Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 27 van 27
  1. #16
    VWC-Lid elgielo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 februari 2006
    Berichten
    715
    Thanks
    694
    977 waarderingen in 322 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nismo Bekijk bericht
    Maar waarom zetten jullie zelf bouwers in het zelfde hokje met harden knallen en slopen.Er zijn er zat die zelf maken en niks slopen,en sier vuurwerk maken.
    omdat ook hier de kortzichtigheid alom regeert.

  2. Deze gebruiker waardeert elgielo voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid elgielo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 februari 2006
    Berichten
    715
    Thanks
    694
    977 waarderingen in 322 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mikeapd Bekijk bericht
    Ooit een zelfbouwer gevonden die het niet doet voor de hardere knallen dan wat het product was?
    En als iemand een cobra 6 aan een fles benzine zet is dit ook zelf bouwen en hiermee worden wel degelijk dingen gesloopt, zoals een tijd terug de brug (waar geen idee).
    Natuurlijk worden er ook dingen gesloopt met een nitraat of dergelijken maar ook zeker wel met de zelf gemaakte troep.

    En dan wil jij zeggen dat dit toch een heel ander iets is en het niet onder harde knallen en slopen valt?
    Wat is de definitie van zelfbouw?
    Als je daar onder verstaat vuurwerk uit elkaar halen en meerdere hiervan opsluiten in een pijp of iets dergelijks heb je het meer over zelfprutserij.

    Er lopen in nederland wel degelijk mensen rond die er meer vanaf weten dan de mensen die het spul normaliter in china in elkaar zetten.
    Dit betreft een zeer select ingelezen gezelschap die vaak ook vanuit hun studie al met een hoog niveau van chemie/scheikunde/natuurkunde te maken hebben gehad.
    Deze zullen nooit maar dan ook nooit vuurwerk uit elkaar trekken om er iets groters van te maken(je weet nooit hoe gevoelig de compositie in dit vuurwerk is) maar voor hun is het de kunst om uit losse stoffen een zo mooi en afgewerkt mogelijk product te maken van een zo hoog mogelijke kwaliteit waar het chineese spul in de verste verte niet eens in de buurt komt.
    Van de meesten van deze mensen is het ook totaal niet interessant om een zo hard mogelijke knal te maken omdat dit gewoonweg het meest simpele is wat er in de pyrotechniek bestaat en er weinig eer en bevrediging aan te behalen valt.

    Nu is het wel zo dat door de nieuwe wetgeving de meesten de pyrotechniek vaarwel hebben gezegd omdat er zo belachelijk hoog gestraft word en vergeleken word met de amateuristische bommenmakers dat je gelijk een tijd kunt gaan zitten en/of enorme geldboetes opgelegd krijgt.

    voor bijvoorbeeld een huisvader met kinderen is de lol hierdoor er grotendeels wel af.



    Wat hier is gebeurd is natuurlijk vreselijk en laat wederom zien dat je niet met kattenpis aan het spelen bent als je je met vuurwerk bezig gaat houden.

    Bezint eer gij begint en ik hoop dat deze verschrikkelijke gebeurtenis andere mensen aan het nadenken zet en hun weerhoudt om vuurwerk te gaan aanpassen/ombouwen naar iets zwaarders.

  4. Deze 2 gebruikers waarderen elgielo voor het bericht:


  5. #18
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2010
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    581
    Thanks
    278
    388 waarderingen in 184 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elgielo Bekijk bericht
    Wat is de definitie van zelfbouw?
    Als je daar onder verstaat vuurwerk uit elkaar halen en meerdere hiervan opsluiten in een pijp of iets dergelijks heb je het meer over zelfprutserij.

    Er lopen in nederland wel degelijk mensen rond die er meer vanaf weten dan de mensen die het spul normaliter in china in elkaar zetten.
    Dit betreft een zeer select ingelezen gezelschap die vaak ook vanuit hun studie al met een hoog niveau van chemie/scheikunde/natuurkunde te maken hebben gehad.
    Deze zullen nooit maar dan ook nooit vuurwerk uit elkaar trekken om er iets groters van te maken(je weet nooit hoe gevoelig de compositie in dit vuurwerk is) maar voor hun is het de kunst om uit losse stoffen een zo mooi en afgewerkt mogelijk product te maken van een zo hoog mogelijke kwaliteit waar het chineese spul in de verste verte niet eens in de buurt komt.
    Van de meesten van deze mensen is het ook totaal niet interessant om een zo hard mogelijke knal te maken omdat dit gewoonweg het meest simpele is wat er in de pyrotechniek bestaat en er weinig eer en bevrediging aan te behalen valt.

    Nu is het wel zo dat door de nieuwe wetgeving de meesten de pyrotechniek vaarwel hebben gezegd omdat er zo belachelijk hoog gestraft word en vergeleken word met de amateuristische bommenmakers dat je gelijk een tijd kunt gaan zitten en/of enorme geldboetes opgelegd krijgt.

    voor bijvoorbeeld een huisvader met kinderen is de lol hierdoor er grotendeels wel af.



    Wat hier is gebeurd is natuurlijk vreselijk en laat wederom zien dat je niet met kattenpis aan het spelen bent als je je met vuurwerk bezig gaat houden.

    Bezint eer gij begint en ik hoop dat deze verschrikkelijke gebeurtenis andere mensen aan het nadenken zet en hun weerhoudt om vuurwerk te gaan aanpassen/ombouwen naar iets zwaarders.
    Nahja ik bekeek het ook maar vanuit de kant van de politie, die noemen vuurwerk wat uit elkaar gehaald is zelfbouw (lijkt me). Ik geloof wel dat er mannen rondlopen met veel verstand van vuurwerk maar er zijn er niet veel die echt alles erover weten. En ik denk dat er meer knal zelf gemaakt word dan sier. Zelf een rotje maken geeft ook niet echt een kick denk ik, maar bij een rotje overlijd je natuurlijk ook niet.
    Maar ik kreeg vaak zat zilver kruit aangeboden waar je dus verplicht aan bent zelf wat te maken, en ja dat gaat natuurlijk wel is fout en vaak ook goed fout. Natuurlijk kan sier ook fout gaan maar een 100 gram knaller is net wat heftiger als dit fout gaat.

    Maar goed ik maak niks zelf voordat ik de volgende ben die overlijd..

  6. #19
    Banned
    Geregistreerd
    16 december 2010
    Berichten
    1.359
    Thanks
    1.230
    984 waarderingen in 473 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door genius Bekijk bericht
    Ik kan wel degelijk het onderscheid maken. De media niet. Jij maakt het onderscheid enkel om het bezit van illegaal vuurwerk goed te praten. Met het idee "moet kunnen als je er goed mee omgaat." Tenminste zo komen je reacties vaak op mij over.

    De mensen die met die zelfmaak bezig zijn, zijn waarschijnlijk ook begonnen met gewoon professioneel vuurwerk. Als ze dat niet hadden gehad waren ze waarschijnlijk nooit op het idee gekomen nog hardere knallen te produceren.

    De beleidsmakers en justitie maken het onderscheid ook wel degelijk. Ook al is deze gebeurtenis weer voer voor de anti-vuurwerklobby. Op het moment word alle negatieve berichtgeving gebruikt om zieltjes te winnen voor de aankomende gemeente verkiezingen. Dat betekend niet meteen dat er een verbod komt. Ze hebben wel wat beters te doen in Den Haag..

    Even over professioneel voetbal: Van mij mogen ze dat stil leggen hoor, geen probleem. Een stel arrogante grootverdieners waar een groepje holbewoners achter staat die elkaar te lijf gaan om een spelletje waarbij men achter een bal aan rent. Volgens mij heeft voetbalgeweld dus wel degelijk met voetbal te maken..
    Eerste klopt want waarom zou iemand met nitraten per definitie slopen. Mensen die vuurwerk bij Zena kopen die nota dit forum sponsort zijn allemaal potentiële zelfbouwers? En tot hoever wil je die lijn door trekken want eens zijn ze begonnen met een rotje dus alles maar verbieden dan?

    En de laatste alinea geeft nu precies aan hoe het zit. Omdat jouw voetbal niets kan schelen mag het verboden worden en al die media berichten over rellen zou jou mening alleen versterken. Dit gebeurd ook bij vuurwerk. Maar als je beter zou weten zou je weten dat er A duizenden mensen wel lol hebben aan vuurwerk en niet alleen grootverdieners zijn en tokkies op de tribunes. En B geweld, vandalisme en rellen niets te maken hebben met vuurwerk.

    Illegaal vuurwerk zorgt niet voor dat legaal vuurwerk verboden wordt. Zou erg krom zijn

  7. #20
    Banned
    Geregistreerd
    10 november 2007
    Berichten
    423
    Thanks
    236
    510 waarderingen in 194 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door karol Bekijk bericht
    Illegaal vuurwerk zorgt niet voor dat legaal vuurwerk verboden wordt.
    Wat gaat er dan wel voor een verbod zorgen? consumentenvuurwerk?

  8. #21
    VWC-Lid nismo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 oktober 2005
    Berichten
    730
    Thanks
    238
    980 waarderingen in 373 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door infinity Bekijk bericht
    Wat gaat er dan wel voor een verbod zorgen? consumentenvuurwerk?
    Zeikende mensen,die alleen maar op een ander kunnen letten en vergeten wat ze zelf vroeger hebben gedaan.

  9. #22
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2008
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    1.632
    Thanks
    1.475
    2.047 waarderingen in 624 posts
    Wie zegt dat voetbal mij niks kan schelen?

    Het probleem zit hem inderdaad in het gedrag van mensen. Dat is bij voetbal zo en met oud & nieuw zo. Bij voetbal heeft het wel degelijk met (de rivaliteit in) het voetbalspel te maken.

    De grootste problemen rond oud & nieuw, waardoor er misschien ooit een verbod zou kunnen komen, hebben niet echt met vuurwerk te maken maar ook met gedrag.
    Dat die linkse figuren dan van het middel af willen dat de grote chaos veroorzaakt, waardoor mensen denken dat er op die dag geen wetten gelden. Dat begrijp ik wel. Niet dat ik het er mee eens ben..
    Nu gooien ze het vaak ook op overlast. Mensen die last hebben van wat knalletjes. Want het zullen heus niet altijd cobra's en salutes zijn waar men over klaagt. Dat vind ik dus triest. Ik vraag me af hoeveel klachten er zouden zijn als het niet bij wet verboden was en er bijvoorbeeld iets van een vergunningsysteem zou bestaan zoals in België.
    Zelf ervaar ik ook weleens overlast van buurtbewoners of hun huisdieren. Bel ik meteen een meldpunt of de politie? Nee ik draai me er voor om en als het echt te ver gaat ga ik wel naar die gene toe voor een oplossing.
    Helaas versplintert onze samenleving steeds verder en krijgen we in de toekomst steeds vaker gezeur over wetten en regels op politiek niveau.. Mede dankzij internet en (sociale) media. Iedereen komt alles veel sneller te weten dan vroeger en iedereen heeft zijn mening klaarliggen zonder zich te verdiepen in het onderwerp.. Met betrekking tot vuurwerk kan dat voor ons erg frustrerend zijn omdat bijna al het geleuter op onzin is gebaseerd.
    ..

  10. Deze gebruiker waardeert genius voor het bericht:


  11. #23
    Banned
    Geregistreerd
    10 november 2007
    Berichten
    423
    Thanks
    236
    510 waarderingen in 194 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nismo Bekijk bericht
    Zeikende mensen,die alleen maar op een ander kunnen letten en vergeten wat ze zelf vroeger hebben gedaan.
    Oh, dat is raar zeg... ik dacht altijd dat het hele andere oorzaken had. Maar bedankt voor de uitleg.

    Nu ben ik nog steeds heel benieuwd naar het antwoord van Karol.

  12. #24
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.291
    Thanks
    14.061
    5.842 waarderingen in 1.884 posts
    @Infinity


    De mensen die niet om kunnen gaan met vuurwerk.
    Denk aan vandalisten.
    Wanneer er geen vuurwerk meer is verzinnen ze wel wat anders om tog de verveling te stillen.
    Ik zie het al voor me.
    Op 31dec is heel Nederland een groot veen.
    Overal auto's in de fik, rellen , gevechten door drank enzv.

    Nee onze traditie wordt verkloot door rad draaiers!
    Niet door het vuurwerk zelf.
    Illegaal of niet.
    Het licht aan de personen die het voorhanden hebben. !

  13. #25
    VWC-Lid steev's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 juni 2010
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    36
    Thanks
    150
    85 waarderingen in 30 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nismo Bekijk bericht
    Zeikende mensen,die alleen maar op een ander kunnen letten en vergeten wat ze zelf vroeger hebben gedaan.
    Zelfde als ex rokers, stoppen met iets daarom moet de rest ook maar stoppen!
    Als die niet stoppen gaan we ze gewoon zielig lopen afzeiken of dom commentaar geven...
    Ieder zen ding, vind wel dat dit topic niet echt meer over het oorspronkelijke onderwerp gaat, zoals zo vele topics die worden verpest door sommige hier met deze eindeloze discussies....

  14. Deze gebruiker waardeert steev voor het bericht:


  15. #26
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door genius Bekijk bericht
    En zo kan je altijd wel argumenten vinden om de boel te verdraaien karol. Dat doet de media vaak ook. Het is gewoon vuurwerkgerelateerd. Hoe je het ook wend of keert..
    De big picture ( en dat weet je denk ook wel ) is het afpakken van je vrijheid. Nu met de nieuwe wetten kun je je bijna niet meer verweren tegen de overheid zelf. En hoe gek het ook klinkt is dit voor hun een grote stap vooruit. Binnenkort is er voor de elite een totale controle... en kun je niks meer terugdoen.
    Niks terroristen of mensen die overlijden... dat word alleen maar gebruikt om mensen te brainwashen.
    Binnenkort betalen om te ademen en gescanned worden als je je deur uitstapt. Bah. Van mij part mogen ze het hele digitale tijdperk afkappen en teruggaan naar de postduiven. Want het gaat nu echt rap. En veels te weinig mensen zien het.
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  16. #27
    Banned
    Geregistreerd
    16 december 2010
    Berichten
    1.359
    Thanks
    1.230
    984 waarderingen in 473 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door infinity Bekijk bericht
    Oh, dat is raar zeg... ik dacht altijd dat het hele andere oorzaken had. Maar bedankt voor de uitleg.

    Nu ben ik nog steeds heel benieuwd naar het antwoord van Karol.
    Genius zegt toch wat ik ook elke keer zeg alleen in andere woorden. Nismo heeft gelijk. Ook steve met ex rokers jij rookte toch ook?

    Niemand boeit het of vuurwerk illegaal is of niet. Overlast is klacht 1 en dat geeft legaal vuurwerknook zeker de laatste 3 dagen. Het land gaat kapot door klagers die overal wat op te zeiken hebben. Vuurwerken werden verboden door broedende vogels. Was professioneel aangestokendoor professionals. Jaren lang ging dat goed totdat een paar mensen klaagde. Die xeden dat vroeger ook alleen werden ze niet gehoord en ieder had schijt eraan. Maar tegenwoordig zijn we allemaal politiek correct. Vuurwerk wordt verboden omdat het slecht is voor het milieu en overlast geeft dus dat wil zeggen: geluidsoverlast, dieren die bang zijn en deze klachten gelden ook voor legaal

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •