Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 16
  1. #1
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts

    Bezoek aan Rubro Vuurwerk 7 juli 2014

    Bezoek Rubro 7 juli
    Maandag 7 juli zijn Wesley, Jaco en ik afgereisd naar Wierden voor een bezoek aan Rubro Vuurwerk om weer eens gezellig bij te praten. Over het afgelopen jaar, uiteraard de nieuwe producten en ook natuurlijk de ontwikkelingen in de wet- en, de media en de politiek. Gastvrij werden we zoals altijd ontvangen en onder het genot van een lekker stukje taart en wat fris begonnen we het gesprek.

    Evaluatie Rubro Vuurwerk 2013-2014
    Rubro vuurwerk kijkt terug op een geslaagd verkoopjaar. Het aantal verkooppunten is wederom gestegen en alle producten zijn volgens bestelling op tijd uitgeleverd. Wel kwam de producten best laat in Nederland aan, maar gelukkig is alles voor de verkoopdagen uitgeleverd. Ook de demo was wederom goed bezocht. De locatie maakt dat de producten erg goed tot hun recht komen met mooie harde burst.
    Afgelopen jaar is er ook flink uitgepakt met de combiboxen en zelfs een geheel nieuwe lijn (de Goud en nieuw lijn en de HL originals). Het enige minpunt was voor Rubro dat de kwaliteit en uitwerking van sommige producten niet overeen kwamen met hetgeen gezien was in China en op de demo. Een goed voorbeeld hiervan was de Razor box. Hier gaat men zeker wat aan veranderen.

    Ontwikkelingen Rubro Vuurwerk 2014-2015
    Rubro wil dit jaar nog meer de nadruk leggen op kwaliteit. Om dit te bewerkstelligen is het nodig om de kwaliteit nog meer en vaker te testen en dit kan doordat er nu al enige tijd is begonnen met de productie voor komend jaar. Hierdoor kan de kwaliteit vaker getest worden op diverse momenten, zowel in het productieproces als op het moment dat de producten worden verscheept en aankomen in de opslag. Ook in de opslagcapaciteit is er grote uitbreiding gekomen voor Rubro. Men heeft dit jaar de beschikking over een extra opslag van 11.000 m2 . Daarom zal de focus van Rubro van dit jaar ook nog meer komen te liggen op kwaliteit, goede en tijdige levering .
    Ook dit jaar zullen er een aantal producten uitlopen. Dit zijn onder andere de Crystal Crowns, Hot Hot Hot en de Pyromaster. Ook de lijn Goud en Nieuw zal een uitlopende lijn worden. Deze lijn is helaas niet geworden wat Rubro er van verwachtte.
    Dit jaar komen er natuurlijk ook weer nieuwe producten bij. Zoals jullie allen al hebben kunnen zien op het forum zal er dit jaar een nieuw pijlenpakket komen, de zogenaamde Event Signal V5 bolpijl met supergrote uitwerking. Een filmpje hiervan is uiteraard al te vinden op het forum:

    filmpje

    Verder zal het buurtassortiment weer terugkomen, komt er wellicht nog een kleine uitbreiding op de combiboxen en komen er twee nieuwe gilcakes. Meer over de nieuwe items volgt uiteraard op/na de demo die dit jaar op 2 september zal worden gehouden.

    Ook voor wat betreft de ontwikkelingen in de wet- en regelgeving en in de media is Rubro natuurlijk niet ontgaan en hebben we even bij stil gestaan. Men heeft actief meegedacht in de klankbordgroep, wat vooralsnog tot goede resultaten heeft geleid. Enige onzekerheid is er nog over de afsteektijden.

    Vragen van de leden:
    Met dit verslag zijn bijna alle vragen ook al beantwoord. De volgende echter nog niet:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassiefirework Bekijk bericht
    Wel heb ik twee vragen nog aan Rubro. In het introductiejaar vond ik de Heavy Legend 16 25 36 en 49 steengoed met salutes die ver boven de sierburst uitkwamen. Dit jaar waren ze stukken minder hard en vond ik de effecten ook wat minder. Hoe komt dit? Heeft dit te maken met het feit dat ze dit jaar door Zen geïmporteerd zijn en uit een andere fabriek komen?
    Op de demo van ANO Vuurwerk in Milheeze viel het mij heel erg op dat alle cakes van Rubro 3 of 4 verschillende stijghoogtes in een cake hadden, dit kan een foutje zijn. Maar hoe komt het dat het in meerdere cakes gebeurt? Ik vond het erg gevaarlijk om te zien dat sommige bombettes gewoon op 2/3 meter al knallen. Dit was bij de andere importeurs niet het geval.
    Dit heeft te maken met het feit dat de knal en de burst moet voldoen aan de 120 dB i.v.m. het nieuwe vuurwerkbesluit. De tweede vraag is Rubro niet bekend. Men heeft hierover ook geen klachten o.i.d. gehad maar gaat hier wel een steekproef op houden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pyro-freak Bekijk bericht
    Is het mogelijk volgend jaar bij de demo cakes gewoon aan beide kant in enkelvoud te schieten? Afgelopen jaar schoten jullie de secret sniper met 30 stuks tegelijk waardoor ik er persoonlijk totaal geen goed beeld van kreeg en het product op de gok heb gekocht omdat hij ook nergens geschoten werd.
    Bij de demo wordt er altijd aan 1 kant in enkelvoud geschoten en aan de andere kant in tweevoud.


    Tot zover het verslag. Wij willen Rubro wederom hartelijk bedanken voor de gastvrijheid en alle nieuwtjes! Wij kijken alweer uit naar het volgende bezoek!

  2. Deze 15 gebruikers waarderen bassie1978 voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid dinoroel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 november 2005
    Locatie
    Voorhout
    Berichten
    955
    Thanks
    297
    576 waarderingen in 265 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie1978 Bekijk bericht
    Bij de demo wordt er altijd aan 1 kant in enkelvoud geschoten en aan de andere kant in tweevoud.


    Mag ik vragen waarom de secret sniper zoveel meer schoten heeft in de demoversie dan de productieversie? Dit aangezien het hier volgens Rubro ook 2 stuks betreft aan de linkerkant.(altijd.. toch?)

    Edit:

    Dit is het product dat wij krijgen.



    Er gaat iets flink mis als de demoversie en prodocutieversies zo uit elkaar lopen. Of zijn er tijdens de demo toch meer dan 2 geschoten?
    Alles is mogelijk, zeer weinig is zeker.

  4. Deze gebruiker waardeert dinoroel voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid elburgersc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2010
    Berichten
    2.634
    Thanks
    2
    1.430 waarderingen in 833 posts
    Leuk verslag en ben zeer benieuwd... Blij dat Buurtass blijft:

  6. #4
    Super Moderator Djaimy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2009
    Berichten
    6.205
    Thanks
    19.564
    6.902 waarderingen in 2.701 posts
    Goed en helder verslag en ben benieuwd naar de nieuwe producten. Wat Rubro zei over het schieten met de demo zitten ze fout; de secret sniper werd niet in enkelvoud geschoten, maar in dertigvoud oid. Verder ben ik blij dat het buurtassortiment blijft, voor mij het beste pakket van NL.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  7. #5
    VWC-Lid bassiefirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 oktober 2005
    Berichten
    1.035
    Thanks
    880
    988 waarderingen in 374 posts
    Bedankt voor het verslag. Over het volgende punt verbaas ik me wel enigzins...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie1978 Bekijk bericht
    Bezoek Rubro 7 juli

    Vragen van de leden:
    Met dit verslag zijn bijna alle vragen ook al beantwoord. De volgende echter nog niet:

    Wel heb ik twee vragen nog aan Rubro. In het introductiejaar vond ik de Heavy Legend 16 25 36 en 49 steengoed met salutes die ver boven de sierburst uitkwamen. Dit jaar waren ze stukken minder hard en vond ik de effecten ook wat minder. Hoe komt dit? Heeft dit te maken met het feit dat ze dit jaar door Zen geïmporteerd zijn en uit een andere fabriek komen?
    Op de demo van ANO Vuurwerk in Milheeze viel het mij heel erg op dat alle cakes van Rubro 3 of 4 verschillende stijghoogtes in een cake hadden, dit kan een foutje zijn. Maar hoe komt het dat het in meerdere cakes gebeurt? Ik vond het erg gevaarlijk om te zien dat sommige bombettes gewoon op 2/3 meter al knallen. Dit was bij de andere importeurs niet het geval.

    Dit heeft te maken met het feit dat de knal en de burst moet voldoen aan de 120 dB i.v.m. het nieuwe vuurwerkbesluit. De tweede vraag is Rubro niet bekend. Men heeft hierover ook geen klachten o.i.d. gehad maar gaat hier wel een steekproef op houden.

    Ik heb zat films gezien waarin je duidelijk ziet dat bombettes op verschillende hoogtes knallen en live bij de demo's in Milheeze(Ano) en Almere(Rowy) was dit ook overduidelijk te zien. Misschien is het een idee voor Rubro om iets beter op de fora te kijken? Ik vind het namelijk wel zorgwekkend als bombettes structureel op verschillende hoogtes knallen. Het mag dan wel handwerk zijn, maar het valt me heel erg op dat het bij Rubro een stuk vaker gebeurt dan bij andere importeurs. Dit zorgt gewoon voor hele gevaarlijke situaties.

  8. #6
    VWC-Lid heho's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2008
    Locatie
    Ommen
    Berichten
    3.219
    Thanks
    3.825
    3.228 waarderingen in 1.248 posts
    Ben blij dat het Buurtassortiment er weer/nog is !! Toppakket dat ik niet graag zou missen.
    Moet eerlijk zeggen dat ik geen last van de bombettes die op verschillende hoogtes knalden ...

  9. #7
    VWC-Lid --sjon beton--'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    2.041
    Thanks
    3.273
    904 waarderingen in 519 posts
    kvind dat heavy legend antwoord verhaal een btje vaag, aangezien de knal van de knalblokjes van hardix al jaren lang en dus ook vorig jaar hetzelfde waren. (in mijn ogen de hardste knal blokjes van NL)
    en ook nog eens harder gaan dan de TI salutes wat tussen het sier van de heavy legend serie zit...
    dus btje vaag antwoord qua decibel.
    kben wel benieuwd naar de 2 nieuwe fluitblokjes, al hoop ik niet dat ze weer met zoiets komen als de lost souls wat een dikke aanfluiting was voor 17,50!

  10. #8
    VWC-Lid tristen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    3.309
    Thanks
    1.682
    3.182 waarderingen in 1.219 posts
    Allereerst bedankt voor het verslag, maar toch heb een opmerking. Er wordt hier vermeld dat alles tijdig geleverd is afgelopen oud en nieuw, ik heb in het topic vragen aan Rubro het volgende gesteld:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tristen Bekijk bericht
    Hoe kan het dat als wij bij Ano een aantal boxen bestellen, dat we daar te horen krijgen dat Rubro nog steeds niet geleverd kon worden? Een box moesten we al wegschrappen omdat deze niet door de keuring kwam (deze was niet van Rubro) toen hebben we deze vervangen. Rubro zou 's ochtends uitleveren bij Ano dus er zou niks aan het handje zijn, uiteindelijk tegen 16:00 uur 's middags de 28ste december had Rubro nog niet uitgeleverd. Bij Ano waren ze ook aan het wachten. En wij waren dus twee uur gereden om uiteindelijk te horen dat Rubro niet uitgeleverd was. We hebben toen nog een uur gewacht ofwel, de andere bestellingen bij Ano in orde gemaakt. Voor de rest waren er namelijk geen problemen. Maar de boxen van Rubro het ging o.a. over de Event Starflower waren niet uitgeleverd.

    Hoe kan het dat Rubro 's ochtends zou uitleveren en dat er tegen 16:00 uur nog steeds geen levering geweest is. Hierdoor hebben wij dingen moeten schrappen...
    Het scheen dat meerdere leden hier dit probleem ook ervaren hebben, en niet alleen bij Ano. Dus daar lag het probleem niet, want zij kregen gewoonweg niet uitgeleverd.

    Waarom staat er in het verslag iets anders dan daadwerkelijk is gebeurd, en is daarnaast mijn vraag onbeantwoord gebleven...

  11. #9
    VWC-Lid Nitraat12's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 mei 2007
    Locatie
    Groningen!
    Berichten
    6.211
    Thanks
    2.183
    7.285 waarderingen in 2.562 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tristen Bekijk bericht
    Allereerst bedankt voor het verslag, maar toch heb een opmerking. Er wordt hier vermeld dat alles tijdig geleverd is afgelopen oud en nieuw, ik heb in het topic vragen aan Rubro het volgende gesteld:



    Het scheen dat meerdere leden hier dit probleem ook ervaren hebben, en niet alleen bij Ano. Dus daar lag het probleem niet, want zij kregen gewoonweg niet uitgeleverd.

    Waarom staat er in het verslag iets anders dan daadwerkelijk is gebeurd, en is daarnaast mijn vraag onbeantwoord gebleven...
    Met alle respect hoor, maar is dit niet iets wat de winkelier met zijn leverancier(Rubro) moet regelen?!! Beetje rare manier van verhaal halen, dit is niet de bedoeling van de bezoekjes van Vuurwerkcrew.
    www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

  12. Deze gebruiker waardeert Nitraat12 voor het bericht:


  13. #10
    VWC-Lid tristen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    3.309
    Thanks
    1.682
    3.182 waarderingen in 1.219 posts
    Stop de discussie maar achteraf niet zo'n slimme post! Excuses!
    Laatst gewijzigd door tristen; 9 augustus 2014 om 23:50

  14. Deze gebruiker waardeert tristen voor het bericht:


  15. #11
    VWC-Lid heho's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2008
    Locatie
    Ommen
    Berichten
    3.219
    Thanks
    3.825
    3.228 waarderingen in 1.248 posts
    Ik ben het er mee eens dat je als winkelier je verhaal moet halen bij de importeur zelf. Daarnaast snap ik dat VWC het verhaal opschrijft zoals Rubro het te melden heeft, maar je kunt als importeur toch ook zeggen: er zijn wat dingen minder goed gegaan, maar we werken hard om dat op te lossen. Natuurlijk kan er altijd iets fout gaan maar daar moet je dan aan werken. Het is wel een beetje naïef om te roepen dat alle goed ging, op een forum waarvan je weet dat er winkeliers/medewerkers meelezen.
    Maar goed, dat is mijn mening.

  16. Deze gebruiker waardeert heho voor het bericht:


  17. #12
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.067 waarderingen in 8.443 posts
    Maar hebben jullie er nooit bij stil gestaan dat het ook bij de winkelier zelf kan liggen? Als een winkelier 10 karton van een product inkoopt en dit ook geleverd krijgt van de importeur, maar vervolgens bv de webshop niet aanpast en dus meer verkoopt dan dat hij eigenlijk geleverd krijgt. Bij wie ligt de fout dan? En natuurlijk zou een winkelier dat niet toe geven en het op de importeur afgeven.
    Als een importeur echt zo slecht levert, waarom hebben diezelfde winkels het jaar erop die zelfde importeur dan alsnog?

    Kortom, zal van beide kanten komen.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  18. Deze 9 gebruikers waarderen omepje voor het bericht:


  19. #13
    VWC-Lid Pyroguy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Berichten
    6.283
    Thanks
    2.953
    5.398 waarderingen in 1.974 posts
    Ik sluit me aan bij Omepje. Het lijkt het me onterecht om zonder harde feiten bepaalde uitspraken te doen en de schuld richting een bepaalde partij te schuiven. Ik ga er vanuit dat zowel Rubro als winkeliers proberen hun klanten tevreden te stellen en de bestelde artikelen (tijdig) te leveren.

  20. Deze 4 gebruikers waarderen Pyroguy voor het bericht:


  21. #14
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.105
    Thanks
    12.982
    19.589 waarderingen in 4.250 posts
    Balen dat ik er die avond niet bij kon zijn, maar bedankt voor het heldere en leuke verslag!
    We zullen het mee gaan maken bij de demo, ben erg benieuwd! Hopelijk weer een wow-momentje!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  22. #15
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heho Bekijk bericht
    Ben blij dat het Buurtassortiment er weer/nog is !! Toppakket dat ik niet graag zou missen.
    Moet eerlijk zeggen dat ik geen last van de bombettes die op verschillende hoogtes knalden ...
    Hier sluit ik me volledig bij aan. Kon hem vorig jaar niet meer krijgen in mijn regio. Ik ben blij dat hij weer in ere hersteld is.
    December Will Be Magic Again!!

  23. Deze gebruiker waardeert Happiness voor het bericht:


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •