Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 80 van 112 EersteEerste ... 3070787980818290 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.186 t/m 1.200 van 1666

Discussie: Cruel Traction

  1. #1186
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 januari 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.481
    Thanks
    580
    846 waarderingen in 367 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jakhal Bekijk bericht
    Heb er nog 1 uit 2014..hahaha. moet er dit jaar maar eens van komen.
    De eerste versie was een ennal spektakel laat staan nu na 2 jaar droog gestaan te hebben !!

  2. #1187
    VWC-Lid LVT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 januari 2011
    Locatie
    Belgique.
    Berichten
    1.017
    Thanks
    317
    2.088 waarderingen in 797 posts
    Hierbij nog een video van onze kant van afgelopen jaar

    YouTube.com/limburgsvuurwerkteam

  3. Deze 5 gebruikers waarderen LVT voor het bericht:


  4. #1188
    VWC-Lid Savendro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2006
    Berichten
    349
    Thanks
    892
    496 waarderingen in 141 posts
    Ik heb deze nu ook 2 jaar op rij gehad en zou hem dit jaar zo weer willen nemen. Maarja het budget he.

    Afgelopen jaar is hij in ieder geval mooi op beeld gezet.

  5. Deze gebruiker waardeert Savendro voor het bericht:


  6. #1189
    VWC-Lid Nitraat12's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 mei 2007
    Locatie
    Groningen!
    Berichten
    6.211
    Thanks
    2.183
    7.284 waarderingen in 2.561 posts
    Afgelopen jaar deze topper niet gehad. Echt veel spijt van gehad!

    Daarom dit jaar weer in de collectie!
    www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

  7. #1190
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2011
    Berichten
    1.618
    Thanks
    1.226
    668 waarderingen in 405 posts
    hoe zit het door lonten bij deze topper. Ik heb nog steeds geen doorlont ervaring dus hoop stiekem dat als ik de 1ste cake aansteek de rest ook aangaat. Of dat ik met schilders tape alles makkelijk aan elkaar kan plakken.

  8. #1191
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.523
    Thanks
    2.888
    672 waarderingen in 365 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fernando93 Bekijk bericht
    hoe zit het door lonten bij deze topper. Ik heb nog steeds geen doorlont ervaring dus hoop stiekem dat als ik de 1ste cake aansteek de rest ook aangaat. Of dat ik met schilders tape alles makkelijk aan elkaar kan plakken.
    Vergeet dat maar bij de Cruel Traction.
    Als je wilt doorlonten is het sowieso verstandig om er NOOIT vanuit te gaan dat alles vooraf doorgelont, dan wel in orde zit. Dat kan gevaarlijke situaties opleveren.

    Lang niet elke importeur heeft het doorlontsysteem van Rubro geimplementeerd. Hier en daar lees ik zelfs dat niet alle artikelen van Rubro van dat systeem zijn voorzien. Sommige wel, andere weer niet. Hoe dat precies zit, geen idee. Het blijft altijd opletten.

    Hoewel cakeboxen als een batterij worden verkocht is het overigens niet de bedoeling om de cakes uit de box door te lonten maar een voor een, apart van elkaar (dus niet in de box blijvende) aan te steken. Je kan ze dus het beste een voor een apart aansteken zoals bedoeld.

  9. #1192
    VWC-Lid heho's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2008
    Locatie
    Ommen
    Berichten
    3.217
    Thanks
    3.822
    3.224 waarderingen in 1.246 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fernando93 Bekijk bericht
    hoe zit het door lonten bij deze topper. Ik heb nog steeds geen doorlont ervaring dus hoop stiekem dat als ik de 1ste cake aansteek de rest ook aangaat. Of dat ik met schilders tape alles makkelijk aan elkaar kan plakken.
    Check even rond pagina 30 van deze topic. Daar is genoeg info te vinden ...

  10. #1193
    VWC-Lid blackmoon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2013
    Berichten
    1.175
    Thanks
    247
    855 waarderingen in 370 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flashing_Diamond Bekijk bericht
    Hoewel cakeboxen als een batterij worden verkocht is het overigens niet de bedoeling om de cakes uit de box door te lonten maar een voor een, apart van elkaar (dus niet in de box blijvende) aan te steken. Je kan ze dus het beste een voor een apart aansteken zoals bedoeld
    Ga nou niet de wijsneus lopen uithangen en lopen verkondigen dat je cakes 1 voor 1 moet afsteken want je weet best dat niemand dat hier doet. Je doet net alsof het doorlonten hogere wiskunde is maar dat is het echt niet.

  11. Deze 5 gebruikers waarderen blackmoon voor het bericht:


  12. #1194
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.523
    Thanks
    2.888
    672 waarderingen in 365 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knalpot Bekijk bericht
    Ga nou niet de wijsneus lopen uithangen en lopen verkondigen dat je cakes 1 voor 1 moet afsteken want je weet best dat niemand dat hier doet. Je doet net alsof het doorlonten hogere wiskunde is maar dat is het echt niet.
    Jij hebt iedereen persoonlijk uitgevraagd of cakeboxen een voor een of doorgelont worden afgestoken?

    Ik steek de cakes van mijn cakeboxen gewoon een voor een af (m.u.v. Rubro, die hebben een eigen systeem waar je niets aan hoeft te doen, alleen controle). Geen moeite mee, ik steek immers voor mijzelf en mijn plezier af, niet voor anderen. Of anderen de stiltes tussendoor jammer vinden of niet kan mij eerlijk gezegd niets schelen.

    Het gaat er niet om of doorlonten hogere wiskunde is of niet.

    Het gaat erom dat je mensen er bewust van MOET maken dat NIET GOED doorlonten een gevaarlijke situatie KAN opleveren. Stel je steekt een doorgelonte 4- cakes box aan en ergens halverwege stop dat ding. Leken zullen misschien wel op zoek gaan naar het stoppunt om de box daar weer proberen aan te steken met alle gevolgen van dien. Stel dat er bijvoorbeeld vertraging in een cake is ontstaan door een productiefout. Daar hang je dan maar mooi met je hoofd mee bovenop, op het moment dat dat ding onverwachts weer verder gaat.

    Dit is geen bangmakerij.
    Ik zie hier gewoon adviezen als "label eraf trekken en dan de lontjes zo dicht mogelijk bij de ingang aan elkaar verbinden, dan heb je de minst mogelijke vertraging". Dat is wel erg makkelijk gezegd, vindt je niet? Wat er niet bij wordt vermeld is dat je zo schade aan je batterij KAN aanrichten (lont eruit o.i.d.). En dan?? Dan volgt nog meer improvisatie??
    Ook zie ik soms foto's langskomen waar het reserve- lont (het lontje van de laatste cake) gewoon bovenop de folie van de cake staat geplakt. Dat is niet de bedoeling he? Dat lont moet van het plastic af en omgebogen worden zodat je het reserve lont na een "afkoelperiode" makkelijk kan aansteken wanneer een product onverwachts is gestopt, zonder dat je daarvoor met je hoofd boven de cake gaat hangen om het lont van de folie weg te trekken.

    "Onzichtbaar doorlonten", zoals ik dat noem (d.w.z. label wegtrekken en lontjes zo dicht mogelijk bij elkaar verbinden) is NIET voor iedereen weggelegd en de manier van doorlonten zoals ze dat wel eens vertellen in winkels (lontjes boven de cakes met elkaar verbinden) is voor leken wellicht verstandiger ondanks nadelen als vonkoverslag e.d. omdat je dan VISUEEL kan aanschouwen WAT er gebeurt.

    Als je het verhaaltje zo graag wilt vertellen moet je wel het hele verhaaltje vertellen he?

  13. #1195
    VWC-Lid Knalpak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 oktober 2015
    Berichten
    932
    Thanks
    998
    486 waarderingen in 210 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fernando93 Bekijk bericht
    hoe zit het door lonten bij deze topper. Ik heb nog steeds geen doorlont ervaring dus hoop stiekem dat als ik de 1ste cake aansteek de rest ook aangaat. Of dat ik met schilders tape alles makkelijk aan elkaar kan plakken.
    met een beetje schilderstape plakt alles

    Had er vorig jaar 2 tegelijk afgeschoten en deze liepen precies synchroon.

  14. #1196
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flashing_Diamond Bekijk bericht
    Vergeet dat maar bij de Cruel Traction.
    Als je wilt doorlonten is het sowieso verstandig om er NOOIT vanuit te gaan dat alles vooraf doorgelont, dan wel in orde zit. Dat kan gevaarlijke situaties opleveren.

    Lang niet elke importeur heeft het doorlontsysteem van Rubro geimplementeerd. Hier en daar lees ik zelfs dat niet alle artikelen van Rubro van dat systeem zijn voorzien. Sommige wel, andere weer niet. Hoe dat precies zit, geen idee. Het blijft altijd opletten.

    Hoewel cakeboxen als een batterij worden verkocht is het overigens niet de bedoeling om de cakes uit de box door te lonten maar een voor een, apart van elkaar (dus niet in de box blijvende) aan te steken. Je kan ze dus het beste een voor een apart aansteken zoals bedoeld.
    Maar de reserve lonten worden wel zo gemaakt dat doorlonten wel heel aantrekkelijk is. Natuurlijk zijn deze boxen om te doorlonten. Alleen mag het niet van de wet. Dit zijn nou de mazen in de wet. Ik zeg schijt aan de wet en doorlonten die hap. Wel veilig doen natuurlijk. Voorbeelden genoeg op dit forum om dit zo goed en veilig te doen. En anders koop je de compound boxen maar in Duitsland . Daar zijn ze wel namelijk.
    http://www.youtube.com/c/ReVerser

  15. #1197
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.967
    Thanks
    2.322
    3.387 waarderingen in 1.553 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knalpak Bekijk bericht
    met een beetje schilderstape plakt alles

    Had er vorig jaar 2 tegelijk afgeschoten en deze liepen precies synchroon.
    Niet zo doen!
    Schilderstape kan los raken zodat je doorgelonte lontjes niet aangestoken worden.
    Beter is om de lontjes vast te maken met 2/3 t-ripjes.
    En dan afplakken met ducktape, brand ook sneller, is minder vertraging.

    Maar misschien doe ik het ook wel fout hoor...
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  16. #1198
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Westland
    Berichten
    1.511
    Thanks
    1.804
    622 waarderingen in 323 posts
    Als ik hem ergens heeeeel goedkoop tegenkom, koop ik hem misschien nog wel.

    Het is toch wel een knaller

  17. #1199
    Banned
    Geregistreerd
    10 januari 2006
    Berichten
    2.444
    Thanks
    2.118
    3.155 waarderingen in 1.183 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the cigarman Bekijk bericht
    Niet zo doen!
    Schilderstape kan los raken zodat je doorgelonte lontjes niet aangestoken worden.
    Beter is om de lontjes vast te maken met 2/3 t-ripjes.
    En dan afplakken met ducktape, brand ook sneller, is minder vertraging.

    Maar misschien doe ik het ook wel fout hoor...
    Ik doe het al jaren op deze manier, 100% foutloos.

    Naam: 0B_Nj0ms3xdQQUlJxUy1RcERoSG8=w696-h520-p-k-nu-iv1.jpg
Bekeken: 202
Grootte: 99,7 KB

    Ik plak hem op deze manier af, zilverfolie tape van de action...

    Naam: 0B_Nj0ms3xdQQYXdjU0hoOVBtdms=w696-h520-p-k-nu-iv1.jpg
Bekeken: 167
Grootte: 59,8 KB

  18. #1200
    VWC-Lid Knalpak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 oktober 2015
    Berichten
    932
    Thanks
    998
    486 waarderingen in 210 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the cigarman Bekijk bericht
    Niet zo doen!
    Schilderstape kan los raken zodat je doorgelonte lontjes niet aangestoken worden.
    Beter is om de lontjes vast te maken met 2/3 t-ripjes.
    En dan afplakken met ducktape, brand ook sneller, is minder vertraging.

    Maar misschien doe ik het ook wel fout hoor...
    Denk dat iedereen zijn eigen manier heeft om het te doen, zolang het maar werkt

Pagina 80 van 112 EersteEerste ... 3070787980818290 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •