Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567
Weergegeven resultaten: 91 t/m 104 van 104
  1. #91
    VWC Meteoroloog davidh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 juli 2010
    Berichten
    1.266
    Thanks
    1.182
    3.196 waarderingen in 705 posts
    Het probleem is dat te jonge mensen al met veel te zwaar (en relatief goedkoop) vuurwerk rondlopen. Die hebben nog geen norm besef. Bij mijn kids in de klas (11 jaar) lopen al jochies met cobra's rond.....schijnt heel normaal te zijn.....zo duur zijn nu ook weer niet (ze hebben zakkgeld....)Zij weten totaal niet wat ze ermee aanrichten en zijn bovendien aan het stoer doen....daar ga je al. De ouders hebben totaal geen controle op die kinderen buiten en zo is het hek van de dam. Bovendien is er zo ontzettend veel illegaal vuurwerk te verkrijgen voor zeer jonge leeftijden, dat het sociale aspect ook niet meer meetelt. Vroeger werd zwaarder spul gewoon NIET verkocht aan jonderen (10-15 jaar) maar dat is inmiddels ook heel anders. Verder spelen sociale media en internet een grote rol bij het verkrijgen van illegaal spul en dan doel ik niet op het relatief "lichte" spul uit Belgie maar het zware spul uit italie, Polen en Tsjechie.

  2. Deze 3 gebruikers waarderen davidh voor het bericht:


  3. #92
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Berichten
    285
    Thanks
    13
    212 waarderingen in 110 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door davidh Bekijk bericht
    Het probleem is dat te jonge mensen al met veel te zwaar (en relatief goedkoop) vuurwerk rondlopen. Die hebben nog geen norm besef. Bij mijn kids in de klas (11 jaar) lopen al jochies met cobra's rond.....schijnt heel normaal te zijn.....zo duur zijn nu ook weer niet (ze hebben zakkgeld....)Zij weten totaal niet wat ze ermee aanrichten en zijn bovendien aan het stoer doen....daar ga je al. De ouders hebben totaal geen controle op die kinderen buiten en zo is het hek van de dam. Bovendien is er zo ontzettend veel illegaal vuurwerk te verkrijgen voor zeer jonge leeftijden, dat het sociale aspect ook niet meer meetelt. Vroeger werd zwaarder spul gewoon NIET verkocht aan jonderen (10-15 jaar) maar dat is inmiddels ook heel anders. Verder spelen sociale media en internet een grote rol bij het verkrijgen van illegaal spul en dan doel ik niet op het relatief "lichte" spul uit Belgie maar het zware spul uit italie, Polen en Tsjechie.
    Of een volwassen man een Cobra 6 afsteekt, een kind van 10 jaar of een oma van 78 jaar. Punt is dat de knal veel mensen de stuipen op het lijf jaagt. De mensen ervaren dit als dreigend en de huisdieren raken ervan over de zeik (volgens diezelfde mensen).

    De overlast blijft daarmee aanwezig. Waar jij op doelt is op het aspect vernieling. Een ouder iemand zal inderdaad minder snel iets vernielen dan de jeugd die stoer wil doen. Punt is dat vernieling slechts een van de vele aspecten is die ervoor hebben geleid dat de afsteektijd wordt beperkt.

    Tevens vind ik je redenatie raar. Je vindt het raar dat kinderen rondlopen met Cobra 6, terwijl, als ik jouw zo hoor, volwassen dat wel mogen omdat ze meer besef hebben wat ze er mee kunnen aanrichten. Dit geeft die mensen om die reden toch geen vrijbrief om de wet te overtreden? Immers of een kind van 10 jaar of iemand anders een Cobra 6 afsteekt, het mag gewoon niet. Je kunt daarmee niet eggen dat het probleem is dat te jonge mensen al met veel te zwaar vuurwerk rondlopen.

  4. Deze gebruiker waardeert !!!UPO-Maikie.^ voor het bericht:


  5. #93
    Banned
    Geregistreerd
    16 december 2010
    Berichten
    1.359
    Thanks
    1.230
    984 waarderingen in 473 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door !!!UPO-Maikie.^ Bekijk bericht
    Of een volwassen man een Cobra 6 afsteekt, een kind van 10 jaar of een oma van 78 jaar. Punt is dat de knal veel mensen de stuipen op het lijf jaagt. De mensen ervaren dit als dreigend en de huisdieren raken ervan over de zeik (volgens diezelfde mensen).
    En dat is niet zo met een legale knalblok? Vuurwerk schrikken sommige mensen sowieso van. Of het nu legaal of illegaal is

  6. Deze 2 gebruikers waarderen karol voor het bericht:


  7. #94
    VWC-Lid dennis-pyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.976
    Thanks
    1.700
    1.521 waarderingen in 566 posts
    25 silver salutes moet wel kunnen toch

    iedereen hier praat maar in zijn eigen straatje en schuift de schuld maar op een ander. Terwijl we allemaal schuld hebben. Een cobra 6 zorgt voor overlast. 2 kartonnen silver salute zorgen voor overlast. Maar 1 of meer hindoe rollen ook. En zo hebben we hier allemaal wel onze style van afsteken. Vuurwerk ongeacht of het legaal of illegaal is zorgt bij bepaalde mensen die niks met vuurwerk hebben voor overlast.

    En daar komt nog de grootste schuldige van allemaal bij de media. Die hier handig op in speelt.
    Stoken tot we er bij neervallen!!

  8. Deze 4 gebruikers waarderen dennis-pyro voor het bericht:


  9. #95
    VWC-Lid Killuminati's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 november 2014
    Berichten
    310
    Thanks
    101
    243 waarderingen in 94 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door djhek Bekijk bericht
    Wij zijn allemaal niet blij met alle plannen die er nu liggen,maar wie van ons kan echt zeggen dat hij geen illegaal vw schiet rond o&n?
    Dit is waar de meeste klachten vandaan komen. (Illegaal vw)
    Bedenk dus goed als je dit jaar weer iets haalt wat hier de gevolgen van kunnen zijn.
    Deels wel. Geen een huishouden verwacht voor zijn raam een knal van een cobra 6 of soortgelijke vuurwerk. Met Belgische vuurwerk valt nog redelijk mee om te gaan maar wat er van Polen afkomt, heeft de boel gewoon verziekt.

  10. #96
    VWC-Lid Savendro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2006
    Berichten
    349
    Thanks
    892
    496 waarderingen in 141 posts
    Ik sluit me volledig aan bij karol en dennis-pyro. Overlast staat compleet los van de discussie over legaal of illegaal vuurwerk. Ik zie 10:00 projecten voorbij komen met legaal vuurwerk die een kruispunt of plein omtoveren tot een oorlogsgebied. Leuk voor de liefhebber. Niet leuk voor normale mensen die er al niet meer langs durven en verschrikkelijk voor mensen die een hekel hebben aan vuurwerk.

    Leuk dat je binkie/thunderking/silver salute of wat dan ook legaal is. De afghanistan veteraan 3 huizen verderop vliegt evengoed onder de bank.

  11. Deze gebruiker waardeert Savendro voor het bericht:


  12. #97
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    2.996
    Thanks
    1.005
    1.614 waarderingen in 885 posts
    hoe moeilijk kan het zijn om gewoon toe te geven dat de meeste klachten komen van illegaal vuurwerk?
    Natuurlijk zullen er mensen zijn die legaal ook overlast vinden. Maar wat cobra's maakt echt nog wel verschil met legale knalcakes. En zolang een stelletje hersenlozen het leuk vind om die dingen in een straat af te steken krijg je er commentaar op.
    Probeer zo goed als het kan rekening te houden met elkaar... Dat is het minste dat je kunt doen.
    greetzz
    Eer was was was, was was is!

  13. Deze 2 gebruikers waarderen tjopper voor het bericht:


  14. #98
    VWC-Lid Killuminati's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 november 2014
    Berichten
    310
    Thanks
    101
    243 waarderingen in 94 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Savendro Bekijk bericht
    Ik sluit me volledig aan bij karol en dennis-pyro. Overlast staat compleet los van de discussie over legaal of illegaal vuurwerk. Ik zie 10:00 projecten voorbij komen met legaal vuurwerk die een kruispunt of plein omtoveren tot een oorlogsgebied. Leuk voor de liefhebber. Niet leuk voor normale mensen die er al niet meer langs durven en verschrikkelijk voor mensen die een hekel hebben aan vuurwerk.

    Leuk dat je binkie/thunderking/silver salute of wat dan ook legaal is. De afghanistan veteraan 3 huizen verderop vliegt evengoed onder de bank.
    Het gaat helemaal niet om de rotjes oftewel taartjes die worden afgestoken op straten maar om 50 tot 100 gram knallers die de ramen laten trillen. Geen enkel ziel heeft last van legaal vuurwerk of je moet iemand zijn die echt om alles zeikt.

  15. #99
    VWC-Lid kwintos's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 augustus 2008
    Berichten
    6.423
    Thanks
    7.524
    4.870 waarderingen in 2.485 posts
    Lekker belangrijk wie hier nou schuldig is...gewoon rekening houden met andere mensen waar het kan en voor de rest genieten van die ene dag.
    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

  16. #100
    VWC-Lid chrissie81's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2006
    Locatie
    Breda
    Berichten
    1.471
    Thanks
    4.047
    3.763 waarderingen in 1.087 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Killuminati Bekijk bericht
    Het gaat helemaal niet om de rotjes oftewel taartjes die worden afgestoken op straten maar om 50 tot 100 gram knallers die de ramen laten trillen. Geen enkel ziel heeft last van legaal vuurwerk of je moet iemand zijn die echt om alles zeikt.
    Die laatste zin slaat de spijker op zijn kop.. Van die personen lopen er veeeel te veel rond in NL. Heb ' volwassen' personen kinderen van een jaar of 10 die astronauten afstaken voor tyfuslijers horen uitmaken.. Legaal vuurwerk geeft wel degelijk overlast.. Al schrikken de mensen voornamelijk van de zware illegale knallen natuurlijk.
    FIREWORKS https://www.youtube.com/user/Zinkje902

  17. Deze gebruiker waardeert chrissie81 voor het bericht:


  18. #101
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.690
    1.907 waarderingen in 812 posts
    Vergeet ook niet dat veel mensen 1 dagje geknal wel doorkomen maar er wordt 2 maanden van te voren al met zware dreunen en slopen begonnen, kan me goed voorstellen dat je daar gek van wordt. Ik ben ook pissed als ze hier in de straat bizarre dreunen veroorzaken en m'n zoon die net slaPt zich kapot schrikt.

  19. #102
    VWC-Lid Killuminati's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 november 2014
    Berichten
    310
    Thanks
    101
    243 waarderingen in 94 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chrissie81 Bekijk bericht
    Die laatste zin slaat de spijker op zijn kop.. Van die personen lopen er veeeel te veel rond in NL. Heb ' volwassen' personen kinderen van een jaar of 10 die astronauten afstaken voor tyfuslijers horen uitmaken.. Legaal vuurwerk geeft wel degelijk overlast.. Al schrikken de mensen voornamelijk van de zware illegale knallen natuurlijk.
    Ja daar heb jij weer gelijk in. Lijkt wel alsof wij geen kant op kunnen gaan met dit soort mensen.

  20. #103
    VWC Meteoroloog davidh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 juli 2010
    Berichten
    1.266
    Thanks
    1.182
    3.196 waarderingen in 705 posts
    Voorop gesteld...ik ben geen voorstander van zwaar vuurwerk in welke handen dan ook, ook niet van ouderen. Cobra 6 is geen vuurwerk in mijn ogen....



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door !!!UPO-Maikie.^ Bekijk bericht
    Of een volwassen man een Cobra 6 afsteekt, een kind van 10 jaar of een oma van 78 jaar. Punt is dat de knal veel mensen de stuipen op het lijf jaagt. De mensen ervaren dit als dreigend en de huisdieren raken ervan over de zeik (volgens diezelfde mensen).

    De overlast blijft daarmee aanwezig. Waar jij op doelt is op het aspect vernieling. Een ouder iemand zal inderdaad minder snel iets vernielen dan de jeugd die stoer wil doen. Punt is dat vernieling slechts een van de vele aspecten is die ervoor hebben geleid dat de afsteektijd wordt beperkt.

    Tevens vind ik je redenatie raar. Je vindt het raar dat kinderen rondlopen met Cobra 6, terwijl, als ik jouw zo hoor, volwassen dat wel mogen omdat ze meer besef hebben wat ze er mee kunnen aanrichten. Dit geeft die mensen om die reden toch geen vrijbrief om de wet te overtreden? Immers of een kind van 10 jaar of iemand anders een Cobra 6 afsteekt, het mag gewoon niet. Je kunt daarmee niet eggen dat het probleem is dat te jonge mensen al met veel te zwaar vuurwerk rondlopen.

  21. Deze gebruiker waardeert davidh voor het bericht:


  22. #104
    VWC-Lid chrissie81's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2006
    Locatie
    Breda
    Berichten
    1.471
    Thanks
    4.047
    3.763 waarderingen in 1.087 posts
    Dat kan ook niet. Die zeuren niet alleen om vuurwerk, maar ook als er een fiets niet in het rek staat, of er teveel bladeren op straat liggen.. De eeuwige zuurpruimen
    FIREWORKS https://www.youtube.com/user/Zinkje902

Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •