Banner Vuurwerkmania - Vuurwerkmania.nl
Pagina 3 van 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 123
  1. #31
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennis-pyro Bekijk bericht
    Dat is ook een van mijn irritatie punten op dit forum. Leden die een ander vertellen dat ze bepaalde stukken vuurwerk moeten laten liggen voor de goede naam van de vuurwerktraditie. Maar zelf wel van alles afsteken. Overigens snap ik dan niet dat jullie schietsystemen nog wel toestaan maar mortierbuizen niet?

    Ik vind het in ieder geval doodsonde dat deze forums dichtgaan. Kennelijk heeft GroenLinks hier dus ook een vinger in de pap. Want als deze geen anti vuurwerk campagne waren gaan voeren. Was de discussie van het vuurwerk verbod nooit ter sprake gekomen. En hadden jullie dus geen reden gehad om deze onderwerpen te sluiten.

    Jammer dat dit forum steeds meer discussies gaat sluiten. We roepen altijd wel dat de goede niet onder de kwade moeten lijden. Maar dat is exact wat hier nu gebeurd.
    Zo gaat het leuke van dit ooit zo gezellige forum er steeds meer af.
    Erg jammer. Sorry mannen maar dit is mijn mening

    Vond jij discussies over shells en buizen nog iets toevoegen aan gezelligheid? Als ik terugkijk naar de laatste seizoenen, vond ik dat gezelligheid vooral terug te lezen was in de kroeg en het countdown gedeelte. Vooral het weer-topic deed het goed. De rest van de site is mijn inziens al gericht op het verschaffen van informatie. Wat verandert het expliciteren van wat impliciet al waarneembaar was voor de sfeerbeleving?

  2. Deze 5 gebruikers waarderen Jupilerfreak voor het bericht:


  3. #32
    VWC-Lid dennis-pyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.976
    Thanks
    1.700
    1.521 waarderingen in 566 posts
    Vond jij discussies over shells en buizen nog iets toevoegen aan gezelligheid
    De laatste tijd niet meer. Aangezien sommige leden hier het nodig vonden om die topics te vergallen met hun gezeik.
    Stoken tot we er bij neervallen!!

  4. Deze 8 gebruikers waarderen dennis-pyro voor het bericht:


  5. #33
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 oktober 2006
    Locatie
    Republiek der Nederlanden.
    Berichten
    1.818
    Thanks
    97
    515 waarderingen in 217 posts
    Wat een stel hippies met een bakfiets van problemen kunnen leveren in de huidige Nederlandse maatschappij. Verschrikkelijk!

    De keuze om professioneel vuurwerk zoals shells en salutes op slot te gooien, heb ik mijn twijfels over, vooral omdat de meeste die daar reageren toch ervaren genoeg zijn.
    Maar goed, het heet vast niet voor niks professioneel vuurwerk en het mag gewoon niet om in handen te hebben als particulier zijnde.

    Er zit ook een pluspunt aan deze nieuwe regels: er worden minder mensen gepakt.
    Er kan niet meer gereageerd worden en dus worden alle shell schieters verplicht om te zwijgen op dit forum. Top!

    Ik kan hier wel hele argumenten aanslaan die het volledig oneens zijn met de nieuwe regels, maar daar schieten we weinig mee op.

    Succes!
    Het leven is een feest!

  6. Deze 5 gebruikers waarderen Denjo voor het bericht:


  7. #34
    VWC-Lid maxxpower's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2008
    Locatie
    Gelderland in een hutje op de heide.
    Berichten
    578
    Thanks
    1.343
    539 waarderingen in 218 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennis-pyro Bekijk bericht
    Dat is ook een van mijn irritatie punten op dit forum. Leden die een ander vertellen dat ze bepaalde stukken vuurwerk moeten laten liggen voor de goede naam van de vuurwerktraditie. Maar zelf wel van alles afsteken. Overigens snap ik dan niet dat jullie schietsystemen nog wel toestaan maar mortierbuizen niet?

    Ik vind het in ieder geval doodsonde dat deze forums dichtgaan. Kennelijk heeft GroenLinks hier dus ook een vinger in de pap. Want als deze geen anti vuurwerk campagne waren gaan voeren. Was de discussie van het vuurwerk verbod nooit ter sprake gekomen. En hadden jullie dus geen reden gehad om deze onderwerpen te sluiten.

    Jammer dat dit forum steeds meer discussies gaat sluiten. We roepen altijd wel dat de goede niet onder de kwade moeten lijden. Maar dat is exact wat hier nu gebeurd.
    Zo gaat het leuke van dit ooit zo gezellige forum er steeds meer af.
    Erg jammer. Sorry mannen maar dit is mijn mening
    Ik snap je helemaal Dennis maar mensen die shell's schieten en die dit op een verantwoorde manier doen.
    Die blijven dit echt wel doen ook al gaat dit gedeelte van het forum op slot.
    wel is het idd vreemd ja dat schiet systemen wel besproken mogen worden aangezien je dit ook als een grijs gebied in de wet zou kunnen zien.
    daarbij mensen komen toch wel aan het nodige prof spul en ben ik van mening dat je ze dan beter goed voor kan lichten over de,
    gevaren en wat voor veiligheids maatregelen je in acht moet nemen.
    Helaas wel jammer ja dat hier altijd de nodige moraal ridders zitten die er niet bij na denken wat ze eerder zelf afgestoken hebben,
    en anderen graag nu de les lezen.
    Enjoy dont destroy i love fireworks

  8. Deze 2 gebruikers waarderen maxxpower voor het bericht:


  9. #35
    VWC-Lid MichelAngelo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 november 2009
    Berichten
    981
    Thanks
    260
    801 waarderingen in 310 posts
    Een moeilijke discussie waar je nooit gelijke meningen in krijgt. Bij FPM hebben ze dit jaren terug ook gehad. Persooonlijk denk ik enerzijds dat je je niet moet laten betuttelen, maar anderzijds vind ik het goed dat je als (mede)vooraanstand forum wel een goed signaal afgeeft om ons aller hobby van de ondergang te bewaren.

    Persoonlijk kijk ik bijna nooit op betreffende topics. Ik ga het niet missen, anderen wellicht wel. Zeker al dat geleur met lanceebuizen vond ik sowieso altijd al raar. Ja, je kan er ook een plantenbak van maken, maar daarvoor gaan we naar Intratuin en niet naar VWC. Heel begrijpelijk dat VWC zich daar niet meer aan wil branden.

    Ik vind het prima beslissingen en we zullen het er met z'n mee moeten doen. Er blijft nog genoeg over om informatief over te zijn naar elkaar.

    Edit:
    Over moraalridders; wat we als kleine jongen wel of niet gedaan hebben staat niet ter dicussie. Al heeft iemand met raketten lopen gooien. Dat wil niet zeggen dat je nu geen andere mening meer mag hebben. Ik denk dat we met z'n allen willen dat we vuurwerk kunnen blijven afsteken. Daar zullen we dan wat voor over moeten hebben. We hoeven niet heiliger te zijn dan de paus. Daarom blijven er nog zaken wel bespreekbaar. VWC stelt alleen nu haar grenzen. So be it.

  10. Deze 8 gebruikers waarderen MichelAngelo voor het bericht:


  11. #36
    VWC-Lid Thundercracker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 maart 2011
    Berichten
    42
    Thanks
    37
    26 waarderingen in 11 posts
    Ik kan mij helemaal vinden in het standpunt van de crew. Ben zeker geen moraalridder, ook ik heb vroeger regelmatig wat gestookt dat niet mocht.
    Maar begrijp wel dat door de huidige samenleving de grenzen en tolerantie verlegd worden en dat de crew van vwc ingrijpt en daarmede een standpunt aangeeft van tot hier gaan we en niet verder.

    Er wordt vanuit alle standpunten naar diverse vuurwerkfora's gekeken, omtrent de huidige regelgeving van het vuurwerkbesluit. Wil je als vuurwerkfora het promoten van veiligheids aspect van vuurwerk, dan zal je ook bij jezelf moeten beginnen. Daarom kan ik mij in het besluit vinden.

    Vwc, bedankt voor de goede toelichting en respect voor deze beslissing.

  12. Deze 5 gebruikers waarderen Thundercracker voor het bericht:


  13. #37
    VWC-Lid Toffee's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 januari 2010
    Locatie
    Flevoland
    Berichten
    186
    Thanks
    142
    77 waarderingen in 43 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennis-pyro Bekijk bericht
    Dat is ook een van mijn irritatie punten op dit forum. Leden die een ander vertellen dat ze bepaalde stukken vuurwerk moeten laten liggen voor de goede naam van de vuurwerktraditie. Maar zelf wel van alles afsteken. Overigens snap ik dan niet dat jullie schietsystemen nog wel toestaan maar mortierbuizen niet?

    Ik vind het in ieder geval doodsonde dat deze forums dichtgaan. Kennelijk heeft GroenLinks hier dus ook een vinger in de pap. Want als deze geen anti vuurwerk campagne waren gaan voeren. Was de discussie van het vuurwerk verbod nooit ter sprake gekomen. En hadden jullie dus geen reden gehad om deze onderwerpen te sluiten.

    Jammer dat dit forum steeds meer discussies gaat sluiten. We roepen altijd wel dat de goede niet onder de kwade moeten lijden. Maar dat is exact wat hier nu gebeurd.
    Zo gaat het leuke van dit ooit zo gezellige forum er steeds meer af.
    Erg jammer. Sorry mannen maar dit is mijn mening
    Daarom is iedereen zijn mening belangrijk. Ik vroeger ooit ook illegale knallers gehad en heb me naam zo gegeven en ja daar hoort de afbeelding dan bij. Maar wat ik al zei je moet ergens beginnen en dat is altijd bij je zelf. En zei ook al iedereen moet voor zich zelf bepalen wat wel kan en wat niet. Maar iedereen weet dat er ook rotte appels er tussen zitten. En om te verkomen dat we dit helpen met dit soort ontmoetingsplekken op het internet. Ik ben in middels 30 en denk nu ook anders over bepaalde dingen.

  14. Deze gebruiker waardeert Toffee voor het bericht:


  15. #38
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 september 2007
    Locatie
    Berkum
    Berichten
    666
    Thanks
    299
    205 waarderingen in 145 posts
    Wat betreft de verscherping van regels op het gebied van negatieve discussies en persoonlijke aanvallen ben ik het helemaal eens! Heb mij er meermaals aan ge-irriteert hoe mensen elkaar aanvielen. Goed besluit dus.

    wat betreft het illegale vuurwerk, tja ik heb het zelf niet nodig. Maar vond het toch altijd wel leuk om te lezen. Dan vooral informatief gezien. En ik vind het toch jammer dat de herrieschoppers die tegen het vuurwerk zijn, hier een soort van 1-0 voorkomen. Maar goed, ik respecteer de keuzes en kijk uit naar weer een mooi jaar.

    En dit mag ook wel eens gezegd worden: Top dat jullie alle moeite en tijd steken in dit forum!

  16. Deze 4 gebruikers waarderen jrvuurwerk voor het bericht:


  17. #39
    VWC Meteoroloog davidh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 juli 2010
    Berichten
    1.266
    Thanks
    1.182
    3.196 waarderingen in 705 posts
    Prima initiatief, duidelijke regels en het gaat hier op het forum vooral over NL vuurwerk en in mindere mate over de kleinere Belgische varianten. Zeker gezien de media druk/speculatie moet je als beheerders een zeer duidelijk standpunt innemen! Duurt niet lang meer of de media duiken ook op VWC, dan kun je maar beter meteen duidelijk zijn wat wel en niet mag en niet geassocieerd meer willen worden op vuurwerk met behoorlijke hoeveelheden grammen erin, wat in Nl toch niet mag.
    We willen toch immers allemaal onze hobby behouden?? Daar gaat het om!!

  18. Deze 6 gebruikers waarderen davidh voor het bericht:


  19. #40
    VWC-Lid ImmSamuel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 september 2013
    Locatie
    Flevoland
    Berichten
    381
    Thanks
    335
    337 waarderingen in 137 posts
    Jammer, was altijd leuk om over te lezen. Ik denk persoonlijk wel dat het gaat helpen!
    Zonder respect geen vuurwerk.

  20. Deze 3 gebruikers waarderen ImmSamuel voor het bericht:


  21. #41
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 februari 2011
    Berichten
    9
    Thanks
    0
    9 waarderingen in 4 posts
    Ik vind het terecht dat er strenger gelet wordt op persoonlijke "ruzies". Nergens voor nodig.

    Vind aanpssingen aan topics over vuurwerk niet nodig.
    We zijn hier toch vuurwerkliefhebbers???
    Zou het vreemd vinden als hier die vandalen tussen zitten die de overlast etc veroorzaakt hebben.
    De maatschappelijke discussie is er alleen maar om je van het illegale vuurwerk af te houden en legaal vuurwerk te kopen (ivm gemiste belastingen voor overheid)
    Denk dat we dus gewoon over vuurwerk moeten kunnen praten, hoe groot of wat dan ook.
    De verantwoordlijkheid ligt bij de afsteker van het vuurwerk.

  22. Deze 5 gebruikers waarderen girondins voor het bericht:


  23. #42
    VWC Meteoroloog davidh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 juli 2010
    Berichten
    1.266
    Thanks
    1.182
    3.196 waarderingen in 705 posts
    Helaas is dit niet de werkelijkheid. Veel personen surfen hier ongeregistreerd rond, lezen dingen, gaan op zoek, experimenteren met alle gevolgen van dien. Men moet hiet gewoon geen info kunnen vinden waar men niet op zit te wachten. Natuurlijk is dat elders wel te vinden, maar ze kunnen jouw website niet meer aanspreken. Ook kijkende naar filmpjes...copiergedrag....gebruik vuurwerk zoals het hoort...geen binkies op de kop (en dat is ook hier op deze site wel eens misgegaan maar wordt aangepakt) en andere zaken.
    Vergeet niet dat vernielen niet alleen maar bewust kapot maken is. Ook een heksenkring op een kinderspeelplaats/tafel geeft een brand/smeltvlek en is dus schade....leg het dan op de grond....
    Vuurwerk is onze hobby, foutief gebruik door anderen doet ons liefhebbers de das om...als site moet je je daarvan dus distancieren!

    rapporteer dingen aan de mods/beheerders als je iets ziet wat je niet aanstaat!. De maatschappelijke discussie is al te ver heen om dingen te negeren.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door girondins Bekijk bericht
    Ik vind het terecht dat er strenger gelet wordt op persoonlijke "ruzies". Nergens voor nodig.

    Vind aanpssingen aan topics over vuurwerk niet nodig.
    We zijn hier toch vuurwerkliefhebbers???
    Zou het vreemd vinden als hier die vandalen tussen zitten die de overlast etc veroorzaakt hebben.
    De maatschappelijke discussie is er alleen maar om je van het illegale vuurwerk af te houden en legaal vuurwerk te kopen (ivm gemiste belastingen voor overheid)
    Denk dat we dus gewoon over vuurwerk moeten kunnen praten, hoe groot of wat dan ook.
    De verantwoordlijkheid ligt bij de afsteker van het vuurwerk.

  24. Deze 9 gebruikers waarderen davidh voor het bericht:


  25. #43
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2010
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    581
    Thanks
    278
    388 waarderingen in 184 posts
    Nou maak de site zo dat alleen leden kunnen kijken? Zullen er geen pottenkijkers meer zijn en misschien komen er ook wel meer leden bij!

  26. Deze 2 gebruikers waarderen mikeapd voor het bericht:


  27. #44
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 februari 2011
    Berichten
    9
    Thanks
    0
    9 waarderingen in 4 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mikeapd Bekijk bericht
    Nou maak de site zo dat alleen leden kunnen kijken? Zullen er geen pottenkijkers meer zijn en misschien komen er ook wel meer leden bij!
    Dit vind ik een goed idee.
    Maar volgens mij is de kans dat iemand misbruikt maakt van de info op de site nog steeds flink aanwezig is.

  28. #45
    VWC-Lid SweetCoconut's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 oktober 2009
    Berichten
    417
    Thanks
    543
    148 waarderingen in 76 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door girondins Bekijk bericht
    Dit vind ik een goed idee.
    Maar volgens mij is de kans dat iemand misbruikt maakt van de info op de site nog steeds flink aanwezig is.
    Deze site is ter voorlichtichting van vuurwerk. Wij op het forum weten wel hoe we het moeten gebruiken alleen mensen die dit forum bezoeken als niet-lid moet ook kunnen vinden hoe je met vuuwerk om moet gaan.

  29. Deze 3 gebruikers waarderen SweetCoconut voor het bericht:


Pagina 3 van 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •