk zijn het niks anders dan 6 potten van 25 shots per stuk of 4 potten van 25 shots per stuk in 1 doos. Ofwel het zal er niet zwaarder op worden… het zal worden verkocht als 1 product.

      Ofwel de oplossing is voor de hand liggend, maar de ECHTE beleving is NOG niet.

      Welke beleving bedoel ik: (van begin tot eind)

      - Je hebt 1 groot product in je handen, het geeft je een kick!
      - Je komt naar buiten met dat ene grote product en pakt de aandacht (dat wilt stiekem iedereen).
      - 1 product, geen geklooi met doorlonten (in praktijk lont 99% van de mensen door en dus knutselt met vuurwerk.. lekker veilig) Soms worden zelfs de potten opengemaakt!...
      - 1 lont afsteken, een hele beleving voor de deur!! Een echte show!!
      - Beleving? Ja 1 constant tempo of 10 x 10 schoten en maar blijven doorgaan… Zoals illegaal vuurwerk dat ook doet!!
      - I-Shape/V-Shape/W-Shape/Z-Shape/Fan-Shape combinaties zijn mogelijk… Zegt genoeg!!
      - Kwaliteit legaal per tube is zeer goed te noemen geen aanpassing nodig, alleen meer schoten per product als 1 geheel zijn mogelijk. De lucht is voller!! Finale vaak heftiger en gewoon hetzelfde geluids niveau alleen mooier en doordat het meer is (meer achter elkaar).
      - Het is vaak opgebouwd en daardoor ook mooier en mooier en mooier.
      - Ofwel tel alles bij elkaar op en de beleving is er ook!!
      - Je krijgt een applaus van de straat en complimenten van je omgeving!!

      Dit is legaal al verkrijgbaar maar in de vorm van 4x 25 schoten, te koop als 100 schoten… Het is al verkrijgbaar alleen de beleving is er niet omdat het gewoon niet hetzelfde is. 4x 25 shots levert veel beperkingen op wat je met 1x 100 shots niet hebt.

      Het is niet zwaarder… het is meer schoten, zo moet je het zien. Of het nou 2 kg kruit verdeeld is over 4 potten in 1 doos, of 1 pot met 2 kg kruit in 1 doos. De tube inhoud is gewoon gelijk zoals die al was.

      Zwaarder is: Zwaardere en hardere knallen. En geen grotere producten omdat het meer vrijheid bied voor de fabrikant en meer beleving voor de consument.

      Illegale blokken worden na gemaakt door het legale omdat het kan. De vraag zal minder zijn puur omdat het vaak om de beleving gaat en dit komt zeer dicht bij in de buurt en is vaak wel net zo goed.
      Illegale 100 shots, 150 shots, 200 shots blokken zijn zeer populair!! Waarom? Omdat de fabrikant inspeelt op de wensen van zijn klanten en hier geen beperking aan bevind als hij zelf mag bepalen hoeveel schoten zijn product heeft, hoe hij de show opbouwt, en welke combinaties (schiet richtingen) hij gebruikt.

      De fabrikant bied de consument een geweldig blok!! Zonder gekloot met lontjes en dus een veiliger product met een veel gevraagde en dus goede beleving.

      Hoe regeert de consument:
      - Men zal sneller een echte 100, 150, 200 shots blokken willen kopen want het is ‘’zwaarder’’ en dat is het dus niet!! Alleen zo komt het over, het is alleen meer.
      - Men koopt geen blokken meer omdat ze verkrijgbaar zijn in Nederland
      - Het Illegale concept (10x10 schoten) of 1 constant tempo is legaal verkrijgbaar.

      + het is milieu vriendelijker, minder omhulsel karton nodig voor de potten. Om precies te zijn 50% minder.
      Geen omhusel voor 4 losse producten, maar 1 omhulsel voor 1 product.

      Met de 25 kilo regel zit het wel goed.

      Daarbij zal 1 regel erbij komen: een maximale beperking in het aantal schoten per product… niet dat een fabrikant 400 schoten potten uitbrengt maar bijv: regel maximaal 250 schoten per product. Lijkt veel.. Maar het is al te koop, alleen niet in dezelfde vorm, en daardoor ook beperkt in mogelijkheden en beleving.

      Ik ben er van overtuigd dat dit de oplossing is als het gaat om minder Illegaal siervuurwerk!! (sier brengt ook knal met zich mee)

      Grootste voordeel lijkt mij een de goede combinatie cake’s: I V W Z Fan shape cake. Mooier kan het niet. Helaas is dat op de huidige manier niet mogelijk net zoals de 10x10 shots potten. Of 1 constant tempo doorgaan 100 shots. Hetzelfde product… maar een andere en veel betere prestatie!!!

      Is dit een realistisch idee, ik ben overtuigd van wel!!

      Vraag: willen jullie dit idee aan de juiste persoon voorleggen en goed onderbouwen. Het is in de werkelijkheid net zo ‘’zwaar’’ als dat we nu hebben. Er is alleen meer mogelijk. Ofwel de illegale beleving word legaal.

      Ik hoor graag van jullie!!


      Groet.


      Edit/aanpassingen: spelling correctie.
      Hallo BurstDuo,

      Fijn dat je meedenkt over een oplossing tegen illegaal vuurwerk en overlast, zonder dat de mogelijkheden voor legaal vuurwerk verder worden ingeperkt.

      Ook bedankt voor de uitvoerige beschrijving van je oplossing. Deze zorgt er voor dat we een goede indruk krijgen van wat de echte vuurwerkliefhebber denkt.

      We gaan jouw oplossing zeker bespreken binnen de BPN.
      BPN | Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland

      Comment


        #93
        Oorspronkelijk geplaatst door BPN Bekijk bericht
        Hallo BurstDuo,

        Fijn dat je meedenkt over een oplossing tegen illegaal vuurwerk en overlast, zonder dat de mogelijkheden voor legaal vuurwerk verder worden ingeperkt.

        Ook bedankt voor de uitvoerige beschrijving van je oplossing. Deze zorgt er voor dat we een goede indruk krijgen van wat de echte vuurwerkliefhebber denkt.

        We gaan jouw oplossing zeker bespreken binnen de BPN.
        Dankjewel, goed om te horen!!!!


        Groet

        Comment


          #94
          Van mij mogen die nieuwe "blokken" ook gewoon max. 25kg bruto wegen. Zo kom je tenminste in de buurt van wat in de zwarte handel wordt verkocht.
          "I came in like a crackling ball."

          Comment


            #95
            Oorspronkelijk geplaatst door Bram95 Bekijk bericht
            Van mij mogen die nieuwe "blokken" ook gewoon max. 25kg bruto wegen. Zo kom je tenminste in de buurt van wat in de zwarte handel wordt verkocht.
            Dat ben ik helemaal met je eens Bram95, niets meer illegaal doorlonten omdat het nu eenmaal mooier is maar helaas nog steeds verboden.
            Er wordt met flowerbeds van 25kg niet gestunt.
            Stunt niet met vuurwerk, dat doen wij al.

            Comment


              #96
              ik vind dat op het gebied van veilig afsteken ook veranderingen moeten komen. Electrische ontsteking moet gewoon toegestaan worden en gepromoot worden.

              Ook met deze techniek kan slachtoffers van illegaal vuurwerk worden voorkomen. Illegaal mag niet maar als het dan toch doet is het weer veiliger met dergelijke techniek.
              365 days a year pyromaniac

              Comment


                #97
                Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpro Bekijk bericht
                ik vind dat op het gebied van veilig afsteken ook veranderingen moeten komen. Electrische ontsteking moet gewoon toegestaan worden en gepromoot worden.

                Ook met deze techniek kan slachtoffers van illegaal vuurwerk worden voorkomen. Illegaal mag niet maar als het dan toch doet is het weer veiliger met dergelijke techniek.
                Dat is niet helemaal waar. Als je het gewoon afsteekt door weg te drukken is het prima, maar als je het programmeert dan loopt het gewoon door. Dan heb je wel een stopknop maar ik denk dat niet iedereen even geschikt voor elektrisch schieten is.
                En daarbij moet al het vuurwerk aangepast worden aan elektrisch schieten, dus net als met duro mines soms het geval is een kokertje voor de ontsteker in het vuurwerk. Er komt meer bij kijken dan alleen elektrisch schieten. Of je moet gewoon ontsteker aan lont verbinden met hulpstukje, maar dan heb je weer een vertraging etc.

                greetzz
                Eer was was was, was was is!

                Comment


                  #98
                  Dus één grote 25 kilobox, die zal worden ontstoken door middel van een elektronische ontsteker. De bediening daarvan (de "VUUR knop") zou dan voor eenmalig gebruik kunnen zijn, en gewoon verbonden kunnen zijn met een mooi aantal meters draad, zodat je meteen weet of je op de juiste afstand staat te kijken wanneer je de box ontsteekt.

                  Ik ben zeker voor het reguleren van elektrisch ontsteken voor consumenten (net als reeds toegestaan in landen om ons heen) vooral vanwege het feit dat ik als consument dan niet per se met mijn lichaam op korte afstand hoef te komen om steeds weer het volgende lontje aan te steken. Maar dit van een afstandje kan doen door op een knop te drukken.

                  Het is al tevens ook al vaker gezegd, waarom moet een consument nu meerdere losse cakes aansteken, terwijl die heel netjes zouden kunnen doorlopen voor een mooie show (wat praktisch elke consument wil die zoiets aanschaft) en dus niet meerdere malen het risico hoeven te lopen op letsel als dit mogelijk was binnen de Nederlandse wetgeving. Tevens vind ik de grote stabiliteit van zulke boxen ook een heel sterk voordeel.

                  Er zou door de Nederlandse overheid ook eens gekeken kunnen worden naar de mogelijkheid van cursussen of zulks voor consumenten die hierin serieus geďnteresseerd zijn om een en ander zo te ontsteken, in plaats van stoďcijns alleen alles maar te verbieden op dit gebied.

                  Comment


                    #99
                    je moet het ook simpel en veilig houden. inderdaad moet het niet de mogelijkheid worden dat je 40 potten in 1 keer kan laten of gaan of in serie of dergelijke. Daar is niet iedereen geschikt voor.

                    maar een zender met 1 knop en een ontvanger waar je 1 lont op kan aan sluiten dat lijkt me nou toch niet echt onveilig.

                    je moet daarin ook een onderscheid hebben tussen een consumenten versie en een pro versie.
                    365 days a year pyromaniac

                    Comment


                      Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpro Bekijk bericht
                      ik vind dat op het gebied van veilig afsteken ook veranderingen moeten komen. Electrische ontsteking moet gewoon toegestaan worden en gepromoot worden.

                      Ook met deze techniek kan slachtoffers van illegaal vuurwerk worden voorkomen. Illegaal mag niet maar als het dan toch doet is het weer veiliger met dergelijke techniek.
                      Oorspronkelijk geplaatst door BPN Bekijk bericht
                      Het inlichten over veilig gebruik van illegaal vuurwerk lijkt ons eigenlijk niet slim, dan zijn we eigenlijk aan het promoten en voorlichten over iets waar we als branche niet verantwoordelijk voor willen zijn. Daarnaast is illegaal vuurwerk verboden.
                      Zoals eerder verteld door de mensen van BPN ben je eigelijk indirect aan het promoten voor het gebruik van Illegaal vuurwerk.

                      Comment


                        Oorspronkelijk geplaatst door FireDragon Bekijk bericht
                        Dus één grote 25 kilobox, die zal worden ontstoken door middel van een elektronische ontsteker. De bediening daarvan (de "VUUR knop") zou dan voor eenmalig gebruik kunnen zijn, en gewoon verbonden kunnen zijn met een mooi aantal meters draad, zodat je meteen weet of je op de juiste afstand staat te kijken wanneer je de box ontsteekt.

                        Ik ben zeker voor het reguleren van elektrisch ontsteken voor consumenten (net als reeds toegestaan in landen om ons heen) vooral vanwege het feit dat ik als consument dan niet per se met mijn lichaam op korte afstand hoef te komen om steeds weer het volgende lontje aan te steken. Maar dit van een afstandje kan doen door op een knop te drukken.

                        Het is al tevens ook al vaker gezegd, waarom moet een consument nu meerdere losse cakes aansteken, terwijl die heel netjes zouden kunnen doorlopen voor een mooie show (wat praktisch elke consument wil die zoiets aanschaft) en dus niet meerdere malen het risico hoeven te lopen op letsel als dit mogelijk was binnen de Nederlandse wetgeving. Tevens vind ik de grote stabiliteit van zulke boxen ook een heel sterk voordeel.

                        Er zou door de Nederlandse overheid ook eens gekeken kunnen worden naar de mogelijkheid van cursussen of zulks voor consumenten die hierin serieus geďnteresseerd zijn om een en ander zo te ontsteken, in plaats van stoďcijns alleen alles maar te verbieden op dit gebied.
                        Ik vind het lastig om een reactie te geven op je bericht. Ik heb niet veel verstand van elektrisch vuurwerk afsteken, maar ik zal het proberen.

                        Over het algemeen ben ik het wel met je eens.

                        Een heel sterk punt vind ik het idee: een draad van bijv: 20 meter, van de cake naar het kastsje waar je op de knop "vuren" klikt. Dan weet je dat je op een veilige afstand staat.

                        OOK: Voor de grote freak/grote liefhebber die veel cakes op 1 moment de lucht in willen schieten lijkt dit mij inderdaad een hele goede toegevoegde waarde. Dan zie je er zelf ook wat van inplaats van er bovenop te staan en zelf het risico te lopen op een laag klappende bombete met de nodige gevolgen.

                        Echter, vraag ik me af wat de media ervan zal vinden en de overheid. De eerste vraag die bij naar naar boven komt: Is legaal vuurwerk dan niet veilig? : Ja het is veilig, maar als argument: Er word niet altijd even veilig mee omgegaan. Dan heb je weer: Is het niet slimmer om voor een verbod te gaan. Denk dat er een grote kans is dat de media er net zo over gaat denken en net zo de overheid.

                        Ook vraag me af of dit wel echt nodig is? In hoevere er gebruik van zal worden gemaakt door de normale consument? Ik denk eerlijk gezegd totaal niet. Het geeft mij persoonlijk een onveilig gevoel als het word aangeraden om legaal vuurwerk elektronisch af te steken.

                        Dus als dit naart buiten komt en word gelegaliseerd is een goede voorlichting ECHT NOODZAKELIJK!! Waarom is het niet meer strafbaar om elektronisch het vuurwerk af te steken, wie kan hier het beste gebruik van maken (De freak/liefhebber die veel cakes op 1 moment wilt schieten) en als laatste duidelijk te maken dat dit niks met het veilige vuurwerk zelf te maken heeft.

                        Dan zouden er inderdaad mogelijkehden zijn om dit te legaliseren. Naar mijn idee natuurlijk.

                        De 25kg boxen heb ik weg gelaten in mijn reactie. Ik heb het gehouden het elektronisch af te steken van vuurwerk.

                        Groet.

                        Edit: Spelling
                        Laatst aangepast door BurstDuo; 21 February 2015, 19:08.

                        Comment


                          Oorspronkelijk geplaatst door BPN Bekijk bericht
                          BPN: Post#91
                          Zou er volgens jullie meer gecommuniceerd moeten worden over boeten en straffen? Of misschien juist over legaal goedgekeurd consumenten vuurwerk waarbij je samen met je familie en vrienden op verantwoorde wijze kan genieten van de prachtige effecten?
                          Uitgaande van de vraag: Wat kunnen we doen dat het illegale vuurwerk afneemt (Uitgedurkt in bepaalde cijfers).

                          Is mijn mening dat de volgende boodschap hier geen bijdrage aan levert: legaal goedgekeurd consumenten vuurwerk waarbij je samen met je familie en vrienden op verantwoorde wijze kan genieten van de prachtige effecten.

                          De bovenstaande boodschap vind ik niet doeltreffend, het zegt niks over illegaal vuurwerk, de gevaren ervan. Het enige wat je ermee naar voren brengt is dat veilig en mooi vuurwerk in Nederland ''kan''. Dat weten alle mensen die vuurwerk kopen dan ook wel. Echter is het wel belangrijk dat dit soort berichten blijven verschijnen in de media. We mogen niet stoppen want er is veel meer nieuws wat het vuurwerk in een slecht daglicht plaatst.

                          BPN: Zou er volgens jullie meer gecommuniceerd moeten worden over boeten en straffen?

                          Dit KAN helpen en zal in bepaalde mate ook zeker wel helpen.. Ik ben van mening dat een liefhebber/freak zich hier wel deglijk van bewust is. Echter weten vele kindertjes van 15/22 jaar niet welke straffen erop liggen. En deze kindertjes denken hier ook niet aan, maar meer hoe stoer ze zijn.

                          Een doelgroep stellen is wel van groot belang, wie wil je bereiken, welke personen, hoe zorgen we ervoor dat deze mensen ook daadwerlijk aangesproken zullen worden.

                          Communicatie middel: Eenmaal als de doelgroep bekend is. Kan je het juiste middel kiezen om deze groep te bereiken. Een goed communicatie middel staat voor het gewenste bereik onder de gewenste doelgroep.

                          Deze 2 factoren spelen een hele belangrijke rol. Hier mee rekening houden kost veel tijd en moeite en vergt zeer verantwoordelijke beslissingen en daarbij... ook ontzeddend veel kosten!!!!

                          Echter denk ik dat het allemaal veel makkelijker en goedkoper kan, we zijn immers met zijn allen verantwoordelijk voor het behoud van legaal vuurwerk. Er moet toch wel een manier zijn waar de juiste doelgroep aanwezig is?

                          Dat is naar mijn idee op 29/30/31 dec. In de winkels zelf waar het vuurwerk word verkocht.

                          Sowiso als men illegaal koopt, koop men ook legaal. Dus er zou goed gebruik kunnen worden gemaakt van een vuurwerk winkelier/verkooppunt. Dit in de vorm van: activiteiten voor de koop en na de koop.

                          Welke activiteiten dit precies in houden weet ik niet, maar het zou een hele goede kunnen zijn. Wel verplicht is dat alle winkeliers hier aan mee ((moeten doen)). Anders heb je de ene wel, de andere niet.

                          Bijv: Flyers waarop straffen staan van het afsteken van illegaal vuurwerk/in bezit hebben. Dat is 1 idee, er zijn er vast wel meer.

                          Het beste lijkt mij gewoon mijn idee in post 69. Eenmaal doorgevoerd zal heel Nederland hier vanaf weten, de media zal er vol mee staan, binnen no-time weten bijna alle Nederlanders het. Men die het illegale aanschaft zal denken van... ja... Waarom niet legaal?? Het is nu toch legaal geworden.

                          In combinatie met het naar voren brengen van de straffen die op het illegale vuurwerk zitten (Want die zijn abnormaal hoog). Lijkt dit mij een zeer goede en zeer doeltreffende combinatie.


                          Groet.

                          Comment


                            Ik lees hier dat mensen vinden dat elektrisch afsteken veiliger is dan met de hand. Hier ben ik het niet mee eens. Met de hand afsteken weet je zeker dat de lont brand,dat heb je met elektrisch niet. Ik heb zelf een schietkist, Elk jaar sluit ik er vuurwerk op aan. En elk jaar zijn er potten die niet afgaan, dan kan je zeggen dat ikzelf het niet goed heb aangesloten, maar als ik het al niet goed aansluit, hoe moeten de particulieren die zelf maar 3 uurtjes per jaar met vuurwerk bezig zijn dat dan gaan doen?
                            Team Anti Crackling en kunstkerstbomen

                            Comment


                              Alles zo een beetje door gelezen, vraag ik me af wat willen we nou ?? willen we consumentenvuurwerk hebben of willen we consumentenvuurwerk ombouwen naar illegaal ?? Ik zelf vind dat er een verschil moet zijn en blijven tussen prof en consumentenvuurwerk. Dus elektrisch schieten moet bij de prof blijven en een lont moet bij de consument blijven.
                              En het lijkt misschien veiliger maar dat is het zeker niet,een elektronische ontsteker is gevoeliger dan wat dan ook,en niet zo slim om dat van te voren te monteren op je vuurwerk.
                              Daarbij komt dat de veiligheid en verantwoordelijkheid niet gezocht moet worden in de spullen maar in de gene die het vuurwerk zelf aansteekt.

                              Het doorlonten vervangen door groten bakken kan ik me wel in vinden,dit word al gedaan door iedereen en word ook door de fabrikant zo in de markt gezet dat ze daar voor zijn, terwijl het volgens de wet niet mag,dus dat is misleidend en zal alleen maar ten goeden komen aan de veiligheid en het strafrechtelijke deel.

                              Comment


                                Om na de discussies hierboven terug te komen op de bron: Hebben jullie een vraag?

                                Ja! Namelijk:

                                - Zou het niet beter zijn de succesvolle campagnes zoals o.a. de vuurwerk bril uit te lichten?
                                - Ik weet of het al gebeurt, maar zou het niet leuk en verstandig zij voorlichting te geven op scholen? Daarmee bedoel ik standaard en niet als keuze van de school.
                                - illegaal vuurwerk moet zo onaantrekkelijk mogelijk worden gemaakt. Denk aan boetes van 20% aan de gevonden waarde of boetes van € 10.000 of meer. Andere optie is standaard een celstraf. Hoe denken jullie hierover?
                                - Ruil je illegaal vuurwerk in actie? Dus dat je zonder boete je illegale vuurwerk kunt brengen bij de politie. Zelfde als ooit is gedaan bij wapens. Idee?
                                - Prijzen legaal en dan met name het sier zijn ieder jaar gestegen. Waarom deze niet eens goed onder de loep nemen cq reguleren? Ik heb het idee dat prijzen te hoog zijn op dit moment. Tuurlijk zijn er kosten maar kan er niet bespaart worden met meer samen doen?
                                Laatst aangepast door NoWorldOrder; 23 February 2015, 10:53.
                                Vuurwerkpap

                                Comment

                                Working...
                                X