Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 32
  1. #1
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts

    Het grote drone topic

    Ik film al met een gewone camera vuurwerk, maar dit jaar wil ik het ook een keer vanuit de lucht doen met een drone. Ik heb zitten twijfelen tussen een kant en klaar product of een bouwpakket die je zelf kunt aanpassen. Ik heb gekozen voor de DJI F450 Flamewheel. Ik heb deze inmiddels gebouwd en gevlogen. Dit ding hangt met gps doodstil in de lucht. Ik heb ook al een camera gimbal besteld. Deze moet ik nog plaatsen. Ik heb gekozen voor de Mobius camera omdat deze relatief goedkoop is en geschikt voor fpv. Deze mobius koop ik nog in een later stadium. De gopro 3 is mij nog te duur en de mobius voldoet ook. Ik film nu nog met een canon SX210S in full HD. Als zender/ontvanger heb ik de Flysky th9x met een FRsky DJT telemetry module. Instructies voor het instellen plaats ik hier nog wel.

    Ik heb gekozen voor een originele DJI F450 en geen kloon met MultiWii. Deze controller Crius 2.5 heb ik ook icm met gps maar de DJI controller is heer en meester.

    Enkele sites voor goedkoop en goed spul

    http://www.v-nix.nl Voor een goedkope DJI F450

    http://www.banggood.com Voor de mobius en FPV spullen.

    http://www.hobbyking.com Voor goede Lipo accu's en alles voor Hobby RC

    http://www.goodluckbuy.com/
    Voor mijn camera gimbal. Wel een AlexMos 3.1 kopie met "nulled"software, dus niet te upgraden via de site van Alexmos. Deze gimbal is wel met de tool te configureren van AlexMos. Deze gimbal kost 54 euro in totaal met controller!!! das geen geld.

    De voortgang laat ik in dit topic wel zien.

    Hier alvast een foto van mijn drone.

    Naam: 2014-04-20 21.25.34.jpg
Bekeken: 168
Grootte: 166,1 KB
    Laatst gewijzigd door Reverser; 20 april 2014 om 22:13

  2. Deze 4 gebruikers waarderen Reverser voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2013
    Locatie
    't Zuiden
    Berichten
    1.014
    Thanks
    1.236
    720 waarderingen in 491 posts
    Topic ga ik zeker in de gaten houden, zo te zien vlieg je met een bril, ik denk dat je wel weet wat ik bedoel. Zit zelf bij een modelvliegclub waar helicopters modelvliegtuigen en oa quadcopters vliegen, leuk speelgoed! Bij vluegclub doen we ook in oktober een keer nachtvliegen. Allemaal ley strips op de vliegtuigen en de lucht in! En daar hangt natuurlijk ook vuurwerk onder dingen die er onder hangen gaan van romeinse kaarsen tot de krakatua fontijn. Altijd gezellig daar!
    Je bent een runt als je jezelf geen vuurwerk gund

  4. #3
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Hierbij een foto van mijn Transmitter de FlySky 2.4G 9CH Radio System FS-TH9X-B.

    Dit is een goede en goedkope Transmitter met 9 kanalen voor 70euro op ebay. Ik raad wel aan om de Frsky DJT module met een Frsky receiver te gebruiken (54 euro) omdat de standaard tranmitter en receiver van Flysky geen failsafe hebben!!!! Dit is een musthave met een drone, anders kun je in rare situaties terecht komen met je drone. Inmiddels heb ik hem geupdate met een blauwe backlight en een LiFe 1C accu omdat je anders aardig wat batterijen kwijt bent! Deze heeft een bereik van ongeveer 2 kilometer. Er zijn testen dat hij verder dan 4 km kan.

    Naam: 2014-04-20 22.07.22.jpg
Bekeken: 118
Grootte: 178,5 KB

  5. #4
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Natuurlijk heb je ook een Lipo acculader nodig en Lipo accus.

    Ik gebruik hiervoor de SkyRC Imax B6AC. Let op dat je een originele SkyRC koopt ipv van een goedkope IMAX klone!!. Dit kan je namelijk aardig wat accu's schelen. De originele heeft een hologram met een serienummer op de achterkant.

    Voor de accus gebruik ik nu 2 x een Turnigy Nanotech 2,2A . Ik heb nog 2x Zippy 2,65A in bestelling.
    Deze sluit ik parallel aan om zo meer vlieg tijd te hebben. Let op Lipo accus zijn niet ongevaarlijk, bewaar ze dan ook in een Lipo bag en laad ze op met een speciale Lipo lader en niet met een NiMh lader!!!!!!! Ze kunnen letterlijk ontploffen. Laad ze nooit onbeheerd op!!! Blijf er altijd bij.

    Laad lipo accus nooit vol en leg ze dan in de kast. Laad ze op tot elke cel ongeveer 3,8 volt heeft (storage mode).
    Laad ze ook op met 80% van de capaciteit. Dus een accu van 2,2A laad je op met 1,8A en laad de accu op tot elke cel +- 4,18 v heeft. Dit komt de levensduur van de accus ten goede.

    Foto van lader en accus.

    Naam: 2014-04-20 22.22.18.jpg
Bekeken: 109
Grootte: 170,0 KB
    Laatst gewijzigd door Reverser; 20 april 2014 om 22:53

  6. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2013
    Locatie
    't Zuiden
    Berichten
    1.014
    Thanks
    1.236
    720 waarderingen in 491 posts
    Met die dingen moet je zeker voorzichtig zijn, tip is idd voor alle mensen om die voor die accus een laadzak te kopen. Als die dingel ontploffen heb je een probleem. Uit die dingen komt troep dat zo giftig is als,ik weet nie,wat. Maar ontopic ga je met oud en nieuw rondvliegen en dan het vuurwerk filmen?
    Je bent een runt als je jezelf geen vuurwerk gund

  7. #6
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpatje Bekijk bericht
    Met die dingen moet je zeker voorzichtig zijn, tip is idd voor alle mensen om die voor die accus een laadzak te kopen. Als die dingel ontploffen heb je een probleem. Uit die dingen komt troep dat zo giftig is als,ik weet nie,wat. Maar ontopic ga je met oud en nieuw rondvliegen en dan het vuurwerk filmen?
    Dat is wel de bedoeling! Ik wil het vuurwerk een keer van een andere kant laten zien. Ik zet een camera met een statief op de grond en laat mijn drone alles vanuit de lucht filmen.

  8. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2010
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    581
    Thanks
    278
    388 waarderingen in 184 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpatje Bekijk bericht
    Met die dingen moet je zeker voorzichtig zijn, tip is idd voor alle mensen om die voor die accus een laadzak te kopen. Als die dingel ontploffen heb je een probleem. Uit die dingen komt troep dat zo giftig is als,ik weet nie,wat. Maar ontopic ga je met oud en nieuw rondvliegen en dan het vuurwerk filmen?
    Accus van tegenwoordig klappen niet zomaar uit elkaar. Daar worden ze vast en zeker wel op getest. Niemand brengt een product op de markt wat niet goed is en giftige stoffen achterlaat. Ze kunnen wel de duur verpesten maar ontploffen lijkt me niet tegenwoordig.

  9. #8
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Voor het leren vliegen met een quadcopter raad ik de Hubsan X4 aan. Het vliegen met een quadcopter is wel even wennen. Dat kun je het beste met een goedkope quadcopter doen ipv direct met een dure, dat scheelt je aardig wat geld.De Hubsan X4 kost rond de 32 euro. Bestel direct wat extra props en accus en motoren mee, want die ben je in het begin echt nodig!!

    http://www.banggood.com/New-Version-...r-p-71838.html

    Foto van mijn X4 met inmiddels nieuwe props en motoren.

    Naam: 2014-04-20 22.36.12.jpg
Bekeken: 210
Grootte: 174,1 KB
    Laatst gewijzigd door Reverser; 20 april 2014 om 23:15

  10. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2013
    Locatie
    't Zuiden
    Berichten
    1.014
    Thanks
    1.236
    720 waarderingen in 491 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mikeapd Bekijk bericht
    Accus van tegenwoordig klappen niet zomaar uit elkaar. Daar worden ze vast en zeker wel op getest. Niemand brengt een product op de markt wat niet goed is en giftige stoffen achterlaat. Ze kunnen wel de duur verpesten maar ontploffen lijkt me niet tegenwoordig.
    Het gebeurt nog zeker hoor, en als die accus "ontploffen" komen er zeker gigtige stoffen vrij het gebeurt bijna nooit meer gelukkig maar het gebeurt helaas nog wel
    Je bent een runt als je jezelf geen vuurwerk gund

  11. #10
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mikeapd Bekijk bericht
    Accus van tegenwoordig klappen niet zomaar uit elkaar. Daar worden ze vast en zeker wel op getest. Niemand brengt een product op de markt wat niet goed is en giftige stoffen achterlaat. Ze kunnen wel de duur verpesten maar ontploffen lijkt me niet tegenwoordig.
    Daar heb jij het goed mis. Lipo accus zijn wel degelijk gevaarlijk als ze verkeerd worden opgeladen. Zoek maar eens op youtube naar lipo explosion. Ik spreek uit ervaring!! laad ze maar eens op met een NimH lader en laat hem maar buiten liggen. Na verloop van tijd wordt hij bol en explodeerd.Wil je hem helpen , geef er dan maar eens een klap met een hamer op.!!!! Maar wel een vuurwerkbril opdoen. hahaha

    Lachuh filmpje van een paar gekken.


  12. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2013
    Locatie
    't Zuiden
    Berichten
    1.014
    Thanks
    1.236
    720 waarderingen in 491 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mikeapd Bekijk bericht
    Accus van tegenwoordig klappen niet zomaar uit elkaar. Daar worden ze vast en zeker wel op getest. Niemand brengt een product op de markt wat niet goed is en giftige stoffen achterlaat. Ze kunnen wel de duur verpesten maar ontploffen lijkt me niet tegenwoordig.
    filmpje van paar jaar terug bij modelvliegclub:

    dit wil je liever niet in je kamer onder je gordijn hebben tijdens het laden! daarvoor is dus een laadzak
    Je bent een runt als je jezelf geen vuurwerk gund

  13. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2010
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    581
    Thanks
    278
    388 waarderingen in 184 posts
    Als een accu bol gaat staan word die niet goed opgeladen. Dus dan zou de oplader of de accu niet goed zijn. Erg slecht product is het dan als het niet eens normaal opgeladen kan worden.

    Maar bij beide filmpjes doen ze het erom dat het fout gaat dus dan wil ik er nog niks over zeggen. Maar als dit zelfs gebeurt bij het normaal laden snap ik niet waarom dit bestaat. Lijkt me toch te gevaarlijk, maar ik dwaal tever van het topic af

  14. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2013
    Locatie
    't Zuiden
    Berichten
    1.014
    Thanks
    1.236
    720 waarderingen in 491 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mikeapd Bekijk bericht
    Als een accu bol gaat staan word die niet goed opgeladen. Dus dan zou de oplader of de accu niet goed zijn. Erg slecht product is het dan als het niet eens normaal opgeladen kan worden.

    Maar bij beide filmpjes doen ze het erom dat het fout gaat dus dan wil ik er nog niks over zeggen. Maar als dit zelfs gebeurt bij het normaal laden snap ik niet waarom dit bestaat. Lijkt me toch te gevaarlijk, maar ik dwaal tever van het topic af
    als jij de lader op een manier instelt dat ie stroom blijft leveren gaat de accubol staan en ontploft, zo kunnen er wel meer dingen gebeuren. als je de twee aansluitkabeltjes van de accu in elkaar stopt klapt ie ook kapot
    Je bent een runt als je jezelf geen vuurwerk gund

  15. #14
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Gewoon voorzichtig zijn met lipo batterijen ! Dat is mijn boodschap.

    Ik heb inmiddels ook nieuwe Graupner 10 x 5 props besteld voor mijn drone. Deze zijn meer geschikt voor camera doeleinden dan de standaard props van DJI. Deze zijn niet goedkoop. Ze kosten rond de 8 euro per stuk. Je hebt er 4 nodig. 2 x rechtsdraaiend en 2 x links draaiend.

    Naam: Graupner_E_Prop_10x5-500x500.jpg
Bekeken: 222
Grootte: 15,9 KB
    Laatst gewijzigd door Reverser; 21 april 2014 om 20:04

  16. Deze gebruiker waardeert Reverser voor het bericht:


  17. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2013
    Locatie
    't Zuiden
    Berichten
    1.014
    Thanks
    1.236
    720 waarderingen in 491 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverser Bekijk bericht
    Gewoon voorzichtig zijn met lipo batterijen ! Dat is mijn boodschap.

    Ikmheb inmiddels ook nieuwe Graupner 10 x 5 props besteld voor mijn drone. Deze zijn meer geschikt voor camera doeleinden dan de standaard props van DJI. Deze zijn niet goedkoop. Ze kosten rond de 8 euro per stuk. Je hebt er 4 nodig. 2 x rechtsdraaiend en 2 x links draaiend.
    ga je alleen met oud en nieuw vliegen of vlieg je ook gewoon in de zomer vaak met de quadcopter en de camera? het zou namelijk best zonde zijn als je het geld er aan uit geeft voor 1 keer per jaar te vliegen. als je eens mooie plekjes opzoekt kan je mooie beelden maken. ziet er gaaf uit!
    Je bent een runt als je jezelf geen vuurwerk gund

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •