Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 10 van 12 EersteEerste ... 89101112 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 136 t/m 150 van 176
  1. #136
    VWC-Lid mark dalton's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 september 2016
    Berichten
    381
    Thanks
    589
    527 waarderingen in 179 posts
    En de 25 kg regel kan daar ook wat aan gedaan worden ivm compound. En electronisch schieten

  2. #137
    VWC-Lid BPN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 september 2014
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    31
    Thanks
    9
    139 waarderingen in 29 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AlmeloZuid1991 Bekijk bericht
    Het zal in dit topic vast wel eens benoemd zijn, zie het zo 1,2,3 niet terug, maar:

    -waarom laten jullie zo weinig van je horen in de vuurwerkdiscussie, het zijn momenteel enkel de individuele initiatieven van medefreaks die ik voorbij zie komen. Maar een professionele "tegen een verbod" campagne zal toch vele malen effectiever zijn??

    -Waarom laten jullie geen volledig objectief onderzoek uitvoeren naar de overlast tijdens oud & nieuw en de haalbaarheid van een verbod? Op dit moment zien we alleen sensatie onderzoekjes van de media of een matig onderbouwd onderzoek van de ovv. Ik durf haast letterlijk mijn vingers in het vuur te steken dat de daadwerkelijke overlast/gewonden komen door alcohol, reeds illegaal vuurwerk of het afsteken buiten de toegestane tijden. Hier ligt denk ik echt een kans!

    -AUB!, doe iets! Het is echt 2 voor 12. :(
    Hallo AlmeloZuid1991,

    De BPN is achter de schermen druk in overleg met de ministeries en politieke partijen. Dat wordt op een professionele manier gedaan. Er zijn verder al veel lopende acties om het imago van vuurwerk te verbeteren. Meestal zie je die echter niet vanuit naam van de BPN.

    De BPN wil niet alleen korte termijn resultaat met vermindering van letsel, schade en overlast, maar ook op lange termijn. Wij werken samen bijvoorbeeld aan 4vuurwerkveilig. Hier staat veel informatie over veilig vuurwerk gereed en ook lespakketten die iedereen mag presenteren in groep 7 en 8 van de basisschool. Ook via VuurwerkCheck worden deze pakketten veel bij winkels gepromoot, en gebruikt, zodat de nieuwe generatie goede voorlichting krijgt van mensen met de juiste vuurwerkkennis. Op dit moment kun je ook nog steeds tekenen voor de petitie voor vuurwerk op www.Petitievoorvuurwerk.nl Het valt ons echter een beetje tegen dat daar nog maar 109.000 mensen getekend hebben. Met deze site willen we ook een vuist maken tegen de anti-vuurwerk-sites.

    Tot een algeheel verbod zal het voorlopig niet komen, maar we moeten wel oppassen. Letsel, schade en overlast moeten echt drastisch verminderen. Natuurlijk weet iedereen dat illegaal vuurwerk een grote bron van ellende is. Naast alcohol en andere drugs. Maar ook gewoon het gedrag.

    Het besef dat je gewoon normaal moet doen met vuurwerk moet versterkt worden bij de bevolking. Dat willen we gaan doen met nog meer voorlichting. Maar, dat werkt alleen als iedereen mee doet.

    Iedere vuurwerkliefhebber kan zelf het goede voorbeeld geven door alleen legaal consumentenvuurwerk af te steken zonder overlast, schade en letsel te veroorzaken. Daarnaast kunnen zij minder verantwoordelijke vuurwerkgebruikers aanspreken op hun gedrag. Draag allemaal een vuurwerkbril! (zowel afstekers als omstanders) hiermee kan veel oogletsel voorkomen worden. Uit onderzoek bleek dat slechts 40% van de pubers een vuurwerkbril draagt.
    BPN | Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland

  3. Deze 3 gebruikers waarderen BPN voor het bericht:


  4. #138
    VWC-Lid BPN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 september 2014
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    31
    Thanks
    9
    139 waarderingen in 29 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    Gezien de inactieve houding van de bpn zou ik graag willen weten waarom jullie de branchevereniging niet gewoon op heffen?!
    Hallo Sirens,

    Zoals reeds eerder vermeld is doet de BPN juist veel om de vuurwerktraditie te behouden. Achter de schermen knokken we keihard voor het behoud van de vuurwerktraditie. We doen dit op een professionele manier door te praten met overheid, politici en andere instanties. We zijn dus zeker niet inactief.
    BPN | Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland

  5. #139
    VWC-Lid BPN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 september 2014
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    31
    Thanks
    9
    139 waarderingen in 29 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark dalton Bekijk bericht
    En de 25 kg regel kan daar ook wat aan gedaan worden ivm compound. En electronisch schieten
    Hallo mark dalton,

    De 25kg regel is ook genoemd, zoals het er nu uitziet zal deze niet aangepast worden.
    Het elektronisch schieten ziet men als professioneel gebruik. Daarnaast denken wij dat
    negen van de tien consumenten juist plezier beleeft aan het 'echt' zelf aansteken van
    het consumentenvuurwerk.
    BPN | Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland

  6. #140
    VWC-Lid BPN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 september 2014
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    31
    Thanks
    9
    139 waarderingen in 29 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pyrodreams Bekijk bericht
    Wat is het huidige standpunt van de bpn omtrent het idee om de vuurpijlen en het knal vuurwerk af te schaffen.
    Hallo pyrodreams,

    Momenteel is de BPN druk in overleg met de overheid, politiek en politie om de standpunten van de BPN naar aanleiding van het rapport van OVV verder te vormen en verduidelijken. Op een later moment kan de BPN zich hier verder over uitspreken. Natuurlijk zet de BPN zich in om de traditie te behouden.
    Laatst gewijzigd door BPN; 28 februari 2018 om 14:37 Reden: typefout
    BPN | Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland

  7. Deze gebruiker waardeert BPN voor het bericht:


  8. #141
    VWC-Lid Komkommer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2017
    Berichten
    1.522
    Thanks
    1.212
    1.024 waarderingen in 556 posts
    Maken julie je ook sterk voor de huidige afsteektijden? Ik zie die nameljjk ook anders nog verder beperkt worden, want minder afsteektijd = minder kans op letsel.

  9. #142
    VWC-Lid --sjon beton--'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    2.041
    Thanks
    3.273
    904 waarderingen in 519 posts
    'Tot een algeheel verbod zal het voorlopig niet komen, maar we moeten wel oppassen. Letsel, schade en overlast moeten echt drastisch verminderen.'

    drastisch verminderen? letsel, schade en overlast is ieder jaar weer minder zoals te lezen valt, en deze trend is al 10 jaar aan de gang.
    maar (extreem) links is al jaren aan de gang met een anti lobby, die alle aandacht krijgen in de media!

  10. Deze 3 gebruikers waarderen --sjon beton-- voor het bericht:


  11. #143
    VWC-Lid bolle-040's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 september 2010
    Berichten
    3.803
    Thanks
    5.949
    9.258 waarderingen in 2.959 posts
    Wat is het huidige standpunt van de bpn omtrent het idee om de vuurpijlen en het knal vuurwerk af te schaffen.
    Momenteel is de BPN druk in overleg met de overheid, politiek en politie om de standpunten van de BPN naar aanleiding van het rapport van OVV verder te vormen en verduidelijken. Op een later moment kan de BPN zich hier verder over uitspreken. Natuurlijk zet de BPN zich in om de traditie te behouden.
    Ik snap niet zo goed wat het overleg met de overheid, politiek en politie te maken heeft met jullie standpunt, dit kan hier toch los van staan? Het is goed dat jullie in overleg zijn. Jullie kunnen toch gewoon aangeven dat vuurpijlen en knalvuurwerk afschaffen niet veel gaat oplossen. Het belangrijkste lijkt mij dat jullie de overheid laten inzien dat er met legaal vuurwerk bijna tot nauwelijks niks kan vernielen. Illegaal vuurwerk is het probleem wat in Den Haag duidelijk gemaakt moet worden.
    www.youtube.com/channel/UC87Ra0dmyahLt8AZoj3Nr_Q

  12. Deze 2 gebruikers waarderen bolle-040 voor het bericht:


  13. #144
    VWC-Lid pyrodreams's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 november 2017
    Berichten
    768
    Thanks
    3.152
    950 waarderingen in 540 posts
    Wat is het huidige standpunt van de bpn omtrent het idee om de vuurpijlen en het knal vuurwerk af te schaffen.

    als dat wel gaan afschaffen gaan we het in duitsland halen. ik al vast wel
    ik heb dyslectie dus houdt daar rekening mee

  14. #145
    VWC-Lid pyrodreams's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 november 2017
    Berichten
    768
    Thanks
    3.152
    950 waarderingen in 540 posts
    her stel
    als se dat wel gaan afschaffen gaan we het in duitsland halen. ik al vast wel
    ik heb dyslectie dus houdt daar rekening mee

  15. #146
    VWC-Lid blackmoon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2013
    Berichten
    1.175
    Thanks
    247
    855 waarderingen in 370 posts
    Waarom kiezen jullie ervoor om niet naar buiten te treden via de media? Er verschijnt zoveel negatief nieuws vanuit het kamp van de vuurwerkhaters waardoor je de indruk krijgt dat er weinig tegengas komt van jullie kant.

    Nu zie je dat veel kleinere groepen liefhebbers initiatief tonen en hun zorgen uiten omdat men de indruk heeft dat er van jullie kant uit niet veel gebeurt.

    In hoeverre hebben jullie een commercieel belang bij een besluit? Spreken jullie namens vuurwerkliefhebbend Nederland of vanuit het perspectief van de importeurs?
    Laatst gewijzigd door blackmoon; 1 maart 2018 om 06:11

  16. Deze gebruiker waardeert blackmoon voor het bericht:


  17. #147
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BPN Bekijk bericht

    nog steeds tekenen voor de petitie voor vuurwerk op www.Petitievoorvuurwerk.nl Het valt ons echter een beetje tegen dat daar nog maar 109.000 mensen getekend hebben. Met deze site willen we ook een vuist maken tegen de anti-vuurwerk-sites.
    Tip: laat al jullie dealers een mail met link naar petitievoorvuurwerk.nl sturen naar de klanten die online bestellen. Benader ze direct, benadruk dat het menens is, benadruk dat jullie het mogelijk ooit als wapen gaan gebruiken. En benadruk dat het mogelijk is om alle gezinsleden te laten tekenen. Mijn indruk is dat niet alle dealers alles uit de kast halen in deze (en dan druk ik mij voorzichtig uit).

    Iets dergelijks zouden de grote vuurwerkfora overigens ook kunnen doen richting hun leden.

  18. Deze 3 gebruikers waarderen Fegefeuer voor het bericht:


  19. #148
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.046
    Thanks
    4.075
    8.894 waarderingen in 3.143 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fegefeuer Bekijk bericht
    Tip: laat al jullie dealers een mail met link naar petitievoorvuurwerk.nl sturen naar de klanten die online bestellen. Benader ze direct, benadruk dat het menens is, benadruk dat jullie het mogelijk ooit als wapen gaan gebruiken. En benadruk dat het mogelijk is om alle gezinsleden te laten tekenen. Mijn indruk is dat niet alle dealers alles uit de kast halen in deze (en dan druk ik mij voorzichtig uit).

    Iets dergelijks zouden de grote vuurwerkfora overigens ook kunnen doen richting hun leden.
    Als aangesloten winkelier kan ik je vertellen dat de BPN en VuurwerkCheck al meerdere keren hun achterban hebben opgeroepen om dat te doen. En ook op verschillende manieren en met wisselende boodschappen. De response daarop is naar mijn idee echter beperkt.

    Ik heb zelf het gevoel dat ook dit weer vooral met de media en draagvlak te maken heeft. De Petitie krijgt zo goed als geen aandacht, terwijl een paar fakkels bij een voetbalwedstrijd bij wijze van spreken meteen wereldnieuws is. Jan-met-de-pet krijgt dus ook maar weinig te zien of te horen over de Petitie. En probeer je die nu te bereiken dan denken velen van hen "Vuurwerk? Daar ben ik nu helemaal niet mee bezig, dat komt in december wel weer" en bekijken ze de geplaatste post, bericht en/of mail verder helemaal niet. Juist in november en december zijn meerdere pogingen gedaan om die "gewone" consument te bereiken maar het resultaat is zoals bekend beperkt.

    Ik heb al vaker aangegeven dat de BPN juist wel heel veel doet maar dat dit voor velen van ons niet of onvoldoende zichtbaar is. Dat is ook niet zo raar: de wereld op en rond het Binnenhof is een totaal andere dan die van de gemiddelde Nederlander. Dingen gaan en werken daar simpelweg totaal anders dan voor de gewone man en/of ondernemer. Ikzelf heb meerdere jaren op en rond het Binnenhof zaken gedaan, dus ik spreek uit ervaring. Natuurlijk, de publieke opinie is belangrijk en regelmatig worden er onder druk van die opinie beslissingen genomen. Maar uiteindelijk gaat het erom waar de beleidsmakers en -bepalers zelf voor staan. Zij besluiten of en wat er eventueel aan wetsvoorstellen en -veranderingen worden voorgelegd aan de Kamers. Dat vraagt een specifieke en persoonlijke benadering, de media is daarin eerder een verstorend dan een opbouwend element.

    Ik ben blij dat de BPN steeds meer openheid geeft over hun inzet. Tegelijkertijd moeten we er met z'n allen ook begrip voor hebben dat ze hier publiekelijk niet alles kunnen uitleggen en vertellen, juist vanwege het politieke karakter. Je moet je simpelweg niet teveel in de kaarten laten kijken...
    www.huismanvuurwerk.nl

  20. Deze 7 gebruikers waarderen gizmo75 voor het bericht:


  21. #149
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.087 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    Maar uiteindelijk gaat het erom waar de beleidsmakers en -bepalers zelf voor staan. Zij besluiten of en wat er eventueel aan wetsvoorstellen en -veranderingen worden voorgelegd aan de Kamers. Dat vraagt een specifieke en persoonlijke benadering, de media is daarin eerder een verstorend dan een opbouwend element.
    Misschien een Freak-Actie opzetten voor de 150 kamerleden (minus GL) en de zittende ministers. Eens kijken hoe ze erover denken als ze met oud en nieuw 8 cakeboxen mogen schieten op kosten van de importeurs.

  22. Deze 4 gebruikers waarderen Avalanche voor het bericht:


  23. #150
    VWC-Lid BPN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 september 2014
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    31
    Thanks
    9
    139 waarderingen in 29 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    Als aangesloten winkelier kan ik je vertellen dat de BPN en VuurwerkCheck al meerdere keren hun achterban hebben opgeroepen om dat te doen. En ook op verschillende manieren en met wisselende boodschappen. De response daarop is naar mijn idee echter beperkt.

    Ik heb zelf het gevoel dat ook dit weer vooral met de media en draagvlak te maken heeft. De Petitie krijgt zo goed als geen aandacht, terwijl een paar fakkels bij een voetbalwedstrijd bij wijze van spreken meteen wereldnieuws is. Jan-met-de-pet krijgt dus ook maar weinig te zien of te horen over de Petitie. En probeer je die nu te bereiken dan denken velen van hen "Vuurwerk? Daar ben ik nu helemaal niet mee bezig, dat komt in december wel weer" en bekijken ze de geplaatste post, bericht en/of mail verder helemaal niet. Juist in november en december zijn meerdere pogingen gedaan om die "gewone" consument te bereiken maar het resultaat is zoals bekend beperkt.

    Ik heb al vaker aangegeven dat de BPN juist wel heel veel doet maar dat dit voor velen van ons niet of onvoldoende zichtbaar is. Dat is ook niet zo raar: de wereld op en rond het Binnenhof is een totaal andere dan die van de gemiddelde Nederlander. Dingen gaan en werken daar simpelweg totaal anders dan voor de gewone man en/of ondernemer. Ikzelf heb meerdere jaren op en rond het Binnenhof zaken gedaan, dus ik spreek uit ervaring. Natuurlijk, de publieke opinie is belangrijk en regelmatig worden er onder druk van die opinie beslissingen genomen. Maar uiteindelijk gaat het erom waar de beleidsmakers en -bepalers zelf voor staan. Zij besluiten of en wat er eventueel aan wetsvoorstellen en -veranderingen worden voorgelegd aan de Kamers. Dat vraagt een specifieke en persoonlijke benadering, de media is daarin eerder een verstorend dan een opbouwend element.

    Ik ben blij dat de BPN steeds meer openheid geeft over hun inzet. Tegelijkertijd moeten we er met z'n allen ook begrip voor hebben dat ze hier publiekelijk niet alles kunnen uitleggen en vertellen, juist vanwege het politieke karakter. Je moet je simpelweg niet teveel in de kaarten laten kijken...
    Bedankt gizmo75.

    Volgens mij zijn we tot zo ver weer op te hoogte, mochten er nog vragen onbeantwoord gebleven zijn horen we het graag. En proberen we die ook zo snel mogelijk te beantwoorden.
    BPN | Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland

  24. Deze 4 gebruikers waarderen BPN voor het bericht:


Pagina 10 van 12 EersteEerste ... 89101112 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •