Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weer / Meteo met Davidh

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    In al die jaren al een hoop mee gemaakt. Het is ff aanzien en anders als het echt niet wil spaar ik voor volgend jaar geld uit

    Heel simpel
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

    Comment


      Nou dat geld uitsparen lukt meestal niet kan ik je vertellen

      Comment


        nieuwe model output GFS en ECWMF. Allereerst het ECMWF model. Het blijft tot en met donderdag 21 december zeer zacht met overdag dubbele cijfers (10-12 C). Daarna gaat het kwik omlaag en schommelt de hele periode overdag meest tussen 6 en 8 C. Windsnelheid in het begin 10 m/s (dus heel winderig de komende dagen) daarna zakkend naar 5 m/s aan het eind van periode als gemiddelde. Nog steeds niet veelzeggend gezien de spreiding. Ook wordt het nat en zit stabiliteit er niet in.
        GFS is kortweg een variatie op hetzelfde thema.

        Korte samenvatting: de hele periode is het onstabiel en te zacht weer waarbij de wind eerst fors is. Extreme zachtheid zoals vorig jaar tekent zich niet af, dat geldt evenzeer voor een invallende winter.

        Comment


          Oorspronkelijk geplaatst door magnolia Bekijk bericht
          In al die jaren al een hoop mee gemaakt. Het is ff aanzien en anders als het echt niet wil spaar ik voor volgend jaar geld uit

          Heel simpel
          Oorspronkelijk geplaatst door jappy-b Bekijk bericht
          Nou dat geld uitsparen lukt meestal niet kan ik je vertellen
          Nou als ik veel overhoud, dan scheelt dat toch weer loll
          Vuurwerk doet de duivels dansen

          Comment


            Gelukkig valt de extreme neerslag tot aan kerst. 10-20mm Per dag gemiddeld. 60 mm in een weekje tijd

            Comment


              Eeehm jongens dit topic stamt nog uit 2014. was er niet een ander topic voor dit jaar ?
              02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

              Comment


                Laten we dit topic voor het slechte nieuws houden en het andere voor het positieve nieuws

                Comment


                  Oorspronkelijk geplaatst door magnolia Bekijk bericht
                  Eeehm jongens dit topic stamt nog uit 2014. was er niet een ander topic voor dit jaar ?
                  Kan makkelijk hierachter toch. ZO zie je in een topic elk jaar wat er voor weer er werd verwacht en wat er uit kwam denk ik? Mij maakt het neit veel uit.

                  Comment


                    Nieuwe ensembles: ik hou het kort. Meer van hetzelfde. Het blijft zacht de hele periode, maar niks extreems. Weinig ruimte voor de zon, bewolkt dus en elke dag behoorlijk neerslagkansen. Windgemiddelde op 5 m/s GFS zit er zoals altijd 2 m/s onder. Morgen meer.

                    Comment


                      Nieuwe ensembles: weinig verandering. Iets meer wind wel her en der gemiddeld maar niet echt een evolutie in een bepaalde richting. GFS zit meest rond 6 C overdag en ECWMF nog iets zachter. Winterweer in geen velden of wegen te bekennen.

                      Comment


                        Oorspronkelijk geplaatst door magnolia Bekijk bericht
                        Eeehm jongens dit topic stamt nog uit 2014. was er niet een ander topic voor dit jaar ?
                        Klopt, hier kijken en posten..

                        Comment


                          een test Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	ec.jpg
Vertoningen:1
Grootte:205,9 KB
ID:	1603759

                          Comment


                            Test geslaagd denk ik?

                            Comment


                              Is er nog een weerman actief?
                              Zit er komende maand nog een cat1 fontijnen stook sneeuwdekentje in de wolken voor noord-holland?
                              Stond hier afgelopen jaarwisseling te veel wind voor fontijnen en er lag ook geen sneeuw.

                              Comment


                                Is er 1 van de weermannen die ons een beetje op de hoogte kan houden van het weer in Valencia de komende tijd voor iedereen die Fallas zal bezoeken?
                                Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                                Comment

                                Working...
                                X