Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weer / Meteo met Davidh

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #91
    David, ik zie bijzondere winter kaarten voorbij komen de afgelopen dagen en ze lijken voor de winter liefhebbers met de dag beter en beter te worden. Dit terwijl de lente al voor de deur staat.

    Ik zie er op de weersites en weerberichten nog niks over. Ben benieuwd wat jij er over kan vertellen.

    Comment


      #92
      Ja, ja, echt winterweer komt op gang en eea lijkt nu wel duidelijk te worden. Ten noorden van ons bouwt zich een enorm groot en sterk hogedrukgebied op. Deze zorgt voor oostenwinden, die later deze week (vanaf vrijdag) aan gaan trekken. De gevoelstemperatuur duikt onder nul en de lucht wordt geleidelijk droger. Met veel zon wordt het overdag 4 graden en elke dag wordt het wat kouder met tijdens opklaringen 7 gaden vorst in de nacht. Een koude put, ofwel een bel met extreem koude lucht trekt ontstaat eind deze week boven de omgeving van Moskou en bereikt ons later zondag tot en met woensdag. Op 1500 meter hoogte zakt de temperatuur naar waarden tussen -15 en -20 graden, sommige modellen gaan naar -25 graden.
      Vanaf vrijdag loopt de temperatuur maar vooral de gevoelstemperatuur terug. De lucht droogt uit en begin volgende week vriest het matig of streng met hier en daar -12 graden. De dauwpunten gaan terug naar -15 tot -20 graden en ook overdag blijft het vriezen. Dat kan -1 of -4 zijn als maximumtemperatuur. (hangt af van de hoeveelheid bewolking en eventueel een sneeuwdek ten oosten van ons..) Belangrijker is de gevoelstemperatuur, die komt tussen -10 en -15 graden te liggen, wellicht nog iets lager, erg koud.
      Schaatsen kan zeker op plassen, vijvers en sloten, die zullen snel dicht liggen, 10-12 cm ijs is uiteindelijk goed mogelijk...voordeel is dat het water nu op zijn koudst is maar grotere wateroppervlakken zullen zekere enige tijd nodig hebben om te bevriezen vanwege de oostenwind, die het water door gaat mengen.
      Kortom, een erg interessante periode die er aan komt, zoiets hebben we in jaren niet gezien.
      Later plaats ik wel enkele kaarten.

      Comment


        #93
        Bedankt David, top verslag weer. Ben benieuwd hoe alles uit gaat pakken.

        Heb je ook al enig zicht op het weer in Valencia ?
        Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

        Comment


          #94
          Hoop dat we weer een keer kunnen gaan schaatsen hier in het zuiden van het land, hou niet van de kou maar wel leuk om te schaatsen ;).

          Comment


            #95
            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Schermafbeelding 2018-02-20 om 19.41.01.jpg
Vertoningen:1
Grootte:179,3 KB
ID:	1565903

            Een 15 daagse EPS verwachting.

            Comment


              #96
              Het lijkt er toch op dat vanaf volgend weekend, het weer lekker warm gaat worden:

              Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	29571041_1928562143883240_3991002310840191591_n.png
Vertoningen:1
Grootte:42,5 KB
ID:	1566045
              https://www.youtube.com/user/Originallover

              Comment


                #97
                gekke vraag; krijgen we nog ooit regen
                https://www.houtse-bazar.nl

                Comment


                  #98
                  Oorspronkelijk geplaatst door 5pyroman5 Bekijk bericht
                  gekke vraag; krijgen we nog ooit regen
                  Leuke vraag, laat David maar weer even spammen! Kan hij vast oefenen voor komende december!

                  Ben er overigens wel oprecht benieuwd naar!

                  Comment


                    #99
                    Ja David het is weer zover. Ik denk dat een geslaagd oud en nieuw(vuurwerk) samen hangt met wat voor weer we krijgen op die dag. Zou je ons naar de einddatum toe kunnen loodsen met jouw voorspelling?
                    VEILIGHEID EERST

                    Comment


                      Weer is meer dan prima wat mij betreft!

                      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	ggfgfg.jpg
Vertoningen:1
Grootte:51,6 KB
ID:	1569987

                      Comment


                        Oorspronkelijk geplaatst door hutter Bekijk bericht
                        Ja David het is weer zover. Ik denk dat een geslaagd oud en nieuw(vuurwerk) samen hangt met wat voor weer we krijgen op die dag. Zou je ons naar de einddatum toe kunnen loodsen met jouw voorspelling?

                        Comment


                          Joehoe lekkah. Laat maar komen.
                          December Will Be Magic Again!!

                          Comment


                            Oorspronkelijk geplaatst door 5pyroman5 Bekijk bericht
                            gekke vraag; krijgen we nog ooit regen
                            Vraag beantwoord?
                            Vuurwerk is een passie!

                            Comment


                              Vanmorgen ging het hier in Roermond flink loss met flinke stortregen, storm en onweer.

                              Ik hoop dat de voorspellingen zoals ze nu zijn voor oud en nieuw, zo blijven.
                              Het lijkt perfect!

                              Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	2018-12-21 23.15.15.jpg
Vertoningen:1
Grootte:123,4 KB
ID:	1570041
                              Zo in mijn sas met sas..

                              Comment


                                Oké, wie durft het al aan��?

                                Comment

                                Working...
                                X