Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 44 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 646
  1. #16
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 juli 2009
    Locatie
    klein stadje
    Berichten
    267
    Thanks
    74
    143 waarderingen in 87 posts
    een lekkere Amstel of Grolsch gaat er in weekend wel in. ookal ben ik niet echt een drinker

  2. #17
    VWC-Lid anco26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 september 2008
    Locatie
    Hardmountain!
    Berichten
    520
    Thanks
    45
    289 waarderingen in 135 posts
    jammie.................speciaalbier, ik ben dr dol op. Veel lekkerder dan dat slappe waterige pils.

    Mijn voorkeur gaat vooral uit naar de zwaardere speciaalbieren: grand prestige van hertog jan, gladiator van gulpener, Kanon van grolsch, Malheur (belgie). Ook een dubbel of trippel gaat er in als ketellapper. Zo op z'n tijd vindt ik een weizen ook wel erg fijn.

  3. Deze gebruiker waardeert anco26 voor het bericht:


  4. #18
    VWC-Lid Golddigger's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2007
    Locatie
    Overal en nergens
    Berichten
    1.661
    Thanks
    2.188
    1.144 waarderingen in 424 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht

    Maar de biermarkt is een beetje kapotgehypet.
    Zeker door de Amerikaanse markt (kijk wat je daar betaalt voor een Trappist bijvoorbeeld, een bierdopje van Westvleteren levert al 3dollar op) is speciaal bier erg hip. Maar het is zeker niet kapot gehypet vind ik. Je mag best wat betalen voor een goed bier.

    Alleen kan je de top 50 van ratebeer (http://www.ratebeer.com/beer/top-50/) helaas niet serieus nemen. Vooral exclusieve, zware, donkere bieren staan hier heel hoog en dat is waar de Amerikanen vooral voor gaan.
    En Westvleteren is leuk om een keer geproefd te hebben en het is een heerlijk bier, maar veel goedkoper en makkelijker te krijgen zijn de Rochefort 10 en Sint Bernardus 12 en die zijn eigenlijk net zo lekker.
    Groeten...:)

  5. #19
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennis-pyro Bekijk bericht
    Geef mij maar gewoon een lekker juupke!
    Ik hou ook van jou hoor (L)


  6. Deze gebruiker waardeert Jupilerfreak voor het bericht:


  7. #20
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.163
    Thanks
    5.472
    6.269 waarderingen in 3.001 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Golddigger Bekijk bericht
    Zeker door de Amerikaanse markt (kijk wat je daar betaalt voor een Trappist bijvoorbeeld, een bierdopje van Westvleteren levert al 3dollar op) is speciaal bier erg hip. Maar het is zeker niet kapot gehypet vind ik. Je mag best wat betalen voor een goed bier.

    Alleen kan je de top 50 van ratebeer (http://www.ratebeer.com/beer/top-50/) helaas niet serieus nemen. Vooral exclusieve, zware, donkere bieren staan hier heel hoog en dat is waar de Amerikanen vooral voor gaan.
    En Westvleteren is leuk om een keer geproefd te hebben en het is een heerlijk bier, maar veel goedkoper en makkelijker te krijgen zijn de Rochefort 10 en Sint Bernardus 12 en die zijn eigenlijk net zo lekker.
    Ik heb kratten Westvleteren 12 voor $550 op eBay verhandeld zien worden...terwijl je er bij het klooster 25 of 35e. ofzo voor betaalt? En inderdaad: zo bijzonder lekker is hij niet eens, het gaat puur om de exclusiviteit. De balans is opmerkelijk goed, in dat aspect zeker een topbier, maar qua smaak zijn er massa's betere. Dat tientje wat je in Bierkoning of De Molen ervoor neertelt had ik meer over voor die Närke Kaggen Stormaktsporter die ik er ooit voor kocht; heul veul lekkerder!

    Kapotgehypet bedoel ik meer met dat ze zo bijzonder mogelijk proberen te brouwen, zoveel mogelijk versies van een bier op diverse vaten, en steeds meer collabs om weer een exclusief brouwsel op de markt te brengen met hoog prijskaartje. Zie hoeveel soorten Hel & Verdoemenis bv. er tegenwoordig zijn. Of kijk eens bij een AleSmith of Hair Of The Dog wat voor brouwsels die allemaal op de markt smijten om maar weer bijzonder voor de dag te komen.

    De lekkerste brouwsels komen absoluut uit de VS en Scandinavië (alhoewel Mikkeler ook echt doorgeslagen is op het experimenteerpad), Belgisch bier heeft voor mij behoorlijk afgedaan; na al dat andere lekkers geproefd te hebben, steken die massa's dubbels en triples er maar bleekjes bij af. Ok, een St. Bernardus, Rochefort, Malheur, Orval, Struise, Dolle Brouwers, Westvleteren of Alvinne kan meedoen met de groten wereldwijd, maar dan heb je het ook over de BE toppers. Om over de wild ales, sour ales en gueuzes van de Belgen (Cantillon/3 Fonteinen enzo) nog te zwijgen; in dat aspect zijn ze door de Amerikanen nog nooit ingehaald (hoewel het Amerikaanse Jolly Pumpkin een paar goddelijke brouwsels erbij hebben zitten).

  8. Deze gebruiker waardeert Richardus voor het bericht:


  9. #21
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 oktober 2008
    Berichten
    2.072
    Thanks
    4.627
    1.854 waarderingen in 807 posts
    Ik hou t bij een lekkere koude Heineken en Amigo van de Aldi.

  10. #22
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.690
    1.907 waarderingen in 812 posts
    Ik hou zeker van speciaalbiertjes. Laatst zelf nog een biertje gebrouwen dat is een hele leuke hobby voor om de niet vuurwerk maanden door te komen.

    Ik heb t geluk dicht bij België te wonen en ik kan iedereen aanraden om een keer bij net bierparadijs te gaan kijken in meer. Dat is net voorbij grensovergang hazeldonk. Bizar groot assortiment hebben ze daar http://www.bier-paradijs.be/Home echt 100en soorten.

    België is zeker wel een bierland.

    M'n favoriete Nederlandse pils is hertog jan.

    Laatst ook een jopen biertje op en dat was ook echt heel lekker.

  11. Deze 2 gebruikers waarderen Thresher voor het bericht:


  12. #23
    VWC-Lid vincmeister's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 september 2006
    Berichten
    744
    Thanks
    460
    846 waarderingen in 321 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Golddigger Bekijk bericht
    Zeker door de Amerikaanse markt (kijk wat je daar betaalt voor een Trappist bijvoorbeeld, een bierdopje van Westvleteren levert al 3dollar op) is speciaal bier erg hip. Maar het is zeker niet kapot gehypet vind ik. Je mag best wat betalen voor een goed bier.

    Alleen kan je de top 50 van ratebeer (http://www.ratebeer.com/beer/top-50/) helaas niet serieus nemen. Vooral exclusieve, zware, donkere bieren staan hier heel hoog en dat is waar de Amerikanen vooral voor gaan.
    En Westvleteren is leuk om een keer geproefd te hebben en het is een heerlijk bier, maar veel goedkoper en makkelijker te krijgen zijn de Rochefort 10 en Sint Bernardus 12 en die zijn eigenlijk net zo lekker.

    St. Bernardus 12 is het oude recept van west vleteren, deze brouwerij heeft tot begin 90 namelijk west vleteren gebrouwen. daarna is het nieuwe recept in de eigen brouwerij voortgezet en is St. Bernardus doorgegaan met de oude. St. Bernardus is zeker lekker.
    In december hadden ze bij de bierschuur WF12 voor 8 euro per fles, kratje kost bij het klooster 36,- meen ik...

  13. Deze gebruiker waardeert vincmeister voor het bericht:


  14. #24
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Leuk dit, een collega van me ( werk in de horeca ) heeft een heel plakboek met allemaal labels. Als ik eraan denk dan zal ik die eens lenen en inscannen.
    Zit nu lekker aan de leffe blond. Vind het toch heerlijk bier voor een prima prijs.
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  15. #25
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Berichten
    1.037
    Thanks
    712
    685 waarderingen in 346 posts
    Ben geen grote drinker en al helemaal geen kenner, maar een La chouffe of Mc chouffe gaat er zo nu en dan wel in hoor. Heerlijk dat kabouter bier

  16. Deze gebruiker waardeert robinhood voor het bericht:


  17. #26
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.163
    Thanks
    5.472
    6.269 waarderingen in 3.001 posts
    Tegenwoordig in veel grotere Jumbo's (sowieso):



    en volgens mij in alle supermarkten wel:



    Twee behoorlijk genietbare supermarktbiertjes!

  18. Deze gebruiker waardeert Richardus voor het bericht:


  19. #27
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 september 2007
    Berichten
    218
    Thanks
    14
    209 waarderingen in 62 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door anco26 Bekijk bericht
    jammie.................speciaalbier, ik ben dr dol op. Veel lekkerder dan dat slappe waterige pils.

    Mijn voorkeur gaat vooral uit naar de zwaardere speciaalbieren: grand prestige van hertog jan, gladiator van gulpener, Kanon van grolsch, Malheur (belgie). Ook een dubbel of trippel gaat er in als ketellapper. Zo op z'n tijd vindt ik een weizen ook wel erg fijn.
    Weizener van Hertog Jan is ook een hele goeie! Voor vanavond heb ik ook maar even een Texelse Skuumkoppe gehaald.

  20. #28
    VWC-Lid havenmeester's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 oktober 2005
    Berichten
    230
    Thanks
    45
    39 waarderingen in 24 posts
    Hier ook een liefhebber! Leuk topic! Tripel Karmeliet is mijn favoriet omdat deze goed verkrijgbaar is en ik gek ben op korianderaroma in bier.

  21. #29
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2009
    Berichten
    2.445
    Thanks
    868
    1.647 waarderingen in 768 posts
    Degene die vuurwerk halen in belgië halen kan ik aanraden ook langs te gaan bij de biethal in poppel.
    Tegenover het tankstation op de grens van belgië vanaf hoirlen
    Kopen vaak kleine partijen op en hebben altijd wel iets nieuws.
    Verkopen sinds eind vorig jaar ook sporadisch westvleteren bier.
    Verder ontzettend veel trapisten bier, speciaal bier, fruitbieren.
    Dubbel triple vlond bruin noem het maar op.
    Ook veel wijnen, sterke drank en goedkope shag, chocola en frisdrank.
    Bijna alles goedkoper dan in nederland (soms flink giedkoper).

  22. #30
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Zitten er trouwens ook nog zelf brouwers op vwc?

Pagina 2 van 44 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •