Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 4 van 12 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 176
  1. #46
    VWC-Lid BPN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 september 2014
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    31
    Thanks
    9
    139 waarderingen in 29 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nismo Bekijk bericht
    BPN zij
    Ook voor 2014 heeft de branche zich ingezet om tradities te behouden, alleen niet op het forum. Inmiddels zijn we als BPN actief op dit forum om zo veel mogelijk vragen te beantwoorden, en samen
    tot sterke campagnes te komen. Daarnaast zijn bijna alle importeurs wel te vinden op het forum, de een doet mee in discussies, de ander leest alleen mee. De BPN gaat dan ook meer proberen, daar we een veel groter belang hebben samen dan alleen, dit jaar zal er zeker een campagne zijn.

    We zijn inmiddels weer een maand verder,is er al iets bekend over wat voor campagnes het BPN gaat houwen,of is het ieder voor zich.Aangezien er een petitie vanuit Gbv-Weco is gestart ziet het er niet naar uit dat er iets gezamenlijk word afgesproken over iets op touw te zetten anders hadden zij het niet zo gedaan lijkt mij.
    Met andere woorden gaan jullie nog actie ondernemen?? en met actie bedoel ik niet steun geven om dingen te gaan verbieden, zoals de babypijltjes. Wanneer komt er nou eens actie.Ik hoop voor 31 dec nog dit jaar.
    Of word er weer gewacht tot MR Bonten onder zijn steen vandaan komt,te laat dus,kom nou eens naar buiten met iets waar iedereen aan mee kan werken.
    Hallo Nismo,

    Hartelijk dank voor je reactie.

    Wij zijn het als BPN inderdaad eens met de stelling dat er een landelijke actie moet komen, ook in de richting van de Petitie van GBV-WECO. Hier zijn we nog mee aan het werk, zodra er iets klaar is gaan we dat zeker melden. Maar uiteraard is ieder zijn idee welkom zoals al eerder aangegeven!

    Daarnaast hebben we ook een complete campagne waar we dit jaar als BPN de media mee intreden om heel Nederland te kunnen bereiken. Hier kunnen we binnenkort meer duidelijkheid over geven als alle acties definitief zijn.

    Zodra de laatste hand aan de acties is gelegd laten wij dit uiteraard weten.
    BPN | Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland

  2. Deze 10 gebruikers waarderen BPN voor het bericht:


  3. #47
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Wat gaat er eigenlijk gebeuren als blijkt dat de maatregel die nu genomen is niet werkt?

    En eigenlijk bedoel ik dan hier twee punten mee:
    1. Zo lijkt mij handhaving voor de politie dermate lastig omdat men het verschil niet weet tussen cat.1 vuurwerk en normaal vuurwerk. Ik heb namelijk cat.1 vuurwerk gezien (wondertollen, fonteinen e.d.) waar wij als kenners het al bijzonder vinden dat het in cat.1 valt, laat staan een politieagent. Persoonlijk denk ik dat men dan door de bomen het bos niet meer ziet.

    2. Overlast die blijft. Ik hoor elk weekend al weer zware knallen en potten de lucht in gaan. Daar heeft dit verbod niets tegen gedaan (iets wat ik sowieso ook voor onmogelijk houd). Wat als men na de jaarwisseling wederom een verzoek indient tot verbod? Doemdenkend voorzie ik namelijk het begin van het einde. Dit jaar moet men zich aan regels houden, maar dat gaat men toch niet doen omdat men zich toch al met illegale knallers bezig houdt. en dan hebben de tegenpartijen direct weer olie op het vuur voor deze discussie...en goede argumenten (in hun ogen)...

  4. Deze 4 gebruikers waarderen bassie1978 voor het bericht:


  5. #48
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2011
    Berichten
    1.618
    Thanks
    1.226
    668 waarderingen in 405 posts
    Gewoon de grenzen dicht gooien. Dan hebben we last van minder werk dieven. Criminelen. Illegaal vuurwerk en alles daarbij. Dit veranderd niks. Al probeert pyro techniek Nederland positief in het nieuws te komen het lukt toch niet. Wel zouden ze bij winkels waar vuurwerk word verkocht toch informatie foldertjes kunnen neerleggen. Waarin men in het kort uitleg. dat legale knallers bijvoorbeeld niet die kapote prullenbakken veroorzaakt. En dat 99 procent van het vuurwerk die afgestoken word voor de verkoop dagen illegaal is. Denk allicht 90 procent

  6. Deze gebruiker waardeert fernando93 voor het bericht:


  7. #49
    Super Moderator titanium's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 december 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    1.792
    Thanks
    2.924
    3.003 waarderingen in 953 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fernando93 Bekijk bericht
    Gewoon de grenzen dicht gooien. Dan hebben we last van minder werk dieven. Criminelen. Illegaal vuurwerk en alles daarbij. Dit veranderd niks. Al probeert pyro techniek Nederland positief in het nieuws te komen het lukt toch niet. Wel zouden ze bij winkels waar vuurwerk word verkocht toch informatie foldertjes kunnen neerleggen. Waarin men in het kort uitleg. dat legale knallers bijvoorbeeld niet die kapote prullenbakken veroorzaakt. En dat 99 procent van het vuurwerk die afgestoken word voor de verkoop dagen illegaal is. Denk allicht 90 procent
    Dit acties in een vuurwerkwinkel zelf om mensen duidelijk te maken hoe het echt zit heeft in mijn ogen geen zin. De kopers van vuurwerk niet de mensen die klagen over vuurwerk. juist de niet kopers moet het duidelijk gemaakt worden want dat zijn de zeikerds

  8. Deze gebruiker waardeert titanium voor het bericht:


  9. #50
    VWC-Lid MichelAngelo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 november 2009
    Berichten
    980
    Thanks
    253
    795 waarderingen in 309 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fernando93 Bekijk bericht
    Gewoon de grenzen dicht gooien. Dan hebben we last van minder werk dieven. Criminelen. Illegaal vuurwerk en alles daarbij. Dit veranderd niks. Al probeert pyro techniek Nederland positief in het nieuws te komen het lukt toch niet. Wel zouden ze bij winkels waar vuurwerk word verkocht toch informatie foldertjes kunnen neerleggen. Waarin men in het kort uitleg. dat legale knallers bijvoorbeeld niet die kapote prullenbakken veroorzaakt. En dat 99 procent van het vuurwerk die afgestoken word voor de verkoop dagen illegaal is. Denk allicht 90 procent
    Nobel idee, maar dat weten degene die legaal vuurwerk kopen wel.

  10. Deze gebruiker waardeert MichelAngelo voor het bericht:


  11. #51
    VWC-Lid nismo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 oktober 2005
    Berichten
    730
    Thanks
    238
    980 waarderingen in 373 posts
    Ik heb nog een vraagje en een idee voor de heren van BPN, vraag is hebben ze in Duitsland ook z''n verenging als BPN ?? zo ja is het geen idee om hun aan te sporen om een klacht in te dienen of om hun bezorgdheid uit te preken naar hun regering over vuurwerk toeristen,ivm dat er in Duitsland wel vanaf 10 uur mag worden gestookt. Met als doel dat Duitsland in Brussel hun beklag boen zodat er in iedere geval een land tegen de nieuwe regels is.Ik heb begrepen dat het nog kan tot eind van deze maand en dan is er geen weg meer terug.

  12. Deze gebruiker waardeert nismo voor het bericht:


  13. #52
    VWC-Lid Brainiac's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 september 2008
    Berichten
    883
    Thanks
    220
    1.206 waarderingen in 396 posts
    Dit bericht is verwijderd...
    Laatst gewijzigd door Brainiac; 23 december 2014 om 01:27

  14. #53
    VWC-Lid 500gram's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 oktober 2007
    Berichten
    696
    Thanks
    721
    538 waarderingen in 159 posts
    Politie: Mag ik vuurwerk in het buitenland kopen?

    Melding maken bij de Inspectie Leefomgeving en Transport hoeft pas vanaf een netto explosief gewicht van 333 kg. Niet van toepassing voor de normale consument dus.


    Deze regel is van toepassing op het ADR en niet of je 333kg zo vrij nederland mag binnenvoeren.

    Al het vuurwerk wat vanuit het buitenland binnen komt zal gemeld moeten worden bij IL&T,al is het maar 10kilo vuurwerk.

  15. Deze 3 gebruikers waarderen 500gram voor het bericht:


  16. #54
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.946 waarderingen in 1.827 posts
    Was het idd maar zo'n feest.
    Dat had importeurs bergen extra werk gescheeld.

    gr
    Extreme Pyromaniac for life.

  17. Deze 4 gebruikers waarderen PYROMANIAC 1975 voor het bericht:


  18. #55
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 500gram Bekijk bericht
    Politie: Mag ik vuurwerk in het buitenland kopen?

    Melding maken bij de Inspectie Leefomgeving en Transport hoeft pas vanaf een netto explosief gewicht van 333 kg. Niet van toepassing voor de normale consument dus.


    Deze regel is van toepassing op het ADR en niet of je 333kg zo vrij nederland mag binnenvoeren.

    Al het vuurwerk wat vanuit het buitenland binnen komt zal gemeld moeten worden bij IL&T,al is het maar 10kilo vuurwerk.
    dus als je een pakketje koopt in Duitsland kun je met een gerust hard de grens over dus .
    als er geen strijkers in zit .
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

  19. Deze gebruiker waardeert magnolia voor het bericht:


  20. #56
    VWC-Lid Brainiac's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 september 2008
    Berichten
    883
    Thanks
    220
    1.206 waarderingen in 396 posts
    Dit bericht is verwijderd...
    Laatst gewijzigd door Brainiac; 23 december 2014 om 01:27

  21. Deze gebruiker waardeert Brainiac voor het bericht:


  22. #57
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    gedoogbeleid heet dat....

  23. Deze gebruiker waardeert bassie1978 voor het bericht:


  24. #58
    VWC-Lid nismo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 oktober 2005
    Berichten
    730
    Thanks
    238
    980 waarderingen in 373 posts
    Laten we het weer houden op, Vragen aan de Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland.

  25. Deze 2 gebruikers waarderen nismo voor het bericht:


  26. #59
    VWC-Lid 500gram's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 oktober 2007
    Berichten
    696
    Thanks
    721
    538 waarderingen in 159 posts
    Ook hier loopt nederland weer uit de pas,wij kennen als nederland alleen de importmelding

  27. Deze gebruiker waardeert 500gram voor het bericht:


  28. #60
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts
    er zijn de laatste tijd berichten verschenen dat sommige gemeenten die nieuwe regels niet gaan handhaven om dat ze daar de man kracht niet voor hebben .
    gaat de bpn met die gemeentes om de tafel om een groter front te vormen /in gesprek voor een betere regelgeving ?
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

Pagina 4 van 12 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •